Angst bij xtc

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Ik ga nog eens opnieuw xtc gebruiken. Ik heb dit al 2x gedaan en vond het wel erg trippy en raar, maar ik wil het graag opnieuw doen, omdat ik het wel een ervaring vond. Ik ben eigenlijk wel redelijk zenuwachtig, want de bollen die we gaan nemen zijn zogezegd erg sterk. Is er een grote kans dat ik angstig ga worden? Komt dit veel voor? Ik gebruik redelijk vaak speed en hier wordt ik alleszins nooit angstig of paranoia van. Zijn er hier veel gebruikers die slechte ervaringen hebben met xtc?

Lana

Wijs gebruiker
Ik heb dat ook bij xtc.
Ik schrik me rot als ie inslaat, terwijl anderen dat als een supergevoel ervaren. Als de xtc eenmaal werkende is en ik vd schrik bekomen ben, vind ik het wel leuk.
Maar dit is wel één vd redenen waarom ik het relatief weinig heb gedaan in mijn ´drugscarriere :P ´
Op zo´n moment ben ik bang dat ik een hartaanval krijg, of dat er gevaarlijke stoffen inzitten en ik niet meer terugkan.
Die angst heb ik niet bij andere drugs.
Het is wel zo, dat ik na 1 pilletje wel durf bij te pakken, en er dan gerust 5 opeet in een nachtje. Daar zit het gevaar in en dat is juist idioot en zo krom als een hoepel.

Vince_

Experimenterende gebruiker
Ik voel me soms ook wel 'overrompeld' als een pil inslaat, vooral als die begint te werken als ik in een kleine kamer zit met veel mensen. Maar eens als we dan op weg zijn naar t feestje (of gewoon eve buite gaan), gaat alles geweldig.

HTID

Bewuste gebruiker
Ik heb precies hetzelfde. Zodra die inslaat denk ik altijd dat ik moet kotsen en dat het niet goed gaat komen, maar na een paar minuten voel ik me dan altijd weer prima :)

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Ik ben blij dat er nog mensen zijn die dat 'overrompelend' gevoel hebben. De eerste keer dat ik xtc pakte voelde ik er erg weinig van. De tweede keer dat ik xtc pakte dacht ik daarom eerst dat het weer niet werkte en wou ik zelfs bijna nog bijpakken (gelukkig heb ik dat niet gedaan). Na een uur kwam het ineens razendsnel op en het sloeg in als een bom. Ik besefte ineens tijdens het dansen dat ik helemaal niet meer normaal kon doen en dat het enorm hard aan het werken was. Ik stopte met dansen en bekeek mijn omgeving en vond alles zo vreemd. Ik was echt overrompeld door het gevoel en in het begin panikeerde ik een beetje, ook omdat ik in een enorme luide omgeving was gevuld met mensen. Nadat ik in de wc wat water in mijn gezicht gedaan had besloot ik om gewoon met de flow te gaan en dat ik er echt niet verkeerd van ging gaan omdat de vriend waarmee ik het had genomen zich enorm goed amuseerde. Ik ben dan niet angstig geworden en gewoon verder gaan dansen, maar dat echt 'xtc gevoel' zoals iedereen het beschrijft heb ik niet gehad. Ik werd niet emotioneler, ik voelde me niet verbonden met iedereen, ik zat niet vol energie, ik voelde me gewoon heel raar en ik was echt een beetje aan het trippen. Ik vond het zeker niet onaangenaam, maar wel vreemd. Nu ga ik het wel in een rustige omgeving doen, dus ik denk dat de schik minder gaat zijn wanneer het ineens zoals een bom inslaagt. Ik hou jullie op de hoogte als het zover is :wink: .

Jeller

Badass junkie
mss zat er wel mda in je pillen, daar wordt je gewoon scheef van, is beetje trippen schijnt

-spaceman-

Badass junkie
door te beginnen met een halfje weet je bijna zeker dat je niet ineens overrompeld word! als je je goed voelt pak je t andere halve erbij!

Wacky

Badass junkie
HTID zei:
Ik heb precies hetzelfde. Zodra die inslaat denk ik altijd dat ik moet kotsen en dat het niet goed gaat komen, maar na een paar minuten voel ik me dan altijd weer prima :)

Ohja, dat had ik de laatste keer ook een beetje, die kotsneigingen. Maar echt bang dat het niet goed gaat komen niet :)

Angst komt denk ik alleen als je er van te voren bang van bent.

Holy Noise

Ik heb het ook altijd, angst om te moeten overgeven. En dat gebeurt dan ook altijd! Tenzij ik het combineer met speed, heel raar...
Een halfje nemen heeft bij mij geen zin, het gebeurt toch wel (en ja, ik weet het, met zo'n instelling zeker). :sunglasses:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Vince_ zei:
Ik voel me soms ook wel 'overrompeld' als een pil inslaat, vooral als die begint te werken als ik in een kleine kamer zit met veel mensen.
Shit, hoe ontzettend herkenbaar, alles lijkt dan heel snel te gaan, mensen praten ineens veel te snel, best moeilijk (:

Wacky zei:
Ohja, dat had ik de laatste keer ook een beetje, die kotsneigingen.
Ik ook de laatste keer, voor het eerst! Ik dacht wtf? Als ik al misselijk ben gaat het van xtc juist weg :þ
En angst (nouja.. angst, lichtelijke paranoia) heb ik alleen een beetje als ik te lang niet slaap.

Zat0x

Herkenbaar.

Mijn eerste keer was op mysterlyland 2006. Ik had al aardig wat bier gedronken en dacht bij mezelf "scheit aan ik probeer het ook maar een keer". Dus ik vraag aan een maat van me om een snoepie, die kreeg ik.

Ik wou dus beginnen met een halfje alleen die krengen waaren niet door te breken !! Het waren hele kleine pilletjes. Maargoed ik dacht er niet bij na en gooide die pil in me smoel en kreeg een slokje water van me maat.

Daarna ging ik water halen en ging gewoon verder waar ik mee bezig was ... Feesten :beer: . Na 40 min werd ik onwijs dol en vaag in me kop ik iwst niet wat me overkwam! Muziek werd heel zwaar en idd , alles ging heel snel. Ik dacht dat ik een hartaanval kreeg :openmouth: Maar daarna.................. werd alles rustig in me hoofd en zweefde met het ultieme gevoel en heb nog nooit zo hard staan gaan op de muziek samen met het :hearteyes: gevoel !

Doodkapje

Wijs gebruiker
ik heb het welgeteld 2 x geprobeerd. 2 keer dik tegengevallen.
laatste keer zelfs 2.5h op handen en kniëen zitten kotsen...

nee voor mij geen pilletjes meer, liever mdma kristallen waar ik ook wel best misselijk van word hoor...

Doodkapje

Wijs gebruiker
laatste keer waren kaiserkes of zo iets, eerste maal was ik 17 ongeveer nu een 15 jaar geleden dus kan ik me niet herinneren maar dat waren die beige bruine gespikkelde van in't begin...

Midway

Wijs gebruiker
Doodkapje zei:

nee voor mij geen pilletjes meer, liever mdma kristallen waar ik ook wel best misselijk van word hoor...

2.5 h kotsen van xtc? das wel heftig

Doodkapje

Wijs gebruiker
@ midway : ja niet aan een stuk natuurlijk maar wel gewoon heel de tijd boven die emmer gehangen. kotsen ging trouwes ontzettend moeilijk. :wave:

Midway

Wijs gebruiker
Doodkapje zei:
@ midway : ja niet aan een stuk natuurlijk maar wel gewoon heel de tijd boven die emmer gehangen. kotsen ging trouwes ontzettend moeilijk. :wave:

das toch niet zo veel voorkomend bij xtc he?

of had je gewoon heel slechte pillen

Doodkapje

Wijs gebruiker
@midway : geen idee zoals eerder gezegd in belgië hebben we geen testcenters en ik kots nu wel heel gemakkelijk ook hoor. ik denk dat het teveel was voor mij. had ook ondertussen een pure wiet joint aan't roken geweest dus dat zou het ook geweest kunnen zijn, maar in elk geval ik neem enkel nog mdma kristallen en dan nog niet zo bijzonder veel. ik vind achteraf dat ik meer last (brak kater spierpijn) heb met mdma als met speed dus... :rolleyes:

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Ondertussen heb ik ze genomen. Ben begonnen met een halfje, maar ik ben uiteindelijk in totaal geindigd op 2 halfjes en 2 volledige pilen (na het tweede halfje was alle vorm van remming weg:)) Ik ben totaal niet angstig geworden, maar ik was wel ver weg. Ik hoorde stemmen, dacht dat ik mensen zag staan, maar het waren eigenlijk objecten en ik dacht in mijn hoofd dat ik gesprekken voerde met mijn vrienden die helemaal niet hadden plaatsgevonden, dan antwoordde ik ineens op die gesprekken die ik in mijn hoofd had en pas dan (toen mijn vrienden er raar op reageerde) had ik door dat die gesprekken niet plaats hadden gevonden. Maar al deze dingen vond ik niet onaangenaam of vervelend. Ik voelde me voor de rest heel goed. Ik kan me idd moeilijk voorstellen dat je er slecht van kan gaan (behalve mss als het heel zware of slechte pillen zijn). Ik had wel één echt vervelend probleem, ik moest namelijk vaak plassen, maar dit lukte meestal niet, ik drukte enorm hard, maar het is me maar 1 of 2x echt gelukt. Dat was wel lastig. Zijn er nog mensen die dat al gehad hebben?

Play_bunny

Wijs gebruiker
dat wat je vertelt over dat naar het toilet gaan en dat het niet lukt, is heel normaal. Dat hebben heel erg veel mensen. Een nadeel van het gebruik. Ach ja, de volgende dag als je thuis bent, gaat het vanzelf weer over. Scheelt wel in kosten (als de toiletten betaalt zijn :) ).

Was je trouwens vantevoren angstig om wat er zou gebeuren?
(Ik vraag dat om dat ik vorige week op Defqon uiteindelijk wel wat heb gebruikt, maar ik weet niet of ik het op Awakenings aandurf aankomend weekend, beetje angstig namelijk na een erg vervelende ervaring met LSA)

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik geloof er persoonlijk heilig in dat je elke drugs zelf kan reguleren. Natuurlijk niet geheel qua effecten, maar wel hoe je ermee omgaat. Ik ben een keer totaal fout gegaan, en daarna nog een paar keer een beetje. Achteraf gezien had dit er altijd mee te maken dat ik mezelf aan het gekmaken was. Dat moet je gewoon niet doen. Alleen al stop roepen tegen jezelf, en aan grappige dingen denken is al genoeg!

Het helpt ook als de mensen in je omgeving geen aandacht besteden aan de niet positieve uitspraken. Gewoon zeggen: doe is normaal, kijk daar vliegt een konijn, of kom we gaan dansen.

Doodkapje

Wijs gebruiker
TechNora zei:
(...)
Het helpt ook als de mensen in je omgeving geen aandacht besteden aan de niet positieve uitspraken. Gewoon zeggen: doe is normaal, kijk daar vliegt een konijn, of kom we gaan dansen.

als iemand zo tegen mij doet als ik aan het trippen ben dan freak ik denk ik. ik zou het gevoel hebben er alleen voor te staan door zulke uitspraken (wat in feite in een trip zowiezo het geval is) en nog sterker tegen de trip vechten met het idee ze laten mij hier stikken... :cry:

Freezing

Bewuste gebruiker
Je kan xtc ( in ieder geval ) wel degelijk sturen, een vriendin van me ging zaterdagnacht voor het eerst op de schijven, toen het in begon te slaan voelde ze zich niet lekker, en ze voelde zich ook een beetje bang en para. Toen heb ik gewoon een kwartier tegen haar aan geluld en haar wat drinken gegeven dat alles goed zou komen etc. En toen stond ze op en begon ze me te knuffelen :P Dus als je gewoon goede moed houd kan er niks verkeerd gaan. Ook toen ik te hard ging gister, ff gaan zitten en wat water gedronken, gedacht dat het wel minder zou worden. En na n kwartiertje voelde ik me weer top.

Fishhead07

Wijs gebruiker
SperSIZEboon zei:
als je denkt dat je het gaat worden wordt je het juist :wink:

Precies dat klopt!!! Gewoon genieten van de ervaring want die is zo :hearteyes: :hearteyes: geweldig die eerste paar keren :sunglasses: denk ik dagelijks aan terug. Heb me nooit angstig gevoeld door X en als je erg hard gaat ff rustig zitten of een puntje pep pakken neemt dan je X gevoel over.

Alleen nemen als je je goed voelt en zin hebt in een geweldig ervaring. En niet alleen doen kan je elkaar altijd helpen mocht je flink hard gaan. Heb ik ook gehad samen met me meisie is erg prettig hoor als je met goede vriend of vriendin doet zeker als je denkt dat je flink hard gaat of toch wel beetje eng vindt ofoz :)

Conclusie genieten!!!1 maar weet wel wat je doet :wink:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Doodkapje zei:
TechNora zei:
(...)

als iemand zo tegen mij doet als ik aan het trippen ben dan freak ik denk ik. ik zou het gevoel hebben er alleen voor te staan door zulke uitspraken (wat in feite in een trip zowiezo het geval is) en nog sterker tegen de trip vechten met het idee ze laten mij hier stikken... :cry:

Ja okee, maar wat ik bedoel is dat je niet helemaal mee moet gaan met de negatieve uitspraken. Dus wel even arm om iemand heen slaan, en knuffelen enzo, en ook bv zeggen: dit is een normale trip, straks voel je je weer beter. Ik had bv het gevoel dat de stemming ieder moment kon gaan omslaan, heel freaky. Dat soort dingen zijn beter om gelijk uit je hoofd te zitten, voor je het weet ben je vet paranoia bezig...

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
Hillbilly bastard zei:
Ondertussen heb ik ze genomen. Ben begonnen met een halfje, maar ik ben uiteindelijk in totaal geindigd op 2 halfjes en 2 volledige pilen (na het tweede halfje was alle vorm van remming weg:)) Ik ben totaal niet angstig geworden, maar ik was wel ver weg. Ik hoorde stemmen, dacht dat ik mensen zag staan, maar het waren eigenlijk objecten en ik dacht in mijn hoofd dat ik gesprekken voerde met mijn vrienden die helemaal niet hadden plaatsgevonden, dan antwoordde ik ineens op die gesprekken die ik in mijn hoofd had en pas dan (toen mijn vrienden er raar op reageerde) had ik door dat die gesprekken niet plaats hadden gevonden. Maar al deze dingen vond ik niet onaangenaam of vervelend. Ik voelde me voor de rest heel goed. Ik kan me idd moeilijk voorstellen dat je er slecht van kan gaan (behalve mss als het heel zware of slechte pillen zijn). Ik had wel één echt vervelend probleem, ik moest namelijk vaak plassen, maar dit lukte meestal niet, ik drukte enorm hard, maar het is me maar 1 of 2x echt gelukt. Dat was wel lastig. Zijn er nog mensen die dat al gehad hebben?

Dat komt me allemaal erg bekend voor :mrgreen: Vooral die stemmen.. dat ervaar ik meer als een soort droom terwijl je wakker bent.. je zie de personen ook echt tegen wie je praat, tot je je stem hoort en er uit wakker schrik :P

Dat van niet kunnen pissen heb ik ook best vaak de laatste tijd. Het helpt ook totaal niet om veel kracht te zetten, integendeel, zet gewoon helemaal géén kracht, denk er niet bij na, en het loopt er vanzelf uit.
Het is ongeveer hetzelfde als je klapper/klemkaak proberen te stoppen :P

Verder heb ik alleen wel steeds fucking erge dorst de hele tijd.. en hoeveel ik maar drink, ik blijf dorst hebben. Ik kan liters water drinken tot ik een klotsend gevoel in me maag heb en ik om de 10 minuten moet zeiken maar nog steeds een droge bek hebben :confused:

Hillbilly bastard

Bewuste gebruiker
Was je trouwens vantevoren angstig om wat er zou gebeuren?

Ik was best wel angstig om wat er zou gebeuren. In het begin maakte ik mezelf wijs dat ik slecht ging gaan. Maar vanaf dat ik het echte effect voelde begreep ik totaal niet meer waarom ik angstig was aanvankelijk :) .

Dat komt me allemaal erg bekend voor Vooral die stemmen.. dat ervaar ik meer als een soort droom terwijl je wakker bent.. je zie de personen ook echt tegen wie je praat, tot je je stem hoort en er uit wakker schrik

Dat is echt exact wat ik had! Gesprekken die niet hadden plaatsgevonden en wanneer je er dan op antwoord ontwaak je uit je 'droom' en besef je dat het niet echt was. Ik zei echt de stomste dingen, Ik zei bijvoorbeeld tijdens een wandeling:" Hier ligt het kerkhof." (waarop ik wees naar de duinen). Ik dacht dat mijn vrienden hadden gevraagd wanneer we nu eindelijk aan thet kerhof kwamen. Nadat mijn vrienden erop reageerde bleef ik er nog even in hangen en zei ik vol overtuiging:"Daar ligt de zee, dus hier ligt het kerkhof. (waarop ik weer naar de duinen wees). Daarna besefte ik pas dat dit allemaal op niks sloeg. ik dacht bijvoorbeeld ook dat een vriend van me gevraagd had hoe het juist zat met de spijsvertering van een zeeschildpad. Dan vroeg ik aan hem :"Wat vroeg je van die schildpad?" Hij zei:"huh?" En dan vroeg ik:" Jij vroeg toch iets over de spijsvertering van een zeeschildpad?" Dan besefte ik pas dat dit weeral niet echt had plaatsgevonden. Hilariteit alom natuurlijk :wink: . Ietjse daarna ben ik dan maar gaan slapen omdat ik besefte dat ik wel erg ver heen was :mrgreen: . Slapen ging trouwens vanzelf.

brute_x

Newbie
Doodkapje zei:

dat is zeker naar. het kan zijn dat je allergisch bent voor MDMA.

maar aan de andere hand kan het ook zijn door wat je hoort of ziet. ik heb ook een keer gekotst omdat iemand over poep, trechters en doorslikken begon. en door het idee dat ik moest kotsen bleef het komen tot mijn maag leeg was.

psilocybine

Bewuste gebruiker
nja dat heb ik ook hoor ..
iedereen hun stemmen klinken ineen heel luid .. ze praten snel ..
gewoon het gevoel van overdondert te worden :hearteyes:
daarom hou ik eig wel van, mdma ..
dat is hjet tricky stuk eraan
:wave: :wave:

Leiny

Belezen gebruiker
heel veel dingen zijn heel herkenbaar, vooral van dat niet kunnen plassen (dat was me de laatste keer overkomen echt zwaar irri), over het inslaan en je een beetje paniekerig voelen had ik alleen de eerste keer, je moet je gewoon overgeven aan de xtc en naar je lichaam blijven luisteren en opvolgen, als je het probeert tegen te houden ga je geheid kotsen.
Zelf heb ik eigenlijk nooit dat stemmen harder en sneller gaan klinken, bij mij verdwijnt juist iedereen om me heen. Ik weet dat ze er zijn maar ook weer niet (snappen jullie me nog? haha) en dan kom ik ze in ene weer opnieuw tegen lijkt het wel en wil ik met ze dansen, praten, knuffelen en even later zijn ze weer weg

thunder-droopy

Belezen gebruiker
hier ook wel wat herkenning,
me eerste pil (een aantal jaren terug) had ik via vrienden geregeld en die zeiden gewoon een halfje nemen en een uur of 1 1/2 uur later als je wat begint te voelen van het halfje de andere helft nemen, en 1 ding goed onthouden niet in paniek raken!! wat er ook gebeurd niet in paniek raken! en als er wat is kun je altijd bellen (zij zouden op vakantie gaan vandaar)
het voelt een beetje als stoned zijn alleen 10 keer heftiger dus dan weet je een beetje wat je kunt verwachten.
ik zat alleen in m'n caravaan en had zoiets van ik laat het over me heen komen. halfje ingenomen discman opgezet met lekkere muziek en na een uur de andere halve. ik voelde me erg prettig en voelde me licht stoned en had zoeits van is dit alles? maarja dat was de bekende stilte voor de storm! na een uur of 3 begon ik te zweven, steeds hoger en hoger, tot ik zoiets had van mijn god en ik begon me lichtelijk paniekerig te voelen van ohw shit wtf en ik kan niet terug! maar toen dacht ik aan wat me vrienden ahdden gezegd, nooit in paniek raken gewoon genieten! ik ging weer rustig op me bed zitten discman op sigaretje erbij, en ineens klabam sloeg de pil in als een bom, ik voelde me geweldig!! heb ook daarna een blowtje of 2 gerookt (had zware behoefte aan een blow?) en daarvan ging ik nog meer uit m'n bol en heb zelf een uurtje of 3 buiten staan dansen in de tuin, al met al een top ervaring! tis alleen ff het moment van inslaan en de onwetendheid over hetgeen wat er gebeurd wat angstig was. xtc/speed zijn echt de drugs voor mij!!!

ohw ja over dat plassen, ik had na het inslaan van de pil ineens aandrang om te plassen maar dat heb ik onderdrukt, ik zat heerlijk op me bed en had geen zin om op te staan, na een tijdje was de aandrang weg en ik hoefde de hele nacht niet te plassen.

ballie15

Belezen gebruiker
BOM

Ik heb de eerste keer dikke last gehad van paniek.
Was op ML 2006, omstandigheden waren prima, maar ik begon te twijfelen voor ik innam.
Daarna volgde het welbekende "schijt!".

Op het moment van inslaan werd het me veel te veel, ik voelde mijn hart echt rammen, ik kon niet meer best ademen, ik vond het te druk, de kots vloog uit mijn mond en neus, oncontroleerbaar.

Dankzij een vriend die heel rustig met me ging zitten en me "verzorgde" en een hoop liefde van de mensen om me heen is het redelijk goed gekomen.

De keren daarna kreeg ik in de gaten dat ik mezelf gewoon de goede richting in moet "denken".
Ik denk nu gewoon iedere keer heel hard "Laat maar komen, het feest gaat beginnen". Ik moet wel even iemand vasthouden bij de inslag, maar daarna gaat het prima. Kotsen op een festival is geen probleem meer, ik maak me er niet meer druk over, eruit is eruit, prima.

Wel kunnen anderen alles best verpesten op bepaalde momenten dat ik me even minder voel. Van die opmerkingen als: "Je gaat lekker he?"
van mensen die zelf niks hebben gebruikt ofzo, vind ik heel irritant. Dan zijn ze zo op je aan het letten, op hoe je loopt te trippen, dat moet ik niet hebben. Ook hele lelijke mensen moeten op een minder moment even niet mijn uitzicht verpesten.

Raar spul...
Ik heb er zin in!

xliset

Newbie
Hmm toch wel apart.. mensen zeggen vaak, als je er met een verkeerd gevoel aan begint kan het goed fout gaan, een week geleden was ik ook nogal down voordat ik een pilletje zou gaan nemen.. ik voelde me echt niet fijn en heb dus even gewacht. toen ik me wel weer wat beter voelde heb ik het toch gedaan en ik werd er juist 100 keer zo gelukkig van.

Bovenaan