Borderline

Gaya

Newbie
Hallo Buzzy,

Ik weet niet of je je vriendin nog hebt maar mocht het zo zijn dan zit de liefde erg diep. Ik raad je dan aan om het boek "stop walking on eggshells" eens te gaan lezen, het is een boek met alle ins and outs over borderline. Dit zou voor jou van grote steun kunnen zijn.

Verder ALS je vriendin ervoor in is, ga eens samen met de huisarts praten, misschien heeft die een goed adres voor een verwijzing voor een therapie die speciaal op de borderline gericht is. Borderline is vaak even vervelend voor de gene die er aan lijd als voor de omstanders, maar mensen die weten en erkennen dat ze borderline hebben zijn vaak makkelijker in de omgang en vaak ook beter aan spreekbaar op hun gedrag.

Verder wens ik je heel veel geluk toe.
Gaya

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
buzzy zei:
* zwart-wit denken
* stemmingswisselingen
* impulsiviteit
* moeilijk contact kunnen leggen
* moeilijk alleen kunnen zijn
* woede uitbarstingen
zwart wit denken hoeft volgens mij niet
stemmingswisselingen en woede uitbarstingen horen er zoweerzo bij
moeilijk contact kunnen leggen hoeft ook niet
* alcohol- en drugsmisbruik, eetstoornissen (vreetbuien), koopverslaving, psychotische verschijnselen. Ja dit komt echt voor in een extreme manier.
En ik HAAAAT borderliners, ik wens ze niks toe ofzo maarjah ik hoef ze gewoon niet te kennen. trouwens alle mannenlijk borderliners die zie je toch nooit want die zitten allemaal in de gevangenis ofzo wel 2 vrouwelijke borderliners ontmoet

Flameon

Badass junkie
Welhallodaar zei:
buzzy zei:
En ik HAAAAT borderliners, ik wens ze niks toe ofzo maarjah ik hoef ze gewoon niet te kennen. trouwens alle mannenlijk borderliners die zie je toch nooit want die zitten allemaal in de gevangenis ofzo wel 2 vrouwelijke borderliners ontmoet

Deze uitspraak vind ik niet zo netjes Welhallodaar!
Iemand die borderline heeft kan hier zelf niks aan doen. Helaas, veel borderliners zouden het anders willen.

Zwart wit denken vind ik wel degelijk een kenmerk van o.a. borderline!
Een scharrel van een aantal jaar geleden had ik ook borderline.
Het ene moment was ze kei lief en heel sociaal, het andere moment was ze heel boos en ver weg van het sociale. Voor veel borderliners is het of dit, of zo. Geen middenweg!

Mindgamer

Badass junkie
Borderliners maken contact, door hun benen open te doen. Veel vrouwen, kopiëren dit gedrag :grin: Dus de feministen van vroeger, hadden borderline :confused:

Nee, even serieus.
Ik heb weleens tussen borderliners gewoond. En maar snijden en janken dat ze deden. Dit waren dan ook serieus de ergste gevallen en hadden vaak een opmerkelijke, nerderig uiterlijk. Tja, ik blijf het maar zielig vinden voor die meisjes.

hodgepodge

Bewuste gebruiker
Flameon zei:
Welhallodaar zei:
buzzy zei:

Iemand die borderline heeft kan hier zelf niks aan doen. Helaas, veel borderliners zouden het anders willen.

Het ene moment was ze kei lief en heel sociaal, het andere moment was ze heel boos en ver weg van het sociale. Voor veel borderliners is het of dit, of zo. Geen middenweg!
Precies en met zelfmoordpogingen en dergelijke. Het is echt een afschuwelijke ziekte.
Behandelingen worden dan wel iets beter, maar er zomaar vanaf kom je zeker niet. Ik heb overigens altijd begrepen dat deze ziekte voort kon komen uit ouders die teveel verwachten van hun kinderen (nooit opzettelijk natuurlijk).

Een vriendin met borderline is natuurlijk erg lastig. Hetzelfde als je vriendin ziek wordt of gehandicapt raakt. Al wil je er stiekem vanaf, je kan het eigenlijk niet maken.

Treurig hoe sommige mensen hier reageren zeg, maar ook voor mensen met een extreem laag EQ EN IQ zoals jcutter moet je begrip hebben.

Mindgamer

Badass junkie
^Ik heb geen laag IQ :grin:

Nee, maar als het moet; ben ik hard voor mensen. Je doet jezelf er ook pijn mee en dat heb ik al vaak genoeg mee gemaakt. Maar als iemand mijn ontwikkeling dwarsboomt, dan schop ik hem/haar uit mijn leven. Als ik een vriendin heb, die dankzij een ongeluk; levenslang gehandicapt word, dan blijf ik zeker bij haar. Tenminste; als ik echt veel van diegene hou. Mocht mijn zusje borderline hebben en ze doet iedereen daar pijn mee, dan is het nog maar de vraag of ik daar nog wel contact mee wil hebben. Natuurlijk zou ik haar niet voor de trein slingeren of zo, maar ik zou zeker maatregelen nemen. Ik zou denk ik ervoor zorgen, dat ze word opgenomen, maar hiervoor moet ze een gevaar vormen voor zich zelf of voor anderen. Tja, dan zorg je gewoon voor samenzweringen met je familie. Ik zou trouwens even de boel terug lezen, van wat ik hier allemaal heb neergezet.

Mindgamer

Badass junkie
Hmm, best sick wat ik had geschreven inderdaad :flushed: Naja, mezelf kennende; was ik aan het ouwehoeren. Maar goed, ik zal mijn zusje dus wel helpen of iemand anders waarvan ik hou, mocht ze wel borderline hebben. Ze krijgt al jaren geen aandacht meer van haar vader, dus dat heeft zeker met haar vreemde gedrag te maken. Maar goed...

celfor

Experimenterende gebruiker
Flameon zei:
Welhallodaar zei:
buzzy zei:

Daar ben ik het mee eens, zwart-wit denken, hevige emoties en moeilijkheden mbt afstand-nabijhijd (hou me vast maar raak me niet aan)

Welhallodaar

Bewuste gebruiker
Mindgamer zei:
Hmm, best sick wat ik had geschreven inderdaad :flushed: Naja, mezelf kennende; was ik aan het ouwehoeren. Maar goed, ik zal mijn zusje dus wel helpen of iemand anders waarvan ik hou, mocht ze wel borderline hebben. Ze krijgt al jaren geen aandacht meer van haar vader, dus dat heeft zeker met haar vreemde gedrag te maken. Maar goed...
blijf altijd trouw aan je familie :angry:

Doktor

Newbie
Sinds een aantal jaren wordt er schema-therapie toegepast bij borderline patiënten. In 3 jaar herstelt meer dan 50% volledig en de rest verbeterd aanzienlijk. Dus het is redelijk behandelbaar en bovendien worden de verschijnselen rond het 40e levensjaar veel minder. Het kan in verschillende vormen en formaten voorkomen :wink: meestal komt het tot uiting vanaf het 16e levensjaar en wordt 4 tot 5 keer meer vastgesteld bij vrouwen dan bij mannen.

Borderline sucks, I know. Maar ik hoop dat deze gegevens je meer moed geven..

Mijn tip is: Probeer de persoon zoveel mogelijk te begrijpen.

SyntheticDistortion

Experimenterende gebruiker
buzzy zei:
Praten over 'diepe' dingen is echt moeilijk met haar, ze gaat heel snel over in andere onderwerpen enzo... ik weet het niet echt wat ik er mee aan moet maar in elk geval bedankt voor de reacties, ik zal er nog eens stevig over na denken :wave:

Mijn respect mijn vriend. Ik heb ook eens wat gehad met iemand met Borderline, en dat is alles behalve makkelijk, vooral omdat ik toen nog redelijk meer ADD verschijnselen toonde. Ruzie was meer regel dan uitzondering.

Maar er is genoeg hulp voor te krijgen, er zijn goede medicijnen die niet zo schadelijk zijn voor het lichaam omdat ze homeopathisch zijn en ik heb toendertijd ook een cursus gevolgd om ermee om te leren gaan. Je kan er een hele hoop baat bij hebben, kijk maar eens op internet wat je kan vinden!

Bovenaan