BillyBilo zei:barbituraten klinken mij als romantiek in de oren, ze worden echter bijna, of niet meer gebruikt. Ik heb ooit eens wat phenobarbital gekregen, maar dat was geloof ik zwaar over datum.
BillyBilo zei:Er worden nog maar weinig barbituraten gebruikt zoals ik zei.
fneawognfkgln zei:Barbituraten zijn in Nederland helemaal niet meer in de handel met uitzondering van het langwerkende fenobarbital.
Ik heb zelf fenobarbital gebruikt en ik vond het een saai middel, je wordt er alleen maar sloom van.
Seconal en dergelijke zijn al lang uit de handel in NL, Vesparax ook al een paar jaartjes.
Je zult alleen nog fenobarbital aantreffen en zelfs dat is zeldzaam.
Wat betreft de romantiek; ik betwijfel of het wel degelijk zo veel leuker is dan benzo's. Het effect is, denk ik, gewoon als oxazepam of temazepam maar dan zwaarder (paar mg Temesta met wat drank b.v...?)
Dingen zoals wat in Amerika op de markt was onder de merknaam Dexamyl (amobarbital met dexamfetamine) schenen wel enorm euforisch te zijn, maar met de combi nitrazepam met Ritalin heb ik ook de tijd van m'n leven gehad
Ik denk dat ze overrated zijn omdat het iets heeft dat ze niet meer te krijgen zijn.
Chloraalhydraat however, vond ik geweldig![]()
Jadi zei:Ik vind deze dingen wel intressant
Maar die worden ook niet meer gemaakt ofzo? Recept verloren gegaan? Geen een scheikundige die dat kan maken? Jammer![]()
Jadi zei:wat is er dan zo leuk aan fenobarbital?
Jadi zei:Ok, maar is het vergelijkbaar, is het de moeite om recreatief te gebruiken of is het heftiger dan diazepam?

Gaby zei:Hai,
Je heb een aantal verschillende namen van barbitals. Zo heb je Phenobarbital, Pentobarbital en zoals hier al genoemd wordt Fenobabital. Is er nou nog een verschil qua werking tussen deze drie en zijn ze alle drie nu nog te krijgen of niet. Ik weet dat ze sterker qua werking zijn dan de benzo's en dat je op moet letten wat je neemt omdat het dodelijk kan zijn. Heb iemand ervaring met de werking van één van deze drie barbitals.![]()
Jadi zei:aha, dan mag één of andere chemist er wel eens wat maken :P
maar wat was nu eigenlijk de bekendste barbituraat? (zoals bijv. valium bij benzo's)
Waar wat van maken? Ik doe mijn werk al 8 jaar met plezier en van mijn lab krijg je ze niet. Vraag dat maar aan een chemist die zijn baan op het spel wil zetten. Niet aan mij.ha, dan mag één of andere chemist er wel eens wat maken
waar kan je aan nitrazepam geraken? lijkt me interessant om eens te proberen.fneawognfkgln zei:Barbituraten zijn in Nederland helemaal niet meer in de handel met uitzondering van het langwerkende fenobarbital.
Ik heb zelf fenobarbital gebruikt en ik vond het een saai middel, je wordt er alleen maar sloom van.
Seconal en dergelijke zijn al lang uit de handel in NL, Vesparax ook al een paar jaartjes.
Wat betreft de romantiek; ik betwijfel of het wel degelijk zo veel leuker is dan benzo's. Het effect is, denk ik, gewoon als oxazepam of temazepam maar dan zwaarder (paar mg Temesta met wat drank b.v...?)
Dingen zoals wat in Amerika op de markt was onder de merknaam Dexamyl (amobarbital met dexamfetamine) schenen wel enorm euforisch te zijn, maar met de combi nitrazepam met Ritalin heb ik ook de tijd van m'n leven gehad
Ik denk dat ze overrated zijn omdat het iets heeft dat ze niet meer te krijgen zijn.
zazzoo zei:Barbituraten zijn gewoon retro benzo shit, gevaarlijk, niet leuk, moeilijk aan te geraken, alcohol+ een handje barbs en dan kan je het hoekje omgaan (kijk maar naar elvis en monroe, ik spreek uit ervaring, ik had bijna dood kunnen zijn van Gardenal/fenobarbital (tegen epilepsie) en veel drank. Jammer want het had wel een mooie dood kunnen zijn.
keeta zei:waar kan je aan nitrazepam geraken? lijkt me interessant om eens te proberen.fneawognfkgln zei:Barbituraten zijn in Nederland helemaal niet meer in de handel met uitzondering van het langwerkende fenobarbital.
en wat waren de hoeveelheden mogadon en rilatine die je nam?Dr Gonzo zei:keeta zei:waar kan je aan nitrazepam geraken? lijkt me interessant om eens te proberen.fneawognfkgln zei:Barbituraten zijn in Nederland helemaal niet meer in de handel met uitzondering van het langwerkende fenobarbital.
nitrazepam is mogadon..als je een lieve huisarts hebt,aan hem vragen...maar ik geloof dat een huisarts het niet zo snel meer voorschrijft(vrij sterk)...is wel ubber lekker...ik kreeg het van een maatje die ze weer van ze werk mee nam,maar dat is al een paar jaar geleden..hij kan er nu niet meer aan komen![]()