Bekend met N-Ethylhexedrone?

Maiskolf

Newbie
Hé hallo!,

is er iemand bekend met het goedje N-Ethylhexedrone?
Op internet word gesuggereerd dat dit een goedkoper alternatief is voor Cocaïne met soortgelijke lichamelijke en geestelijke effecten. Na wat eigen online research kom ik niet verder dan 3 fora waar er niet uitgebreid over word uitgelegd en de rest zijn webshops uit China waar je dit kan bestellen.

Dus hebben mensen hier een helderder licht over dan dat wat ik tot nu toe gelezen heb?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb zelf nooit N-Ethylhexedrone (hexen) gebruikt, maar ik volg de posts op Reddit erover wel redelijk.

Hexen is weer een nieuwe stimulant in de reeks van cathinones, waar tientallen tot enkele honderden verschillende middelen toe behoren. Zoals (bijna) alle cathinones geeft hexen een stimulerend effect. N-Ethylhexedrone zit wat weer op de kant van cocaïne (praterig, egoboost, actief). Sommige andere cathinones zitten meer aan de entactogene kant van MDMA.

Het probleem van hexen is dat de plezierige euforie ongeveer 1 -2 uur duurt. De meeste gebruikers zijn redelijk positief over die kortdurende euforie. Het probleem is dat je al snel daarna een heel vervelende comedown krijgt, met irritatie, paranoia, angstklachten, depressieve gevoelens, hallucinaties, overmatig zweten, misselijkheid, hoofdpijn, noem het allemaal maar op. Die klachten blijven een tijdje aanhouden, zolang het stimulerende effect van Hexen door blijft gaan; tot wel vijf uur na inname. Bij een nachtje doorhalen kun je een paar dagen lang nog zulke na-effecten ervaren. Een nieuwe dosis laat de euforie terugkomen en de comedown verdwijnen. Dus je begrijpt: je krijgt keiharde cravings van dit spul.

Zo kan je hexen denk ik opsommen: korte maar plezierige euforie en daarna keiharde crash.

Volgens mij zijn er, zeker in Nederland, wel betere stimulanten te krijgen. Voor gebruikers is de drugsmarkt zo toegankelijk dat je imo geen uitvlucht hoeft te zoeken naar dit soort shitty legale vervangers.

Dus wordt de vraag een beetje: waarom ben je zo geïnteresseerd geraakt in hexen? Onthoud goed dat er een hele industrie is die constant nieuwe middelen uitvindt die ze aan jou willen verkopen. Het is gewoon keiharde business om hedonistische jongeren geïnteresseerd te maken in totaal onbekende 'research chemicals'. Ik vind zelf RC's ook wel leuk op zijn tijd. Maar ik vraag me altijd hard af 'waarom wil je dit toch?' Want volgens mij wil je liever niet het proefkonijn van een perverse farmacoloog zijn.

De Rijdende Rachid

Bewuste gebruiker
Ik heb zelf nooit N-Ethylhexedrone (hexen) gebruikt, maar ik volg de posts op Reddit erover wel redelijk.

Hexen is weer een nieuwe stimulant in de reeks van cathinones, waar tientallen tot enkele honderden verschillende middelen toe behoren. Zoals (bijna) alle cathinones geeft hexen een stimulerend effect. N-Ethylhexedrone zit wat weer op de kant van cocaïne (praterig, egoboost, actief). Sommige andere cathinones zitten meer aan de entactogene kant van MDMA.

Het probleem van hexen is dat de plezierige euforie ongeveer 1 -2 uur duurt. De meeste gebruikers zijn redelijk positief over die kortdurende euforie. Het probleem is dat je al snel daarna een heel vervelende comedown krijgt, met irritatie, paranoia, angstklachten, depressieve gevoelens, hallucinaties, overmatig zweten, misselijkheid, hoofdpijn, noem het allemaal maar op. Die klachten blijven een tijdje aanhouden, zolang het stimulerende effect van Hexen door blijft gaan; tot wel vijf uur na inname. Bij een nachtje doorhalen kun je een paar dagen lang nog zulke na-effecten ervaren. Een nieuwe dosis laat de euforie terugkomen en de comedown verdwijnen. Dus je begrijpt: je krijgt keiharde cravings van dit spul.

Zo kan je hexen denk ik opsommen: korte maar plezierige euforie en daarna keiharde crash.

Volgens mij zijn er, zeker in Nederland, wel betere stimulanten te krijgen. Voor gebruikers is de drugsmarkt zo toegankelijk dat je imo geen uitvlucht hoeft te zoeken naar dit soort shitty legale vervangers.

Dus wordt de vraag een beetje: waarom ben je zo geïnteresseerd geraakt in hexen? Onthoud goed dat er een hele industrie is die constant nieuwe middelen uitvindt die ze aan jou willen verkopen. Het is gewoon keiharde business om hedonistische jongeren geïnteresseerd te maken in totaal onbekende 'research chemicals'. Ik vind zelf RC's ook wel leuk op zijn tijd. Maar ik vraag me altijd hard af 'waarom wil je dit toch?' Want volgens mij wil je liever niet het proefkonijn van een perverse farmacoloog zijn.
Was Mephedrone, 4-mmc, ook niet zo'n cathinone dinges? Dat spul heeft de meest smerige cravings die ik ooit heb meegemaakt, en ik heb alles wel geprobeerd, ook meth...
Dat was echt niet normaal.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Dus stel je even de cravings van die 4-MMC voor, maar dan met fysieke bijwerkingen; dat je echt ziek wordt van niet meer die euforische high gebruiken met misselijkheid en hoofdpijn en overmatig zweten enzo.

Dat schijnt dus hexen te zijn :P

De Rijdende Rachid

Bewuste gebruiker
Ja, en 4-MMC is een van de betere cathinones =P
Het was qua effect voor mij het "lekkerst"wat ik ooit gehad heb. Was er dus ook nogal.....vatbaar voor :grimacing::grin: Gelukkig zie ik het nooit meer. Wat mij opviel is dat ik het in de Achterhoek heeeeel veel zag en buiten daar eigelijk nergens, niemand kende het.

Wat zijn die cathinones dan precies?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Cathinone is een chemische basisstructuur, zoals amfetamine en benzodiazepine ook een basisstructuur zijn. Cathinone lijkt zelfs erg op amfetamine. Het heeft alleen een extra zuurstofatoom.

Aan die basisstructuur kan je nog allerlei andere atomen plakken, als het ware. Gooi bijvoorbeeld een koolstofje met wat waterstof op de kop van de cathinone, en een koolstofje met wat waterstof aan de staart, en je hebt 4-methylmethcathinone (4-MMC) gemaakt. Zet het voorste koolstofje net op een andere plek op de benzeenring en het wordt 3-methylmethcathinone (3-MMC). Zo kun je heel veel verschillende variaties maken. Dat is precies wat producenten van research chemicals doen.

https://psychonautwiki.org/wiki/Substituted_cathinone

Maiskolf

Newbie

De vraag waarom ik er in geïnteresseerd ben is omdat mijn vriendin en ik af en toe een avondje cocaïne doen. Zoals jullie weten is dat spul aardig aan de prijs. M'n vriendin kwam opeens met hex (niet dat we t fysiek hadden maar via internet). Dus daarom wil ik eerst goed research doen voordat ik aan een nieuw goedje begin.
Aangezien hex een stuk goedkoper is en aardig kwa werking op cocaïne lijkt, trok het mijn interesse. 4-fa is m'n enige kennismaking met een RC en daar heb ik ook eerst goed ingelezen voordat ik eraan begon.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Zoals jullie weten is dat spul aardig aan de prijs.

Aangezien hex een stuk goedkoper is en aardig kwa werking op cocaïne lijkt, trok het mijn interesse.

Sorry, ik wil niet onbeleefd zijn. Maar dit vind ik echt een heel slechte reden om een research chemical te nemen.

Het punt met dit soort stoffen is dat er niks over bekend is. Er valt dus ook weinig in te lezen, want er is nog niks bekend. We weten niet hoe de drug wordt opgenomen in het lichaam, niet welke receptoren het wel of niet triggert, of het misschien bepaalde enzymen belemmert, of de drug de afgifte van hormonen beïnvloedt, hoe de drug wordt afgebroken in het lichaam en of die afbraakproducten misschien schadelijk zijn.

Bijvoorbeeld was er laatst een post dat je longen beschadigd kunnen raken van 3-MMC (ook een rc). Of dat klopt weten we nog niet. We moeten eerst nog wachten op een paar gebruikers die niet meer kunnen ademen.

Er kan zoveel mis gaan in het lichaam. Om het risico te nemen dat een willekeurig weefsel in het lichaam beschadigd raakt. Dat vind ik echt een beetje je gezondheid verkopen. Misschien overdrijf ik nu een beetje en hecht ik te veel waarde aan de intentie van gebruik. Maar laat ik het zo zeggen: ik vind het heel belangrijk om streng tegen mezelf te zijn met dit soort dingen.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Je hebt helemaal gelijk, maar dat het maakt het toch juist ook een beetje spannender en dat is ook een van de redenen om drugs te gebruiken en iets een keer te proberen.

Ja, dat is natuurlijk prima. Kijk, mijn gebruikersnaam is ook neo-shulginist omdat ik wel eens wat uitprobeer. Het kan ook spannend zijn om wat nieuws te proberen. Maar ik denk dat het extreem belangrijk is om je te beseffen wat het betekent om een onbekend gezondheidsrisico gaat lopen. Wat ga je doen als het mis gaat? Heb je een vangnet? Wie gaat er voor je zorgen? Hoe voel je je als blijkt dat je nieren kapot gaan van het spul, dat je een stoma de rest van je leven moet dragen omdat je blaas of darmen kapot zijn?
Dat soort nadelen moet je dan dus even afstrepen tegen 'het is iets goedkoper', dus dan hoop ik dat die prijs niet zoveel meer uitmaakt.

magnetar

Newbie
Ik heb dit hier gevonden online en zeggen wel dat je het kunt roken maaar niet hoe je het moet bereiden:

*Modknip*

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan