Bong vs. vaporizer

yrevocera

Newbie
Hoi,
Ik overweeg een bong of een vaporizer te gaan kopen.
Ik vraag me af, welke is goedkoper? En welke is minder slecht voor je gezondheid?
Alvast bedankt :grin:

picturae

Newbie
neen want je hebt geen vettige tabak in een bong, puur natuur
een vaporizer verhit/verdampt je thc al de andere rommel blijft zitten.
Aangezien het verdampt komen er ook geen schadelijke stoffen vrij die je wel krijgt bij verbranding.

KoxBox

Badass junkie
picturae zei:
Aangezien het verdampt komen er ook geen schadelijke stoffen vrij die je wel krijgt bij verbranding.
Gelukkig dat je dit even verduidelijkt. :rolleyes:

gamezz

Bewuste gebruiker
ik heb een pijpbong (kleine bong , eigenlijk meer een pijp maar er gaat wel water in)
bong rook ik ook afentoe , vaporizer ook.
maar toch gaat men liefde uit naar een joint, gewoon omdat het makkelijker is alsje niet aleen bent

weyoun22

Bewuste gebruiker
Het is ook een kwestie van smaak! ik Vind een waterpijp roken 10x lekkerder dan een vaporizer.

Irezz

Bewuste gebruiker
Roken isdat sowieso.

Handige aan vaporizer is wel dat je uitgevaporiseerde wiet nog kunt roken in 'n joint, en dat't behoorlijk aankomt even :stoned:

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Irezz zei:
Roken isdat sowieso.

Handige aan vaporizer is wel dat je uitgevaporiseerde wiet nog kunt roken in 'n joint, en dat't behoorlijk aankomt even :stoned:

:tearsofjoy:

Lekker nuttige aankoop die vaporizer dan...

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Lavalamp zei:
Irezz zei:
Roken isdat sowieso.

:tearsofjoy:

Lekker nuttige aankoop die vaporizer dan...
Ik denk dattie bedoelt dat je eerst je wiet in je vapo steekt, opsmoked, en dan daarna die 'uigevaporiseerde" wiet nog in een joint kan rollen

Lavalamp

Bewuste gebruiker
KoxBox zei:
NorthernLightBE zei:
Ik denk dattie bedoelt dat je eerst je wiet in je vapo steekt, opsmoked, en dan daarna die 'uigevaporiseerde" wiet nog in een joint kan rollen
Zou je denken?

:)

Oke dan... wat IK bedoel is dat als je een Vaporizer hebt om de longen een beetje schoon te houden je het daarna toch niet nog gaat oproken om dan het plantenmateriaal toch binnen te krijgen? :beer:

soldiermoney

Bewuste gebruiker
Lavalamp zei:
Oke dan... wat IK bedoel is dat als je een Vaporizer hebt om de longen een beetje schoon te houden je het daarna toch niet nog gaat oproken om dan het plantenmateriaal toch binnen te krijgen? :beer:
Als je met plantenmateriaal THC bedoeld... :stoned: :mrgreen:

de volcano vaporizer is toch wel de beste als je voor een verdamper zou willen gaan zelf heb ik er ook nog 1 staan doe er eigenlijk niks mee zou hem wel willen verkopen nieuw prijs zijn ze 340 euro zelf maar een maandje gebruikt moest stoppen met blowen voor me astma ma wou de wiet niet opgeven dus toen ma die volcano gekocht. ma toch ma besloten dat ik de wiet achter me laat. er zijn beteren dingen waar k me geld aan kan spenderen dus als iemand intresse heeft in een 2 de handse volcano vaporizer pm me maar dan wisselen we even msn uit ofzoiets.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Joint :)
Vapo :grin:
Bong :hearteyes:

Grootste nadeel van een vaporizer vind ik uiteraard de prijs, en het schoonmaken.

harl

Newbie
Ik heb besloten te stoppen met joints. Puur heb ik nooit gedaan, maar met tabak wel heel lang. Nu rook ik alleen nog joints als ik bij anderen of buiten de deur ben. Bij mij thuis rook ik alleen nog de vape of bong. De eerste keer op mijn vape had ik twee weken niets gerookt, dus die kwam goed aan. Na wat gewenning viel het me wat tegen en heb ik meer de bong gebruikt voor de instant hits.

Nu ben ik de vape meer gewend en vind het heerlijk. De kunst is dat je de temperatuur aan de hoge kant moet houden. Dat is een kwestie van proberen. Wees niet bang te hoog gegaan. Je weet vanzelf wanneer het genoeg is.

Het is dan bijna een popcorn smaak en een paar langzame hits daar van doen het goed. Ik probeer niet te zuigen, maar wel goed in te ademen en dan zo lang mogelijk. Dan komt het heerlijk zacht aan en wordt ik meer high dan van deze hoeveelheid wiet in de bong.

Als ik er dan klaar mee ben is het duidelijk bruin in plaats van groen. Ik las elders dat het vies was om te roken, maar je kunt er nog goed cannaboter mee maken.

De vape is nu wel mijn favoriet. Ik heb een Arizer Extreme-Q. Aan de dure kan en ik prefereer eigenlijk de whip boven de zakken, dus had ook de v-tower kunnen nemen, maar die zakken zijn wel erg leuk en makkelijk met gezelschap.

Grib

Newbie
Is het ook niet zo dat behalve het enorme prijssverschil vapen qua effect toch ook iets minder is? Ik had me er een tijdje geleden een beetje in verdiept omdat vapen toch stukken gezonder is (gebruikte al een bong). Het leek me echter toch te veel geld en gedoe, dus ik hou het maar bij m'n oude bong (ook omdat ik niet dagelijks gebruik).

Ik heb trouwens eerst jarenlang zo af en toe een jointje gerookt en er opzich ook best van genoten, maar bij de eerste keer pure wiet in een bong werd ik echt compleet weggeblazen. Het is of het totaal een ander goedje is wat je gerbuikt. Ik denk dat iedereen wel het verschil merkt tussen puur of met tabak, maar ik ben (blijkbaar) heel gevoelig voor nicotine, wat bij mij het hele wieteffect compleet doodt. Ik ervaar een joint dan ook als niet meer dan een sterke sigaret. Een bowl pure wiet brengt mij daarentegen 2-3 uur lang in een compleet andere state of mind met enorm versterkte waarneming, filosofische gedachten, munchies en andere niet al te vervelende bijwerkingen. Ben ik nou zo raar of hebben meer mensen dit?

Oom Klaas

Badass junkie
picturae zei:

Hoe puur natuur is jouw wiet dan?

DutchCookie

Bewuste gebruiker
soldiermoney zei:
Lavalamp zei:
Als je met plantenmateriaal THC bedoeld... :stoned: :mrgreen:

dat slaat dus nergens op want als je een vapo rookt verband je alleen maar de thc, verder niks.
als je dus alle thc uit de iwet haalt, en daarna de wiet rookt, lijkt het me nogal vreemd dat je van die wiet leip word. er zit geen thc in dan he =)

a1b2c3d4

Wijs gebruiker
Ik heb vandaag een Vapo2 (vaporizer waar je een vlammetje onder moet houden) gekocht en meteen uitgetest. Het is echt zoveel makkelijker te inhaleren dan bij een bong, maar ik moest fucking veel hoesten van die vape. Het kriebelt gewoon erg in je keel. De high is ook heerlijk, lekker high en energiek. Ik vind het echt een goede aankoop! :stoned:

Octogonapus

Belezen gebruiker
Damien0124 zei:
Ik heb vandaag een Vapo2 (vaporizer waar je een vlammetje onder moet houden) gekocht en meteen uitgetest. Het is echt zoveel makkelijker te inhaleren dan bij een bong, maar ik moest fucking veel hoesten van die vape. Het kriebelt gewoon erg in je keel. De high is ook heerlijk, lekker high en energiek. Ik vind het echt een goede aankoop! :stoned:

ik zit nog te twijfele..
het zou eigenlijk wel moeten, ben overgegaan naar puur of bijna puur omdat ik gestopt ben met roken, dus misschien schaf ik hem ook wel aan :stoned:

maar ik heb al wel geexpirimenteerd met puurpijpjes en bongs en ommetjes weet ik veel wat maar ik blijf terugvalle op een normaal gedraaide joint...

Kontrast

Newbie
Je kunt ook een vaporgenie of vapo-bowl halen en die kop op een bong schroeven. Werkt prima als verdamper mits je de tijd neemt om de juiste techniek te vinden en mocht vaporizen je niet bevallen dan kun je je bong altijd nog zo gebruiken.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
segfault zei:
Heb je speciaal afwasmiddel voor, bakje met warm water bong cleaner erin en je glaswerk erin.

Dat ist probleem, die bongcleaner is alleen voor glas.
Ik ben gierig/arm, dus ik heb alleen maar acryl..

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Werkt prima met hasj.
Waar je in een joint je hasj vaak niet eens helemaal verbrand (harde stukjes as) kun je dat met een bong zelf bepalen.

Bij hasj doe ik het wel, bij wiet niet. Daar hit ik 2 keer van per bowl. Dan zijn alle werkzame stoffen al je longen in geweest, maar blijft er nog wel onverbrandde wiet over. Als ik dat er nog bij rook merk ik geen verschil, behalve dat er weer een stukje extra geasfalteerd is vanbinnen.

S0s_90

Bewuste gebruiker
PepTalk zei:
Werkt prima met hasj.
Waar je in een joint je hasj vaak niet eens helemaal verbrand (harde stukjes as) kun je dat met een bong zelf bepalen.

Als je harde hasj hebt kun je hem ook eerst even in je grinder doen.
Niet meer als 1 a 2 keer draaien anders heb je hasjpoeder.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Heb toch al een paar (metalen) grinders verneukt door er hasj mee te grinden.
Het werkt wel, maar die hasj bleef aan die pinnetjes plakken. Na er nog een paar keer mee gegrind te hebben zat het echt heel vast. Heb toen zelfs met ethanol proberen te weken, maar hielp niet.

Maar ''hasjpoeder'' vind ik juist wel chill. Ik merk niet zo snel iets van hasj dus als ik het gebruik als bijsmaak of echt heel veel.
Dan maak ik dat hasjpoeder, halve bowl vol en alles verbrand binnen 1 hit. Ideaal :hearteyes:

S0s_90

Bewuste gebruiker
Haha, ja dan werkt het wel :P
En als je grinder heel vies is geworden kun je hem schoonmaken
door hem in een pannetje water te laten koken. ( alleen metalen grinders... DUH :tongueout: )

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Ook geprobeerd, die hasj ging er gewoon niet af. Zelfs met een mesje of ethanol/allesreiniger/chloor, het leek wel gewoon versmolten met het ijzer.

Zal wel geen beste hasj geweest zijn dan :rolleyes:

dain

Bewuste gebruiker
Ik heb ook al opgemerkt dat een vaporizer, hoewel hij duurder is in aankoop, wel zuiniger is op je wiet. Het is een lekkere high, maar het is wel soms onhandig. Een goede vaporizer is enkel voor thuisgebruik, en die steek je in het stopcontact. Terwijl je een bong nog wel kan meenemen op een campeertrip ofzo. Moest dat iets voor je uitmaken dan.

Nog een leuk weetje, een kennis van me, die nogal anti-tabak is, neemt de gevaporizde wiet mee in een zakje naar festivals, om daar als tabaksvervanger te gebruiken in zijn joints. Ze smaken nog lekker ook.

Hakvlees

Experimenterende gebruiker
Ik ben zelf meer fan van de bong vanwege het snelle effect. Een vaporizer moet je toch al gauw een tijdje voor uittrekken voor je het begint te voelen. En hoewel het wel heerlijk is pak je in de praktijk dan toch eerder de bong want dan is het gewoon inhaleren en 'bam!' :stoned:
Eigenlijk is een vaporizer echt wel aan te raden, maar neem er dan een goedkope bong bij vanwege het praktisch nut.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
segfault zei:
PepTalk zei:
Ook geprobeerd, die hasj ging er gewoon niet af. Zelfs met een mesje of ethanol/allesreiniger/chloor, het leek wel gewoon versmolten met het ijzer.

Zal wel geen beste hasj geweest zijn dan :rolleyes:

Naar mijn idee is goede hasj juist zacht. Als ik Zero Zero (laagste van laagste, keiharde blok) vergelijk met een Polm, Super Polm of Tibsla (betere hasj verkrijgbaar hier) dan verkruimelen deze al vrij snel zelfs zonder te verwarmen. Als je zoiets als ice-o-lator hebt van hoge kwaliteit dan is het bijna hasj olie als je hem langere tijd in je broekzak draagt :grin:

Trouwens voor het schoonmaken van mijn vaporgenie (plastic stuk waar je aan trekt en metaal stukje voor de bowl) heb ik ook gewoon de bong cleaner gebruikt. Wel verdunt met water. Dit is allemaal zonder problemen gegaan. Ik heb deze gewoon bij de smartshop Sirius gekocht.

Dat zeg ik, niet zulke beste hasj.
Maar hoe zachter hoe beter gaat niet altijd op hoor!
Heb zelf ice-o-lator gemaakt, en die is knoer hard (van een andere batch juist weer teer achtig) maar is zeker wel goed! Het lijken kleine bruine steentjes, maar 't smaakt heerlijk en voelt nog beter!

Hakvlees zei:
Ik ben zelf meer fan van de bong vanwege het snelle effect. E
Eigenlijk is een vaporizer echt wel aan te raden, maar neem er dan een goedkope bong bij vanwege het praktisch nut.

Deze mening deel ik volkomen.
Hoewel het vaporizen wel magisch is, je inhaleert wel maar voelt niets en toch word je knetter.
Maar een bong is gewoon harder, waar je bij vaporizen langzaam een droomwereld binnentreedt schiet de bong je in een raket af in hyperspacce.

Bovenaan