BusPar (buspirone)

Codain

Newbie
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik heb het zojuist op voorschrift gekregen van de dokter. Ik ben wel aan het twijfelen, daar ik nog andere medicatie neem:

-Trazodone 100mg bij slapengaan
-Zopiclone 7,5mg bij slapengaan
-Depakine Chrono 500mg bij slapengaan

en daar komt nog bij: BusPar dus. Ik zit te twijfelen, omdat de combinatie van trazodone en buspar zou kunnen leiden tot het serotoninesyndroom. Mijn dokter wist dit echter niet zeker, wat denken jullie hiervan? Ik denk dat het geen problemen gaat geven, daar trazolan een zwak AD is.

ArieKanariE

Bewuste gebruiker
misschien is het een idee om het na te vragen bij een andere arts ...

second opinion is gratis en kan overal tenslotte :)

van wat ik van die middelen weet kan wordt buspar vaker voorgeschreven in die combi al is het ook niet echt een standaardcombinatie natuurlijk .. kortdurend zal het geen kwaad kunnen, langdurig gebruik van buspar is geloof ik niet aan te raden, dus zeker niet met wat je al slikt.

:wave:

Codain

Newbie
Ik heb nog eens gebeld met een andere arts, en die heeft me aangeraden om de Zopiclone af te bouwen. Ik zou ze wel geleidelijk afbouwen, dus vanavond eens proberen met 3,75mg.
Het zou ideaal zijn om die zopiclone nog wat verder te nemen/af te bouwen, aangezien de buspar maar na enkele weken zou werken.

Ik heb de buspar 4 uur geleden genomen en moet wel zeggen, dat je het na 2 uur voelt werken. Kwa bijwerkingen valt het allemaal nog wel mee, wat misselijkheid en brainfog. Dit heb je natuurlijk niet met een valiumtje, maarja deze zijn zoooo verslavend :) Maar ik voel me nu goed op mijn gemak (voelt als een valium 5mg aan). Het lijkt me enigzins wel raar dat er hier in Nederland/Belgie niets over dit medicijn geweten is, of toch niet veel. Dit zou wel een goed alternatief zijn voor de benzo's!
Ik laat zeker nog iets weten hoe het verder gaat,

Codain

Newbie
Ik heb de behandeling gestart 3 dagen geleden en kan bevestigen dat dit heel raar spul is en men er moet mee oppassen :openmouth: Het is kwa werking sterker dan bijna alle andere medicijnen die ik al ooit genomen heb. Buspar werkt bij mij na 20 minuten al, ik voel dat er iets in mijn systeem zit. 2 uur daarna begon ik zowaar licht te trippen, op een positieve manier dan. Muziek begon opeens ERG goed te klinken. Ik heb dan ook rond die tijd wat opgezocht op het internet en ik heb al woorden als ecstacy gelezen. Mijn humeur was flink gebeterd maar echt alles was veranderd, je karakter veranderd er echt van.
Mijn hartslag en dergelijke gemeten, maar alles was gewoon 100% ok, hetzelfde met mijn pupillen, die zagen er normaal uit.

Natuurlijk verstreken de uren, en kwam de avond. Nog altijd met een fantastisch humeur, we besloten om wat alcohol te drinken, en eens zien wat dat geeft.
Nu mensen, dit kan ik echt zwaar AFRADEN. Ik was weliswaar heel voorzichtig geweest, maar na mijn 4de pintje ben ik bewusteloos gevallen.

De dag daarna ben ik op een normaal uur wakker gekomen, zonder kater. Ik voelde een soort pijn, vergelijkend met wat je zou kunnen verwachten van neuroleptica.
Ik besloot dan ook maar om wat te lezen, maar dit lukte maar voor 4 minuten, daarna kwam alles troebel. Je kon het vergelijken met een paddo-trip. Dit kon ik al verwachten, want net zoals paddo's, werkt buspar op dezelfde serotonine-receptoren.

De dosis die ik iedere dag nam, was max 20mg, 2 tabletten dus.

Omdat het allemaal wat te leuk is volgens mij om altijd zo rond te lopen, neem ik nu maar 5mg meer.

Bovenaan