Beginnende hasj verslaving

AntiBenzo1312

Badass junkie
Vanochtend met HA gesproken, 30tabs oxazepam 3x daags 10mg gekregen. Vrijdag ophalen, als het over 2week niet beter is dsn moet ik op spreek uur komen om te kijken naar SRRI sertraline

• Care
Waarderingen: N3K0

Manu76

Badass junkie
Vanochtend met HA gesproken, 30tabs oxazepam 3x daags 10mg gekregen. Vrijdag ophalen, als het over 2week niet beter is dsn moet ik op spreek uur komen om te kijken naar SRRI sertraline
Tja, wat noem jij "beter", wat noemt de dokter "beter" en wat is "beter"?
Ik denk echt dat je pas beter kunt worden, als je langzaam maar zeker richting een doel leeft. Met pammetjes ga je misschien beter slapen en een periode met minder stress en depressies tegemoet, maar "beter" ga je niet worden. Dan ben ik zelf ook eerder een voorstander voor SSRI, maar optimaal is dat ook niet.

Succes!

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zag ook Oxazepam voorbij komen. Ik gun je echt de rust maar pas er mee op. Niet langer dan veertien dagen nemen anders ben je slechter af dan waar het allemaal om begon.
Ik wil niet cynisch overkomen, maar ik zie dat hier gaan gebeuren. @trippymeeuw voelt zich nu super down en gestrest (logisch) en oxazepam zal dat voor een deel wegnemen, of eigenlijk: afvlakken. Het dan netjes bij die 14 dagen houden gebeurt maar zelden als iemand er zo doorheen zit.

Wat gaat oxazepam oplossen denk je?
Dokter's probleem met al die lastige patiënten met spanningsklachten. Daar hoor je dan ineens veel minder van. Probleem "opgelost".

Ik ben geen fan van deze "behandeling". Het zet eigenlijk een muur om je gevoelens. Ja, je hebt er even minder last van, maar je kan er dus ook niet bij, wat juist nodig is om er echt wat aan te doen.

Maar ja de dokter weet het het beste hè...

_shikantaza

Badass junkie
Ik wil niet cynisch overkomen, maar ik zie dat hier gaan gebeuren. @trippymeeuw voelt zich nu super down en gestrest (logisch) en oxazepam zal dat voor een deel wegnemen, of eigenlijk: afvlakken. Het dan netjes bij die 14 dagen houden gebeurt maar zelden als iemand er zo doorheen zit.

Dokter's probleem met al die lastige patiënten met spanningsklachten. Daar hoor je dan ineens veel minder van. Probleem "opgelost".

Ik ben geen fan van deze "behandeling". Het zet eigenlijk een muur om je gevoelens. Ja, je hebt er even minder last van, maar je kan er dus ook niet bij, wat juist nodig is om er echt wat aan te doen.

Maar ja de dokter weet het het beste hè...
Ik zie Benzo's meer als een soort regenton die al je ellende opvangt en opspaart zodat je die in eerste instantie niet mee krijgt, en die dan als een ice bucket challenge over je heen gegooid wordt zodra je stopt. Maar ik heb een heel negatieve kijk op Benzo's door mijn ervaringen :/

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik zie Benzo's meer als een soort regenton die al je ellende opvangt en opspaart zodat je die in eerste instantie niet mee krijgt, en die dan als een ice bucket challenge over je heen gegooid wordt zodra je stopt. Maar ik heb een heel negatieve kijk op Benzo's door mijn ervaringen :/
Ja precies, al heb ik zelf het geluk dat ik zonder problemen eens een benzo kan gebruiken zonder in langdurig dagelijks gebruik te vervallen. Maar het feit blijft dat je er gewoon niets mee oplost.

Eerlijk gezegd word ik hier gewoon een beetje pissig van:

"Als het over 2 weken niet beter is"

Verwacht die dokter nou serieus dat het beter wordt door 2 weekjes aaneen benzo's te slikken? Dat hier ook maar iets mee aan het probleem wordt gedaan?

Ik probeer echt om niet te cynisch te worden en niet de hele zorg over een kam te scheren, maar ik zie dit soort dingen zoveel gebeuren. Dit is geen "zorg" en dit is al helemaal geen genezing. Zo makkelijk: je patient zijn/haar klachten verdoven.

En over antidepressiva. Daar zijn sommige mensen wat positiever over, maar heb ik ook verschrikkelijke dingen van gezien en over gehoord.

Hippie Langwaus

DF-koning
Ja precies, al heb ik zelf het geluk dat ik zonder problemen eens een benzo kan gebruiken zonder in langduring dagelijks gebruik te vervallen. Maar het feit blijft dat je er gewoon niets mee oplost.

Verwacht die dokter nou serieus dat het beter wordt door 2 weekjes aaneen benzo's te slikken? Dat hier ook maar iets mee aan het probleem wordt gedaan?

Ik probeer echt om niet te cynisch te worden en niet de hele zorg over een kam te scheren, maar ik zie dit soort dingen zoveel gebeuren. Dit is geen "zorg" en dit is al helemaal geen genezing. Zo makkelijk: je patient zijn/haar klachten verdoven.

En over antidepressiva. Daar zijn sommige mensen wat positiever over, maar heb ik ook verschrikkelijke dingen van gezien en over gehoord.
Er zijn ook patiënten die het oordeel of besluit van de huisarts ernstig beïnvloeden en sturen op het verkrijgen van benzodiazepines.

Ik heb zelf helaas ervaring met burnout en kwam uiteindelijk voor het eerst in 10 jaar bij een huisarts. Een arts luistert altijd, bij zijn/haar moeilijke taak om in te schatten wat de situatie is, in meer of mindere mate naar de wens van de patiënt.

'Wat denk je zelf nodig te hebben?', vraagt de huisarts dan bijvoorbeeld.

Ik heb zelf destijds juist gestuurd op het NIET voorgeschreven krijgen van medicatie. Met wat gesprekken met de praktijkondersteuner, kwam ik erachter dat alleen ikzelf er iets aan kan doen.

Als je JUIST antwoordt dat je echt niet kan slapen, angst en paniek ervaart en graag iets krijgt om daar even vanaf te kunnen zijn, is het voor de huisarts moeilijker om je zonder pillen weg te sturen.

Sommige patiënten nemen geen genoegen met een goed advies en willen gewoon drugs.

_shikantaza

Badass junkie
Ja precies, al heb ik zelf het geluk dat ik zonder problemen eens een benzo kan gebruiken zonder in langdurig dagelijks gebruik te vervallen. Maar het feit blijft dat je er gewoon niets mee oplost.

Helemaal mee eens, mits dit inderdaad het volledige verhaal is van TS. Een weekje Benzo's om aanlooptijd te overbruggen om bij de POH-GGZ terecht te kunnen of bij een psycholoog ergens bij één van de bekende instellingen, prima. Van alles voorschrijven, waarschijnlijk ook nog zonder van te voren de afbouw te benoemen of te plannen, het lost inderdaad niets op. Ik hoop dat TS wel even de rust vindt om e.e.a. te regelen, dat moeten we denk ik niet vergeten, de praktische kant. En om toch het perspectief van de HA aan te tikken - die krijgen ook gewoon de tijd niet meer van de zorgverzekeraar om eens fatsoenlijk met iemand te zitten. Da's allemaal snel snel. Ik kwam er best vaak en ik had een super-huisarts die de hoofdlijnen van mijn levens-traject uit haar hoofd kende, en de details in mijn dossier opzocht. Kon ik altijd kilometers maken. Maar als je er voor het eerst komt met een heftig verhaal is dat ook voor de huisarts denk ik wel even lastig. Met een beetje mazzel heb je een HA die de suggestie doet om een dubbele of driedubbel afspraak te boeken maar anders moet het allemaal in tien minuten bekeken zijn. En een volgende, langere afspraak inplannen kan ook wel een paar dagen duren. En soms als je dan niet een beetje bijdehand bent van te voren (door ervaring) sta je buiten met iets waarvan je achteraf denkt "huh, dat ging snel, wat moet ik nou eigenlijk?".

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Er zijn ook patiënten die het oordeel of besluit van de huisarts ernstig beïnvloeden en sturen op het verkrijgen van benzodiazepines.

Ik heb zelf helaas ervaring met burnout en kwam uiteindelijk voor het eerst in 10 jaar bij een huisarts. Een arts luistert altijd, bij zijn/haar moeilijke taak om in te schatten wat de situatie is, in meer of mindere mate naar de wens van de patiënt.

'Wat denk je zelf nodig te hebben?', vraagt de huisarts dan bijvoorbeeld.

Ik heb zelf destijds juist gestuurd op het NIET voorgeschreven krijgen van medicatie. Met wat gesprekken met de praktijkondersteuner, kwam ik erachter dat alleen ikzelf er iets aan kan doen.

Als je JUIST antwoordt dat je echt niet kan slapen, angst en paniek ervaart en graag iets krijgt om daar even vanaf te kunnen zijn, is het voor de huisarts moeilijker om je zonder pillen weg te sturen.

Sommige patiënten nemen geen genoegen met een goed advies en willen gewoon drugs.
Ja, het beter willen worden en nog belangrijker: het (pijnlijke) proces van beter worden willen ondergaan is cruciaal.

Heel veel mensen willen dat niet. Die willen gewoon verlichting van hun klachten. Wat ergens ook wel begrijpelijk is, maar niet toereikend voor echte genezing. Het gaat simpelweg niet gebeuren.

Toch denk ik dat dokters vaak te makkelijk voorschrijven. Sommige mensen kunnen bijna zelf een apotheek beginnen met wat ze hebben liggen. Sommigen doen er ook echt dikke handel mee.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Al vanaf zondag niks gebruikt geen hasj niks. Ook geen oxaze. Alleen melatonine, vannacht wat minder geslapen voor me idee. Maar in de ochtend nog een 5mg mela gepakt en toen toch doorgeslapen tot 12:30.

Ik irriteer me wel aan mezelf dat ik niet zoals altijd hard bezig ben met voeding en sport. Maar ik heb daar nu ook geen belang bij. Ik kan het even niet opbrengen. Het sporten zou wel leuken maar het disciplinaire voeding wat ik jaren heb gedaan dat lukt mij simpelweg niet nu.

Nu vooral veel gedachtes over alle gesprekken die ik in het verleden heb gehad. En continu nadenken over er nog meer is. Maarja eerlijk wat veranderd het nou aan het verleden helemaal niks, het beste is nu gewoon doorgaan. En ervan leren, en liefde geven. Het verleden is geweest en is overleden waar ik de controle over heb is de toekomst. Ik probeer veel te leren van mijn nieuwe boek gister heb ik geleerd dat je altijd terug kan gaan naar je ademhaling. Dat je door stress gedachtes of paniek je ademhaling onbewust versneld. Als ik last heb van een bepaald gevoel, zorg ik ervoor dat ik mijn ademhaling vertraag. Als ik dat niet doe kan ik er nog dieper in gaan waardoor ik situaties creëer want totaal onnodig is.

En over het SSRI verhaal heb mij er gisteren veel over ingelezen. Het lijkt mij eigenlijk wel het proberen waard over 2week. Ik ben mijn hele leven al heel angstig en stressvol, impulsief. En dit belemmert alles in mijn leven. Mijn carriere, mijn studie, mijn relatie. Mocht zoiets een toevoeging zijn, waarom niet? Ik vond het wel bij mij passen.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
En over het SSRI verhaal heb mij er gisteren veel over ingelezen. Het lijkt mij eigenlijk wel het proberen waard over 2week. Ik ben mijn hele leven al heel angstig en stressvol, impulsief. En dit belemmert alles in mijn leven. Mijn carriere, mijn studie, mijn relatie. Mocht zoiets een toevoeging zijn, waarom niet? Ik vond het wel bij mij passen.
Misschien dat je deze even wilt lezen:

Uiteraard klinkt het op het eerste gehoor aantrekkelijk: iets slikken dat me beter doet laten voelen. Dat spreekt aan: snel effect, snel uit deze narigheid. Begrijp me niet verkeerd, er zijn mensen waarbij antidepressiva succesvol een opstapje hebben gegeven naar zelfstandig zonder behulp van middelen niet depressief zijn. Maar er zijn ook veel mensen die heel veel problemen hebben met de bijwerkingen en ook met het afbouwen ervan. En daarnaast, die mensen die het succesvol hebben weten toe te passen, hebben dat gedaan met behulp van therapie. Het is de therapie en het echte werken aan jezelf dat je beter zal maken. Niet het middel.

Het lijkt me verstandig om je heel goed in te lezen over dit alles alvorens de stap te nemen antidepressiva te nemen.

Schrikwekkend trouwens, hoeveel Nederlanders aan de antidepressiva zitten. 1,2 miljoen...

AntiBenzo1312

Badass junkie
Misschien dat je deze even wilt lezen:

Uiteraard klinkt het op het eerste gehoor aantrekkelijk: iets slikken dat me beter doet laten voelen. Dat spreekt aan: snel effect, snel uit deze narigheid. Begrijp me niet verkeerd, er zijn mensen waarbij antidepressiva succesvol een opstapje hebben gegeven naar zelfstandig zonder behulp van middelen niet depressief zijn. Maar er zijn ook veel mensen die heel veel problemen hebben met de bijwerkingen en ook met het afbouwen ervan. En daarnaast, die mensen die het succesvol hebben weten toe te passen, hebben dat gedaan met behulp van therapie. Het is de therapie en het echte werken aan jezelf dat je beter zal maken. Niet het middel.

Het lijkt me verstandig om je heel goed in te lezen over dit alles alvorens de stap te nemen antidepressiva te nemen.

Schrikwekkend trouwens, hoeveel Nederlanders aan de antidepressiva zitten. 1,2 miljoen...
Benzo’s 1.7miljoen. Niet gek ook als je geen hulp krijgt, je word gewoon niet serieus genomen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Benzo’s 1.7miljoen. Niet gek ook als je geen hulp krijgt, je word gewoon niet serieus genomen.
Dat ja, maar ik denk daarnaast dat het probleem veel dieper ligt, structureel in onze maatschappij. Zulke enorme aantallen mensen die (vaak ernstige) problemen hebben.

Dat ligt niet alleen aan dat er niet voldoende hulp is.

Edit:

Benzo's nu 1,7 miljoen!? Ik weet nog dat dat een aantal jaren geleden op de 1 miljoen zat. Gaat lekker zo.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Dat ja, maar ik denk daarnaast dat het probleem veel dieper ligt, structureel in onze maatschappij. Zulke enorme aantallen mensen die (vaak ernstige) problemen hebben.

Dat ligt niet alleen aan dat er niet voldoende hulp is.

Edit:

Benzo's nu 1,7 miljoen!? Ik weet nog dat dat een aantal jaren geleden op de 1 miljoen zat. Gaat lekker zo.
Nou het is meer dat er nog meer druk op je word gelegd als je deze problemen aangeeft ook door je eigen omgeving.

Dit is bij mij ook zo, vaak word het gezegd ach je stelt je aan. Of laat het nou maar los. Je hebt altijd wat. Ik sportte bijv veel en ben altijd goed in shape elke zomer. En let goed op mijn voeding en train veel. Dit kan ik nu niet opbrengen, zelfs daar legt de maatschappij druk op. “ oh ben je niet bezig met afvallen” “ooh je sport ook niet meer zoveel he”

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Nou het is meer dat er nog meer druk op je word gelegd als je deze problemen aangeeft ook door je eigen omgeving.

Dit is bij mij ook zo, vaak word het gezegd ach je stelt je aan. Of laat het nou maar los. Je hebt altijd wat. Ik sportte bijv veel en ben altijd goed in shape elke zomer. En let goed op mijn voeding en train veel. Dit kan ik nu niet opbrengen, zelfs daar legt de maatschappij druk op. “ oh ben je niet bezig met afvallen” “ooh je sport ook niet meer zoveel he”
Ik bedoel dat er überhaupt zo krankzinnig veel mensen met geestelijke problemen zijn.

Dat wijst er toch op dat er iets structureel verkeerd zit in de maatschappij.

CaRRita

Belezen gebruiker
Dat wijst er toch op dat er iets structureel verkeerd zit in de maatschappij.
Ja, er is zeker iets verschrikkelijk mis in de maatschappij. Als je de cijfers van zelfdoding hoort... dat kan toch niet waar zijn, denk ik dan.
Ieder jaar doen ongeveer 100 000 volwassenen in Nederland een zelfmoordpoging. Daarvan ‘slaagt’ ruim 1,5 procent. Zo’n 9 200 Nederlanders komen na een mislukte poging in het ziekenhuis terecht. Maar dat zijn alleen maar de gevallen die ‘zichtbare’ zijn. Van veel pogingen weten we niet eens dat deze er was. bron: https://ik-wil-dood.nl/achtergrond/cijfers-over-zelfmoord/
Maar het is geen groot onderwerp. We maken ons druk over van alles en nog wat, maar niet over het aantal mensen dat elke dag het leven verlaat. Het zijn er 5 per dag. En dat zijn dan de mensen waarbij het 'lukt'. Als je dan verder denkt.. die mensen hebben allemaal weer andere mensen die diep geraakt worden door hun zelfdoding. Partners, kinderen, andere familie en vrienden natuurlijk. Maar ook collega's, medestudenten, buren, sportmaatjes... En toch stoppen we liever miljarden in bijv. de oorlog in Oekraïne dan in ons zorgstelsel, in ons onderwijs, in fijn wonen, in een eerlijker verdeling van de welvaart. Ja, er is echt veel mis in de samenleving.

Maar ja, zolang het zo is, denk ik: slik alles wat voorkomt dat je op treinrails gaat staan.

CaRRita

Belezen gebruiker
Maar ik vind mezelf zo’n loser want ik heb alles zelf gedaan. Ik ben echt een jankerd. Een zwakkeling
Dit is misschien wel het grootste kenmerk van CPTSS. Jezelf de schuld geven en jezelf onderuit halen.

Natúúrlijk heb je niet alles zelf gedaan. Je reageert toch ergens op als je veel hebt meegemaakt? Als je echt alles zelf had gedaan, had je echt geen rot gevoel gehad. En dan had je het ook wel onder controle gehad. Dan had je bewust gekozen om negatieve dingen te doen, gewoon, omdat je het leuk vond. Dan was je simpelweg een psychopaat geweest.

Alleen... psychopaten slapen over het algemeen goed. Ze staan niet bij de treinrails. Dus dat ben je gewoon niet. Je bent iemand die op een bepaalde manier reageert op pijnlijke gebeurtenissen. Dat doen veel mensen. Ik ook bijvoorbeeld.
Jezelf onderuit halen is niet normaal of gezond. En het is iets wat je kunt veranderen. Dus dit is misschien al iets om meteen te proberen. Geef jezelf eens een schouderklop. Gewoon, om te kijken hoe het voelt om eens aardig tegen jezelf te zijn.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Dit is misschien wel het grootste kenmerk van CPTSS. Jezelf de schuld geven en jezelf onderuit halen.

Natúúrlijk heb je niet alles zelf gedaan. Je reageert toch ergens op als je veel hebt meegemaakt? Als je echt alles zelf had gedaan, had je echt geen rot gevoel gehad. En dan had je het ook wel onder controle gehad. Dan had je bewust gekozen om negatieve dingen te doen, gewoon, omdat je het leuk vond. Dan was je simpelweg een psychopaat geweest.

Alleen... psychopaten slapen over het algemeen goed. Ze staan niet bij de treinrails. Dus dat ben je gewoon niet. Je bent iemand die op een bepaalde manier reageert op pijnlijke gebeurtenissen. Dat doen veel mensen. Ik ook bijvoorbeeld.
Jezelf onderuit halen is niet normaal of gezond. En het is iets wat je kunt veranderen. Dus dit is misschien al iets om meteen te proberen. Geef jezelf eens een schouderklop. Gewoon, om te kijken hoe het voelt om eens aardig tegen jezelf te zijn.
Mooie tip, ik probeer nu al vaak in mijn hoofd te herhalen ik wil het ik kan het ik doe het. Ik kan mezelf als extra een schouderklopje geven voor het gevoel. En als ik het zwaar heb op mijn ademhaling letten.

Torchic

Badass junkie
Gewoon benieuwd, maar ik lees al een tijd mee waar je op dit moment mee dealt qua psychische klachten is het dan niet beter om de MDMA, alcohol, hasj, oxazepam etcetera te laten staan?

Ik snap heel goed dat het ook voor plezier kan zorgen en tijdelijke verlichting van je klachten maar dit gaat je herstel zeker niet ten goede helpen. Je bent gemotiveerd om in behandeling te gaan maar met alles wat je gebruikt zal dat alleen maar tegen gaan werken of je klachten zelfs verergeren. Dan kun je wel in behandeling gaan maar zal het weinig effect hebben.

Ben je al eens in behandeling geweest bij verslavingszorg?

AntiBenzo1312

Badass junkie
Gewoon benieuwd, maar ik lees al een tijd mee waar je op dit moment mee dealt qua psychische klachten is het dan niet beter om de MDMA, alcohol, hasj, oxazepam etcetera te laten staan?

Ik snap heel goed dat het ook voor plezier kan zorgen en tijdelijke verlichting van je klachten maar dit gaat je herstel zeker niet ten goede helpen. Je bent gemotiveerd om in behandeling te gaan maar met alles wat je gebruikt zal dat alleen maar tegen gaan werken of je klachten zelfs verergeren. Dan kun je wel in behandeling gaan maar zal het weinig effect hebben.

Ben je al eens in behandeling geweest bij verslavingszorg?
Ik ga niet naar de verslavingszorg. Ik wil hulp van de ggz.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Eerlijk gezegd, ik denk dat de ggz gaat zeggen dat je eerst maar aan je problemen moet gaan werken met middelen en je daarna pas welkom bent voor behandeling.
Klopt, dat gaan ze zeggen.

Als ik naar mezelf kijk heb ik dan totaal andere klachten, maar ik moet opnieuw diagnose ADD krijgen (uit mijn tienerjaren is niet meer geldig blijkbaar).

Dit wou ik behandeld hebben tijdens klinische opname, echter moest ik eerst clean zijn van de middelen en dan pas zou de diagnose gesteld kunnen worden en een behandeling gestart kunnen worden.

Nu ruim een maand clean en volgende week eerste gesprek omtrent de ADD.

Dus to kan beter eerst een klinische opname gaan regelen alvorens hij zijn andere mentale problemen aan kan gaan pakken.

Ontopic:

Ik lees dat je het ontzettend zwaar hebt to, en wens je veel sterkte toe. Ik lees alleen nog wel veel ontkenning en tegenstrijdigheden in je posts.

Geef gewoon toe dat je verslaafd bent aan diverse middelen en pak het aan. Na jaren zwaar coke en wiet/hasj gebruik heb ik ruim een maand geleden de stap gezet en ik kan zeggen dat het dd beste keuze is die ik had kunnen maken. In korte tijd zal je je al zoveel beter voelen en meer energie hebben, waardoor je dan je andere problemen ook veel beter aan zal kunnen pakken.

Ga gewoon op zoek naar een kliniek, indien niet in de buurt dan is dat maar zo. Je hebt hulp nodig en die hulp is er, je moet er alleen wel naar gaan vragen.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Klopt, dat gaan ze zeggen.

Als ik naar mezelf kijk heb ik dan totaal andere klachten, maar ik moet opnieuw diagnose ADD krijgen (uit mijn tienerjaren is niet meer geldig blijkbaar).

Dit wou ik behandeld hebben tijdens klinische opname, echter moest ik eerst clean zijn van de middelen en dan pas zou de diagnose gesteld kunnen worden en een behandeling gestart kunnen worden.

Nu ruim een maand clean en volgende week eerste gesprek omtrent de ADD.

Dus to kan beter eerst een klinische opname gaan regelen alvorens hij zijn andere mentale problemen aan kan gaan pakken.

Ontopic:

Ik lees dat je het ontzettend zwaar hebt to, en wens je veel sterkte toe. Ik lees alleen nog wel veel ontkenning en tegenstrijdigheden in je posts.

Geef gewoon toe dat je verslaafd bent aan diverse middelen en pak het aan. Na jaren zwaar coke en wiet/hasj gebruik heb ik ruim een maand geleden de stap gezet en ik kan zeggen dat het dd beste keuze is die ik had kunnen maken. In korte tijd zal je je al zoveel beter voelen en meer energie hebben, waardoor je dan je andere problemen ook veel beter aan zal kunnen pakken.

Ga gewoon op zoek naar een kliniek, indien niet in de buurt dan is dat maar zo. Je hebt hulp nodig en die hulp is er, je moet er alleen wel naar gaan vragen.
Vind niet dat ik verslaafd ben.
Ik ga nu gewoon focussen op positiviteit en gewoon doorgaan met mijn leven. Leuke dingen doen met me vriendin en gwn weer 4x per week sporten.

Torchic

Badass junkie
Ik ga nu gewoon focussen op positiviteit en gewoon doorgaan met mijn leven. Leuke dingen doen met me vriendin en gwn weer 4x per week sporten.
Ik gun het je ontzettend, maar hier ga je het alleen niet mee redden.

Acceptatie is ontzettend lastig maar wel een van de eerste stappen tot herstel. Zo lang je blijft ontkennen zul je niet gaan herstellen en blijf je vastzitten in deze rotte vicieuze cirkel. En dan kun je allerlei therapieën en medicatie proberen maar dat zal zonder resultaat zijn.

Ik snap dat het niet leuk is om dit te horen, maar ik denk dat er velen op het forum (waaronder ik) veel ervaring hebben op het gebied van verslaving en mentale problematiek en we zeggen dit allemaal niet zomaar.

Neem jezelf serieus en probeer wat met de adviezen te doen. Pak eerst je middelen gebruik aan voordat je een intake hebt bij de GGZ want ze sturen je zonder pardon weer weg als je nog middelen gebruikt. En in het slechtste scenario sta je dan weer onderaan op de wachtlijst.

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Wat degene boven me zegt, dat gaat niet werken. Been there done that.

Iedereen hier probeert jou te steunen en te helpen, maar je bent volgensmij te jong en koppig om de adviezen hier aan te nemen.

Nogmaals, de hulp is er.

En zeg nou zelf, is het leven wat je nu hebt een fijn leven? Je kan in echt een hele korte tijd jezelf zoveel meer gaan waarderen, je moet alleen die drempel over.

In mijn geval wist niemand van mijn verslavingen en moest ik bijna letterlijk met de billen bloot en dat heeft jaren geduurd voordat ik er genoeg kracht voor had.

Bij jou weet iedereen het, behalve jijzelf heb ik het idee.

Ik snap dag het een proces is maar je zit hier te klagen op de wachttijden van de GGZ, maar je hebt simpelweg de mogelijkheid om al te kunnen beginnen dmv een klinische opname voor je verslaving.

Dat wil je niet, dan moet je (klinkt rot maar zo is het wel) ook stoppen met klagen.

Want nu heb je het over positiviteit, morgen kan je gesteldheid weer helemaal anders staan.

Doe er wat aan.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Focussen op "positiviteit" klinkt op het eerste gehoor goed, maar is vaak een manier om niet te hoeven kijken naar wat je niet wilt zien. Op de lange termijn is dit een slecht idee. Niet alleen voor jezelf maar ook voor je relatie.

Je zegt dat je niet verslaafd bent, maar eerder gaf je ook aan dat je elk weekend wiet gebruikte en dit vaak ook doorliep tot doordeweeks gebruiken. Je had ook voornemens dat laatste niet te doen en toch deed je het, laatst nog. Als iemand die dat allemaal zelf ook heeft gedaan: dat is verslaving. En dat is alleen nog maar de wiet.

Ik begrijp dat je je zogezegd "op het positieve wilt richten", maar ik denk dat je eigen hoofd je nu voor de gek houdt.

Zoals hierboven ook gezegd: wellicht even luisteren naar anderen die hetzelfde of iets soortgelijks hebben meegemaakt.

AntiBenzo1312

Badass junkie
Ik ga ook even tijdje stoppen op dit forum. Word er erg negatief van, ik ben niet verslaafd. Heb deze week maar 1x geblowd op vrijdag. Het probleem is gwn mijn gedachtes en spanning/angst. Dat heeft tijd nodig. Ik probeer gwn aan mezelf te werken en te wachten op ggz hulp/medicatie.

Torchic

Badass junkie
Ik ga ook even tijdje stoppen op dit forum. Word er erg negatief van, ik ben niet verslaafd. Heb deze week maar 1x geblowd op vrijdag. Het probleem is gwn mijn gedachtes en spanning/angst. Dat heeft tijd nodig. Ik probeer gwn aan mezelf te werken en te wachten op ggz hulp/medicatie.
Deze reactie had ik al voorspeld. En dat is je eigen keuze natuurlijk. Maar het is jammer dat je de goedbedoelde adviezen niet wil aannemen en je nog in de ontkenning zit. En natuurlijk mag je in een ontkenningfase zitten want daar heeft iedereen ingezeten. Maar het is aan jou om daaruit te komen en écht je problemen aan te pakken.

En ja, spanning/angst kan ook deels voortkomen uit middelen gebruik en je hebt het nu alleen over dat je hasj hebt gebruikt. Maar volgensmij heb je ook xtc gebruikt en net weer een recept oxazepam opgehaald. Het gaat niet om 1 middel, maar om de drang om jezelf te verdoven.

Ik hoop dat het gauw beter met je gaat en vergeet niet dat mijn adviezen goedbedoeld zijn en ik weet hoe het is om je zo te voelen en dus alleen maar wil helpen.

Ik vond het ook moeilijk dat mensen mij bepaalde dingen adviseerden en voelde me daardoor ook aangevallen. Maar als ik er nu op terug kijk hadden ze wel gelijk. Ik hoop dat jij dat uiteindelijk ook kunt gaan zien.

En ik gebruik ook nog steeds af en toe wel wat maar heb er veel meer inzicht in gekregen en ik denk dat het belangrijk is om eerst te starten bij verslavingszorg voor jou en daarna door te gaan naar de GGZ want ze zullen jou met je huidige gebruik qua middelen geen therapie gaan aanbieden.

Spatsen

Belezen gebruiker
De enige die kan zeggen dat je verslaafd bent, dat ben jezelf. Wij kunnen alleen maar je ogen proberen te openen. Misschien heb je maar 1 keer geblowd van de week, maar je hebt zelf aangegeven dat je tegen de wil in van je vriendin, om medicatie hebt gevraagd bij je huisarts.

goed dat je aangeeft dat je een tijdje wil gaan stoppen op dit forum, omdat je er negatief van wordt. Ik wordt namelijk negatief van jou houding. Denk je echt dat al die mensen hier online moeite doen en hun ervaringen met je delen puur alleen om je te treiteren? Ze proberen je allemaal te helpen! Ik heb laatst in ieder geval wel een hele lange tijd een naar gevoel gehad, en moest vaak aan je denken dat je die foto stuurde van het treinspoor. hoef ik me daar in ieder geval niet meer druk over te maken.

Ik wens je alle goeds toe

jackhan

Belezen gebruiker
Al jullie hulp en goede woorden is helaas tegen dovenmans oren gericht.

Ik had gehoopt dat jullie zijn ogen konden openen maar zodra er een spiegel wordt voorgehouden is het altijd de schuld van de ander of boort hij zichzelf helemaal de grond in. Op een ander forum is namelijk precies hetzelfde, hoop goede mensen met raad maar het is altijd de schuld van een ander of teveel moeite voor een oplossing.

Daar ging het alleen nog over de struggle met zichzelf maar ondertussen is er een hele verslaving bijgekomen. Die niet bestaat natuurlijk, want hij kan makkelijk stoppen.

Erg triest. Zolang je het niet zelf kan inzien en de rest van de wereld de schuld geeft is het een hele lastige zaak om uit een dal te komen, zeker als je alle hulp afdoet als onzin.

CaRRita

Belezen gebruiker
Het probleem is gwn mijn gedachtes en spanning/angst. Dat heeft tijd nodig. Ik probeer gwn aan mezelf te werken en te wachten op ggz hulp/medicatie.
Moet je maar eens opletten: zodra het woord 'gewoon' wordt gebruikt, gaat het altijd over hele moeilijke dingen die in ieder geval niet 'gewoon' te veranderen zijn. Vroeger bij leerlingen: ik moet gewoon op tijd komen, ik moet gewoon mijn huiswerk maken, ik moet gewoon... Echt waar, ik betrap mezelf er ook wel op. Ik moet gewoon dit of dat gaan doen - o jee, dit wordt supermoeilijk.

CaRRita

Belezen gebruiker
Pak eerst je middelen gebruik aan voordat je een intake hebt bij de GGZ want ze sturen je zonder pardon weer weg als je nog middelen gebruikt. En in het slechtste scenario sta je dan weer onderaan op de wachtlijst.
Bij mij is dat twee keer niet gebeurd. Ze hebben me gewoon aangenomen (bij een psychotherapeut) ook al gebruik ik Oxycodon. Ze deden wel een beetje moeilijk, maar ik heb er nog nooit high gezeten, dus in de praktijk hadden ze eigenlijk niets om mij voor te weigeren. Dus het ligt er wel aan hoe je functioneert denk ik. En bij een opname kan het natuurlijk ook heel anders zijn.

De Zandman

DF-koning
Het gaat er bij de GGZ om, dat de therapie goed binnenkomt, dat je bij je innerlijke gevoelens kunt komen zonder dat emoties, en gevoelens en beleving van de therapie gedempt worden door middelen.
Als je verdoofd bent, gaat dat niet goed lukken.
Vandaar dus eerst de verslaving eruit, middelen zo mogelijk weg, en dan pas therapie.
Zoals ik al zei, andersom is zinloos...

AntiBenzo1312

Badass junkie
Het gaat goed met mij na het gebruik van de Xtc wonderbaarlijk helemaal gestopt met gebruik daarna gebruik nu helemaal niks meer geen hasj geen melatonine. En heb nu nog wel soms mijn nadenk momentjes maar niet zo als eerst. Ik sport weer 5/6x per week let weer op mijn voeding. Ik ben blij en trots. Ook totaal geen dip gehad. Gebruik ook geen oxazepam terwijl het in huis ligt. Ik heb nu ook weer structuur ik sta vroeg op om te sporten.

Bovenaan