bekeken

onderbroek

Experimenterende gebruiker
gisteravond weer behoorlijk wat gebruikt, pep
en nu nouja eigenlijkaltijd de dag erna dat als ik thuis ben, met nogsteeds mn grote schijven dat ik me bekeken voel, door ouders ''alsof hun het zouden kunnen zien"' en mezelf daardoor geen houding weet te geven,

herkent iemand dit (A)?

plopkoek

Bewuste gebruiker
Jah ik herken dit, maar dan niet met men ouders, maar op een fuif/feest voel ik me bekeken en weet ik met mezelf ook geen blijf :)

Flameon

Badass junkie
Op een feest of met stappen maakt het me weinig uit, dan denk ik vaak dat het zelfs niet aan me te zien is (ahum haha).
De dag erna bij thuiskomst heb ik er volgens mij geen last meer van, zoveel gebruik ik nl niet. Maarja een dag na mdma is thuis toch anders als vanavond bijvoorbeeld haha.

onderbroek

is zeker zeker niet tof, want het voelt echt net alsof hun gewoon weten wat ik gedaan heb, en omdat ik zulke schijven heb ga ik automatisch geen oogcontact zoeken en dat valt op,

staat ze in mn kamerdeur, is er wat ? wil je ergens over praten ? zit je nog met de leifde die over is ? :tearsofjoy: :stoned:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Hm nee, zo gaat het bij mij niet haha. Mensen mogen het best weten hoor, het is mijn leven dus aan mij wat ik daar mee doe. Ik word gewoon zonder reden zenuwachtig en heb het gevoel dat iedereen kijkt. Het overheerst niet, ik word niet bang ofzo, maar het voelt wel raar.

onderbroek

iedereen mag van mij wel weten wat ik doe en waar ik achter sta,

maar heb een stel moraalridderende ouders en heb werk waarbij drugs mijn ontslag is....

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Ik denk dat drugsgebruik bij elke baan wel einde verhaal betekent haha. Wat ouders betreft, ik weet niet hoe oud je bent, maar de tijd dat ze mij dingen verbieden is wel een beetje voorbij. Ze kunnen het er hooguit niet mee eens zijn, maar dan kom ik weer terug op wat ik net zei, het is mijn leven, mijn keuzes (:

onderbroek

ben nu 19, ach hun huis hun regels, wel understandable daar neit van hun willen die bende niet in hun huis, geef ze groot gelijk...
moest maar eens gaan sparen voor een flatje ergens ofzo :rockband:

Serenity

Badass junkie
onderbroek zei:
is zeker zeker niet tof, want het voelt echt net alsof hun gewoon weten wat ik gedaan heb, en omdat ik zulke schijven heb ga ik automatisch geen oogcontact zoeken en dat valt op,

staat ze in mn kamerdeur, is er wat ? wil je ergens over praten ? zit je nog met de leifde die over is ? :tearsofjoy: :stoned:

Koester zulke lieve ouders zou ik zo zeggen :wink:

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
erg bekend, doe alsof je nergens van weet.
doe desnoods zonnenbrilletje op :sunglasses:

kan erg lastug zijn idd
als je nog een beetje normaal kan praten komt t vaak wel goed

nicolai

Wijs gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Ik denk dat drugsgebruik bij elke baan wel einde verhaal betekent haha. Wat ouders betreft, ik weet niet hoe oud je bent, maar de tijd dat ze mij dingen verbieden is wel een beetje voorbij. Ze kunnen het er hooguit niet mee eens zijn, maar dan kom ik weer terug op wat ik net zei, het is mijn leven, mijn keuzes (:
ik kan met mijn baas rustig over mijn drugservaringen praten hoor :wink:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
nicolai zei:
ExceptionalInsight zei:
Je weet best wat ik bedoel. Smartass.

Flameon

Badass junkie
nicolai zei:

Dat kan ik absoluut niet. Dan kon ik vrijwel zeker vertrekken, ondanks dat het prive is.
Een ex collega van mij was een fervent stapper, zat bij een whiskeyclub en zat dus regelmatig in de kroeg. Noem het maar 5 dagen per week ofzo.
Hij heeft dat eens tegen de baas verteld en dat heeft eigenlijk een heel andere draai gekregen. Iemand die bij ons werkt mag volgens de baas niet vaak in de kroeg zitten, en na verloop van tijd is de beste kerel ontslagen.

Ik vind het de grootste onzin. Hij dronk niet op zijn werk en kwam 's morgens ook nooit met een kater aan op zijn werk. Toch is hij ontslagen onder het motto van: "de verantwoordelijkheid niet kennen bla bla".

Dus pas op wat je tegen je baas zegt. Alhoewel het natuurlijk ook er aan ligt waar je werkt.

onderbroek

ik snap jullie punt, ik zou ook graag met mijn baas hier over discusseren, maar aangezien generaal Van Uhm dat niet zo ziet zitten denk ik,

ill rest my case and keep my mouth shut(A) :hearteyes:

sjaaktrekhaak

Belezen gebruiker
Denk dat de meeste mensen wel lichtelijk paranoia worden na veel pep en een uitputtende avond/nacht. Ik heb het meestal ook lichtelijk. Niet echt fijn, maar je moet jezelf gewoon duidelijk maken dat het bullshit is en ook al letten die mensen echt op je, who gives a fuck?

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
@ flameon
dat vind ik inderdaad ook erg onterecht, hij laat zien dat hij in staat is goed te funcioneren en het nuttigen van een stof,. hij komt er zelfs nog eerlijk voor uit, en dat word niet gezien als goed? iedereen kan zichzelf ook thuis klemzuipen, isgeen kroeg voor nodig, dat realiseerd je baas tog ook wel, dan is het tog een onmensenlijke actie om die eerlijke man zn baan te ontnemen!!

bekeken voelen hihi pa pa paranoia haahahahahah nee even serieus heb je uzelf nooit eens afgevraagd dat je steeds een andere persoon nodig hebt om u bekeken te voelen.Dit betekent dan ook dat die persoon mischien ook denkt dat jij naar hem/haar kijkt enzo gaat de bal rollen :rock:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
westvlaming zei:
bekeken voelen hihi pa pa paranoia haahahahahah nee even serieus heb je uzelf nooit eens afgevraagd dat je steeds een andere persoon nodig hebt om u bekeken te voelen.Dit betekent dan ook dat die persoon mischien ook denkt dat jij naar hem/haar kijkt enzo gaat de bal rollen :rock:
Belgenlogica.

Addick

Bewuste gebruiker
Klopt je weet niet zo goed wat voor houding aan te nemen.
En dan valt het alleen maar op.
Ook veel slikken of met je tong langs je lippen viel altijd op bij mij.

Drientje

DF-koning
Ik heb me vroeger wel eens druk gemaakt over wat anderen van me dachten, nu heb ik dat niet meer. Ik ben volwassen, heb mijn eigen leven, twee benen om op te staan en geld om op te maken. Who the fuck geeft er iets om iemand die af en toe drugs gebruikt zolang je je verplichtingen na komt, op tijd bent bij je baas en vol overgave je werk doet kan er niemand zeiken toch?

Peppara... Ik pis erop! :rock: :rockband:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Drientje zei:
Ik heb me vroeger wel eens druk gemaakt over wat anderen van me dachten, nu heb ik dat niet meer. Ik ben volwassen, heb mijn eigen leven, twee benen om op te staan en geld om op te maken. Who the fuck geeft er iets om iemand die af en toe drugs gebruikt zolang je je verplichtingen na komt, op tijd bent bij je baas en vol overgave je werk doet kan er niemand zeiken toch?

Het gaat er niet om dat mensen je verdenken van drugsgebruik en daarop zouden kunnen veroordelen. Het is een irreële angst vergelijkbaar met het monster onder de trap die er nog steeds voor zorgt dat ik de laatste paar treden naar boven iets sneller neem dan de rest. Ik weet wel dat er niks zit, maar toch krijg ik een onheilspellend gevoel en kan ik zn adem in mn nek bijna voelen.

Drientje

DF-koning
ExceptionalInsight zei:
Drientje zei:

Het gaat er niet om dat mensen je verdenken van drugsgebruik en daarop zouden kunnen veroordelen. Het is een irreële angst vergelijkbaar met het monster onder de trap die er nog steeds voor zorgt dat ik de laatste paar treden naar boven iets sneller neem dan de rest. Ik weet wel dat er niks zit, maar toch krijg ik een onheilspellend gevoel en kan ik zn adem in mn nek bijna voelen.
Ik herken dat wel, ik heb het met "het" onder het bed. Mijn zus heeft me als kind heel bang gemaakt en Stephen King doet er af en toe ook wel een schepje bovenop.

Ik dacht dat het over het idee van anderen ging dat je drugs had gebruikt, niet persé over irrationele angst in het algemeen.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Hm ja, dat ligt misschien aan de manier waarop je het ervaart I guess. Peppara is voor mij inderdaad irrationeel, een vorm van 'angst' voor iets dat er niet is.

Ik moet wel toegeven dat de angst voor het monster reëler is dan peppara. Adrenaline stroomt door mn lijf wanneer ik het gevoel krijg dat hij zn klauwen tussen de treden steekt en me bij mn enkels grijpt. Maar vergeet maar dat ik dat zei, het doet mn credibility geen goed.

Drientje

DF-koning
ExceptionalInsight zei:
dat hij zn klauwen tussen de treden steekt en me bij mn enkels grijpt.
:tearsofjoy: Mijn ouders hebben een open trap en ik had nog al eens de neiging om de persoon die van de trap af kwam bij de enkels te grijpen als grapje. Blijkbaar moet ik dat bij jou niet doen, je zou een hart verlamming kunnen krijgen, of je vermoordt me...

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Drientje zei:
:tearsofjoy: Mijn ouders hebben een open trap en ik had nog al eens de neiging om de persoon die van de trap af kwam bij de enkels te grijpen als grapje. Blijkbaar moet ik dat bij jou niet doen, je zou een hart verlamming kunnen krijgen, of je vermoordt me...
Fijne grapjes zijn dat. Ik weet ook niet waar het vandaan komt, het is er al zo lang ik me kan herinneren en het is ook niet elke keer als ik de trap op ga, maar wel vaker dan gezond kan zijn. En open treden ja, anders passen die klauwen er zo moeilijk tussen hè (:

Azraël

Belezen gebruiker
gamerboy007 zei:
Jah ik herken dit, maar dan niet met men ouders, maar op een fuif/feest voel ik me bekeken en weet ik met mezelf ook geen blijf :)

O man ik had het gisteren weer... spul begon zeker wa uit te werken en ik ging zitten en moest al redelijk wat bekken trekken.. Iedere keer als ik opkeek, denk ik dat iedereen zit te kijken en te lachen met m'n scheve bek... en als je dan kijkt naar iemand, kijkt die terug en dan kijk je snel even weg.. ofwel kijk ik zo heel de tijd nr m'n GSM... Ik word er echt angstig van, durf niet naar mensen te kijken... er is ook ergens een schaamtegevoel dat je drugs hebt gebruikt enz... hebben jullie dat ook?

Holden

Bewuste gebruiker
Als je echt angstig wordt tijdens de uitwerking, in die mate dat je geen mensen meer durft te bekijken, zijn er twee oplossingen.

1. zoek een rustig/eenzaam plekje waar je je veilig voelt en waar er geen drukte is
2. stop ermee :wave:

JunkXL

Bewuste gebruiker
Ja, dat is wel een lekkere mind-fuck. Ik vraag me dat ook wel eens af of ik bekeken word. En soms word ik inderdaad geheel terecht bekeken. Dat ik zo scheef ben dat de spichten om me oren vliegen. Maar ook vaak genoeg loop ik door de stad ofzo lekker wazig te wazen. En dan denk ik wel dat mensen kijken en het zien. Maar die lette daar helemaal niet op joh! Het is vooral omdat je je zo bekeken voelt dat mensen gaan kijken. :P

Flunitrazespeed

Belezen gebruiker
goh ik herken het maar al te goed..ik had het ook fel toen ik nog niet zo lang bezig was met speed en nog niet dagelijks + gedoseerd gebruikte
Ik denk dat je momenteel ergens in een tussenfase zit (tussen 1x op een feest en functioneel gebruik) en dat je toch eens moet nadenken of je niet te veel ineens neemt als je gebruikt en wat je nu eigenlijk wilt met de pep...
hiermee bedoel ik dat je voor jezelf moet beslissen hoe vaak (of ook helemaal niet meer) je het per week nog gaat doen..want dat gevoel van ongemak wijst erop dat je echt onzeker bent en je hebt wat meer geestelijke rust nodig hoor..

ik moet er niet meer over nadenken wanneer of hoeveel ik moet nemen en sinds ik een soort routine derin heb, heb ik geen last meer van die starende blikken..
Wat niet wil zeggen dat ik je aanraad om vaker speed te nemen, dat beslist iedereen voor zichzelf..
Maar neem gewoon voor jezelf besluiten, dat heldert veel op in je hoofd en dan weet je wat je deraan hebt..

ok dit was wel een erg psychologisch hulpboek-achtige post... :grin: maar het zet je gedachten misschien eens op iets anders :)

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
ik heb het alleen als ik echt een zware drugskop heb meestal na een nachtje of meerdere nachtjes, maar meer omdat ik mezelf schaam met zo een drugskop, iedereen ziet er het liefst altijd goed uit toch. daar kan ik het wel mee vergelijken net als waneer je heel ijdel bent en dan per ongeluk zonder je te hebben opgemaakt de deur uit lopen naar de supermarkt dan voel ik me net zo, ik ben niet zo super ijdel maar zonder gedouched te hebben en mn haar te hebben gedaan ga ik de deur niet uit:P

@Flunitrazespeed

je kunt uit je tekst concluderen dat je elke dag speed neemt, als een soort medicijn (gedoseerd en met regelmaat) hoelang doe je dat al, hoe veel neem je per dag, wat berijk je er voor jezelf mee, sinds waneer doe je dat en verloopt het gewoon positief?

alvast bedankt

Peace**

tijdbom

Woot, gister echt de meest zieke paranoide ervaring tot nu toe gehad.

Kwam dus redelijk verrot aan op mn werk om 9u. Gelukkig was iedereen brak, voelde me dus niet meteen para. Aan het einde van de dag begon het echter lekker in te slaan. Iedereen zat van achter z'n computer naar mij te staren terwijl ik probeerde mn ogen dicht te klemmen en geen oogcontact te maken.
Later hoorde ik gewoon fluisteren 'grote ogen' 'drugs' etc. Echt superrealistisch. Werd uiteraard helemaal gek :P

Na werk collega gebeld die al ook gewerkt had, bleek dat niemand ook maar iets gemerkt had.

Gelijk daarna feestje, had nog wat bijgenomen aangezien kapot, en hele dag al loppen stuiteren dus ik zweette nogal. Feestje bleek in een kamer van 4x3 te zijn met zn allen op elkaar gepropt, en ik dus helemaal para dat ik die kamer vol zat te stinken :P
Loop ik de kamer uit langs 2 meisje, eentje wijkt nogal ver uit om mij door te laten, hoor ik achter ze achter me gewoon 'gatverdamme' fluisteren tegen die ander. Voelde me nogal lame dus meteen sneaky mn oksels vol extra deo gespoten.
Sta ik voor de tweede keer op gebeurt het weer. 'echt he, iel'
Rest van het feestje geprobeerd me groot te houden terwijl iedereen achter mijn rug om zich zat te ergeren aan mijn uitputtingsdampen. En bij elke persoon die van plaats verwisselt natuurlijk zweren dat diegene de stank niet meer aankon.

Ga ik zo weg met een vriendin waar ik mee daar was, en die ik heel goed vertrouw, vraag ik haar of ze eerlijk wilde zeggen of ik niet een beetje stonk van de pep. Blijkt ze helemaal niks geroken te hebben terwijl ze bijna de hele avond naast me zat :) Kom ik aan op het station met haar staan die eerste 2 meisjes er ook op de trein te wachten, krijg ik gewoon nog een goodbyekiss van ze. :wave:

Moraal van dit verhaal:
Auditieve hallucinaties + paranoia is gruwelijk :P
Moraal2:
Het slaat nooit ergens op die paranoia, als ze het echt denken hoor je het wel in je gezicht.

W.F.L.

Badass junkie
Lol ja, die auditieve hallucinaties zijn echt creepy. Ik zat ooit eens superpara in een kroeg in Schotland en toen waren ze van alle shit aan het omroepen, en ik hoorde "There are alot of drug dealers around tonight" ofzoiets. En dan gaan vragen aan een maat of dat wel waar was. Jezus, zo para ben ik nog nooit geweest.

Bij de afkick van speed hoor ik af en toe wel vage dingen als mensen spreken, spreken ze met de stem van m'n beste maat ofzo als ik ze niet kan zien, haha. :P

afraidtech

Bewuste gebruiker
ik vind het heerlijk,net zoals vorige week vrijdag en zaterdag in de kroeg, de mensen die het wisten/in de gaten hadden mij in het begin van de avond/nacht eerst afkeurend aankeken en aan het eind van de nach/sluitingstijd om 5uur compleet laveloos van de alcohol strompelend naar huis en ik nog steeds erg helder en scherp,en dan die verbaasde blikken :grin:

geef mij maar een paar stevige lijnen in de kroeg en flink wat fanta en ik vermaak mij prima:grin:

Bovenaan