blowen & roken ; TE JONG?

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
En toch gaan er een hoop mensen van naar de klote.

Of dit nu door hun eigen persoonlijkheid of door de ''erfelijkheid :rolleyes: '' van psychische stoornissen komt, wiet blijft de trigger.

Aan HIV kun je ook niet dood gaan, Máár het kan wel aids triggeren.

Annyway, im smoking on :stoned:

Hakvlees

Experimenterende gebruiker
Ik denk dat het mis gaat bij sommige mensen omdat ze gewoon al hun doelen voorbij laten gaan omdat ze alleen maar willen blowen, en dan op een gegeven moment diep ongelukkig zijn met hun inhoudsloze leven en de wiet daar de schuld van geven.
Nee, mensen moeten hun eigen verantwoordelijkheid nemen, je hebt het toch echt zelf gedaan. Maar het is veel makkelijker om de schuld aan dat plantje te geven, dan hoef je zelf geen verantwoordelijheid te nemen, kun je lekker slachtoffer zijn.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
En dat verhaal gaat niet op voor heroïne verslaafden?
Natuurlijk is dat een stuk extremer, en heeft het middel je veel sneller bij de keel.
Maar het blijft het middel wat je er toe zet alles te laten vallen, geen ruk meer uit te voeren of ergens de motivatie voor de verliezen.

Ik zeg niet dat wiet gevaarlijk is, maar je moet er zeker niet van uit gaan dat het totaal onschuldig is.

Hakvlees

Heroïne veroorzaakt een fysieke afhankelijkheid, waardoor je écht flink de grip kan verliezen. Bij wiet heb je het veel meer zelf in de hand, het vergt alleen wat discipline.
Natuurlijk zijn er genoeg mensen die geen discipline hebben en ook met wiet de grip op hun leven verliezen. Misschien hadden die mensen nooit moeten blowen, misschien hadden ze gewoon wat sterker in hun schoenen moeten staan. Daar kun je eindeloos over discussiëren.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Zullen we dat maar niet doen dan?

Voel me zelf nu al veel te veel anti wiet, als ik mijn eigen berichten zo terug lees. :smilingimp:

Hakvlees

Haha, beter te realistisch dan te optimistisch, anders krijg je misschien nare taferelen zoals hierboven beschreven.
Ondertussen draai ik er denk ik ook maar een.

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
Minder gaan blowen. Ik heb in iedere geval spijt dat ik zoveel blowde zo vroeg. Ik draag er dagelijks de gevolgen van -> enorm onderpresteren, jaren ouder dan klasgenoten, en vooral, Ik zal ook niet weten hoe mijn leven eruit gezien hebben zonder teveel te blowen, en vooral hoe ik zou geweest zijn zonder blowen. Maar, het is jouw keuze! Denk hieraan, bijna elke vriend waarmee ik ben beginnen blowen toen 14 jaar is helemaal anders uitgedraaid dan de rest van de jongens van die leeftijd, bijna allemaal onder toezicht van de jeugdrechter, kut schoolresultaten, 'blijven steken' ( letterlijk blijven hoe je bent voor je begon te blowen en amper 'upgraden'), kut relatie met de ouders. Ik zeg niet dat dat altijd zo gaat met veel ( +4joints /dag) blowen op 14 jaar, maar het heeft veel meer nadelen dan voordelen. Buiten de tamme gedemotiveerde zak dat je sowieso wordt als je teveel blowt, weet je nooit hoe je ECHT bent zou zijn zonder al dat blowen. Nu blow ik 1x per 2 dagen gemiddelde, maximum 2 per dag en dat gaat echt al veel beter. Ik zeg: voor je 18de hou het bij maximum 1-2 jointjes per week dan zal je niet te veel veranderen..

san am

Belezen gebruiker
Hellraiser_[NL] zei:
Ik zelf ben pas begonnen met blowen op mijn 17e dit puur voor de ondwikeling.
zie om mij heen veel vrienden die al sinds hun 13e blowen achol drinken en roken.
veel van hun zullen hier ook last van krijg met school

zou als jou was voor je meisje gaan en lekker het blowen een paar jaartjes vergeeten

en stop met roken je adem gaat daarvan stinken

Aan je spelling te zien betwijfel ik ten zeerste of het gewerkt heeft.

NorthernLightBE

Bewuste gebruiker
NorthernLightBE zei:
Minder gaan blowen. Ik heb in iedere geval spijt dat ik zoveel blowde zo vroeg. Ik draag er dagelijks de gevolgen van -> enorm onderpresteren, jaren ouder dan klasgenoten, en vooral, Ik zal ook niet weten hoe mijn leven eruit gezien hebben zonder teveel te blowen, en vooral hoe ik zou geweest zijn zonder blowen. Maar, het is jouw keuze! Denk hieraan, bijna elke vriend waarmee ik ben beginnen blowen toen 14 jaar is helemaal anders uitgedraaid dan de rest van de jongens van die leeftijd, bijna allemaal onder toezicht van de jeugdrechter, kut schoolresultaten, 'blijven steken' ( letterlijk blijven hoe je bent voor je begon te blowen en amper 'upgraden'), kut relatie met de ouders. Ik zeg niet dat dat altijd zo gaat met veel ( +4joints /dag) blowen op 14 jaar, maar het heeft veel meer nadelen dan voordelen. Buiten de tamme gedemotiveerde zak dat je sowieso wordt als je teveel blowt, weet je nooit hoe je ECHT bent zou zijn zonder al dat blowen. Nu blow ik 1x per 2 dagen gemiddelde, maximum 2 per dag en dat gaat echt al veel beter. Ik zeg: voor je 18de hou het bij maximum 1-2 jointjes per week dan zal je niet te veel veranderen..

1 van die beste vrienden van toen zit net vandaag in een psychiatrisch instelling geplaatst...fucked man. Weet waar je aan begint..kankerzooi

hmmm, je verhaal doet me denken aan mijzelf... ik ben nu ook 15 en begonnen toen ik 13 was volgens mij, ik begon alleen eerst met roken en ben daarna pas begonnen met blowen. Ik heb ook een tijd lang vast geblowt. Na de zomervakantie dit jaar besloot ik te stoppen, omdat ik echt merkte dat ik al verslaafd was. Ik ben toen 2 maanden gestopt met blowen, en definitief gestopt met roken. Die 2 maanden waren volgens mij de moeilijkste maanden in mijn leven, ik wil je niet bang maken ofso, maar vooral als je vrienden lekker door blijven smoken, is het ongelofelijk moelijk om te stoppen. Ik ben nu helemaal gestopt met doordeweeks en op school blowen, maar ik doe het wel elk weekend.
Ben je van plan om defintief te stoppen?
i.i.g. heel veel succes!!

san am

Belezen gebruiker
KoxBox zei:
san am zei:
en stop met roken je adem gaat daarvan stinken

Oh neen! Nu heb je me overtuigd. Fuck die kanker, slechte adem is de grote boosdoener.

Nu heb je deze quote zo verkracht dat het lijkt alsof ík die stompzinnige opmerking maakte :( ik had die echter zelf al gequote.

Hakvlees zei:
Blowen terwijl je brein zich nog aan het ontwikkelen is, is fout. Voor de zekerheid kun je volgens mij beter pas na je 20e beginnen. Als je brein al ontwikkeld is heeft het in principe geen nadelige gevolgen (dat je brein helemaal afstompt is een fabel, je wordt er misschien wat apathischer van, maar dat is in mijn geval meer om dingen die eigenlijk ook geen fuck boeien)
Schizofrenie en psychoses ontwikkelen door wiet is eveneens een fabel. Als een persoon al aanleg heeft voor deze dingen kan het inderdaad getriggerd worden door overmatig drugsgebruik, maar als het al niet in je genen zit om een dat te ontwikkelen zal wiet je niet spontaan schizofreen of psychotisch maken.

Wat betreft depressiviteit door wiet, daar is enerzijds wel wat voor te zeggen. Je gaat meer nadenken over dingen. Het leven, de maatschappij, nut van het leven, etc. Daar kan ik soms een beetje down van worden omdat je je dan realiseert in wat voor achterlijke maatschappij je gedoemd bent te leven, en dat je leven als bewust geworden hoop organisch materiaal eigenlijk weinig zin heeft.
Overigens geldt dit ook voor andere psychoactieve drugs.
Maarja, dan denk ik, als ik stop met blowen/drugs denk ik misschien minder over zulke dingen na, maar wil ik dat wel? Ik ben geen type om 'ignorance is bliss' als levensmotto aan te nemen, dus dan zie ik de wereld liever voor wat het is.
Bovendien realiseer ik me dat de gedachte misschien grauw is, maar daardoor is mijn levensdoel wel geworden om alleen bezig te zijn met de dingen waar ik om geef en waar ik gelukkig van wordt, en dat heeft prima uitgepakt. Ik denk dat ik toch een stuk onbezorgder in het leven sta dan veel andere mensen

heb echt precies het zelfde met dat nadenken over het leven.. tja stoppe word hem toch niet=\

Fretzel

Naja het ligt er aan hoe jezelf bent.

Het antwoord op je vraag je "te jong?". Dan zeg ik volmondig "ja". Maar het blijft een mening.

Maar het verschilt echt per persoon hoe je ermee om gaat. Kanker krijgen van blowen en roken. Je kan van alles kanker krijgen inmiddels volgens de maatschappij waar in we leven. Niet zo paranoïa doen, gewoon leven zoals het hoort en geniet ervan(Maar doe dit met enige verantwoordelijkheid). Blow als je wilt of niet blowen als je niet wilt.

Het punt is. Kan jij je dagelijkse dingen op een normaal tempo voortzetten of word dit beperkt door je blow gedrag. Blijf je stil hangen in je leven of niet? Dat zijn allemaal persoonlijke keuzes. Waar bij wiet roken vaak niet een positieve draai er aan geeft.

Als jij vind zelf dat je te jong bent om te blowen roken. Stop ermee kijk hoe je je voelt. Maar hou in je achterhoofd 15 jaar is te jong. Je bent nog vol in emotionele en sociale ontwikkeling(Ik kan me niet voorstellen dat dit een positieve uitwerking heeft)

Lavalamp

Bewuste gebruiker
Damn wat ik hier in sommige posts teruglees is echt heel treffend.

Afgelopen maand had ik vakantie, en blowde ik er toch zo'n 4 per dag, en nu is het weer school en ik heb met mezelf afgesproken niets meer te roken.

Dat lukt (uiteraard :rolleyes: ) prima met wat karakter, maar ja je merkt dat er wel wat emoties onderdrukt werden. Die eerste twee dagen heb ik ook gewoon veel na moeten denken...

Je ware zelf vervaagt inderdaad vaak/altijd. Tenminste als je dagelijks wat wegblowt. Als je weekendblowt valt dat heel goed mee denk ik.

Dan vraag ik me altijd af hoe bijvoorbeeld Bob Marley ofzo daarmee omgaat :sunglasses:

OT: Antwoord is al 1.000x gegeven in het topic. :)

Bovenaan