micky zei:
Heel leuk te horen dat er ook meer mensen zijn met dezelfde ervaringen. Helaas heb ik vandaag weer gebruikt. En nu ben ik depresief daarover.
Ik ben dan ook aan het afglijden door dit spul.Ik wou dat ik nooit het pad gekruisd had van basen.
Heel veel succes verder hoor!
We weten waar we mee te maken hebben, Micky, en het is vrij algemeen dat coke zulk een invloed op mensen heeft.
Bij mij heeft het ook al een negatieve invloed op mijn gevoel van eigenwaarde.
Meestal ben ik een dag of 3 depressief na een feestje en bij mij houdt dat in dat ik niet naar buiten ga, de telefoon uit zet en in het ergste geval durf ik mijn mails niet meer te beantwoorden. Maar ja... je moet weten dat ik zonder drugsgebruik ook flink depri kan zijn. Er zijn dagen waarop je van mij niet hoeft te verwachten dat ik opendoe als je aanbelt.
Een goeie kennis van mij vertelde ooit eens dat cocaïne-gebruik op den duur heel gewoon gaat lijken. En als je zover bent dat je het gebruik niet meer als iets buitengewoons ervaart, je je normen gaat verlagen en dingen gaat doen die je normaal nooit zou doen (denk aan liegen, stelen, nóg meer gebruiken, enz.). Die kennis gebruikt zelf niet en het verbaast me dat hij dat zo zei, want het klopt.
Vergeet niet dat je niet de enige bent en dat het hierbij normaal is dat je kunt terugvallen.
Niemand is perfect, niemand is onschuldig en ik weet dat ik zelf ook nog wel eens in gebruik zou kunnen terugvallen.
Ik heb ook ervaring met andere soorten drugs en ben meer een voorstander van iets dat het bewustzijn doet veranderen.
Als ik bijvoorbeeld een tripje heb gehad, is de depressie voor een dag of 2 even weg (ik snap dat ook niet). Of de depressie is er wel nog, maar het bewustzijn is verdoofd. Coke veranderd het bewustzijn niet zo en daardoor ervaar ik het als een gevangenis.
Ben ook al een aantal keer in behandeling geweest voor mijn voormalige verslaving. Dat was destijds voor mijn pep-verslaving, maar het viel me op dat er veel coke-verslaafden waren en ik zag dat die het erg moeilijk hadden. Als ik vaker hoorde hoe ze tijdens groepstherapieën die base-pijp romantiseerden, kon ik daaruit concluderen dat ze er wel heel intensief mee bezig waren en dat het hun ook heel erg bezig hield.
Door alles wat ik heb meegemaakt, heb ik mezelf leren accepteren met mijn gebrek en daarom kan ik jou ook accepteren.
Al rook je nog 100 keer... zolang je je normen niet verlaagt en aan iedereen je verantwoording aflegt, zal ik nooit een kwaad woord over jou uitspreken. Ik weet hoe moeilijk het is en het zou kunnen dat mij wel eens hetzelfde lot wacht.
Ik ben er laatst ruim 2 maanden niet mee bezig geweest en dat was omdat ik het contact tijdelijk had gebroken met die maat. Ik vermoedde dat hij niet te vertrouwen was, maar heb hem een nieuwe kans gegeven en heb inmiddels dus weer gebruikt. En gaandeweg zie ik weer nieuwe dingen waardoor ik denk dat hij niet te vertrouwen is, maar ik weet ook dat het door de coke komt, want als je geen zelfvertrouwen hebt, wantrouw je anderen ook. Als het is uitgewerkt, overdenk ik alles nog eens en vind ik meestal dat het mede aan mezelf ligt dat ik zo over hem denk, maar dat is verder niet belangrijk, want waar het mij om gaat, is dat ik niets gebruik zolang ik geen contact met hem opneem.
Hij is iemand die ik erg graag mag en als ik nuchter blijf, heb ik de grootste lol met hem, dus ik zit echt met een climax.
Enerzijds kan ik hem niet loslaten en vind ik dat ik mezelf moet schamen als ik hem buitensluit,
maar anderzijds wil ik ook niet verder afglijden en er misschien wel voor zorgen dat hij ook nog dieper zinkt.
Ik wil daarom gewoon mezelf blijven accepteren en àls ik wil gebruiken, gá ik ook gebruiken...
maar dan liever wel een psychedelisch middel en geen plaatselijk verdovingsmiddel, want ik gebruik uit stress...
omdat ik de realiteit even niet wil meemaken...
om even buitenwesten te zijn.
Ik gebruik de coke voornamelijk omdat ik sociaal wil zijn naar die vriend, maar ik moet voor ogen houden wat het met mij doet, want als ik daaraan vasthoud, zal ik hem ook niet meer snel aansporen en zijn gebruik aan zijn eigen besluit overlaten.
Nou ja, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen en of ik aan deze gedachte kan blijven vasthouden...
Het is de mens eigen om gebruik te maken van middelen. Het is iets dat bij de mens hoort en iets dat altijd zo zal blijven.
En al zouden ze vanaf nu geen dope meer maken en de hele wereld hersenspoelen zodat onze kennis omtrent drugs uit ons geheugen gewist werd... geloof me; de mens zou het daarna weer opnieuw ontdekken!
Jij ook succes!
En welkom!