Bromo Dragonfly

JUNGLIST

Experimenterende gebruiker
Iemand liet in dit topic het woord microdot vallen. Zijn microdots, net als zegels en capsules, een soort vorm waarin bepaalde, heel sterke, drugs kunnen worden ingenomen? Of zijn microdots áltijd bromo dragonfly?

bringabong

Microdots zijn gewoon miniscule pilletjes/bolletjes/sterretjes van 1 a 2mm doorsnede, met een gewicht ergens rond de 5mg ofzo. Dus als je bedenkt dat die 5mg voor een deel ook nog binder is, dan blijft er niet heel veel ruimte over voor werkzame stof.

Ze worden dus inderdaad meestal gebruikt voor de meer potente stoffen, ik heb heel wat LSD microdots gehad, en tot een paar jaar geleden kon je er ook vanuit gaan dat als iemand het over microdots had, dat dat gewoon LSD was. De laatste jaren kan het ook BDF zijn, van andere middelen in microdots heb ik eigenlijk nooit gehoord.

Vigilante

Wijs gebruiker
bringabong zei:
Microdots zijn gewoon miniscule pilletjes/bolletjes/sterretjes van 1 a 2mm doorsnede, met een gewicht ergens rond de 5mg ofzo. Dus als je bedenkt dat die 5mg voor een deel ook nog binder is, dan blijft er niet heel veel ruimte over voor werkzame stof.

Ze worden dus inderdaad meestal gebruikt voor de meer potente stoffen, ik heb heel wat LSD microdots gehad, en tot een paar jaar geleden kon je er ook vanuit gaan dat als iemand het over microdots had, dat dat gewoon LSD was. De laatste jaren kan het ook BDF zijn, van andere middelen in microdots heb ik eigenlijk nooit gehoord.

Zijn er nog andere drugs behalve LSD en BDF waarvan de werkzame dosis in µg's of minder is?

bringabong

alainalain zei:
Zijn er nog andere drugs behalve LSD en BDF waarvan de werkzame dosis in µg's of minder is?

Niet heel veel, wat me zo te binnen schiet is DOB, maar dat gaat al gauw boven de 1mg (gemiddelde dosis ongeveer 1,5mg), verder is er nog een redelijk bekend lijstje dat nogal eens genoemd wordt tijdens discussies over zogenaamde "vervuilde LSD", de volgende stoffen zijn ook werkzaam bij 500ug of minder, en zouden dus theoretisch op een zegel kunnen passen:

nicotine
scopolamine
atropine
carbachol
aminopentamide
colchicine
fentanyl
etorphine
resperine

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
bringabong zei:
alainalain zei:

Niet heel veel, wat me zo te binnen schiet is DOB, maar dat gaat al gauw boven de 1mg (gemiddelde dosis ongeveer 1,5mg), verder is er nog een redelijk bekend lijstje dat nogal eens genoemd wordt tijdens discussies over zogenaamde "vervuilde LSD", de volgende stoffen zijn ook werkzaam bij 500ug of minder, en zouden dus theoretisch op een zegel kunnen passen:

nicotine
scopolamine
atropine
carbachol
aminopentamide
colchicine
fentanyl
etorphine
resperine

Sommige nieuwe phenethylamines die uit het lab van David Nichols komen, komen wat potentie betreft ook aardig in de buurt. En salvinorin a ook lijkt me.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Alfa zei:
Bromo-dragonfly is zeer waarschijnlijk verantwoordelijk voor de volgende doden:
http://www.erowid.org/chemicals/bromo_d ... eath.shtml

Na dit bericht zijn er in Zweden nog meer doden gevallen.

Bromo-DragonFly word door ene relatief kleine groep mensen gebruikt. Dat het zo snel tot doden leid, is m.i opmerkelijk.

Maar die lui hebben waarschijnlijk >20mg genomen. Gewoon de vinger nat gemaakt en in het zakje gestoken. Normaal komt het op een blotter of mocrodots.

Ik heb +-1000µg genomen en dat is gewoon leuk maar licht trippen. Dacht dat het echt pas boven de 3000µg echt slecht voor je begon te worden en dat 10mg al dodelijk kan zijn. Dus je moet je gewoon goed inlezen en geen domme dingen doen zoals die mannen hebben gedaan.

Alfa

DrippTone zei:
Maar die lui hebben waarschijnlijk >20mg genomen. Gewoon de vinger nat gemaakt en in het zakje gestoken. Normaal komt het op een blotter of mocrodots.
Dat is geheel niet duidelijk. Er zijn vage geruchten dat sommigen dit gedaan hebben, maar meer dan vage geruchten zijn dat niet.

uit een onderzoek naar de dood van een jonge vrouw, na inname van zeer waarschijnlijk een normale hoeveelheid bromo-dragonfly:
Case history
In the present case, an 18-year-old woman was found dead after ingestion of a hallucinogenic LSD-like liquid. The woman and her boyfriend had presumably both ingested around 1 mL of the liquid on the preceding evening (between 10 and 11 pm), and their intention was to have sex during the high. At 12 pm they started feeling the ‘‘LSD-trip’’. However, they both fell asleep, and when the boyfriend woke up at 5 amthe following morning, he found his girlfriend dead. A medico-legal autopsy was done on the deceased, and liver, blood, urine and vitreous humour were submitted for toxicological examination. Furthermore, a bottle containing the hallucinogen LSD-like liquid was subjected to analysis. The autopsy findings included oedema of the lungs, slight oedema of the brain, enlargement of the spleen, irritation of the mucous membrane in the stomach and ischemic changes in the kidneys.

Analyse stelde vast dat de vloeistof Bromo-DragonFly ipv LSD bevatte.

However, from the deceased’s boyfriend, we know that they both ingested 1mLof the liquid.We have quantified the liquid found with the deceased and found a concentration of 0.69 mg/mL, which means that they ingested approximately 700 µg Bromo-Dragonfly.
According the Internet drug culture database EROWID (www.erowid.org), the usual Bromo-Dragonfly dose in humans has been reported to be in the range of 500–1000 µg. The dose ingested in this case seems to be in the usual dose region, and the boyfriend also survived the dose. However, a lethal concentration of Bromo-Dragonfly may have been attained in the deceased girl because of a different individual response.She might be a poor metabolizer or has
actually ingested more than 1 mL of liquid.
Het hele onderzoek vindt je hier: http://www.drugs-forum.com/forum/local_ ... -1&lpage=1

Het is niet enkel een kwestie van inlezen, maar ook een kwestie van in de gaten houden wat de voorgeschiedenis is van een drug. Het gaat hier om research chemicals. Sommige van deze drugs hebben ongewenste en onbekende bijeffecten, die pas duidelijk worden als de drugs op grote schaal gebruikt worden. Als een drug die op kleine schaal gebruikt word problemen oplevert, dan is de kans groot, dat deze een hoog risico-potentieel heeft. M.a.w. als de drug door veel mensen word gebruikt is de kans op ongevallen groot.

Drugs die een effect hebben op de neurotransmitter serotonine kunnen daardoor een bloedvat-samentrekkend effect hebben. Dit word vaso-constrictie genoemd. Dit is uiterst gevaarlijk en is bij bromo-dragonfly geconstateerd.

Waarschuwing: de volgende file bevat zeer confronterende fotos van de door necrosis verminkte handen van Bromo-dragonfly gebruikers/slachtoffers: http://ltarkiv.lakartidningen.se/2008/temp/pda34918.pdf
Necrosis is een bij-effect wat het gevolg is van extreme vasoconstrictie, waarbij delen van het lichaam afsterven.

Ik twijfelde even of ik de fotos zelf in dit topic zou plaatsen, maar weet niet of dat OK zou zijn.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Nee, ik geloof er geen fuck van dat die lui een normale doses hadden. Ze hadden een vloeibare substantie waarvan ze dachten dat het LSD zou zijn. Ze hadden dus gewoon geen fucking clue van wat ze in namen. En die zweedse kerels hebben met de vingers uit een dikke zak BDF gesnoept. Al die mensen hebben >10mg binnen gehad en daardoor zijn ze fucked gegaan. Gewoon goed inlezen wat de doses is. Zorg dat je die ook goed kunt afwegen of verdelen over iets wat wel af te wegen is. En over de dodelijkheid. Er kan gerust van elke RC gezegd worden dat een te grote doses fataal kan zijn. En volgens mij is dat op internet ook wel redelijk duidelijk aan gegeven. Voor alsnog zie ik het risico niet, de meeste RC gebruikers weten wat ze nemen en hoeveel ze nemen. En zijn altijd goed voorbereid en hebben zich voldoende ingelezen. Als je je houd aan de norm, en geen gekke doseringen neemt is er niks aan de hand. Mensen die zulke fouten maken zijn gewoon domme junkies en het is jammer van een leven, maar veel zal je er niet aan gehad hebben.

BTW, dat komt op mijn grafsteen als ik aan een overdoses bezwijk. Domme kut junk die we missen als kiespijn. :hearteyes:

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
De trip die ik had van puur en alleen BDF vond ik niet de moeite waard om een trip report over te schrijven. Zoals ik al eerder zei, ik denk dat dit stofje de ideale basis is voor een combo frenzy. :P

afraidtech

Bewuste gebruiker
ik ben erg benieuwd naar dit goedje, is het vergelijkbaar met lsd? ik las volgens mij op erowid dat de trip 36 uur duurt :) wat mij uiteraard geniaal lijkt op een mooie zomerdag in de tuin etc...

waar is het te krijgen? gewoon via het net? hier op straat kan ik het niet vinden namelijk...

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Nee het is niet vergelijkbaar met LSD, het gaat lang niet zo diep en de visual is nogal mild. Het duurt wel vreselijk lang dus denk er nog maar eens overna of je dat wil. Internet heb je verder de beste kans het te vinden. Om het bij je huis tuin en keuken dealer aan te treffen is nogal zeldzaam.

L

Lid 6909

Gast
Ook logisch dat die twee mensen doodgaan, ze gingen slapen toen ze BDF ophadden,
dat moet je niet doen. Je lichaam schakelt toch naar standby, en dan kan die drugs toch nooit worden verwerkt?

CHIASME

Belezen gebruiker
DrippTone zei:
Nee, ik geloof er geen fuck van dat die lui een normale doses hadden. Ze hadden een vloeibare substantie waarvan ze dachten dat het LSD zou zijn. Ze hadden dus gewoon geen fucking clue van wat ze in namen. En die zweedse kerels hebben met de vingers uit een dikke zak BDF gesnoept. Al die mensen hebben >10mg binnen gehad en daardoor zijn ze fucked gegaan. Gewoon goed inlezen wat de doses is. Zorg dat je die ook goed kunt afwegen of verdelen over iets wat wel af te wegen is. En over de dodelijkheid. Er kan gerust van elke RC gezegd worden dat een te grote doses fataal kan zijn. En volgens mij is dat op internet ook wel redelijk duidelijk aan gegeven. Voor alsnog zie ik het risico niet, de meeste RC gebruikers weten wat ze nemen en hoeveel ze nemen. En zijn altijd goed voorbereid en hebben zich voldoende ingelezen. Als je je houd aan de norm, en geen gekke doseringen neemt is er niks aan de hand. Mensen die zulke fouten maken zijn gewoon domme junkies en het is jammer van een leven, maar veel zal je er niet aan gehad hebben.

BTW, dat komt op mijn grafsteen als ik aan een overdoses bezwijk. Domme kut junk die we missen als kiespijn. :hearteyes:

Wat een claims jij maakt over chemicalien waar zo goed als niks over bekend is... ongelovelijk.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
CHIASME zei:
DrippTone zei:

Wat een claims jij maakt over chemicalien waar zo goed als niks over bekend is... ongelovelijk.

Er kan gerust van elke RC gezegd worden dat een te grote doses fataal kan zijn.

Dat is volgens mij de enigste claim die ik maakte, denk jij van niet dan? :wave:

Verder vind ik je pogingen tot mij af te doen als een randdebiel erg amusant. :grin:

3970

Wijs gebruiker
DrippTone zei:
Voor alsnog zie ik het risico niet, de meeste RC gebruikers weten wat ze nemen en hoeveel ze nemen. En zijn altijd goed voorbereid en hebben zich voldoende ingelezen. Als je je houd aan de norm, en geen gekke doseringen neemt is er niks aan de hand. Mensen die zulke fouten maken zijn gewoon domme junkies en het is jammer van een leven, maar veel zal je er niet aan gehad hebben.

De meeste, zoniet alle RC gebruikers weten absoluut niet wat ze nemen en hoeveel ze nemen. Ze vertrouwen erop dat het spul in het zakje ook het bestelde spul is, en afwegen (als het al gebeurt) wordt meestal gedaan met een Ebay-weegschaaltje met de nauwkeurigheid van +/- 1 mg.....Dat is denk ik eens te meer weer duidelijk geworden met het 2c-b-fly verhaal...

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
In België misschien ja, maar dat was te verwachten. Hier in NL de mensen die ik ken en rc's gebruiken laten testen en wegen zeker af met een nauwkeurig weegschaaltje.

tripkop

Belezen gebruiker
DrippTone zei:
In België misschien ja, maar dat was te verwachten. Hier in NL de mensen die ik ken en rc's gebruiken laten testen en wegen zeker af met een nauwkeurig weegschaaltje.

Ik herinner me nochthans van een ander nederlandstalig drugsforum het geval van iemand die een zegel liet testen waarvan hij wist dat er bromo dragonfly op zat. Na lange tijd aandringen om resultaten kreeg hij uiteindelijk bericht dat er op de zegel in kwestie geen actieve stof was aangetroffen. Terwijl er dus gewoon een dosis van een gevaarlijke en extreem potente psychedelische drug op die zegels zat die de testdienst over het hoofd gezien had..

Met andere woorden: al woon je in België, Nederland of Nieuw-Zeeland, zonder uitgebreide labtests hebben RC-gebruikers hoogstens een vermoeden wat de stof in hun zakje daadwerkelijk is. En van die onzekerheid zijn de recente 2cb-fly sterfgevallen een onaangename illustratie..

P.S.: In België zijn we niet dom genoeg om onze dosis te laten bepalen door een goedkope "milligramweegschaal" van 20 euro uit china maar lossen we een gekende hoeveelheid op en meten we onze dosis af met een doseerspuitje voor een heel wat nauwkeurigere dosering.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Ook bij test centra kunnen fouten gemaakt worden, maar waar niet? En om nu dat incident met de 2c-B-fly te gebruiken om alle RC's af te doen als gevaarlijk en de gebruikers ervan dom. Je doet maar, ik ga fijn verder met mijn gebruik en wat betreft BDF is er met een beetje verstand geen vuiltje aan de lucht.

tripkop

Belezen gebruiker
DrippTone zei:
Ook bij test centra kunnen fouten gemaakt worden, maar waar niet? En om nu dat incident met de 2c-B-fly te gebruiken om alle RC's af te doen als gevaarlijk en de gebruikers ervan dom. Je doet maar, ik ga fijn verder met mijn gebruik en wat betreft BDF is er met een beetje verstand geen vuiltje aan de lucht.

Ik geef geen commentaar op jouw gebruik en ben ook niet van zin dat te doen, sterker, ik gebruik zelf ook regelmatig een hele lijst RC's. Maar om daarom te gaan zeggen dat er geen vuiltje aan de lucht is? Dat is gewoon oerdom. Research chemicals ZIJN gevaarlijk. Punt.

Alleen al het feit dat er over de meesten zo goed als niets bekend is maakt het gebruik ervan per definitie gevaarlijk en risicovol. Kijk, iedereen die drugs gebruikt moet voor zichzelf de risico's afwegen tegen de positieve kanten van het gebruik en aan de hand daarvan beslissen om te gebruiken of niet. Bij RC's zijn het grootste deel van die risico's echter onbekend en is het dus eigenlijk per definitie onmogelijk om een voldoende geinformeerde beslissing te nemen.

En daarbij komt nog eens kijken dat je (tenzij je elke nieuwe batch naar een labo stuurt dat nauwkeuriger te werk gaat dan de testservice) nooit meer dan een vermoeden kan hebben dat de stof die je krijgt ook daadwerkelijk de stof is die je besteld hebt. Je weet dus meestal niet eens 100% zeker of de stof die je gebruikt ook wel echt de stof is die je denkt te gebruiken. En dat zoiets je je leven kan kosten heeft het recente 2cb-fly debacle nog eens pijnlijk duidelijk gemaakt.

Eigenlijk komt het er op neer dat als je er even objectief naar kijkt alle RC-gebruik onverantwoord is omdat er gewoon (nog) niet voldoende informatie beschikbaar is om dat wel te kunnen zijn..

Jezelf voorhouden dat er geen vuiltje aan de lucht is, bromo-dragonfly ongevaarlijk is en RC-gebruik weinig risicovol is, is dan ook gewoon retarded. (Niet dat ik zelf niet regelmatig van een nieuwe obscure chemical durf te snoepen, maar ik lieg mezelf en anderen niet voor dat het allemaal wel meevalt qua risico's, terwijl we ze in realiteit gewoon nog niet kennen)

tripkop

Belezen gebruiker
PS.: Je hebt gelijk, bromo dragonfly is volstrekt ongevaarlijk

(als je je handen nooit meer nodig hebt)

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
He bah, net gegeten...kan dat echt het directe effect zijn van bdf?

Het is mogelijk inderdaad. Maar wel door een fikse overdosis.

Ik neem aan dat elk fatsoenlijk gebruiker die dit goedje bemachtigd toch wel het aantal hersencellen heeft om zich in te lezen, z'n drug te laten controleren, en het nauwkeurig af te wegen.

3970

Wijs gebruiker
TeKNoZem zei:
Oom Klaas zei:

Ik neem aan dat elk fatsoenlijk gebruiker die dit goedje bemachtigd toch wel het aantal hersencellen heeft om zich in te lezen, z'n drug te laten controleren, en het nauwkeurig af te wegen.

Die aanname is dus hartstikke onterecht, ook dat is wel weer gebleken de laatste tijd..Je denkt toch niet echt dat alle RC gebruikers zo verstandig zijn als jij zegt te zijn?? Als dat wel is ben je namelijk erg naïef, no offence...

Ennuh, voor dat soort taferelen als op de foto heb je echt niet zo'n fikse overdosis nodig, de grens tussen net genoeg of net teveel is bij BDF heel erg klein...Heb je je echt wel ingelezen over BDF? Ik krijg namelijk de indruk dat je iets verdedigd waar je misschien minder verstand van hebt dan je zelf denkt, correct me if I'm wrong.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
3970 zei:
TeKNoZem zei:
Oom Klaas zei:

Die aanname is dus hartstikke onterecht, ook dat is wel weer gebleken de laatste tijd..Je denkt toch niet echt dat alle RC gebruikers zo verstandig zijn als jij zegt te zijn?? Als dat wel is ben je namelijk erg naïef, no offence...

Ennuh, voor dat soort taferelen als op de foto heb je echt niet zo'n fikse overdosis nodig, de grens tussen net genoeg of net teveel is bij BDF heel erg klein...Heb je je echt wel ingelezen over BDF? Ik krijg namelijk de indruk dat je iets verdedigd waar je misschien minder verstand van hebt dan je zelf denkt, correct me if I'm wrong.

Ik verdedig helemaal niks. Wat ik bedoel met een fikse overdosis is misschien net een kleine 100-200 mics te veel. En dat is in BDF begrippen toch nogal een overdosis.

Bovendien verwacht ik wel dat de meeste mensen die aan RC's beginnen zo slim zijn. Dan ben ik maar naïef. zijn ze dat neit dan moeten ze er niet eens aan beginnen.

TeKNoZem

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
't Zijn niet voor niets research chemicals, de naam zegt al meer dan genoeg.

Precies. Als iemand er aan wil beginnen moetie toch wel enig verstand hebben lijkt me, en weten waar die mee bezig is.

azgaza

Badass junkie
Oom Klaas zei:

Ja, vanwege vasoconstrictie (bloedvat vernauwing), die tot lang na de trip nog kan plaatsvinden. Dit is specifiek voor bromo-dragonfly maar is volgens mij ook een keer gemeld bij een overdosis DOB.

Als er één RC is waar van het me duidelijk lijkt dat de risico's niet meevallen is het deze wel. Dingen als gangreen en de dood bij redelijk normale doseringen of doseer fouten die gewoon gemakkelijk voor kunnen komen*. Dan kan je wel stellen dat dat die mensen hun eigen schuld zou zijn; je kan niet zeggen dat dit een veilige stof is waar bij de risico's enorm tegen vallen; dit is toch echt spul om flink voorzichtig mee om te gaan (als je het al waagt).

*Denk bijvoorbeeld aan stonie's 2c-b weeg fout waardoor hij 330mg nam. Overigens lijken de 2c-xen sowieso niet héél toxisch te zijn op korte termijn.

Oom Klaas

Badass junkie
Ohjah, 'k was toen nog online ook toen hij 't poste...gelukkig was hij er wel nog goed vanaf gekomen behalve een zieke trip.

Maar je hebt me nu overgehaald om dit middel nog een paar jaar te laten voor wat het is, totdat er wat meer over bekend is.

Denk dat ik me binnenkort maar ga wagen aan 2c-e, de eerste rc die ik ga proberen.

DrippTone

Badass junkie
Tripreporter
Het is naar mijn mening niet gevaarlijker dan andere RC's. Doseren kan best makkelijk als je weet wat je doet. Maar natuurlijk blijft er een groot risico, en niet alleen met RC's maar alle middelen blijven risicovol. De groep RC gebruikers is trouwens juist de groep die weten wat ze nemen en niet zomaar wat doen, dat kun je van elke andere drug niet zeggen want daar word genoeg mee gestunt.

Ik zeg alleen dat als jij je BDF heb laten testen en een goeie doses hebt afgemeten dat er geen vuiltje aan de lucht is. Mocht er dan nog iets fout gaan heb je gewoon pech, kun je niet weten. En natuurlijk is het iets wat je mee moet nemen in je overweging om dit middel te gebruiken. Maar om nou te zeggen dat je het niet moet doen vanwege dat risico. Iemand die nieuwsgierig genoeg is gebruikt het toch wel. En het is helemaal niet dom om te zeggen dat die persoon dat relatief veilig kan gebruiken. Met elk gebruik blijft een kans dat het fout gaat.

Ik heb lekker getript op 1400 mics, en ga dat over niet al te lange tijd nog eens doen. :hearteyes:

Bovenaan