Zelf heb ik het een keertje als tiener voorgeschreven gekregen (3 weken) en dan heb ik vage herinneringen dat ik uit mijn bet sprong in het midden van de nacht om voorzichtig naar beneden te gaan en f***ing zenuwachtig alles eraan deed om nog ergens één pilletje te vinden.
Met ploegen heb ik het voor een langere tijd voorgeschreven gekregen. Dan ben ik blijven steken op 1mg, na 3 weken volledig stoppen had ik nog altijd dezelfde zware terugtrekverschijnselen. (spinning, niet kunnen concentreren, plots beginnen te lachen en de-personalisatie wat door mijn lief als "je bent zot" telkens opnieuw werd beschreven) dan kreeg ik continu te horen van mijn klagende moeder "heb je al werk gevonden ?", ook elke avond van mijn lief trouwens, zodat het financieel niet haalbaar is (tot dusver) om er volledig mee te stoppen.
Als je clean bent, dan ben je niet clean. Dit hele proces duurt méér dan 3 weken en bij mij was er geen verbetering merkbaar en de sfeer 's avonds was al helemaal omzeep, saai en gespannen.
Dokters weten dit in de meeste gevallen niet, ze kunnen het zichzelf voorschrijven natuurlijk.
Ik ben eigenlijk ten einde raad en zal hoe dan ook een psychiater met kennis en ervaring moeten vinden voor dat ene pilletje alprazolam. Maar ik heb geen flauw idee wie ?
De psychologische oorlogsvoering met arrogante, onvriendelijke dokters ben ik beu als