antibiotica en mdma?

kaboutertje

Experimenterende gebruiker
A.s zaterdag is er een party "decibel"
Nu zit ik aan de antibiotica en vroeg me af of dat samen gaat met mdma?

Heb al zo lang na dit feestje uitgekeken... dus de optie om het niet te doen gaat helaas aan me voorbij!!

Tenzij het erg schadelijk is? maar denk dat het wel mee valt!

curiouscouple

Gezien het feit dat je tijdens/na MDMA gebruik duidelijk minder weerstand hebt, lijkt het me niet logisch om dat tijdens een antibiotica kuur te gebruiken.... ik neem tenminste aan dat je die niet voor niets hebt gekregen.

De kans is groter dat de infectie die er mee bestreden moet worden weer de kop op steekt of dat je iets anders oploopt. Blijkbaar is je weerstand al iets minder, anders was er in eerste instantie geen antibiotica nodig geweest.

Ik snap dat dit niet is wat je wilt horen, zo vlak voor een super feestje.........

Tijdloos

DF-koning
Tripreporter
XTC & Antibiotica
De combinatie XTC en antibiotica wordt afgeraden. Bepaalde antibiotica zoals clindamycine (Dalacin®) en lincomycine (Lincocin®) worden net als XTC in de lever afgebroken. Hierdoor kan de lever overbelast raken, wat een onvoorspelbaar effect heeft op de bloedspiegel van het antibioticum. Dit kan leiden tot een mislukte kuur.

Wanneer er sprake is van een infectie heeft het lichaam alle energie nodig om de infectie te bestrijden. Sowieso is het niet verstandig om XTC te gebruiken als je aan een infectie lijdt en daarvoor een kuur gebruikt. XTC legt namelijk beslag op je lichamelijke reserves.

Bron : http://www.drugsinfo.nl/index.cfm?act=m ... g=10&med=2
Meer in deze matrix te vinden van drugsinfolijn:Klik

Helaas is dit wat ik voornamelijk vind erover..

kaboutertje

Ja dat had ik gelezen.
Maar het is niet voor een infectie. voor een bacterie!
Maar denk dak morgen vroeg die kuur 1 keer niet in neem... (ja dan kan de kuur mislukken)
Maar jaa dit feestje heb ik al zo lang naar uitgekeken!!!!
:grin:

it1985

Newbie
Een infectie is een besmetting van een bacterie maat.

Het risico wat je nu gaat oplopen is dat je de kuur niet voor 100% afmaakt. Het risico wat je hierbij loopt is dat je resistente bacteriën gaat kweken. Indien dit gebeurd ben je verder van huis en heb je kans dat je veel zwaardere medicijnen moet gaan slikken. Met kans op meerdere bijwerkingen. Ergste geval kweek je iets dat helemaal niet te genezen is. Klinkt enorm dom maar mensen die hun antibiotica kuur niet voldoende afwerken zijn één van de veroorzakers van resistente bacteriën.

Daarbij komt het feit erbij dat het morgen enorm warm gaat worden. Hierbij stijgen tevens de risico's van deze combi.

Persoonlijk zou ik het echt niet riskeren. Maar het is jouw'n lichaam en jouw'n infectie

Paperplane.

Wijs gebruiker
Ik heb geen combinatie met MDxx en antibiotica, maar toen ik voor bronchitis aan de Hibiotics zat, heb ik wel dex gesnoven. Relatief weinig(<100mg ) en ook geen effecten gehad die ik normaal niet heb gehad. Gezond zal het ongetwijfeld niet zijn. Dex laat alleen amper serotonine vrij, dus is eigenlijk niet echt te vergelijken met MDMA.

In het kader van harm-reduction hou ik me aan de mdma guidelines, dat je mdma alleen gebruikt als je mentaal en fysiek 100% in orde bent.

Peace,

Bovenaan