Bekeken worden!

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ik denk dat veel pep gebruikers het wel zullen herkennen, je bent op n feestje en na enkele toiletbezoeken ga je terug naar het plekje waar je stond & opeens zit iedereen je aan te kijken, over je te praten.

Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen met pep, waarvan de eerste maanden wekelijks, 2 maanden 3/4 keer in de week en het afgelopen half jaar +- maandelijks omdat de negatieve effecten meer en meer gingen overheersen. (Had in al een topic over gemaakt hier)

Maar de afgelopen 6 keer dat ik gebruikt heb krijg ik altijd para gedachten.
Ik heb al proberen te testen of dit verschilt waar/wanneer ik het doe maar het is gewoon ALTIJD.
Of ik nu lekker uitgerust ben en een paar lijntjes leg voor tijdens het shoppen (net 2h wakker dus het heeft al niets te maken met slaapgebrek) of op een groot feest of gezellig op cafe. Het resultaat blijft altijd hetzelfde, iedereen kijkt naar mij/praat over mij.
& het is niet dat het echt van men kop af te lezen is :openmouth: alee, toch niet altijd... :)

Afgelopen zaterdag naar HDE geweest en toen begon het al na mn 2de lijn (250mg 60% pep)
Probeer dan maar eens een leuk feestje te hebben al iedereen je aangaapt!!!
Sommigen zullen wel echt eens kijken want ik begin behoorlijk door te flippen na een tijdje.
Om de proef op de som te nemen hebben ik en men vriendin maar een spelletje gespeeld om te checken of In het me nu inbeeld fnie :grin:
We zitten rustig tegenover een 20tal mensen en op 3 beginnen we van links naar rechts te tellen wie er allemaal kijkt. Ik kom uit op 16 en zij op 1 :angry:

Nu vraag ik me af hoe het komt dat in dat telkens krijg & hoe ontstaat zoiets?

Owjaa.. Nog een vraagje, maar ik ga hiervoor geen 2de topic aanmaken.
Hoe komt het eigenlijk dat mijn keel om de 10sec zo'n tikkend geluid maakt na pep?
Best wel vervelend zoals nu, als het zo stilletjes is in de slaapkamer :grin:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Ik zou als ik jou was een tijde stoppen met pep. Deze kenmerken kunnen, ik zeg duidelijke kunnen, het voortekenen van een aanstaande psychose zijn. Het is normaal dat je je bij pep (vooral bij grote hoeveelheden) een beetje paranoia kan voelen, heb ik ook wel eens last van. Zoals je zelf beschrijft gebruik je vrij regelmatig speed, waarbij je de laatste 6x paranoia werd. Waarschijnlijk trekt die paranoia weg als het middel begint uit te werken, maar er komt misschien ooit een dag dat je iets teveel triggert wat ergens diep in je verscholen ligt. Ik ben zelf 2x rand-psychotisch geworden van wiet, en sindsdien blow ik niet meer. Ik adviseer jou echter een behoorlijke pauze met pep te nemen, zeker van enkele maanden. Daarna kan je stilaan weer iets proberen. Geloof mij, niemand wil psychotische klachten. Ik ben er eigenlijk nog steeds niet overheen en houdt me er nog dagelijks mee bezig, kan je nagaan wanneer die chronisch wordt.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Jaa.. een psychose is inderdaad niet iets dat je wilt meemaken :mrgreen:
Ik probeerde al te stoppen in februari maar dat lukte eigenlijk niet zo goed en dan heb ik maar afgebouwd naar 1x/maand. Met als gevolg i.p.v. elke week uitgaan ging ik elke maand maar 1 keer uit :rolleyes: Maar het werkte wel. Toen had ik elke dag een enorme cravings naar speed, maar tegenwoordig krijg ik elke keer als ik gebruik er meer en meer een afkeer van.
En ik denk dat nu het moment is gekomen om er gewoon volledig mee te kappen, die onzin heeft lang genoeg geduurd en al veel te veel feestjes verpest :angry:

Maarja.. zit nu vollop in men kater en dan zeg ik elke keer, NOOIT MEER NOOIT MEER :mrgreen:
Maar nu is het anders, ik zit er niets mee in om een paar dagen down te zijn als je ook een hele dag up bent geweest. Maar als je aan je "up" ook al geen drol meer hebt, wat heeft het dan nog voor nut :)

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Gewoon vaagheid in je kop van de drugs denk ik. Gewoon accepteren dat je vaag bent van drugs dan en lekker doorgaan, beetje nuchterheid kan geen kwaad in zo'n geval. En anders minder snuiven ofzo? Of niet. Btw. een lijn van 0,25 gr speed is toch nie normaal?

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Het was geen lijn van 250mg, dat was de totale hoeveelheid die ik toen binnenhad na 2 lijnen.
Dus ongeveer 125mg was mijn lijntje :P

Jaa maar het is lastig te accepteren dat het door de drugs komt.
Je ziet echt gewoon iedereen kijken en praten :angry:
Ik heb geprobeerd het me niet aan te trekken maar dat lukt gewoon niet en dan begin ik door te slaan.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Gewoon vaagheid in je kop van de drugs denk ik. Gewoon accepteren dat je vaag bent van drugs dan en lekker doorgaan, beetje nuchterheid kan geen kwaad in zo'n geval. En anders minder snuiven ofzo? Of niet. Btw. een lijn van 0,25 gr speed is toch nie normaal?

Dat is te makkelijk gezegd denk ik. Paranoia van pep is lastig uit je kop te praten, omdat je ook werkelijk het gevoel heb. Als ik zelf een halve gram erdoorheen ram heb ik ook wel eens het gevoel aangekeken te worden door mensen op festivals. Het vermogen tot relativeren lijkt wel afgenomen, hoe mensen ook op je inpraten.

Jaa.. een psychose is inderdaad niet iets dat je wilt meemaken :mrgreen:
Ik probeerde al te stoppen in februari maar dat lukte eigenlijk niet zo goed en dan heb ik maar afgebouwd naar 1x/maand. Met als gevolg i.p.v. elke week uitgaan ging ik elke maand maar 1 keer uit :rolleyes: Maar het werkte wel. Toen had ik elke dag een enorme cravings naar speed, maar tegenwoordig krijg ik elke keer als ik gebruik er meer en meer een afkeer van.
En ik denk dat nu het moment is gekomen om er gewoon volledig mee te kappen, die onzin heeft lang genoeg geduurd en al veel te veel feestjes verpest :angry:

Je kan ook lekker XTC doen he. :xtc: Of combineer je altijd? Pep en x is een fijne combo, alleen funest voor je hersenen. Elke dag cravings naar speed, dat lijkt niet echt chil trouwens, voor je het weer ben je een echte pep junkie. :grin:

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Ik heb ik een jaar en 2 maand geen XTC meer aangeraakt :mrgreen:
Heb ik vorige jaar een beetje teveel misbruikt waardoor ik er geen ruk meer aan was en daarom ben ik dus begonnen met speed.

Misschien dat ik maar eens wat ga experimenteren met 4FMP na men pauze (tot nieuwjaar) :mrgreen:

Joopiejo

Bewuste gebruiker
Ja als je zo met drugs omgaat dan moet je ook niet klagen als je er nare gevolgen van ondervindt. Suc6 er mee! :wave:

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Als je niet normaal kan reageren, reageer dan gewoon niet.
Ik doe nog maar maandelijks speed en sla nooit meer dan 1 nacht over & pak niet bij om de kater te verlichten. & dat vindt jij dan "verkeerd" omgaan met..

Er lopen wel andere gevalletjes rond!

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Hoeveel pep pak je per maand dan? Ik doe het nu eigenlijk ook best vaak in de weekenden, en merk dat ik er geestelijk en lichamelijk op achteruit ga. Geen last van paranoia, maar je functioneer veel minder. Zal er ook wel mee te maken hebben dat ik soms nachten oversla. :openmouth:

k heb ik een jaar en 2 maand geen XTC meer aangeraakt

Maar dan zou een XTC trip nu juist geweldig moeten zijn, je stofjes zijn waarschijnlijk allang weer bijgevuld.

Misschien dat ik maar eens wat ga experimenteren met 4FMP na men pauze

Maar 4-FMP is ook een amfetamine achtige variant die wel een beetje als pep werkt. Maar het is goed mogelijk dat je hier minder para van wordt, ik zou het eens proberen.

We kunnen er lang en breed over ouwehoeren, maar ik zou echt gewoon voor een paar maand stoppen met pep. Ik weet dat het middel :rock: is, maar als je je geestelijk welzijn wilt waarborgen zou ik zeker een pauze inlasten.

Fool

Badass junkie
leipebaviaan zei:
k heb ik een jaar en 2 maand geen XTC meer aangeraakt

Maar dan zou een XTC trip nu juist geweldig moeten zijn, je stofjes zijn waarschijnlijk allang weer bijgevuld.
Waarschijnlijk wordt dat nooit meer geweldig, aangezien hij XTC misbruikt heeft. :wink:

Joopiejo

Bewuste gebruiker
LoveQuality zei:
Ik doe nog maar maandelijks speed en sla nooit meer dan 1 nacht over & pak niet bij om de kater te verlichten. & dat vindt jij dan "verkeerd" omgaan met..

LoveQuality zei:
Iemand nog een 2de opinie?
Misschien ligt het aan je opvliegende karakter dat je klachten krijgt icm. met speed. :P

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Joopiejo zei:
LoveQuality zei:

LoveQuality zei:
Iemand nog een 2de opinie?
Misschien ligt het aan je opvliegende karakter dat je klachten krijgt icm. met speed. :P

Zou kunnen maar betwijfel het :wink:

Maar ik ga in ieder geval een redelijk lange pauze nemen en dan zien we wel verder :)
& dan hopen dat ik van 4-FMP niet para wordt.

dubbel0seven

Bewuste gebruiker
4-FMP lijkt kwa uitwerking op amfetamine en mdma. Ik lees verder dat veel mensen het meer speedy ervaren. Dit doet mij sterk vermoeden dat tijdens het gebruik van 4-fmp een grote dosis dopamine vrijkomt. Advies: doseer niet te hoog want dan krijg je hele hoge dopamine waarden. En hoge dopamine waarden kunnen zorgen voor para gevoelens. En die wil je juist vermijden.

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Dus eigenlijk wordt je para omdat er zoveel dopamine word/is vrijgelaten?
Ik zal dan zeker wel opletten met 4-FMP, eerste keer dat ik het stofje zou gebruiken & dan ben ik altijd wat voorzichtiger :wink:

Ik begin trouwens wel te merken dat die para gevoelens nuchter niet volledig wegzijn.
Vooral s'avonds en als ik op een plek kom waar veel mensen zijn (café bv)
Maar ik kan het wel van me afzetten. :)

@leipebaviaan
Misschien moet ik gewoon een kuurtje bruin doen?
Zou ik dan van men para gevoelens afraken? :mrgreen:

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Dokter heeft me een kuurtje xanax voorgeschreven.
Jezus wat een wondermiddel is me dat :)

Eindelijk men hoofd lekker leeg.. & relaxed over alles :)

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Alprazolam (voorheen vooral bekend onder de merknaam Xanax) is een kort- tot middellangwerkend geneesmiddel, behorend tot de benzodiazepinen. De voornaamste toepassing is bij de behandeling van paniekstoornissen, angststoornissen. Het gebruik ter ondersteuning van de behandeling van depressie is een niet-geregistreerd gebruik.

Dus je gebruikt nu benzodiazepinen? Waarvoor is dit, diepliggender geestelijke problemen of alleen om je paranoia te counteren? Voor hoelang heb je dit middel voorgeschreven?

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Zodat ik weer even lekker rustig zou worden en tegen paranoia aangezien die ook niet onder invloed begon terug te komen :( + nog een hele hoop andere lichamelijke klachten van stress.
Ik voor de duur heeft ze eigenlijk niets van gezegd, maar ik denk dat een max 2 weken ga nemen :)

Ik heb ook gelezen dan alprozalam heerlijk ik tijdens de comedown van speed/xtc.
Houd dit dan verder geen extra risico's in? Want je bent toch bezig met een upper & downer.

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Zodat ik weer even lekker rustig zou worden en tegen paranoia aangezien die ook niet onder invloed begon terug te komen

Ai, dat is bagger.

Ik heb ook gelezen dan alprozalam heerlijk ik tijdens de comedown van speed/xtc.
Houd dit dan verder geen extra risico's in? Want je bent toch bezig met een upper & downer.
'

Het zou ongetwijfeld een lekkere combinatie zijn, ga maar na. Na XTC ben je vaak zo vaag als een deur, waarschijnlijk wordt die vaagheid deels gecounterd door die benzo, die je rust verschaft. Met pep precies hetzelfde, na gebruik ben je vaak nog druk en actief in je hoofd. Een benzo zou dan ongetwijfeld een rustgevend en kalmerend effect hebben. Over de combo upper+downer weet ik niet zoveel, maar er zullen ongetwijfeld nadelige effecten zitten aan het combineren van deze twee, google anders eens. :sunglasses:

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Jaa :rolleyes: maar wel geen speed
Het voordeel is dat ik niet paranoia werd.
Het nadeel is dat ik niet het echte xtc gevoel had en na 3h weer nuchter was :(

Fool

Badass junkie
Als je er gevoelig voor bent of jezelf gek maakt kun je best paranoia van MDMA worden. :rolleyes:

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Fool zei:
Als je er gevoelig voor bent of jezelf gek maakt kun je best paranoia van MDMA worden. :rolleyes:

Jaa maar dat kun je in nuchtere toestand ook he :wink:
Bij MDMA zit je meer in een "space", waardoor je je minder gaat aantrekken van wat er rond je gebeurd. :mrgreen:

Maar sinds ik alprozalam heb genomen (nu gestopt) heb ik nog enkele keren speed gedaan en heb ik gaan paranoia gedachten gehad :) Maar alprozalam is echt heerlijk om te kunnen slapen, & geen kater the day after :)

Fool

Badass junkie
Bij MDMA zit je in een space die je gevoelens kan versterken. Je kunt jezelf echt wel eerder paranoia maken dan nuchter. :P

leipebaviaan

Wijs gebruiker
Vind ik juist niet. Van pep kan je echt paranoia krijgen. Als ik er een halve gram doorheen haalde had ik ook wel eens het idee dat er naar me werd gekeken. (kon ook wel zo zijn, je ziet er dan niet bepaald normaal uit) Van XTC trip je hem gewoon lekker, en maak ik me nergens zorgen om. Ik worstel al maanden met geestelijke problematiek, en als ik dan XTC neem worden die gevoelens helemaal niet versterkt, sterker nog, ze verdwijnen als sneeuw voor de zon. Eigenlijk is het de ideale AD. Al voel ik mij op pep verder ook wel chill. :sunglasses:

Ga je nu weer volop speed nemen LoveQuality?

Fool

Badass junkie
Dat jij er niet paranoia van werd betekend niet dat dat voor iedereen geld, leipebaviaan...

lsdlicious

Bewuste gebruiker
Tripreporter
leipebaviaan zei:
Vind ik juist niet. Van pep kan je echt paranoia krijgen. Als ik er een halve gram doorheen haalde had ik ook wel eens het idee dat er naar me werd gekeken?

paranoia met speed komt vooral door slaap tekort, niet dat de speed er niet mee te maken heeft maar toch vooral door het slaap tekort.

Edit: tenzij je een regelmatige speed gebruiker bent dan komt de paranoia vrijwel onmiddelijk iemand weet hoe dat komt?

Fool

Badass junkie
lsdlicious zei:
Edit: tenzij je een regelmatige speed gebruiker bent dan komt de paranoia vrijwel onmiddelijk iemand weet hoe dat komt?
Als ik mag gokken zou ik zeggen omdat die zo frequent speed gebruiken dat hun lichaam nooit écht uitrust of dat om verschillende redenen hun dopamineniveau alweer/snel weer hoger is dan bij beginnende gebruikers waardoor eerder psychotische kenmerken gaan optreden. Hier durf ik echter geen zekerheid over te geven. :P

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Fool zei:
lsdlicious zei:
Als ik mag gokken zou ik zeggen omdat die zo frequent speed gebruiken dat hun lichaam nooit écht uitrust of dat om verschillende redenen hun dopamineniveau alweer/snel weer hoger is dan bij beginnende gebruikers waardoor eerder psychotische kenmerken gaan optreden. Hier durf ik echter geen zekerheid over te geven. :P

Zou veel verklaren, deze uitleg :) !

leipebaviaan zei:
Ga je nu weer volop speed nemen LoveQuality?
& Nee zeker niet! Ik heb het nogal gezegd, maar ik ben een beetje uitgekeken op speed.
Tuurlijk gebruik ik nog eens af en toe, maar niet meer zoveel als vroeger. Wat me het meest tegenhoud zijn al die slapeloze nachten. :wink: & Kan natuurlijk niet elke keer als ik gebruik benzo's slikken he.
Heb sinds een paar weken men zinnen zowat gezet op coke :hearteyes:

leipebaviaan

Wijs gebruiker
paranoia met speed komt vooral door slaap tekort, niet dat de speed er niet mee te maken heeft maar toch vooral door het slaap tekort.

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Voor een festival had ik een goede nacht rust gedraaid, volgendee dag aan pep. Hetzelfde gold voor mijn vrienden, dus iedereen had pep of 4-fmo. Alsnog kan je dan wel last hebben van paranoia, al is dat bij mij erg beperkt.

Heb sinds een paar weken men zinnen zowat gezet op coke

Maar coke is fucking duur. :confused: Hoe oud ben je? :grin: Op jonge leeftijd kan je dat financieel allemaal nooit bolwerken. :rock:

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Jaa das inderdaad het nadeel eraan, werkingsduur en de prijs :)
Maar de rush is toch vele x lekkerder dan speed. Toch voor thuis/café.
Op feesten blijft speed nummer 1 :P

& ik ben 21.. maar dat financieel zit wel snor hoor :wink:

Fool

Badass junkie
leipebaviaan zei:

Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Voor een festival had ik een goede nacht rust gedraaid, volgendee dag aan pep. Hetzelfde gold voor mijn vrienden, dus iedereen had pep of 4-fmo. Alsnog kan je dan wel last hebben van paranoia, al is dat bij mij erg beperkt.
Speed gooit inderdaad ook je dopamine-niveau omhoog, iets wat in psychotische kenmerken kan resulteren. :wink:

En daarnaast, zó duur is sosa toch niet als je het niet vaak gebruikt? :P

LoveQuality

Bewuste gebruiker
Mwaa, je kan toch wel verschieten hoeveel eurotjes eraan doorvliegen in het weekend.
50/100€ per week is toch al gauw 200/400€ de maand. Als je dat vergelijkt met speed, dan is coke heel duur. Maarja.. Mijn nachtrust is me wel wat waard zoblijkt :grin:

Bovenaan