Ben ik verslaafd?

Blauweaap

Badass junkie
Gelukkig word er inderdaad rekening mee gehouden. Heb het ook wel aangegeven dat ik wil minderen maar als ik het zag vroeg ik al uit mezelf. Ga het er deze week nog eens over hebben of ze me het dan gewoon willen weigeren.
Dit weekend overigens nuchter gebleven 😊
Ik zou zwz uit gebruikers gelegenheid blijven. Je kan wel zeggen ja mij niks geven maar uit je verhaal hierboven zeg je dat jezelf na een paar drankjes al vraagt. Ja mensen lekker voor je laten snuiven is indd een goede test maar die blijkt toch al niet te werken bij jou. Ik zou gewoon vragen of ze ook niet willen snuiven en of je anders daar niet wilt zijn. Mabe na 1 maand dat je draad weer op ken pakken en daar nee tegen kan zeggen maar zover is het nog niet.

Edit: als iemand tegen mij zegt wil je mij niks meer voeren. Maar vervolgens word mijn avond vergalt omdat diegene op zijn knietjes zit te smeken voor een puntje dan ga ik hem dat puntje geven om van dat gezeik af tezijn.

Blauweaap

Badass junkie
Echte CM is een levensgevaarlijke stof!
Mensen raken zeer snel verslaafd en hebben dan een prognose van nog een jaartje of twee...afkicken is bijna onmogelijk.
Als je adhv foto's van deze mensen ziet hoe snel zij aftakelen door die junk, dan begin je er meestal niet eens aan....en er is niemand, echt niemand die met deze drug kan omgaan.
Want het enige, wat bij die gebruikers telt, is de volgende hijs aan dat glazen pijpje...
Ik heb in de kliniek iemand ontmoet, die aan deze drug zwaar hooked was en ik herinner me nog dat ik zag dat zowat al zijn tanden weggerot waren, en zo'n mager strak gezicht had deze man...
En die lappen ze weer een beetje op, hij komt weet op straat terecht, en iedereen weet dat hij binnen enkele dagen alweer aan het methroken is...
Reddeloos verloren zo'n man.
Bijna niet mee te praten, zo fucked up was hij.
Een droevig gezicht
En iedereen, iedereen zou dit eens moeten bekijken alvorens je met deze echte enorme rotzooi beginnen wil.
Handen af van deze drug, zou ik zeggen want je gaat eraan.
Gegarandeerd.
Ik ken iemand die cm heeft gerookt. Verder nooit meer aangeraakt dus dit is gewoon bullshit. Er zijn mensen die hooked raken na 1 puntje coke er zijn mensen die jaren recreatief coke gebruiken en 1x kunnen stoppen. Verslavings gevoeligheid is per persoon verschillend

De Zandman

DF-koning
En daar heb je gelijk in.
Maar, laat ik van verschillende verslaafden heb mogen vernemen, is CM een stof, die zeeeer snel tot afhankelijkheid voert.
Sneller nog dan H, en andere opiaten nog...
Van 1 x nemen al meteen hooked raken, daar geloof ik zelf ook niet in..

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ik zou zwz uit gebruikers gelegenheid blijven. Je kan wel zeggen ja mij niks geven maar uit je verhaal hierboven zeg je dat jezelf na een paar drankjes al vraagt. Ja mensen lekker voor je laten snuiven is indd een goede test maar die blijkt toch al niet te werken bij jou. Ik zou gewoon vragen of ze ook niet willen snuiven en of je anders daar niet wilt zijn. Mabe na 1 maand dat je draad weer op ken pakken en daar nee tegen kan zeggen maar zover is het nog niet.

Edit: als iemand tegen mij zegt wil je mij niks meer voeren. Maar vervolgens word mijn avond vergalt omdat diegene op zijn knietjes zit te smeken voor een puntje dan ga ik hem dat puntje geven om van dat gezeik af tezijn.
Ben het hiermee eens. Het is irritant om de verantwoordelijkheid bij je vrienden te leggen. Kondig bij hen aan dat je niet wil gebruiken, maar ga er dan ook niet om vragen. Als je dat niet kan moet je thuis blijven.

De Zandman

DF-koning
Ik heb elders op df reeds aangegeven, dat als je echt met gebruiken van welke verslavende stof of middel dan ook, bij mij was dit alcohol, je afstand moet nemen van alle " vrienden" in jouw scene.
In mijn geval de kroeg, dus.
Wat zijn daar vaak voor mensen?
Je " stapmaatjes" of je café vrienden.
Heel vaak zijn dit je vrienden niet, veel vaker zijn het simpele klaplopers, die alleen maar uit zijn op jouw rondjes.
En als je zegt dat je met zuipen gestopt bent. Is de standaard reactie:
He doe nou niet zo ongezellig....komop man, neem er eentje van mij!
Anders is het helemaal niet leuk meer...
Zo gaat dat.
Iets stichtelijks komt er verder niet uit.
Want hoe het echt met je gaat, interesseert ze geen flikker.
Alleen het bier wat je weggeeft is van het grootste belang voor dit canaille.
Vwb drugs; en ja. Alcohol is ook een harddrug. Ik weet het! Maar,
Je moet alle dealer telefoon nummers verwijderen.
En op deze manier maak je een goede kans....
Verslavingen zijn zeer hardnekkig.
Ik heb mensen in een terugval gezien na 3 jaar clean te zijn geweest...zoooo ontzettend zonde! Toch?

Bovenaan