Benzo (rc's), mijn ervaringen

Nihilist88

Badass junkie
Ik kreeg al jaren Zolpidem op voorschrift, en vertelde mn arts dat ik hier minder en minder tevreden v was, meer moest nemen, voze blackouts kreeg n vroeg zelf om hiermee te stoppen en hoe ik het vertelde, stemde mn arts hier volledig mee in. Ik nam dan nog Mirtazapine 30mg n seroquel 100-200mg, mr voelde mij daar overdag zo loom, leeg, futloos door, als ne plant voor het raam.

Die benzo's, lijken een lief en acceptabel stofje, maar er schuilt ne ferme duivel achter. Persoonlijk vind ik ze verslavenders en dedtructiever dan vb amfetamines, ze zijn een zeer sluwe sluiper, die je langzamerhand overnemen. Terwijl een stim je direct enkele uren gewenst effect geeft op feestje, in gezelschap n het dan vaak wel ff gehad hebt en volgende x juist eens snakt nr een psychedelica als lsd/truffs of een disso zoals K(rc). Daar waar benzo's al snel een dagelijks ritueel worden, savonds, chill in de sofa paar uurtjes of vlak voor slapen gaan. En waar de tolerantie zooo snel kan optreden. En vr alle duidelijkheid, was ik hier in heel korte tijd in verzeild geraakt, ik nam wel al jaren Zolpidem, maar deze had ik al maanden de rug toegewezen, doordat het zn effect miste, meer moest nemen en voze blackouts kreeg. En ja dan ga ik wtf op zoek nr een vervanger, hoe dom kan een mens zijn, ik vind me hier dan persoonlijk, toppunt v stupidity. Ik vond ze dan in alle maten kleuren, daar waar ik ook eerder mn stim rc's kocht. Dus snoepwinkel met benzo's en nieuwschierigheid en goesting nemen dan toch de overhand, ook het gemak speelt zeker mee. Waar ik vroeger aant shoppen ging via darkweb markets met Bitcoins, nu zo alsof je bij Bol.com je stuff koopt. Begin dit jaar, feb, maart, nam ik benzo's bijna dagelijks, ook mixen, het ging om Etizolam, Flualprazolam, Clonazolam, Bromazolam, Diclazepam, Flunitrazolam, Flubrotizolam n dit 6/7 met daartussen nachtje door op stim. Dus toch nog eens mn stupidity benadrukken, ik was op eigen vraag aan de arts, gestopt met Zolpidem, wat slimme zet was...om dan later op eigen houtje, in totale impulsiviteit, remloos zelf nr benzo rc's te gaan shoppen...Als ik dit schrijf, wat bezielde me, want hoe dom en naïef kan je zijn, om een medicijn op recept in samenspraak met arts terecht te stoppen, deze dan niet veel later te vervangen door ongecontroleerde benzo zooi. Misschien speelt mn impulsiviteit n why not mentaliteit zeker mee.

Clonazolam vond ikzelf té, een echte lamlegger. Daartegenover is vb Etizolam n Flualprazolam eerder 'braafjes', niet minder verslavend, integendeel misschien, maar tov Clonazolam ga je indd té weinig voelen. Erover praten met je arts/psy heb ik ook gedaan, Heb het nu weer ff wat moeilijker om Etizolam n Flualprazolam te laten, voorraad zit er v beide bijna door, maar heb bewust nog niets bij besteld. Voorlaatste keer had ik na 3mg Etizolam en 1mg Flualprazolam, dag erna totale blackout, toch een teken n punt om mezelf erop te wijzen, gebruik dit niet als snoepjes, maar in uitzonderling (zoals ik sinds lente n heel de zomer ook deed). In hoogste nood is Bromazolam nog wel fijn werkende benzo rc, maar leunt eveneens meer aan bij Etizolam en Flualprazolam.
Flubromazolam en Flunitrazolam zijn ook ferme lam leggers, maar die kan ik uit eigen ervaring niet aanraden, vind ik veel té heavy n ook dag erna brak, maar ja effectief als je doel is, om voor minimaal 10-12u weg te zijn n daarna echt niets hoeft te doen.
.Soit terug nr feb maart dit jaar. Khad meer en meer blackouts, ik werd wakker n zag de gekste dingen, keukengerei in mn bad, eten verspreid in de woonkamer, verstuurde berichten waar ik totaal geen weet van had, een serie die ik had gekeken, maar die ik letterlijk 3 afleveringen moest terugspoelen, wegens totaal verdwenen v mn korte geheugen (avond/nacht). Wow, dit ging me eeeeecht te ver. Dus wou hier meteen de knoop doorhakken n mee stoppen. Dus hier begon ik, slapen zonder benzo's...dag en nacht bestonden niet, ik wachte n wachte tot mn ogen letterlijk toe vielen vd moeheid n totale uitputting, vaak was dit gewoon op de sofa, puur omdat ik niks fut had om enkele meters te stappen n waren mn ogen wel toe, had oordopjes in n slaapmasker, mr sliep ik niet, er was een constant geflits door mn hoofd n ogen, ik zag geen duisternis, leek wel zo'n stroboscoop (hevige witte snelle flitsen n beelden) fzo, pure onrust, uiteindelijk zocht ik paar x mn bed op, ik was zooo moe, echt uitgeput. En was volgende stap, om er terug meer op te lette, om dag n nacht terug te vinden en was middernacht-2u mn bedtijd, ook totale donkere kamer, oordopjes, oogmasker, frisse kamer, nu ik moest toch enkele uurtjes echt kunnen slapen... tevergeefs, die constant flitsen, het was nooit donker, het maakte me echt crazy, zo moedeloos, woelen n nat int zweet, constant angstig opstaan, vaak dorstig, ik deed spurtjes nr de keuken n toilet, ik voelde me zo opgejaagd n begon schimmen te zien ik was zo wanhopig...dagen n nachten passeerden, zonder echte slaap, buiten wat liggen met gesloten ogen, mr nul rust in mn hoofd, zat ik in mn persoonlijke hel...ik spreek hier nog maar over periode van een 2 weken, maar neem v me aan, zulke 2 helse weken, lijken wel eindeloze hel, waar je op dat moment geen uitzicht ziet en waar angst n radeloosheid de totale overhand neemt. Dus binnen de 3 maand, waarvan eerste maand anderhalve maand regel v 2-3/week, daarna bijna dagelijks, aan de benzo rc's was dit al het resultaat. Ik zat dus aan 2 weken zonder benzo, mr trok het ni meer, keer lag ik in bed, weer die flitsen in mn hoofd, super rusteloos, na 2u gaf ik het op en nam ik 3mg Bromazolam, expres geen Etizolam of Flualprazolam en ja binnen het halfuur was ik al pak rustiger, en wat volgde was, weg gewoel, weg flitsen n films in m'n hoofd n werd ik volgende dag best uitgerust wakker, ik had natuurlijk al 2 weken ni echt geslapen, dus het was niet, woow ik voel me zo fris n lekker, mede door het besef dat keihard binnen kwam, dat ik blijkbaar niet meer kon slapen zonder benzo's. Dit piekfijn uitgelegd aan mn huisarts en psy, welke middelen, wat ze deden, hun potentie, had lijstje gemaakt en mn arts rade me uiteraard in eerste instantie aan om met heel die zooi te stoppen, mr mede doordat ik mn verhaal deed v 2 weken zonder, schrapte zij de rc's diegene ik zeker moest laten vallen en dat waren Clonazolam en Flunitrazolam en dat ik het bij 1 à 2 moest houden, nl Etizolam en Flualprazolam, terug met regel v 2-3/week en dat ik eerst vooral ook mn bioritme terug moest vinden n van die benzo's terug dé uitzondering moest maken en dat ik, die benzo's uiteindelijk moest vervangen, door rond 22u een halve Mirtazapine v 30mg, dus 15mg moest nemen en deze zelfs nog eens mocht halveren tot ca 7mg, omdat, dit puur vr slapen voldoende moet zijn, hoe hoger, werkt het vooral als antidepressiva. Ik nam dit om de 2 dagen. Ook in samenspraak met psychiater, dat dit best çva werkte, beter dan gehoopt, maar na verloop v tijd, merkte ik toch op dat het versuffende effect v Mirtazapine wat van zn doeltreffendheid verloor n dat ik bij die 7.5mg Mirtazapine ook Seroquel (quetiapine) 100mg mocht nemen, uiteindelijk kon ik die Mirtazapine weglaten, want de keren dat ik Seroquel nam, viel ik eerste keren echt als een blok in slaap n sliep ik klokje rond, maar kon ik eigenlijk blijven liggen, je voelt je niet fris wakker, maar é liever zo sporadisch 12u weg n nen dag-zombie, dan smachtend nr die benzo's, die je letterlijk overnemen. Dat doen Mirtazapine en Seroquel totaal niet en aangezien ik deze ook mr sporadisch gebruik en eigenlijk niet dagelijks vr wat ze bedoeld zijn, ervaar ik hun bijwerkingen niet, waarvan gewichtstoename toch grootste is.
Dus ja, aangezien ik laatste weken terug iets te vaak nr benzo's grijp, mn voorraad slinkt, mr me sterk maak, niet bij te bestellen en ja ik heb hier al discountprijzen in mn mailbox gehad, tot 60% vd prijs voor Etizolam Flualprazolam en Clonazolam, maar voorlopig toch weerstaan n ik maak me sterk dit ook vol te houden. Heb dit ook eens weerstaan met verjaardag-korting v bepaalde vendor. Dus ergens schuilt er toch nog beetje karakter om nee te zeggen, en ohja, dat neen-stemmetje is soms of zelf vaak v grote waarde 😉 Ik heb gezegd.

MaddMonkey

Badass junkie
Damn.... eerst dacht ik nog wat een lap tekst, maar toch blij dat ik erdoorheen ben gegaan.

Klinkt hels en ontzettend uitputtend. Heel veel sterkte gewenst met het herstellen. Wat een troep zeg als je dat zo leest

Nihilist88

Badass junkie
Damn.... eerst dacht ik nog wat een lap tekst, maar toch blij dat ik erdoorheen ben gegaan.

Klinkt hels en ontzettend uitputtend. Heel veel sterkte gewenst met het herstellen. Wat een troep zeg als je dat zo leest
Ja velen kennen me hier ondertussen al, als 'die mé de lappen tekst' is daar weer🤣 en dan vaak op z'n Vlaams, moeten velen het meerdere keren herlezen😆 Toch merci om het te doorstaan, ook al valk soms in herhaling.
Bwa het heftigste was feb maart dit jaar, daar moet ik indd zo ver mogelijk van wegblijven. Gelukkig is er wel het besef en koop ik minder blindelings dan 8 maand terug. Want toen had ik zeker 100pcs van alles in de aanbieding gekocht.
Ach troep wordt alles, wanneer afhankelijkheid n verslaving optreedt. Maar benzo's heeft toch iets specifieks...brave en onschuldig lijkende binnenkomer...

Rivalrie

Badass junkie
Klinkt als heftige periodes man ... Ik heb net alles kunnen lezen 😬 maar ben je nu aan het afkicken ? En lukt dat ?

De laatste tijd gaan de meeste verslaving topics over benzo's. Ondanks dat wordt het nog steeds enorm onderschat....

Ik raad iedereen benzo's af.

Rain

Bewuste gebruiker
Klinkt als heftige periodes man ... Ik heb net alles kunnen lezen 😬 maar ben je nu aan het afkicken ? En lukt dat ?

De laatste tijd gaan de meeste verslaving topics over benzo's. Ondanks dat wordt het nog steeds enorm onderschat....

Ik raad iedereen benzo's af.
Yes! Echter werkt het voor iedereen anders. Benzo's kunnen helpen en bijdragen om te takeren. Maar ook alleen daarvoor of als men al dagen slecht geslapen heeft..

Space Sjimp

Newbie
Dankjewel voor je verhaal. Hier hetzelfde. Ik was zo naïef om te denken ach ik gebruik het alleen voor het slapen gaan. Verslaafden gebruiken het de hele dag door lalala
Inmiddels anderhalf jaar verder. Ik maak me ook zorgen over de mentale effecten overdag. Nu heb ik add en kan ik makkelijk chaotisch gedrag daar naar toe werpen, maar de kans is dus reël dat de afhankelijkheid van benzos hierin ook een rol spelen. Ik zit op 2 mg xanax en 50 mg quelitiapide voor het slapen. Ik heb met de huisarts besproken om via haar de xanax, alprozolam, af te bouwen langzaam per 0.25 per 3 weken. In een keer stoppen is idd jezelf in het vagevuur werpen. Dit wordt ook afgeraden. Maar ik ken de vibe. Gwn nokken! Helaas zwichten de meesten wel na een paar dagen slaaptekort. Wat ik merk als je struggled met benzo's... dat stims. een kut idee is. Ikzelf zit in de dagen na bijvoorbeeld pep zoveel
Hoger in de hoeveelheid benzo. Het verknalt echt de afbouw. En je zelfrespect de eerste week haha. Maar dat is persoonlijk.succes met het stoppen!

BrieMetDeBril

Badass junkie
Misschien minder Silencer luisteren ;p (Geintje)

Wel een zeer vette band \m/
Maar dat terzijde.

Ik denk dat RC benzo's toch anders zijn met werking dan farmaceutische. Ik heb namelijk ook meerdere malen nare effecten gehad. Van de farmaceutische niet echt dit soort nare gekkigheid gehad.

(Wil niet onderscheid maken dat de een "gezonder" is dan de andere, blijft rotzooi)

De Zandman

DF-koning
Ik kan wel zeggen dat ik toen ik verslaafd was aan benzo's, dat allemaal recept benzo's waren en ik heb me daar bijzonder slecht door gevoeld toen ik er klinisch mee stopte.
En zowaar ging het opnieuw bijna mis met etizolam. Daar heb ik enkele nachten plafond dienst mee moeten draaien.
Beide types benzo's hadden niet bepaald een fijne ontwenningsperiode. Nee.

wat herken ik je verhaal.
door jou verhaal ben k nu gaan nadenken.
ik gebruik al ruim 6 Jr seroquel tegen slaapproblemen.
ik droom namelijk heel levendig.
ik wil er graag vanaf maar dat gaat niet meer.
k krijg nachtmerries die tijdens waken doorsluimeren.
zo erg dat k niet meer durf te gaan slapen.
ik ben ook een wandelaar en die dingen in mijn slaap wat het allemaal nog verwarder maakt.
mijn dokter schrijft mij geen benzos voor omdat ik verslavend gevoelig ben.
maar nu ontdekte ik een site met designer drugs en benzos.
zo verkrijgbaar mijn wereld ging open.
en dacht dat dat een oplossing voor het probleem seroquel is.
zo ook ontdekte ik ook gefluoreerde rc.
lijkend op speed, ook iets waar ik wel mee zou willen stoppen.
ik gebruik speed als een soort van koffie om wakker te worden en zin te hebben in de dag.
daar ben ik al voor behandeld zonder goede resultaten blijkbaar.
maar door jou verhaal ga ik wel nadenken. en pilletje voor slapen en een voor waken ipv dat k hier beter van wordt gaat het zo alleen maar bergafwaarts.
je probeert vanalles, ik ken niks..
zo lig je 20 uur knock-out dan weet je dat was niet het goede pilletje.
nu schrijf k het gevoel op de zakjes.
maar je ziet op den duur door de zakjes het bos niet meer.
en ik heb van mijzelf een proefdier gemaakt niet wetende dat ik misschien wel speel met mijn leven.
tis zo onschuldig, leuke kleurtjes van de pilletjes.
verder totaal geen info op de site.
want dat mag dan weer niet.
en ook enkel maar grote afnames.
minimaal 10 of 25 afnemen.
maar ik herken je verhaal ben gelukkig alleen in een vroegere stadium als jij was.
en daarom ben k je dankbaar dat je verhaal hebt willen delen.
en onbewust andere geholpen hebt.
groet

N3K0

Badass junkie
Heb 10 jaar gelden, 3x 25 mg serequel en 3x 2.5 mg lorazepam per dag voorgeschreven gekregen. Ik zat toen in een diep en donker dal (had o.a veel last van automutilatie en suicidale/depressieve gedachten, ik wou praten en begrijpen wat er aande hand was in mij, maar ggz focusten toen vooral op ga maar afleiding zoeken)
In mijn ervaring hebben die meds toen alles veel erger gemaakt.
(Nam vaker lorazepam in dan de serequel, en soms weken niks om dan vervolgens een stripje (lora) naar binnen te werken)

Nu gelukkig al 7 jaar geen meds meer. (Afkicken van serequel vond ik echt kut 3 weken last gehad van Jeuk!)

De Zandman

DF-koning
Ik neem aan dat je seroquel bedoelt?
Nu is 75 mg nog niet zo heel veel, maar na gewenning is de afhankelijkheid niet meteen verdwenen, nee. Maar het moet te doen zijn.
Maar goed werk dat je eraf bent en zonder kunt!

ricorieks

In memoriam - 15 juli 2022
Vraag me wel eens af of er ook mensen zijn die niet zware problemen krijgen van stoppen met benzo s
Ik zelf namelijk heb geen enkel probleem met stoppen .
Maar hoor hier altijd de grootste horror verhalen?

Zanza

DF-koning
Vraag me wel eens af of er ook mensen zijn die niet zware problemen krijgen van stoppen met benzo s
Jij bent daarin best uniek haha. Want ct stoppen met hoge doseringen benzo's gaat eigenlijk niemand zonder kleerscheuren af, dus dat vind ik zeer bijzonder. Maar aan de andere kant, als je onder goede begeleiding afbouwt van benzo's en je mentaal goed in je vel zit, hoeft een benzo afbouw helemaal geen horror verhaal te zijn. Het probleem zit 'm vaak in de duur van het afbouwen vanwege de hoge dosis waar men meestal vanaf komt, plus mentale issues waar men mee te kampen heeft. Dat is immers vaak de reden waarom iemand aan benzo's begint.

ricorieks

Jij bent daarin best uniek haha. Want ct stoppen met hoge doseringen benzo's gaat eigenlijk niemand zonder kleerscheuren af, dus dat vind ik zeer bijzonder. Maar aan de andere kant, als je onder goede begeleiding afbouwt van benzo's en je mentaal goed in je vel zit, hoeft een benzo afbouw helemaal geen horror verhaal te zijn. Het probleem zit 'm vaak in de duur van het afbouwen vanwege de hoge dosis waar men meestal vanaf komt, plus mentale issues waar men mee te kampen heeft. Dat is immers vaak de reden waarom iemand aan benzo's begint.
Kwam gewoon in me op
Net als veel reviews je hoort eigenlijk alleen de bad experiences
En hoe anti en vel sommige zijn tegen benzo s
maar niemand post ooit hoe simpel of makkelijk het was ..
Of hoe blij men ermee was etc.
Vandaar me vraag.

Zanza

DF-koning
Kwam gewoon in me op
Net als veel reviews je hoort eigenlijk alleen de bad experiences
En hoe anti en vel sommige zijn tegen benzo s
maar niemand post ooit hoe simpel of makkelijk het was ..
Of hoe blij men ermee was etc.
Vandaar me vraag.
Ja, vind het ook wel interessant hoor. Ik heb ook zelden gehoord dat een benzo afkick makkelijk was. Laat staan cold turkey... Ben dus ook wel benieuwd naar die verhalen

ricorieks

Ja, vind het ook wel interessant hoor. Ik heb ook zelden gehoord dat een benzo afkick makkelijk was. Laat staan cold turkey... Ben dus ook wel benieuwd naar die verhalen
Zelfde als alcohol cold turkey of opiaten of sigaretten
horror verhalen worden dagelijks gepost
Maar in me omgeving zeggen mensen nou was appeltje eitje .
Maar die posten dat dan weer niet
Blijft enkel het negatieve over.

De Zandman

DF-koning
Mijn benzo afkick was er één die ik niet gauw vergeten zal!
Klinisch 4 weken van het padje...en alle redenen waarom je ermee begonnen bent, komen allemaal weer naar boven. Nee, was horror, die afkick!

Nihilist88

Badass junkie
Indd eerder de uitzondering op de regel. Veel hangt ook af van de mate hoe lang je benzo's neemt en of er tolerantie is opgebouwd. Ik nam al jaaaaaaren Zolpidem en dit meerdere en langere periodes in combinatie met seroquel (quetapine), mirtazapine en cymbalta. Ja als ik geen Zolpidem meer hoef vd arts, omdat ik er minder n minder echt op sliep n fucked up blackouts gaf, je seroquel en mirtazapine dan enkel gebruikte...mr op dn duur zé je plant...dus ja dan kom je online een resem aan benzo rc's tegen, van chille, licht euforische rustbrengers tot die je KO slaan. Als jij vb al niet eerst jaren benzo's n andere lamleg meuk hebt zitten smullen, heb je volgens mij nog geen echte tolerantie opgebouwd, waardoor dat je er gewoon nog niet afhankelijk bent van geweest, houden zo. Maar ik kan dat vr alcohol dan weer opmaken vr mezelf, veeeeelen hebben dit dagelijks of meermaals/week nodig, terwijl ik op een avondje uit ook doorga tot het gaatje en eens begonnen, ni meer kunt stoppen, kan ik dan weken, zelfs maaaaanden zonder, ook smaakt da mij zelden alleen...ook heb ik amper kater gehad (ook de periode da ik elk weekend tot de vroege uurtjes doorging + waar mogelijk ook doordeweeks), ken da eerlijk gezegd ni, als ik anderen zo belabberd met ferme koppijn zag...ik nada, zelfs ni na 10 Duvels, en als ik mix ist hoogstens wa misselijkheid fzo...Dus da's beetje het individu an sich dat hier de factor is.
Maar benzo's zijn uiterst geniepige binnensluipers...écht prijs je gelukkig, dat je nog geen nare ervaringen met benzo's hebt gekend.

Nihilist88

Badass junkie
Mijn benzo afkick was er één die ik niet gauw vergeten zal!
Klinisch 4 weken van het padje...en alle redenen waarom je ermee begonnen bent, komen allemaal weer naar boven. Nee, was horror, die afkick!
Kank volledig inkomen...een vd ergste afkicks die ik ooit ervaren heb, ook eerste middel waar ik ook verslaving bij opbouwde, waar ik dit bij andere middelen zoals, alcohol, psychedelica, stims totaal niet had...later wel meer stim rc's gaan gebruiken. Maar indd de enige en meteen ook afgrijselijkste afkick was hier ook die v benzo's...ook al wask misschien vroeg genoeg gestopt, want dat de hel anders nog groter was...

ricorieks

Als jij vb al niet eerst jaren benzo's n andere lamleg meuk hebt zitten smullen, heb je volgens mij nog geen echte tolerantie opgebouwd, waardoor dat je er gewoon nog niet afhankelijk bent van geweest, houden zo.
krijg ze decennia lang al voorgeschreven voor chronische gebruik. Dus gewoon dagelijks ,denk dat ik tog wel wat tolerantie opgebouwd hebt in de jaren.
Vroeg het me daardoor af ,omdat ik bewijz van een jaar lang kan slikken en daarna zonder enig probleem in een kan stoppen ook.

De Apotheker

Badass junkie
Ik kreeg al jaren Zolpidem op voorschrift, en vertelde mn arts dat ik hier minder en minder tevreden v was, meer moest nemen, voze blackouts kreeg n vroeg zelf om hiermee te stoppen en hoe ik het vertelde, stemde mn arts hier volledig mee in. Ik nam dan nog Mirtazapine 30mg n seroquel 100-200mg, mr voelde mij daar overdag zo loom, leeg, futloos door, als ne plant voor het raam.

Die benzo's, lijken een lief en acceptabel stofje, maar er schuilt ne ferme duivel achter. Persoonlijk vind ik ze verslavenders en dedtructiever dan vb amfetamines, ze zijn een zeer sluwe sluiper, die je langzamerhand overnemen. Terwijl een stim je direct enkele uren gewenst effect geeft op feestje, in gezelschap n het dan vaak wel ff gehad hebt en volgende x juist eens snakt nr een psychedelica als lsd/truffs of een disso zoals K(rc). Daar waar benzo's al snel een dagelijks ritueel worden, savonds, chill in de sofa paar uurtjes of vlak voor slapen gaan. En waar de tolerantie zooo snel kan optreden. En vr alle duidelijkheid, was ik hier in heel korte tijd in verzeild geraakt, ik nam wel al jaren Zolpidem, maar deze had ik al maanden de rug toegewezen, doordat het zn effect miste, meer moest nemen en voze blackouts kreeg. En ja dan ga ik wtf op zoek nr een vervanger, hoe dom kan een mens zijn, ik vind me hier dan persoonlijk, toppunt v stupidity. Ik vond ze dan in alle maten kleuren, daar waar ik ook eerder mn stim rc's kocht. Dus snoepwinkel met benzo's en nieuwschierigheid en goesting nemen dan toch de overhand, ook het gemak speelt zeker mee. Waar ik vroeger aant shoppen ging via darkweb markets met Bitcoins, nu zo alsof je bij Bol.com je stuff koopt. Begin dit jaar, feb, maart, nam ik benzo's bijna dagelijks, ook mixen, het ging om Etizolam, Flualprazolam, Clonazolam, Bromazolam, Diclazepam, Flunitrazolam, Flubrotizolam n dit 6/7 met daartussen nachtje door op stim. Dus toch nog eens mn stupidity benadrukken, ik was op eigen vraag aan de arts, gestopt met Zolpidem, wat slimme zet was...om dan later op eigen houtje, in totale impulsiviteit, remloos zelf nr benzo rc's te gaan shoppen...Als ik dit schrijf, wat bezielde me, want hoe dom en naïef kan je zijn, om een medicijn op recept in samenspraak met arts terecht te stoppen, deze dan niet veel later te vervangen door ongecontroleerde benzo zooi. Misschien speelt mn impulsiviteit n why not mentaliteit zeker mee.

Clonazolam vond ikzelf té, een echte lamlegger. Daartegenover is vb Etizolam n Flualprazolam eerder 'braafjes', niet minder verslavend, integendeel misschien, maar tov Clonazolam ga je indd té weinig voelen. Erover praten met je arts/psy heb ik ook gedaan, Heb het nu weer ff wat moeilijker om Etizolam n Flualprazolam te laten, voorraad zit er v beide bijna door, maar heb bewust nog niets bij besteld. Voorlaatste keer had ik na 3mg Etizolam en 1mg Flualprazolam, dag erna totale blackout, toch een teken n punt om mezelf erop te wijzen, gebruik dit niet als snoepjes, maar in uitzonderling (zoals ik sinds lente n heel de zomer ook deed). In hoogste nood is Bromazolam nog wel fijn werkende benzo rc, maar leunt eveneens meer aan bij Etizolam en Flualprazolam.
Flubromazolam en Flunitrazolam zijn ook ferme lam leggers, maar die kan ik uit eigen ervaring niet aanraden, vind ik veel té heavy n ook dag erna brak, maar ja effectief als je doel is, om voor minimaal 10-12u weg te zijn n daarna echt niets hoeft te doen.
.Soit terug nr feb maart dit jaar. Khad meer en meer blackouts, ik werd wakker n zag de gekste dingen, keukengerei in mn bad, eten verspreid in de woonkamer, verstuurde berichten waar ik totaal geen weet van had, een serie die ik had gekeken, maar die ik letterlijk 3 afleveringen moest terugspoelen, wegens totaal verdwenen v mn korte geheugen (avond/nacht). Wow, dit ging me eeeeecht te ver. Dus wou hier meteen de knoop doorhakken n mee stoppen. Dus hier begon ik, slapen zonder benzo's...dag en nacht bestonden niet, ik wachte n wachte tot mn ogen letterlijk toe vielen vd moeheid n totale uitputting, vaak was dit gewoon op de sofa, puur omdat ik niks fut had om enkele meters te stappen n waren mn ogen wel toe, had oordopjes in n slaapmasker, mr sliep ik niet, er was een constant geflits door mn hoofd n ogen, ik zag geen duisternis, leek wel zo'n stroboscoop (hevige witte snelle flitsen n beelden) fzo, pure onrust, uiteindelijk zocht ik paar x mn bed op, ik was zooo moe, echt uitgeput. En was volgende stap, om er terug meer op te lette, om dag n nacht terug te vinden en was middernacht-2u mn bedtijd, ook totale donkere kamer, oordopjes, oogmasker, frisse kamer, nu ik moest toch enkele uurtjes echt kunnen slapen... tevergeefs, die constant flitsen, het was nooit donker, het maakte me echt crazy, zo moedeloos, woelen n nat int zweet, constant angstig opstaan, vaak dorstig, ik deed spurtjes nr de keuken n toilet, ik voelde me zo opgejaagd n begon schimmen te zien ik was zo wanhopig...dagen n nachten passeerden, zonder echte slaap, buiten wat liggen met gesloten ogen, mr nul rust in mn hoofd, zat ik in mn persoonlijke hel...ik spreek hier nog maar over periode van een 2 weken, maar neem v me aan, zulke 2 helse weken, lijken wel eindeloze hel, waar je op dat moment geen uitzicht ziet en waar angst n radeloosheid de totale overhand neemt. Dus binnen de 3 maand, waarvan eerste maand anderhalve maand regel v 2-3/week, daarna bijna dagelijks, aan de benzo rc's was dit al het resultaat. Ik zat dus aan 2 weken zonder benzo, mr trok het ni meer, keer lag ik in bed, weer die flitsen in mn hoofd, super rusteloos, na 2u gaf ik het op en nam ik 3mg Bromazolam, expres geen Etizolam of Flualprazolam en ja binnen het halfuur was ik al pak rustiger, en wat volgde was, weg gewoel, weg flitsen n films in m'n hoofd n werd ik volgende dag best uitgerust wakker, ik had natuurlijk al 2 weken ni echt geslapen, dus het was niet, woow ik voel me zo fris n lekker, mede door het besef dat keihard binnen kwam, dat ik blijkbaar niet meer kon slapen zonder benzo's. Dit piekfijn uitgelegd aan mn huisarts en psy, welke middelen, wat ze deden, hun potentie, had lijstje gemaakt en mn arts rade me uiteraard in eerste instantie aan om met heel die zooi te stoppen, mr mede doordat ik mn verhaal deed v 2 weken zonder, schrapte zij de rc's diegene ik zeker moest laten vallen en dat waren Clonazolam en Flunitrazolam en dat ik het bij 1 à 2 moest houden, nl Etizolam en Flualprazolam, terug met regel v 2-3/week en dat ik eerst vooral ook mn bioritme terug moest vinden n van die benzo's terug dé uitzondering moest maken en dat ik, die benzo's uiteindelijk moest vervangen, door rond 22u een halve Mirtazapine v 30mg, dus 15mg moest nemen en deze zelfs nog eens mocht halveren tot ca 7mg, omdat, dit puur vr slapen voldoende moet zijn, hoe hoger, werkt het vooral als antidepressiva. Ik nam dit om de 2 dagen. Ook in samenspraak met psychiater, dat dit best çva werkte, beter dan gehoopt, maar na verloop v tijd, merkte ik toch op dat het versuffende effect v Mirtazapine wat van zn doeltreffendheid verloor n dat ik bij die 7.5mg Mirtazapine ook Seroquel (quetiapine) 100mg mocht nemen, uiteindelijk kon ik die Mirtazapine weglaten, want de keren dat ik Seroquel nam, viel ik eerste keren echt als een blok in slaap n sliep ik klokje rond, maar kon ik eigenlijk blijven liggen, je voelt je niet fris wakker, maar é liever zo sporadisch 12u weg n nen dag-zombie, dan smachtend nr die benzo's, die je letterlijk overnemen. Dat doen Mirtazapine en Seroquel totaal niet en aangezien ik deze ook mr sporadisch gebruik en eigenlijk niet dagelijks vr wat ze bedoeld zijn, ervaar ik hun bijwerkingen niet, waarvan gewichtstoename toch grootste is.
Dus ja, aangezien ik laatste weken terug iets te vaak nr benzo's grijp, mn voorraad slinkt, mr me sterk maak, niet bij te bestellen en ja ik heb hier al discountprijzen in mn mailbox gehad, tot 60% vd prijs voor Etizolam Flualprazolam en Clonazolam, maar voorlopig toch weerstaan n ik maak me sterk dit ook vol te houden. Heb dit ook eens weerstaan met verjaardag-korting v bepaalde vendor. Dus ergens schuilt er toch nog beetje karakter om nee te zeggen, en ohja, dat neen-stemmetje is soms of zelf vaak v grote waarde 😉 Ik heb gezegd.
2 jaar 2 klinieken, nog steeds een struggle want ik moet het nemen en kan het nooit meer gebruiken als is het een keer. mensen onderschatteb benzo's enorm.

Mirtazapine en seroquel zijn geen benzo maar anti psychotica. Ze worden tegenwoordig voorgeschreven als slaap kalmering maar dit is het niet, blijf er vanaf je kan beter de echte benzo s nemen.

Cardboard

Wijs gebruiker
Mirtazapine en seroquel zijn geen benzo,

blijf er vanaf je kan beter de echte benzo s nemen.

Mee eens dat seroquel en mirtazapine evengoed rotzooi zijn. Uit ervaring helaas. Werkt ook op dopamine als ik me niet vergis, en tolerantie komt er ook bij.
Benzo's doen wel wat ze moeten doen bij angsten (bijvoorbeeld) al is voorzichtigheid en nemen met mate wel geboden met deze.

De Zandman

DF-koning
Ik nam al jaaaaaaren Zolpidem en dit meerdere en langere periodes in combinatie met seroquel (quetapine), mirtazapine en cymbalta. Ja als ik geen Zolpidem meer hoef vd arts, omdat ik er minder n minder echt op sliep n fucked up blackouts gaf, je seroquel en mirtazapine dan enkel gebruikte..
Ik neem al jaaarenlang seroquel en zolpidem.
Ik slaap er goed op, en ik moet er niet aan denken om benzo's te gaan nemen ivp deze medicijnen. Ik heb een benzo verslaving achter de rug en daar werd ik niet zo blij van, de ontwenningsverschijnselen daarvan waren een hel, dat heb ik klinisch moeten tackelen.
Als ik geen nachtmerries heb, is deze seroquel plus zolpidem voor mij een uitkomst!

Mee eens dat seroquel en mirtazapine evengoed rotzooi zijn. Uit ervaring helaas. Werkt ook op dopamine als ik me niet vergis, en tolerantie komt er ook bij.
Benzo's doen wel wat ze moeten doen bij angsten (bijvoorbeeld) al is voorzichtigheid en nemen met mate wel geboden met deze.
Ja dat klopt, en daar zijn ze ook voor bedoeld. Als je nog geen tolerantie hebt opgebouwd dan zeker voorzichtig ermee zijn kan gevaarlijk zijn anders. Sommige benzos zijn voor overdag en zijn ook lichter gedoseerd. Voor te slapen vind ik zelf de zopiclon (imovane) het fijnste.

Nihilist88

Badass junkie
krijg ze decennia lang al voorgeschreven voor chronische gebruik. Dus gewoon dagelijks ,denk dat ik tog wel wat tolerantie opgebouwd hebt in de jaren.
Vroeg het me daardoor af ,omdat ik bewijz van een jaar lang kan slikken en daarna zonder enig probleem in een kan stoppen ook.
Owké, die verslaving en zware afkick is gewoon heel veel voorkomend, uitzonderingen zoals jou, bevestigen de regel, prijs je dan bij de gelukkigen 😉

ricorieks

Owké, die verslaving en zware afkick is gewoon heel veel voorkomend, uitzonderingen zoals jou, bevestigen de regel, prijs je dan bij de gelukkigen 😉
Heb dit trouwens wel bij nicotine .
Maar gekke is dan weer ,had een x paar dagen in het buiteland op het buro verbleven ,onschuldig ofc..
en met de instelling zo van ja kan nu tog niet roken .
viel het reuzen mee het niet roken.
pas toen ik naar buiten mocht 7 dagen volgens mij ongeveer
paffte ik een pakkie op in een uur ofzo.

Denk als je instelling zo neer zet dat je gewoon denkt het is er niet dus tsja dan niet dat je best ver komt.\

Nihilist88

Badass junkie
Mirtazapine en seroquel zijn geen benzo maar anti psychotica. Ze worden tegenwoordig voorgeschreven als slaap kalmering maar dit is het niet, blijf er vanaf je kan beter de echte benzo s nemen.
Dat zeg ik ook nergens, ik doelde qua benzo op Zolpidem en dat ik dit in combinatie met mirtazapine en seroquel nam. En ik ferme tolerantie opgebouwd had wbt Zolpidem, met meer voze helse bijwerkingen, dan wat anders. En ik nog wel langere periode mirtazapine en seroquel nam, ook echt nog steeds in dosissen tegen depressie, manie en chaos in mn kop... mirtazapine 30mg en seroquel 200mg, later 50xr + 100 gewone. Maar ipv vat vol uiterste emoties, zeer down, afgewisseld met hyper, totale onrust, impulsiviteit, paranoia en overdreven euforisch...werd ik een plant, totale afgevlakte emoties, alsof ze telkens knipje gaven in mn hersenen...wat ik uiteindelijk nog erger vond, dan m'n situatie ervoor.

Daarom dat afgebouwd en uiteindelijk mee gestopt en nam ik het al tijd niet meer als antidepressiva en antipsychotica. Maar laatste jaren, om me af te helpen van mn benzoverslaving, in lagere dosering en seroquel echt nog heel weinig, mirtazapine in halve en kwartjes (v 30mg tabs) regelmatiger, vooral na de benzo afkick, mr nu ook meer niet dan wel.

Dus dan werkt dit echt wel om terug te kunnen slapen zonder benzo's. Maar het zijn en blijven beiden, uiteraard geen slaapmedicatie... Seroquel knipt draadjes los in je bovenkamer en mirtazapine maakt bij je sporadisch gebruik echt suf, mr de sufheid, slaapopwekkende effecten zijn juist bijwerkingen.

Bovenaan