Benzo's en Opiaten

Rowan0162

Experimenterende gebruiker
Ik zou graag willen weten of er een overeenkomst is tussen het effect van een benzo'tje en het effect van opiaat. Heb zelf alleen ervaring met benzo's , en 1 keer oxycodone maar daar voelde ik niets van.

Alle antwoorden zijn welkom :wave:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
De overeenkomst is dat je van allebei erg suf of moe wordt, maar verder zijn het toch wel echt andere soorten drugs met een eigen gevoel en karakter.

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
Vind het grootste verschil euforie wat met opiaten sterker of vaker optreedt. Combineren is riskant zeker zonder tolerantie uitkijken met de combinatie!

Rowan0162

Duidelijk, dus het is niet aan te raden om eewrst bv 200 mg oxazepam te nemen en daarna oxyconde of tramadol?

Fool

Badass junkie
200 milligram oxazepam is al buitensporig veel en dat zou wel eens het einde kunnen worden met een dosering oxycodon. :confused:

Rowan0162

Psychedelibee zei:
De overeenkomst is dat je van allebei erg suf of moe wordt, maar verder zijn het toch wel echt andere soorten drugs met een eigen gevoel en karakter.

dus en beetje zoals hasj& wiet zewg maar?

Fool

Badass junkie
Rowan0162 zei:
Psychedelibee zei:

Een heel klein beetje misschien, ik vind opiaten wel beduidend anders aanvoelen dan benzo's. Vooral veel euforischer en veel meer een alles-is-goed gevoel.

Rowan0162 zei:
Fool zei:
200 milligram oxazepam is al buitensporig veel en dat zou wel eens het einde kunnen worden met een dosering oxycodon. :confused:

Die 200 mg wel versprijt over 8 uur ongeveer
Nog steeds vrij veel. :P

Sowieso zijn benzo's en opiaten linke soep, het ene lichaam is de ander niet en ik durf het je echt niet aan om een wel-'veilige' dosering/combinatie te vertellen.

Rowan0162

Fool zei:
[

Sowieso zijn benzo's en opiaten linke soep, het ene lichaam is de ander niet en ik durf het je echt niet aan om een wel-'veilige' dosering/combinatie te vertellen.

Nee idd is misschien ook naief gevraagd, maar Ghb en benzodiazepines zijn meer met elkaar te vergelijken toch qua effect. Of zit ik er volkomen naast

Fool

Badass junkie
GHB heb ik zelf nooit gebruikt, maar vanuit neurochemisch oogpunt zijn die beter te vergelijken dan benzo's en opiaten. GHB werkt op je GABA-B receptoren, waar benzo's op de GABA-A werken. (En opiaten hoofdzakelijk op de opioide receptoren)

Een betere vergelijking zou je nog kunnen trekken tussen alcohol en benzodiazepines, deze werken beiden op (Verschillende subreceptoren) van GABA-A.

Rowan0162

Aaha oke, bedankt voor de informatie. Waarom zijn er eigenlijk zo weinig actieve topics? word je gebannt als je er een paar tegelijk opent?

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Rowan0162 zei:
Psychedelibee zei:

Hasj en wiet hebben ook elk een eigen gevoel en karakter, maar zijn wel duidelijk eenzelfde soort drug. Opiaten en benzo's zo'n juist heel duidelijk andere soorten drugs.

Rowan0162

Psychedelibee zei:
Rowan0162 zei:
Psychedelibee zei:

Hasj en wiet hebben ook elk een eigen gevoel en karakter, maar zijn wel duidelijk eenzelfde soort drug. Opiaten en benzo's zo'n juist heel duidelijk andere soorten drugs.

Klopt maar benzo's en alcoehol zijn ook versechillend en hebben ook dezelfde efect

Fool

Badass junkie
Rowan0162 zei:
Aaha oke, bedankt voor de informatie. Waarom zijn er eigenlijk zo weinig actieve topics? word je gebannt als je er een paar tegelijk opent?
Geen probleem. :)

En dat komt omdat de meeste topics geen actieve discussies zijn, maar vragen die op een gegeven moment beantwoord zijn. Je kunt rustig een nieuw topic voor een ander onderwerp openen, als deze niets met je vorige onderwerp te maken heeft/er niet al een topic over bestaat. :)

Bovenaan