Bespreken online RC Shops

Reptor

Newbie
Waarom mogen wij geen RC vendors bespreken?

Ik heb onlangs verschillende middeltjes besteld bij verschillende vendors en ik weet niet zeker of ik afgezet ben of niet. Of ik de juiste middeltjes heb ontvangen of dat het te veel of te weinig is, etc.

Tussen de regeltjes op dit forum wordt vermeld dat het niet is toegestaan vendors te bespreken, voornamelijk om reclame te voorkomen. Ik vind het echt een bullshit reden.

Omdat als iets riekt naar spam, dan is het jouw taak als moderator om daar iets tegen te doen, zoals de post verwijderen of evt. Een IP-ban op te leggen.

En terwijl wij geen informatie over vendors mogen bespreken, ons af moeten vragen of 'die ene shop' wel zuiver op de graat is en wel of niet levert wat het adverteert, word ik op dit forum continue geconfronteerd met een header van AZARIUS - KOOP JE SHIT BIJ AZARIUS - KOOP LEGALE HIGHS BIJ AZARIUS - AZARIUS, DAT SPEL JE A - Z - A - R - I - U - S !!!!!!!!!!!1@!×€#£

Dus ja, is de eigenaar van dit forum misschien ook wel eigenaar van azarius, of heeft anderzijds een flinke vinger in de pap? Of is dat misschien net een klein beetje te ver gezocht en ben ik gewoon paranoide omdat ik teveel van het spulletje heb genomen van die winkel die ik niet mag noemen?

Die bovengenoemde regel slaat echt nergens op en ik wil graag een plek hebben ergens, waar ik openlijk over het aanbod van diverse RC vendors kan bespreken. Want naast een aantal welbekende, zijn er ook minder bekende shops die middelen verkopen waar ik interesse in heb, maar ik zou toch graag de mening van andere willen lezen alvorens ik een klein vermogen overboek naar een shady zaakje waarbij ik geen idee heb met wie ik te maken heb.

Volgens mij handelen de meeste RC Vendors nog altijd volgens de regels die de wet voorschrijft en verschillen zij daarin niet met bijvoorbeeld uitbaters van een frietkraam en dus snap ik niet waarom er zo geheimzinnig gedaan moet worden als er een vraag wordt gesteld over de betrouwbaarheid van een bepaalde vendor.

Want in tegenstelling tot die frietkraam gaat het bij RC's wel over stoffen die mogelijk schadelijk kunnen zijn voor lichaam of geest. En als je het gevoel hebt genaaid te zijn of denkt te maken te hebben met een versneden product of een slechte batch, dan moet dat bespreekbaar gemaakt worden, vind ik.

Er is dan wel een topic waar je slechte vendors kan melden, of zo iets, het zou in het algemeen gewoon bespreekbaar moeten zijn. Het gaat hier niet om silkroad achtige praktijken op het darkweb waar ik heroine wil bestellen, bijv.

Ik zou graag een plek willen hebben waar wij openlijk de kwaliteit en integriteit van elke vendor zou kunnen bespreken om een zo groot mogelijke transparantie te creëren. Iets dat in mijn inziens ook ergens op slaat en als het hier niet mag, dan zou ik graag lezen waar ik dat wel kan doen, desnoods via DM.

Benieuwd naar reacties, grgr

Reptor

Newbie
Voorbeeld:

Ik zie ergens *modknip: prijzen noemen is niet toegestaan* aangeboden worden, terwijl dat er bij een andere toko *modknip: prijzen noemen is niet toegestaan* voor eenzelfde portie gevraagd wordt.

Die goedkope klinkt natuurlijk aanlokkelijk, maar grote kans dat het scam is. Of zo. Weet ik niet, want ik kan het nergens vragen.

En zo word ik geforceerd mijn drugs bij een welbekende oranje, op trustpilot alom geroemde vendor te kopen, van hen waar wij de naam nimmer hardop noemen mogen.

Ik vind het een vreemde policy. Waarom is dit?

Laatst bewerkt door een moderator:

Doffert

Experimenterende gebruiker
Voorbeeld:

Ik zie ergens*modknip: prijzen noemen is niet toegestaan*aangeboden worden, terwijl dat er bij een andere toko*modknip: prijzen noemen is niet toegestaan*voor eenzelfde portie gevraagd wordt.

Die goedkope klinkt natuurlijk aanlokkelijk, maar grote kans dat het scam is. Of zo. Weet ik niet, want ik kan het nergens vragen.

En zo word ik geforceerd mijn drugs bij een welbekende oranje, op trustpilot alom geroemde vendor te kopen, van hen waar wij de naam nimmer hardop noemen mogen.

Ik vind het een vreemde policy. Waarom is dit?

Voorbeeld.

Ik ben een online vendor en heb een afgeleide van etizolam kunnen bemachtigen voor een uiterst gunstige prijs. Veel lager dan dat etizolam normaal bij inkoop kost. Deze is wel potenter dan etizolam, maar ach ik wil snel geld verdienen.

Ik wil er snel vanaf, en hele onbekende stoffen verkopen niet zo goed. Ik label het als etizolam en ik ga ver onder de prijs van mijn concurrenten zitten.

Ik heb 2 accounts op DF en plaats met 1 account de vraag of; "Ik zie ergens 10gr Etizolam poeder voor 125 euro aangeboden worden, terwijl dat er bij een andere toko 455eu voor eenzelfde portie gevraagd wordt.".

Ik reageer met het 2e account dat ik het heb gekocht en getest heb en het bleek echt etizolam te zijn!

Wat is een betere plek om dit soort ongein uit te halen dan hier? volgens mij bijna geen betere plek te vinden.

Door dit soort praktijken kan dus de gezondheid van onze medegebruikers in gevaar komen, omdat veel 'newbies' die hier komen de medegebruikers op hun blauwe ogen vertrouwen.

Newbie koopt de stof bij de desbetreffende vendor, want denkt goede deal door desbetreffende post> Zoekt dosering op van etizolam > stof blijkt veel potenter > OD

Of de andere stof heeft dezelfde effecten, maar ook bijwerkingen die pas later merkbaar worden.

etc etc

Laatst bewerkt door een moderator:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik vind het niet de taak van df om te bepalen welke webshop veilig is en welke niet. Dat is toch echt je eigen risico. Geldt ook voor niet drugs webshops.
Ook is het bij wet verboden en als df het wel zou toelaten is deze site zo uit de lucht gehaald.
Dat jij genaaid bent is kut maar niet het probleem van df maar je eigen risico. Je zooi laten testen is de juiste optie.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Want in tegenstelling tot die frietkraam gaat het bij RC's wel over stoffen die mogelijk schadelijk kunnen zijn voor lichaam of geest. En als je het gevoel hebt genaaid te zijn of denkt te maken te hebben met een versneden product of een slechte batch, dan moet dat bespreekbaar gemaakt worden, vind ik.

Er is dan wel een topic waar je slechte vendors kan melden, of zo iets, het zou in het algemeen gewoon bespreekbaar moeten zijn. Het gaat hier niet om silkroad achtige praktijken op het darkweb waar ik heroine wil bestellen, bijv.

Ik zou graag een plek willen hebben waar wij openlijk de kwaliteit en integriteit van elke vendor zou kunnen bespreken om een zo groot mogelijke transparantie te creëren. Iets dat in mijn inziens ook ergens op slaat en als het hier niet mag, dan zou ik graag lezen waar ik dat wel kan doen, desnoods via DM.
Hoi @Reptor ik ben het met je eens dat het fijn zou zijn als drugs en RC's uit de taboesfeer zouden komen en nog meer openlijk besproken zouden kunnen worden. Op deze site hebben we de regel dat we geen vendors noemen en niet verwijzen naar sites. De banner op het forum is daar een uitzondering op waar wij als mods ook geen invloed op hebben.

Zoals je zelf al opmerkt kun je gevaarlijke en slechte ervaringen met RC vendors aan ons melden. Tot nu toe hebben we een aantal meldingen over verschillende vendors binnen gekregen maar is daar nog geen eenduidig beeld van een opvallend onbetrouwbare vendor uit naar voren gekomen. UIteraard kun je via PM gewoon vendors met elkaar bespreken. Daarmee blijft het buiten het publieke deel van het forum.

k zie ergens *** aangeboden worden, terwijl dat er bij een andere toko ***voor eenzelfde portie gevraagd wordt.
Ook prijzen noemen is niet toegestaan. Misschien goed als je onze forumregels nog eens doorneemt.

CuriousExplorer

DF-koning
Soms mis ik ook ergens wel een topic waar we onze bevindingen over bepaalde vendors kunnen hoor. Er moet voor mij niet eens gesproken worden over prijs v/h product.

Simpel voorbeeld :
Ik bestel bij een vendor die levert in BE maar 9€ verzendingskosten aanrekent en 5 dagen levertijd heeft. Dit terwijl een andere belg ergens gratis verzending en maar 1 dag levertermijn heeft...
Door het taboe daarrond op dit forum kom je over zo een onderwerp bijna nooit in gesprek 🤷‍♂️

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb het nog even nagezocht en je hebt gelijk. (ik= waardeloze mod :sweatsmile: ). Ook het noemen van vendors via PB is niet toegestaan. Excuses voor de verwarring. Omdat het hier niet gaat om illegale middelen is de kans wel aanwezig dat we hier minder strenge sancties op zetten.
Mmm, gedoogbeleid bij df? Dit gaat op dealen uitlopen.
maar oke, het zij zo.

Proxima

Badass junkie
Een ander probleem als je het bespreken van online RC vendors toelaat is dat dit door de grote belangen al snel uitloopt op manipulatie, DDOS/Hacking en zelfs bedreigingen en zwartmaken.

SafeorScam en rc-scene zijn mooie voorbeelden hoe het fout kon gaan. Ik denk niet dat df dit risico moet nemen.

Ook kan ik mij voorstellen dat het al snel van RC vendors afglijdt naar dealers (postje hier, postje daar, "dacht dat kon wel"), en dan neem je als forum opeens deel aan de verspreiding van illegale waar. Fijn als justitie daarom opeens het forum sluit...

CuriousExplorer

DF-koning
Een ander probleem als je het bespreken van online RC vendors toelaat is dat dit door de grote belangen al snel uitloopt op manipulatie, DDOS/Hacking en zelfs bedreigingen en zwartmaken.

SafeorScam en rc-scene zijn mooie voorbeelden hoe het fout kon gaan. Ik denk niet dat df dit risico moet nemen.

Ook kan ik mij voorstellen dat het al snel van RC vendors afglijdt naar dealers (postje hier, postje daar, "dacht dat kon wel"), en dan neem je als forum opeens deel aan de verspreiding van illegale waar. Fijn als justitie daarom opeens het forum sluit...
Kun je toch oplossen door criteria in te stellen?
6maand lid, of x aantal posts..

Blyatman

Badass junkie
Ik denk daar anders over. Als je dit oogluikend toelaat zal het steeds meer worden bij sommige leden. Ik wil gewoon niet dat deze site straks uit de lucht wordt gehaald omdat het een PartyFlock 2 is geworden.
Oneens. Want waarom een gedoogbeleid op vendor namen, maar noemen van regionale dealers en prijzen niet? Is exact het zelfde, behalve dat op dit moment de RC’s nog geen illegale substantie is. Op het moment dat het verbod er op zit is het exact het zelfde als: vragen naar dealers verboden.

En zelfs stel: we mogen namen van vendors gaan linken, dan gaat dat vermoedelijk zelfs méér tot handelspraktijken leiden, gezien het verbod wat in aankomst is en men die eigenhandig tot aan kilo’s gaan inkopen en zelf gaan dealen aan andere partijen.

Hoe je het ziet, hoe je het went en keert, je zal altijd op dezelfde kern uitvallen.

ik snap je wel, maar het nu opeens benoemen en tolereren heeft weinig zin tot een grote influx van grootschalige inkopers en een groter probleem op de straatverkoop.

sorry ik denk misschien iets te ver door, maar just my 2 cents 😊

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Oneens. Want waarom een gedoogbeleid op vendor namen, maar noemen van regionale dealers en prijzen niet? Is exact het zelfde, behalve dat op dit moment de RC’s nog geen illegale substantie is. Op het moment dat het verbod er op zit is het exact het zelfde als: vragen naar dealers verboden.

En zelfs stel: we mogen namen van vendors gaan linken, dan gaat dat vermoedelijk zelfs méér tot handelspraktijken leiden, gezien het verbod wat in aankomst is en men die eigenhandig tot aan kilo’s gaan inkopen en zelf gaan dealen aan andere partijen.

Hoe je het ziet, hoe je het went en keert, je zal altijd op dezelfde kern uitvallen.

ik snap je wel, maar het nu opeens benoemen en tolereren heeft weinig zin tot een grote influx van grootschalige inkopers en een groter probleem op de straatverkoop.

sorry ik denk misschien iets te ver door, maar just my 2 cents 😊
Toch deel ik zelfs na je uitleg je mening niet. Maar dat mag!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

En nog een ander probleem is dat middelen (helaas) soms de neiging hebben na een bepaalde tijd als illegaal te worden aangemerkt door de overheid. Dan zouden de mods retrospectief het hele forum af moeten gaan struinen om berichten te wijzigen en deleten waarin informatie over de verkrijgbaarheid van dit middel staat. Dat is praktisch niet te doen voor ons. Het is daarom makkelijker en veiliger om het niet toe te staan, ook niet via PB, omdat je anders een heel dealnetwerk kan krijgen buiten het publieke gedeelte van het forum om. We kunnen niet voorkomen dat mensen onderling informatie uitwisselen natuurlijk, maar dat zal dan moeten gebeuren buiten de context van dit forum om. Het is een kwestie van zorgen dat we met dit forum zoveel mogelijk binnen de kaders van de wet blijven om het bestaan ervan in huidige vorm te kunnen blijven garanderen.

Omdat wij het met het oog op harm reduction ook belangrijk vinden dat gevaarlijke en/of onbetrouwbare vendors bekend raken, hebben we een tijd terug het besluit genomen om dat zelf achter de schermen aan de hand van meldingen bij te houden en indien nodig openbaar te rapporteren.

Ik snap de vragen en onzekerheden rondom dit onderwerp wel want het is echt een beetje een grijs-gebied-kwestie, waar we als mods op een zo goed mogelijke manier mee om proberen te gaan.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Ik heb het nog even nagezocht en je hebt gelijk. (ik= waardeloze mod :sweatsmile: ). Ook het noemen van vendors via PB is niet toegestaan. Excuses voor de verwarring. Omdat het hier niet gaat om illegale middelen is de kans wel aanwezig dat we hier minder strenge sancties op zetten.

ja, een overdosis naar eigen keuze ipv de elektrische stoel! 😅

ik ben ook vóór behoud van het forum en de daarvoor benodigde regelgeving.

keep up the good work! 👊💚

ik drink deze vanavond op de uwe en de rest van de mods gezondheid @Roze Olifant.. Photo8883.jpg
van de rest van de mods bestaan er geloof ik geennn..
wach effe factchecken........ hahaaa.. waar kun je die kopen?

1622472522650.png

edit: @Eik dus..

Laatst bewerkt:

debkb

Belezen gebruiker
Zal vast wel ergens in de voorwaarden staan en 'ik heb niets te verbergen', maar toch 3 vragen op de mod af:
1. Kunnen jullie meelezen in PB's?
2. Als 'ja': Doen jullie dat ook; meelezen in PB's?
3. En zo ja, hebben jullie een mechanisme ingericht dat PB's vlagt voor meelezen? (ik vind dat niet ondenkbaar- zou toch wat zijn als hier in PB's de volgende dictatuur wordt beraamd, om maar een dwarsstraat te noemen)

L

Lid 152247

Gast
Mmm, gedoogbeleid bij df? Dit gaat op dealen uitlopen.
maar oke, het zij zo.
Nee..door zo'n reactie leg je er juist een negatieve vergrootglas op inclusief de -net zulke- negatieve scenario's

Een 'gedoogbeleid' vind ik een heel zwart-witte term voor zoiets grijs..en gelukkig maar dat die grijze gebieden en gedoogcases er zijn!

Als er her en der in Nederland een waarschuwing voor te hard rijden word uitgedeeld ipv een dikke bekeuring betekent dat niet dat álle auto mobilisten in Nederland met 200 over de weg gaan knallen.
Want
1 niet elke automobilist overtreed de regels of heeft die intentie..
En
2 zo'n gedoogwaarschuwing is er juist voor diegene die ondanks dat ze niet 100% aan de regels houden. Hier wel verantwoordelijk mee omgaan gaan in die zin, dat die 10km te hard geen levensbedreigende actie was.

Iets anders word het als de politie openlijk roeptoetert dat een waarschuwing ipv bekeuring de nieuwe norm word en alle agenten dit voor iedereen laten gelden..net zoals DF niet openlijk neerzet dat we vooral maar allemaal moeten pb'en over vendors..
En zo'n verdwaalde PB her en der niet direct DF omtovert tot het nieuwe dealplatform.

wapboy

Wijs gebruiker
Als je al wat langer op DF verblijft en je maakt "vrienden"hier kan ik me best voorstellen dat je ook op andere manier contact maakt met andere DF'rs waarbij je via watsapp of wathever elkaar wat info toespeelt.....dus buiten forum om

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Zal vast wel ergens in de voorwaarden staan en 'ik heb niets te verbergen', maar toch 3 vragen op de mod af:
1. Kunnen jullie meelezen in PB's?
2. Als 'ja': Doen jullie dat ook; meelezen in PB's?
3. En zo ja, hebben jullie een mechanisme ingericht dat PB's vlagt voor meelezen? (ik vind dat niet ondenkbaar- zou toch wat zijn als hier in PB's de volgende dictatuur wordt beraamd, om maar een dwarsstraat te noemen)

Wij als mods kunnen niet direct privéberichten inlezen, behalve als ze gemeld worden (dan kunnen we het gemelde bericht zien). PB’s gaan lezen van andere leden zouden we ook niet gepast vinden. Het zou kunnen dat de admins wel deze bevoegdheid hebben.

L

Lid 152247

Gast
Wij als mods kunnen niet direct privéberichten inlezen, behalve als ze gemeld worden (dan kunnen we het gemelde bericht zien). PB’s gaan lezen van andere leden zouden we ook niet gepast vinden. Het zou kunnen dat de admins wel deze bevoegdheid hebben.
Al die meldingen van permabans . Is dat dus van admins? (Dacht dat mods zelfde bevoegdheid hadden) of allemaal van DF leden die het zelf melden?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Nee..door zo'n reactie leg je er juist een negatieve vergrootglas op inclusief de -net zulke- negatieve scenario's

Een 'gedoogbeleid' vind ik een heel zwart-witte term voor zoiets grijs..en gelukkig maar dat die grijze gebieden en gedoogcases er zijn!

Als er her en der in Nederland een waarschuwing voor te hard rijden word uitgedeeld ipv een dikke bekeuring betekent dat niet dat álle auto mobilisten in Nederland met 200 over de weg gaan knallen.
Want
1 niet elke automobilist overtreed de regels of heeft die intentie..
En
2 zo'n gedoogwaarschuwing is er juist voor diegene die ondanks dat ze niet 100% aan de regels houden. Hier wel verantwoordelijk mee omgaan gaan in die zin, dat die 10km te hard geen levensbedreigende actie was.

Iets anders word het als de politie openlijk roeptoetert dat een waarschuwing ipv bekeuring de nieuwe norm word en alle agenten dit voor iedereen laten gelden..net zoals DF niet openlijk neerzet dat we vooral maar allemaal moeten pb'en over vendors..
En zo'n verdwaalde PB her en der niet direct DF omtovert tot het nieuwe dealplatform.
Toch blijf ik bij mijn mening. Ik zie het liever niet. Ik heb niet zoveel grijze gebieden.

Blyatman

Badass junkie
Als je al wat langer op DF verblijft en je maakt "vrienden"hier kan ik me best voorstellen dat je ook op andere manier contact maakt met andere DF'rs waarbij je via watsapp of wathever elkaar wat info toespeelt.....dus buiten forum om
In de AVG staan 6 grondslagen omtrent privacywetgeving. Eén daarvan is toestemming. Vaak is om persoonsgegevens te publiceren of überhaupt in te mogen zien op internet toestemming nodig van de mensen om wie het gaat. (Met uitzondering op doeleinden gebruikt voor waarborging van veiligheid van mensen en diensten, als pro-actief voorkomen van terroristische activiteiten, of het zich bewust kenbaar maken aan alle opvolgende strafrechten omtrent criminele organisaties of activiteiten)

De mods, zullen dus echter alleen handelen naar aanleiding van een rapportage c.q. melding een privé gesprek zullen monitoren omdat hij/zij (de gemelde die gerapporteerd is) eventueels regels/mensenrechten of de wet overtreedt.

Echter mag zelfs een admin of mod buitenom de organisatie SLAP niet zonder toegekende reden of uit interesse/eigenbelang zomaar chats inzien. Omdat dit uiteindelijk allemaal nog steeds onder het AVG policy valt.

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
vraagje :
als ik een topic wil starten en/of iets openbaar wil plaatsen ,en ik weet niet zeker of dat in strijd is met de regels cq grijze zone.

als ik het voorleg aan een mod,in een pb .
zal dat dan een straf opleveren als het tegen de regels is (aangezien ik hier lees dat de ene mod de ander niet is in straffen).
of wordt dat dan gezien als een vraag (mag dat wel ,mag dat niet )zonder represailles...

mvg ricorieks

CuriousExplorer

DF-koning
vraagje :
als ik een topic wil starten en/of iets openbaar wil plaatsen ,en ik weet niet zeker of dat in strijd is met de regels cq grijze zone.

als ik het voorleg aan een mod,in een pb .
zal dat dan een straf opleveren als het tegen de regels is (aangezien ik hier lees dat de ene mod de ander niet is in straffen).
of wordt dat dan gezien als een vraag (mag dat wel ,mag dat niet )zonder represailles...

mvg ricorieks
Lijkt me een slim idee om eerst te pb'en naar een mod.

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
Lijkt me een slim idee om eerst te pb'en naar een mod.
ja lijkt mij ook ,maar dacht misschien als je iets niet zeker weet en de mod denkt die vraag of topic is tegen de huisregels dat je dan een ban krijgt of iets dergelijks
of dat de mod zegt dat is oke of dat mag niet zonder consequenties..omdat je het eerst vraagt in een pb zeg maar
4

Neo-Shulginist

Badass junkie
(..) ik wil graag een plek hebben ergens, waar ik openlijk over het aanbod van diverse RC vendors kan bespreken. Want naast een aantal welbekende, zijn er ook minder bekende shops die middelen verkopen waar ik interesse in heb, maar ik zou toch graag de mening van andere willen lezen alvorens ik een klein vermogen overboek naar een shady zaakje waarbij ik geen idee heb met wie ik te maken heb.
Dat kan op het darknetforum Dread.

CuriousExplorer

DF-koning
ja lijkt mij ook ,maar dacht misschien als je iets niet zeker weet en de mod denkt die vraag of topic is tegen de huisregels dat je dan een ban krijgt of iets dergelijks
of dat de mod zegt dat is oke of dat mag niet zonder consequenties..omdat je het eerst vraagt in een pb zeg maar
4
Je hebt de regels gelezen.
Zolang je geen prijzen noemt, of waar en hoe je aan drugs/rc's komt zal je eerst een waarschuwing krijgen denk ik.

debkb

Belezen gebruiker
Ik vind het ook heel erg onhandig dat we hier RC vendors niet kunnen bespreken. Toch ga ik knarsetandend (zie je wat ik daar deed?) mee in het beleid dat Drugsforum hanteert. Het gaat om het grotere doel: het cultiveren en beschermen van een online community waar mensen veilig met elkaar informatie en ervaringen kunnen uitwisselen over drugs. Door 1 informatiecategorie taboe te verklaren, blijven de andere informatiecategorieën onbedreigd.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik vind het ook heel erg onhandig dat we hier RC vendors niet kunnen bespreken. Toch ga ik knarsetandend (zie je wat ik daar deed?) mee in het beleid dat Drugsforum hanteert. Het gaat om het grotere doel: het cultiveren en beschermen van een online community waar mensen veilig met elkaar informatie en ervaringen kunnen uitwisselen over drugs. Door 1 informatiecategorie taboe te verklaren, blijven de andere informatiecategorieën onbedreigd.
We hebben in Nederland al het meest geavanceerde drugstestssysteem ter wereld, wat vele malen beter de inhoud vak zakjes drugs kan bepalen. Over kwaliteit speculeren op een forum zoals deze leidt al snel tot schijnveiligheid doordat mensen allerlei ongeverifieerde beweringen als waarheid gaan verkondigen ('was goeie want ik ging lekker'). Daar komt dan nog bij dat je allerlei vormen van sluikreclame krijgt omdat mensen die niet op zoek waren naar de naam van een verkooppunt toch dat tegenkomen wat interesse kan wekken en zo dus juist verkoop in de hand werkt.

CuriousExplorer

DF-koning
We hebben in Nederland al het meest geavanceerde drugstestssysteem ter wereld, wat vele malen beter de inhoud vak zakjes drugs kan bepalen. Over kwaliteit speculeren op een forum zoals deze leidt al snel tot schijnveiligheid doordat mensen allerlei ongeverifieerde beweringen als waarheid gaan verkondigen ('was goeie want ik ging lekker'). Daar komt dan nog bij dat je allerlei vormen van sluikreclame krijgt omdat mensen die niet op zoek waren naar de naam van een verkooppunt toch dat tegenkomen wat interesse kan wekken en zo dus juist verkoop in de hand werkt.

Het gaat dan ook over het bespreken van vendors en niet drugs specifiek.

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
komop, mischien ben ik paranoïde ofzo maar het tzou toch te gek worden als straks in de 2e kamer het voorbeeld wordt aangehaalt over een nederlands drugsforum waar vendors besproken worden die allemaal dingen verkopen die niet voor human consumptie zijn?
Zou plots een reden kunnen worden dat het hele RC verbod er versneld door heengaat .

CuriousExplorer

DF-koning
komop, mischien ben ik paranoïde ofzo maar het tzou toch te gek worden als straks in de 2e kamer het voorbeeld wordt aangehaalt over een nederlands drugsforum waar vendors besproken worden die allemaal dingen verkopen die niet voor human consumptie zijn?
Zou plots een reden kunnen worden dat het hele RC verbod er versneld door heengaat .
Maar als je enkel over de vendor spreekt, en niet over de substantie lijkt me daar toch niks mis mee te zijn?
Dan is het net alsof je spreekt over Bol.com, of Coolblue of whatever.

Bovenaan