Album top 10

Mirrorball

Bewuste gebruiker
cronos zei:
the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder :rock:
daar ben ik het echt keihard mee oneens.. ik vind de bends en ok computer minder goed..

Tuurlijk amnesiac en kid A zijn wat ontoegankelijker.. maar ze zijn wel beter.. als je het mij zou vragen

cronos

Wijs gebruiker
RosettA_StoneD zei:
cronos zei:
the bends en ok computer zijn goeie albums...Kid A en Amnesiac zijn beduiden minder :rock:
daar ben ik het echt keihard mee oneens.. ik vind de bends en ok computer minder goed..

Tuurlijk amnesiac en kid A zijn wat ontoegankelijker.. maar ze zijn wel beter.. als je het mij zou vragen
dat ze ontoegankelijker akkoord :wink: ,maar neem nu eens binnen 5 ,10,of 20 jaar?...wat gaat m'n herinneren van radiohead?volgens mij(en is nog steeds zo)...street spirit,Paranoid Android,... :hearteyes: :wave:...hun cd:in rainbows,moet ik nog steeds eens beluisteren...benieuwd :P

Hans

Wijs gebruiker
RosettA_StoneD zei:
cronos zei:

Kid A staat in mijn ogen helemaal vol met geweldige nummers. How to dissappear completely en Optimistic/In limbo zijn toch prachtig :hearteyes:. Het is allemaal zeker een stuk ontoegangkelijker dan hun vorige werk maar dat was OK Computer ook in vergelijking met The Bends. Het werd steeds minder mainstream, en steeds minder commercieel. Radiohead heeft in 2000 met Kid A/Amnesiac veel fans verloren (wat een zielepieten trouwens). Met Hail to the Thief maakten ze weer een plaat voor het wat bredere publiek, net zo als In Rainbows.

Ik ben trouwens die hard Radiohead fan. Alle albums, beste band etc... etc..
en eigenlijk vind ik elke plaat een meesterwerk behalve Pablo Honey, wil niet zeggen dat er geen goeie nummers op Pablo Honey staan.

MRC

Experimenterende gebruiker
Het is geen top 10, maar gewoon 10 albums die ik op dit moment het vetst vind:

1. Simian Mobile Disco - Attack Decay Sustain Release
2. Santogold - Santogold
3. Modeselektor - Happy Birthday!
4. Le Le - Flage
5. Underworld - 1992-2002
6. Morgan Heritage - Another Rockaz Moment
7. Justice - Cross
8. The Presets - Apocalypso
9. CSS - Cansei de Ser Sexy
10. Boys Noize - Oi Oi oi Remixed

Zo iets, moeilijk om te kiezen! Er zijn veel goede albums. Downloaden (legaal) jullie of kopen jullie nog steeds het orginele schijfje?

Man_in_the_Box

Bewuste gebruiker
Hans zei:
RosettA_StoneD zei:
cronos zei:

Kid A staat in mijn ogen helemaal vol met geweldige nummers. How to dissappear completely en Optimistic/In limbo zijn toch prachtig :hearteyes:. Het is allemaal zeker een stuk ontoegangkelijker dan hun vorige werk maar dat was OK Computer ook in vergelijking met The Bends. Het werd steeds minder mainstream, en steeds minder commercieel. Radiohead heeft in 2000 met Kid A/Amnesiac veel fans verloren (wat een zielepieten trouwens). Met Hail to the Thief maakten ze weer een plaat voor het wat bredere publiek, net zo als In Rainbows.

Ik ben trouwens die hard Radiohead fan. Alle albums, beste band etc... etc..
en eigenlijk vind ik elke plaat een meesterwerk behalve Pablo Honey, wil niet zeggen dat er geen goeie nummers op Pablo Honey staan.
OK Computer en The Bends zijn denk ik wel hun beste albums maar ook zeker de meest toegangkelijke, hun grootste hits staan toch wel op die 2 albums. De kracht van OK Computer is in mijn ogen dat er eigenlijk geen nummer echt bovenuitspringt en tegelijkertijd er ook geen uit de toon valt. Vanaf het begin tot het eind blijft het album op een consistent niveau, en dat niveau is naar mijn idee behoorlijk hoog. Dat heeft een album als The Bends veel minder, daar springen er juist wel een paar nummers bovenuit (Street Spirit, Fake Plastic Trees, Just), niet dat de rest van het album niet goed is hoor.

Je ziet ook vanaf Pablo Honey een heel duidelijke ontwikkeling in het geluid. Pablo Honey had nog een vrij straight on rock sound, dit maakte een posietieve ontwikkeling door tot en met OK Computer, toen werd er wat meer geexperimenteerd met hun sound waar met Kid A nog een zeer goed album uitkwam en met Amnesiac een wat minder. Om toch weer een beetje terug te keren naar de roots kwam Hail to the Thief die ook weer zeer goed was maar niet van het eerdere niveau, daar kwamen ze met In Rainbows weer wel aan.

Struner

Newbie
Ik vind het echt heel erg lastig, en heb het idee dat als ik dat ene album op nummer 1 zet, dat ik dan nummer 2, 3, 4 enzovoort onder mijn nummer 1 rang schik. En dat doet dan bijna pijn in mn hart haha..

Wat ik echt super fijne muziek vind gaat van Electro naar Indie en van Dupstep naar Hiphop, ook vind ik de oude gardes echt fenomenaal mooi om te beluisteren.

Daarom noem ik ook gewoon de artiesten op die ik enorm goed vind, en daar bij hun beste album / nummers.

Modeselektor - Hello Mom! & Happy Birthday!

Ed Banger - Volume 2 & 3

Chemical Brothers - Ikzelf heb cd We Are The Night maar oei, wat hebben zij veel goede platen uitgebracht

CSS - Cansei De Ser Sexy

M.I.A - Kala

De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine

Roisin Murphy - Overpowerd

Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare

Tanya Stephens - Rebelution

Gorillaz - Demon Days

Dan Le Sac VS Scroobius Pip - Angles

Het zijn er ook 11 dus..

Bovenaan