Funky Monkey
Badass junkie
Ahhh dus zo werkt dat ding :P
DreamWeaver zei:Jkutje is de aandacht niet waard mensen, gewoon in je vijandlijst opnemen, dan hoef je die bagger die hij post niet meer te zien![]()
*voelt vereerd*vode zei:Nick, ik wil een standbeeld van je in m'n tuin, nu!![]()
vode zei:Nick, ik wil een standbeeld van je in m'n tuin, nu!![]()
Ellesdee zei:jongen, ga asjeblieft weer met je blokken spelen
neeLauu zei:Ellesdee zei:jongen, ga asjeblieft weer met je blokken spelen
lego
jcutter zei:Nou; ik vind het aardig veel op elkaar lijken hoor..
Alleen duurt liefdesverdriet wat langer.
Bij het rouwen; heb je vaak nog as en foto's.
Daar doe jij jezelf inweze alleen maar pijn mee, dus gooi je die rotzooi weg.
Zo, weer een herinnering en verdriet minder.
Borderline is,
van iemand houden
maar zeggen van niet
de hele dag lachen
ondertussen heb je verdriet
vastgehouden willen worden
maar roepen: raak me niet aan
in woede uitbarsten
en plotseling iemand willen slaan
1 minuut willen leven
de volgende wil je dood
dan weer in je armen krassen
uit pijn en uit nood
ontzettend bang zijn
en in een hoekje kruipen
of juist alle moed hebben
en het avontuur besluipen
borderline is angst
om alleen te zijn
borderline is eenzaam
en onbegrepen zijn.
Serenity zei:Ik weet niet hoor, we kunnen wel met z'n allen gaan schreeuwen dat het borderline is enz enz, maar waarschijnlijk zit ze gewoon in de puberteit. Symptonen herkennen is niet genoeg, als ze borderline zou hebben en ze zou wat gezond verstand hebben zou ze nu al wel ergens aan de deur geklopt hebben.
Ellesdee zei:Borderline is soms een minuut me gelukkig voelen, intens tevreden en dan weer die onrust.
Straffen moet ik, zeer voelen, ik voel niet, ik besta niet, ik ben niet.
Borderline is "laat me met rust", "rot op" en tegelijk "bel m'", "houd van me", "geef om me".
Borderline is niets kunnen beloven. "Ik bel je morgen" zei ik net tegen iemand, maar misschien wil ik morgen wel niemand spreken.
Borderline is niet durfen dromen, niet aan een opleiding durfen beginnen, ik kan niet garanderen dat ik het volhoud, zelfs niet een week.
Borderline is telkens maar uitleggen, verdedigen, schaamte.
Borderline is het verlangen naar chaos en het tegelijk haten.
Borderline is onzichtbare pijn.
Borderline is denken "jaja het zal wel, wat moet je van me" als je een glimlach ontvangt.
Borderline is toegeven aan iets liefs voor jezelf doen en met 20 in plaats van een plant thuiskomen en dan weer geen eten kunnen kopen.
Borderline is terugtrekken bij het eerste vermoeden van verraad.
Borderline is intens leven in intens dood willen om de paar minuten.
Borderline is angst.
Borderline is altijd zoeken naar prikkels, ruzie, alles wat me raakt en het vervolgens niet aankunnen.
Borderline is "red me" "neem de verantwoording over"en "blijf van me af, ga weg" in een zin.
Borderline is "unfähig zum leben", een rare uitdrukking, "onmacht" en "onwaardig" bedoel ik.
Borderline is verlangen naar een permanent kuuroord, niet die boze buitenwereld.
Borderline maakt eenzaam en rijk tegelijk.
Borderline maakt me stuk en heelt me.
Borderline...ik heb het, haat het en omarm het.
Borderline, dat heb ik.
Borderline is,
van iemand houden
maar zeggen van niet
de hele dag lachen
ondertussen heb je verdriet
vastgehouden willen worden
maar roepen: raak me niet aan
in woede uitbarsten
en plotseling iemand willen slaan
1 minuut willen leven
de volgende wil je dood
dan weer in je armen krassen
uit pijn en uit nood
ontzettend bang zijn
en in een hoekje kruipen
of juist alle moed hebben
en het avontuur besluipen
borderline is angst
om alleen te zijn
borderline is eenzaam
en onbegrepen zijn.
Serenity zei:Pas op met het zomaar constateren van borderline. Borderline kan eigenlijk pas vastgesteld worden na het 18e jaar omdat men dan uit de puberteit zou zijn. Nu is deze leeftijd bij iedereen anders natuurlijk. Borderline komt zeer overeen met kenmerken uit de puberteit. Bij mijzelf is ook borderline vastgesteld, alhoewel ik het hier niet meer mee eens ben; omdat ik toendertijd een puber was (ben ik nog steeds) en ik in een zeer labiele periode verkeerde. Er gebeurden heel erg veel dingen om mij heen waar ik niet goed mee om kon gaan. Drugsverslaving, verkeerde vriendjes en vrienden etcetera. Dus pas op met zeggen dat je vriendin borderline heeft; laat dit ergens onderzoeken als ze dat zelf wil.
Waarschijnlijk zit je vriendin ergens mee, iets wat ze niet kwijt kan en wat stress veroorzaakt. Door stress gaan sommige mensen ook zwart wit denken omdat ze gewoonweg alleen het ding aan hun hoofd hebben wat die stress veroorzaakt.
Ik denk dat ze op zoek is naar zichzelf en dat gaat gewoon met de nodige hobbels. Maak je er niet te druk om. Je houdt van d'r maar het is wel iets wat ze zelf moet doen. Maar wees er wel voor haar, en praat met d'r.
Ik weet natuurlijk niet hoe oud ze is, ben ervan uit gegaan dat ze 17/18/19 zal zijn. Als ze al flink een paar jaar ouder is dan zal ze wel uit de pubertijd zijn; laat haar dan onderzoeken, als ze het zelf wilt nogmaals.
buzzy zei:Ik heb een sterk vermoeden dat mijn vriendin borderline heeft, veel symptonen die ik op een borderline site heb gevonden komen overeen, dit zijn ze :
* zwart-wit denken
* stemmingswisselingen
* impulsiviteit
* moeilijk contact kunnen leggen
* moeilijk alleen kunnen zijn
* woede uitbarstingen
* alcohol- en drugsmisbruik, eetstoornissen (vreetbuien), koopverslaving, psychotische verschijnselen.
Het begon ook al een beetje slecht toen ging het een tijdje goed maar het gaat de laatste maanden dus echt weer zwaar kut, zien elkaar misschien maar eens per week. En er staat ook nog een vakantie met haar gepland naar turkije....... Nu is mijn vraag wat kan ik hier het beste mee doen ?

Ellesdee zei:en jij wilde spw gaan doenjcutter zei:Hmm, dit lijkt wel een beetje op het gedrag wat mijn zusje de laatste tijd vertoond.
Als ze zo'n hoerige ziekte heeft, dan hoef ik ook geen contact meer met haar.
Zo, weer een familielid minder, waarmee ik af en toe omga.
rofl
![]()
JoyTommy zei:Ellesdee zei:dit ben ik..voor mezelf is het al moeilijk maar ook zeer moeilijk voor degene waar je mee samenleefd en vooral mijn ex heeft het zwaar te verduren gehad met mij, ook vooral omdat ik niet wist wat er aan de hand was en ook ontkende dat er wat was..nu ben ik een stuk ouder en het scheeld dat ik weet waarom ik vaak zo maf ben..en nog maak ik het mezelf en anderen vaak zo moeilijk..maar aan de andere kant als je mij eenmaal kent dan zie je ook dat ik ook echt leuk en bijzonder ben...
But if you could just see the beauty
These things I could never describe
These pleasures a wayward distraction
This is my one lucky prize
isolation....
zommes zei:Ontopic: Dus niet over het zusje van Jcutter
Buzzy, praat er met je vriendin over. Vraag haar hoe ze zich voelt over bepaalde emotionele dingen. Een borderliner kan niet om gaan met (heftige) emoties, zij/hij ervaart daarbij een soort 'leegte' die resulteert in inderdaad stemmingswisselen en een persoonlijkheidstoornis.
Het is heel erg belangrijk dat ze er zich bewust van wordt om het leefbaar te maken. Dat is het allerbelangrijkst, maar ook het moeilijkst.
Btw, gebruikt ze speed, xtc of cocaine. Dan zou ik haar daar eerst maar even een tijdje mee laten stoppen voordat je met psychiatrische diagnoses gaat gooien.
PaiNandPleasurE zei:xtc is toch juist een anti-depressiva?
zommes zei:PaiNandPleasurE zei:xtc is toch juist een anti-depressiva?
Nee, een recreatieve drug. Anti-depressiva zijn medicijnen die op langere termijn de heropname van de serotinine reguleren.

PaiNandPleasurE zei:ja lekker theoretisch, maar ik bedoel ermee te zeggen of vragen dat het gebruik van xtc toch niet een oorzaak is van dit gedrag?
zommes zei:PaiNandPleasurE zei:ja lekker theoretisch, maar ik bedoel ermee te zeggen of vragen dat het gebruik van xtc toch niet een oorzaak is van dit gedrag?
Ja, meestal leg je op internet iemand die niet snapt wat iets is dat uit met theorie. Ik snap ook niet hoe je, door te suggereren dat xtc een anti-depressiva is, wil vragen of dat wel de oorzaak kan zijn. Vraag dan gewoon of ik uitleg wat xtc is.
Dus ga ik je toch weer bestoken met een lekker theoretische uitleg. Versimpeld tot het gegeven dat het de serotonine-huishouding verstoord, mits men zich aan bepaalde doseringen houdt, maar dat is nooit het geval. Serotonine is de neurotransmitter die je stemming bepaalt. Als die huishouding verstoord wordt, dan krijg je gedrag waar borderliners ook last van hebben.

Prettig is het zeker niet, vooral in het begin als je niet weet wat Borderline is, denk je "Wat gebeurt er nou allemaal?"Flameon zei:Auwie, dat lijkt me niet prettig Erik.
Bij iemand die borderline heeft kan inderdaad de stemming ieder moment om slaan. Het ene moment kan degene heel erg lief zijn en een paar minuten later kan het het tegen over gestelde zijn. Het is denk ik belangrijk om te weten dat iemand met borderline dit niet lang niet altijd bewust doet.
Een relatie met een borderliner is niet onmogelijk, maar naar mijn inziens zeker niet gemakkelijk.
Je zult je als partner inderdaad goed moeten verdiepen in het ziektebeeld, en bepaalde dingen niet persoonlijk aanrekenen. Ik heb respect voor mensen die een relatie hebben met mensen die lijden aan (een heftige vorm van) borderline.
Op mijn werk is een meisje met borderline. Een schat van een meid maar ze speelt alle collega's tegen elkaar uit. Ze maakt van haar hele behandeling een groot spel. Ook dat hoort vaak bij borderline. Bij een borderliner is het belangrijk om dingen heel duidelijk op papier te zetten, duidelijkheid is voor hen belangrijk. Ook dat iedereen het dan zo uitvoert zoals op papier staat.