Beginnen met blowen

Ok,

Ik ben nu 16 en ik veel gehoord over blowen.
Nu lijkt me dat echt iets wat je eens in je leven gedaan moet hebben.
Maar weet echt niet wat er met me gaat gebeuren als ik samen met vrienden een joint hebt gerookt.
Ik hoor dat je er of vet hyper van word of juist heel relaxd. :stoned:

Maar ik ben eigenlijk nogal bang dat er iets mis gaat.
Dat ik of iemand anders vreselijk ziek word. :(

Kan iemand me PRECIES vertellen wat er met me gebeurt?

En ik zou ook wel een aantal voor- en nadelen willen horen en wat Do's en Dont's

Bij voorbaad dank

Green_leaf

L

Lid 6909

Gast
je word stoned of high:

stoned:
Je voelt je dan zwaar en superontspannen, maar als je angstig bent kan het ook tot angstaanvallen lijden.

high:
Je voelt je zeer licht in je hoofd, opgewekt en een lichte euforische staat.

Verder, puur roken is het beste.
Maar je kunt ook gewoon een klare kopen of met shag draaien.

En natuurlijk: VEEL PLEZIER!

Wacky

Badass junkie
Vooral in het begin heb je veel kans op een lachkick of vreetkick. De naam zegt het al, heel veel lachen zonder echt veel aanleiding, of eten tot je een ons weegt, ehm nouja.. je snapt het wel :stoned:

Een enkeling word er even ziek van, maar ik heb het idee dat dit vooral mensen overkomt die bang zijn voor drugs. (en misschien ook mensen die nooit een sigaret gerookt hebben en dus een probleem hebben met het roken)

Don't: Geloven dat het niet verslavend is. Duurt lang voor je aan wiet verslaafd bent, maar verslavend is het :)

azgaza

Badass junkie
De eerste paar keer dat het goed werkt wordt je zwaar, wat trager, ontzettend relaxed en echt alles kan grappig zijn, dus er komen snel lachkicks.. en dat doet heel erg denken aan de slappe lach die kinderen wel eens hebben, je kan gewoon niet stoppen met lachen en da´s erg leuk. Het gaat haast nooit mis, maar als het mis gaat is het vaak te veel, of te snel in te korte tijd, dus rook rustig en als je al heel stoned bent, rook dan als je niet zo ervaren bent, niet persé meer. Als het fout gaat, voel je je gewoon wat minder goed, echt gevaarlijk is het niet.

Het grootste risico in mijn ogen is jaren later terug kijken op die eerste keer en realiseren dat je al jaren elke dag blowt.. maarja dat gebeurd volgens statestieken maar 10% van de blowers, zoals ik :)

buzzrider

Wijs gebruiker
En ik :grin:

Verder: wat gNuxx zegt klopt wel, puur roken is het beste, maar enkel wanneer je het blowen al gewoon bent. ga dus niet van de eerste keer een pure joint roken! Test eerst wat je zelf aankan, begin met een lichte joint en ga dan zwaarder als je dit zelf wilt.
Je kan stoned worden waarbij je een licht tot zwaar mellow gevoel gevoel hebt, of je kan high worden wat met zich meebrengt dat je je euforisch gaat voelen en met de domste dingen lacht, maar de aard van dit gevoel hangt af van persoon tot persoon.
Het enige wat je eigelijk moet weten is "go with the flow", of anders gezegd "laat het gewoon komen en zie wat er gebeurd". En onthoud goed, MOEST je je slecht voelen, hou dan gewoon in gedachten dat het slechts door de wiet is en dat het zo weer voorbij is :wink:

ps: het klinkt cliché, maar weet wanneer het meer dan een gewoonte word.

Alvast veel plezier toegewenst!

Ik was van plan het gewoon 1 keer te doen en dat niet meer.
I rook sowieso al niet maar er zijn van die dingen die je eens in je leven gedaan moet hebben in mijn ogen. En blowen is daar één van.

En moet eerlijk toe geven dat ik het ook wel beangstigend vind om drugs te roken.
Dat is me wel meegegeven in mijn opvoeding.
Maar het is wel vet om echt overal om te lachen en vet relaxed te zijn.

En hoe haal je die geur na die tijd van je af?
Het lijkt me kut om thuis te komen, meurend naar die joint.
M'n ouders flippen geheid.... :smilingimp:

Gemini

Badass junkie
Door buiten te blowen. Of als je binnen blowt, neem wat schone kleren mee of spuit je onder met deo.
Als je echt het idee hebt dat je je ouders op deze manier echt niet onder ogen kunt komen is het heel simpel, mijd ze zoveel mogelijk. Zeg dat je moe/ziek bent en ga meteen naar boven. Als je hebt geblowt zie je er sowieso al gauw erg moe uit, je ogen zitten dichter en zijn roder, dus grote kans dat je je er wel onderuit kunt lullen.

Pikachu

Wijs gebruiker
De kans is trouwens heel erg groot dat je helemaal niks voelt van je eerste jointje, dat had ik zelf ook. De tweede keer ook nog nauwelijks wat. Heb wel van meer mensen gehoord dat de eerste keer een joint roken ontzettend slecht werkte bij hen.

Angramar Temenos

Badass junkie
Ik ga je even PRECIES vertellen wat er gaat gebeuren.

Stap een: Vraag aan je vader (of koop in een coffeeshop/willekeurige tabakzaak) om wat speciale vloei (rijstvloei/bluntwrap).

Stap twee: Koop de drugs ergens bij de coffeeshop of bij je lokale huisdealer (het meest lugubere typetje in je woonplaats kent er mischien wel een). Begin maar eerst met 1 gram.

Stap drie: Leg de vloei klaar op tafel.

Stap vier: Verdeel daar wat drogere, halfzware shag in.

Stap vijf
: Strooi iets minder dan de helft (400 mg) over de tabak zonder hierbij te morsen.

Stap zes: Toen je vloei hebt gekocht, is jou waarchijnlijk ook gevraagd of je tipjes wilde hebben dus neem ik aan dat je dat ook gehaald hebt. Tip: Maak een filter van (een rond buisje) en wees er creatief in.

Stap zeven: Aan de rookzijde van de Joint (de drugssigaret) leg je je creatief gemaakte filtertip.

Stap acht: Nu begint het! Draai de joint dicht zoals je dat met een shaggie ook doet. Oefening baart kunst. Vergeet niet het plakrandje van het vloeitje te likken, met een ongeveer gemiddelde hoeveelheid saliva.

Stap negen
: Stop hem in je mond, en hou ongeveer 5 seconden de aansteker bij de top (Belangrijk!!!) en begin te inhaleren.

Stap tien
: Kon ik niet meer schrijven want ik ben veels te stoned geworden.. Success!

Gemini

Badass junkie
Pikachu zei:
De kans is trouwens heel erg groot dat je helemaal niks voelt van je eerste jointje, dat had ik zelf ook. De tweede keer ook nog nauwelijks wat. Heb wel van meer mensen gehoord dat de eerste keer een joint roken ontzettend slecht werkte bij hen.

True. Bij mij was dat het geval. Ik begreep niet wat iedereen er nou zo leuk aan vond. Ik had ook niet bar veel op, ik denk een stuk of 5 hijsen. Tweede keer ging ik zwaar over m'n nek, en de keren daarna begon ik het pas echt leuk te vinden. Een jaar of 2/3 bijna dagelijks geblowt, inmiddels alweer een jaar of 4 zo goed als gestopt en als ik nu een aantal hijsen heb genomen ben ik zo stoned als een garnaal.
Dit verschilt per persoon natuurlijk, maar het komt idd voor.

maiskorrel

Bewuste gebruiker
Mijn ervaring is dat de eerste keren de effecten wat afwijken van wat je "normaal" hoort te voelen. ik voelde er de eerste 2-3 keer helemaal niets van (Dit heb ik ook vaak zien gebeuren bij andere). Toen ik die paar keren daarna dus wel stoned werd was het effect wat heftiger dan dat ik het nu voel. Ik weet nog dat ik toen helemaal niet meer recht kon lopen, mijn benen helemaal aan het trillen waren, overal tintelingen door mijn lichaam, mijn hart klopte erg snel en natuurlijk veel lachkicks en ontzettend hard spacen! Gewoon 3 uur lang op een bankje zitten zonder me een seconde te vervelen. :grin:

En het effect is gewoon niet precies te vertellen. Je moet het gewoon ervaren voordat je weet wat het nou echt precies is. Verder zou ik me niet druk maken dat je ziek gaat worden. Ook niet in paniek raken als je je anders gaat voelen. Gewoon ervan genieten. :wink:

Je eerste jointje zal je niet veel van voelen denk ik en zeker niet als je rookt.
Weet het nog goed dat ik me ziek gehoest had bij de eerste keer doordat ik de rook niet gewend was. :P

Stonie SD

Wacky

Badass junkie
Rustig is wel goed, een joint hoeft niet in 3 minuten op, maar aangezien inderdaad veel mensen weinig merken de eerste keer raad ik aan de eerste keer het wel goed aan te pakken. Gewoon op het gemakje doorroken zolang je het niet vies vind of wat dan ook. Mijn eerste keer had ik 2 nagenoeg pure joints gerookt, en het is een van de beste wiet-ervaringen in de 13 jaar die ik geblowd heb, ondanks de buikpijn van de uren durende lachkick :)

Een eerste keer waar je niets van merkt heb je niets aan :)

En om te voorkomen dat je kut joints rookt, zoek iemand die ze voor je kan draaien en laat hem een goede maken ipv dat je voorgedraaide koopt. Een goed gedraaide joint met lichte tabak en niet al te droge wiet zul je volgens mij ook veel minder snel van gaan hoesten dan van zon gortdroge vieze voorgedraaide.

Rotterdam-gabber

Belezen gebruiker
Ik blow denk ik nu een halfjaar waarvan de laatste 3 weken elke dag wel 1 á 3 jointjes.
Vind het gewoon erg lekker, de smaak het gevoel, als je high ben wat ik bijvoorbeeld vaak heb bij een halve als ze goed gevuld zijn en niet vol tabak zitten, meestal doe ik maar een kwart of de helft van een sigaret. Ik kan het je aanraden het te proberen, maar ik waarschuw je alvast, je ga het lekker vinden en het blijft echt niet bij die ene keer :rolleyes:
Je moet het zelf weten maar weet waar je aan begin :)
Vooral de verschillende soorten hasj en weed proberen vind ik leuk, heb er al veel geprobeerd :grin:.
Als je voor het eerst geblowt heb wil ik wel graag een verhaaltje lezen van je hoe je het vond.

Even over je ouders, mijn familie zou me ook afslachten als ik er echt op wordt betrapt. Probeer daarom niet thuis je weed te bewaren of in een paar tasjes en wat over het zakje heen zodat de geur minder is. Je kan gewoon het beste bij een coffeeshop halen, buiten even oproken even zorgen dat je niet met rode ogen en hartstikke melig thuiskom :tearsofjoy:
En als je thuis ben gewoon even wat eau de toilette of deo spuiten, en water drinken of tanden poetsen is dan ook goed en gezond hahahaha.

Mijn moeder weet het ook vast en zeker wel, al heb ze het niet geruikt de meeste moeders merken dat wel.

:stoned: :stoned:

ben benieuwd naar je ervaringen etc.

Napster

Belezen gebruiker
Mocht je vaker gaan blowen denk dan niet dat je na 5-10 x geblowed te hebben mee te kunnen doen met de ervaren blowers ik heb 3 uur lang op een fatboy gelegen wat overigens wel uber chill was maar kon niet veel meer dan dat:wink:

Ouders hebben het vaak niet door omdat ze het niet willen weten en vaak niet verwachten, als ik bij jou zo hoor dat ze redelijk anti drugs zijn, zullen ze er ook niet al teveel verstand van hebben. Ga gewoon rustig met een paar goede vrienden buiten je 1e jiontje roken eventueel busje deo mee en neem de tijd. Neem wat drinken mee(fernades rood ) aanrader. Koeken meenemen in ieder geval geen drop of andere dingen daar kan ik me al misselijk aan eten als ik nuchter ben dus laat staan als je stoned bent maar dat verschilt per persoon natuurlijk.

Veel plezier

Napster

Belezen gebruiker

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
ik had er vorige week 4 besteld, en ook nog opgegeten(en een kleine cola). ze vroeg nog "meenemen?" hihi.

als je een keer bij de burgerking een "Big king xxl supersize deluxe" hebt gehad, is die big mac helemaal niet zo groot.

nicolai

Wijs gebruiker
Wacky zei:
Don't: Geloven dat het niet verslavend is. Duurt lang voor je aan wiet verslaafd bent, maar verslavend is het :)
ik was echt heel snel "hooked" hoor...maar een verslaving was het toen nog niet. alleen ik deed het eigenlijk vanaf het begin toch wel al een paar keer per week. dit komt ook omdat ik altijd met mensen was die al veeel langer blowden dan ik en die ook elke dag wel blowen.

dus als je ervoor wilt zorgen dat je niet verslaafd raakt, probeer het dan recreatief te doen...gewoon eens in de 2 weken ofzo.

en als je het niet erg vindt om verslaafd te raken aan cannabis, enjoy everyday

Swantikz

Newbie
nicolai zei:
Wacky zei:
en als je het niet erg vindt om verslaafd te raken aan cannabis, enjoy everyday

wacht maar tot je vergeet wat je er zo leuk aan vind elke dag XD ik moet zeggen verslaving aan cannabis verkloot je hersens en je kortetermijngeheugen maar ik heb al een tijdje niet geblowd en het komt terug moet ik tot mijn opluchting zeggen :wink:

Fuwlz

Newbie
Ik voelde me een beetje slap, ik had het gevoel dat ik in bed lag en steeds wakker werd uit een droom, het duurde ongeveer 2 uur ofzo en ik heb de lekkerste milkshake van mn leven gedronken die avond. En dat alles van 1 voorgedraaide! Ik zou zeggen; Gewoon doen, je zal er geen spijt van krijgen :wink: .

Hoop ik :rolleyes:

LoveWiet

Newbie
Enn als je hem rookt, vergeet niet te inhaleren. Ik weet het, dat spreekt voor zich maar 2 van men vrienden hielden de rook gewoon in hun mond en waren verbaast dat er niks gebeurde. Ik zeg dit omdat je niet rookt :wink:

psych-out

Bewuste gebruiker
doe het een keer.
ik rook nu dagelijks 7 a 8 joints per dag
op dit moment heb ik een portie paddo's phil. stones op en een halve zegel dubbel hoffman LSD
met wiet kan er bijna niks mis gaan.

Flip Trip

Bewuste gebruiker
Nou je kunt van wiet behoorlijk para worden en natuurlijk verslaafd, zoals ik en vele anderen hier op het forum. Ben op het moment ongeduldig op een vriend van mij aan het wachten zodat ik de blowtaxi ken bellen, haha. Oei daar is ie :grin:.

De eerste keer dat ik wiet rookte heb ik samen met 2 anderen 3 bijna pure jointjes gerookt in een half uur, boh toen was ik toch hendig stoned. Maarja kijk maar gewoon uit dat je niet iedere dag begint te roken.

Zazuu.

Bewuste gebruiker
Maak er een dagje van. Niet even snel snel iets nieuws proberen.

Neem er een middag of avond de tijd voor.

Doe het op en vertrouwde plek gewoon omdat je niet zenuwachtig wil worden, je moet je echt op je gemak voelen. Beste is ergens binnen bij een goede bekende van je. Ook met dit weer lijkt me dat de beste optie.

Zorg dat de sfeer gewoon relaxed is want dat is wat je ook wilt bereiken. Voor het geval je binnen bent; steek wat kaarsjes aan, licht wat gedimd. Misschien wat wierrook als je dat lekker vindt. Muziekje aan, wat je lekker vind, Jimi Hendrix, Bob Marley (altijd goed) Cypress Hill.

Regel wat te eten en wat te drinken, denk hierbij aan; chips, chocolade, koekjes, limonade, thee, water.

Zorg dat de joint goed gedraaid is, niet te strak en niet te los, je wilt geen gebakken lucht want daar ging ik meestal van over me nek.

Het draaien moet je toch echt zelf doen.

Het belangrijkste is wel dat je gewoon lekker rustig aan doet, take it easy. Snapje?

en natuurlijk veel plezier! :stoned: :smoke: :stoned: :smoke: :stoned:

cuber3

Experimenterende gebruiker
Ik zou aanraden het puur te roken als het je eerste keer is.
Als je zowieso nog nooit gerookt hebt zal rollen wel wat moeilijker zijn, dus als je een pijpje, bong of dergelijke voorhanden hebt zou ik die gebruiken.
Vul de bowl, en neem enkele hijsjes, geef 'm door aan degene naast je (als er vrienden zijn die meeroken) en laat 'm rondgaan.
Hierdoor kan je terwijl je wacht op je beurt wat rondkijken en beter zien hoe hij inslaat.
Ik zou het persoonlijk ook puur roken, zeker als je geen tabakroker bent.
Verder de rook niet te lang inhouden, de meeste beginnende blowers denken weleens dat langer inhouden gelijk staat aan meer effect, maar dat is helemaal niet waar, gewoon slechter voor je longen.
Ik vind de rook persoonlijk minder hard dan sigarettenrook, misschien persoonlijke mening..
Verder gewoon laten rondgaan tot het begint in te slaan.
Ik heb persoonlijk ook nooit angstaanvallen gehad, wel wat paranoia nu en dan, en een wat snellere hartslag, maar niets om je echt zorgen over te maken.
Je zal je vooral heel chill en relaxed voelen worden, je gezichtsveld veranderd een beetje, lachkicks, etc.
Zorg dat je de eerste keer zeker 4 tot 5 uur alleen bent met je vrienden (geen ouders, etc.)
Liefst in een vertrouwde omgeving, zet wat lekkere muziek op, en zorg dat je voldoende snacks voorhanden hebt.
Enjoy :)

Bovenaan