Afterparties

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ha! Vandaag ben ik 's ochtends op tijd opgestaan om naar een afterparty te gaan in een club hier ergens in Londen. Om 11:30 kwamen we binnen en zijn gebleven tot het einde om 15:00. Lekker nuchter, knallende techno, helemaal top. MAAR. Kijk. Ik ben best gewend dat op een feestje op gegeven moment iedereen naar de tyfus is. Maar dit was echt, naar de tyfus 2.0. To the next level. Mensen rolden met hun ogen, soms zag je alleen maar wit, kaken die ECHT alle kanten op gingen, mensen die onverstaanbaar tegen me aan brabbelden, mensen die lam tegen een muur stonden of gewoon achterin de zaal in slaap waren gevallen op een bank. Een jongen vertelde doodleuk tegen me: 'I just passed out.' Ergens achterin de zaal dus. Mensen vroegen vaak aan ons welk feest wij vandaan kwamen. Ja eh, uit ons bed... 'What, you slept last night?!' Bijna iedereen ging daar al vanaf vrijdag door.

Ben ik nou zo'n braaf meisje dat ik zo'n soort afterparty in NL nog nooit heb meegemaakt? Ik ben ook wel eens op een afterparty na een festival geweest, en dan lopen er misschien in totaal 2 van dit soort types rond maar echt niet een hele zaal vol. Vertel, wat zijn jullie ervaringen met afterparties? :grin:

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik ben hier ook wel eens op afters geweest hoor dat iedereen zo naar de tyfus was. Je noemt een after van een festival, maar die zijn vaak rond middernacht dus dat valt allemaal nog wel mee. Als je op een after komt die ergens in de ochtend begint is het meer zoals jij dat beschrijft. Op een after heb je vaak 2 soorten mensen. Mensen zoals jij die netjes hebben geslapen en dan lekker nuchter of in ieder geval uitgeslapen naar een feest gaan en mensen die het echt als after gebruiken en dus al heel lang doorgaan. Ik vind de sfeer op een after altijd erg bijzonder, weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven. Persoonlijk sta ik liever op een feest waar iedereen net is begonnen eerlijk gezegd.

Fool

Badass junkie
Psychedelibee zei:
Ik vind de sfeer op een after altijd erg bijzonder, weet niet zo goed hoe ik het anders moet omschrijven. Persoonlijk sta ik liever op een feest waar iedereen net is begonnen eerlijk gezegd.
Ja dan moet je ondertussen ook niet gaan slapen!

Meestal meld ik mij tegen een uurtje of 7-8 's ochtends wel af, dan is het babybedtijd voor mij geworden. :)

ooscaar

Wijs gebruiker
Psychedelibee zei:
Persoonlijk sta ik liever op een feest waar iedereen net is begonnen eerlijk gezegd.
Helemaal mee eens, dat naar de klote gaan alleen maar om naar de klote te gaan vind ik een beetje kinderachtig eigenlijk, volgende week (of volgende avond desnoods) weer een feestje toch? Als je dat zo graag wilt :P

ZERO- zei:
Ben ik nou zo'n braaf meisje dat ik zo'n soort afterparty in NL nog nooit heb meegemaakt? Ik ben ook wel eens op een afterparty na een festival geweest, en dan lopen er misschien in totaal 2 van dit soort types rond maar echt niet een hele zaal vol. Vertel, wat zijn jullie ervaringen met afterparties? :grin:
Ik denk niet dat jij nou zo een heel braaf meisje bent per se, ik denk dat het meer komt omdat je het soort afterparties dat jij beschrijft veel minder hebt in Nederland dan in bijvoorveeld Londen of Berlijn. Uit mijn vakantie-ervaringen weet ik dat letterlijk het hele weekend non stop doorfeesten kan in Berlijn, ook al heb ik dat niet actief gedaan. In Londen kan dat blijkbaar ook. In Nederland is het op een gegeven moment voorbij, behalve tijdens ADE misschien of tijdens weekenders in clubs zoals Radion of zoals eerst in Trouw. Naar mijn ervaring beperken de afterparties zich tot chillen en hangen ergens en hooguit tot het middaguur. Laat genoeg naar mijn mening, niets mis met slapen! :mrgreen:

Narayani

Bewuste gebruiker
Om 7 uur worden mijn benen slap en heb ik het feestje meestal wel weer gezien. Hooguit nog enkele uurtjes bij iemand thuis chillen en een jointje roken, wat eten misschien. En dan weer lekker naar bedje toe.

Kan me ook niet voorstellen dat het leuk is om knettervaag nog uren door te feesten. Je haalt alle rek uit de avond én jezelf en betaalt daar een flinke prijs voor...

Bobsacamano

Badass junkie
Voor mij ook vaak wel klaar hoor rond een uur of 7 a 8 dan hooguit nog thuis met wat vrienden lijntje keta doen of zo maar verder nee nooit zin in.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Ik ga toch ook meestal naar huis rond 7 a 8 uur. Thuis wat afteren met vrienden, wiet en de overige drugs die er dan zijn. Meestal eindigt dat in een dag waus bankhangen en vriend per vriend die afvalt omdat die geen film meer kan volgen door in slaap te vallen

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
ooscaar zei:
In Nederland is het op een gegeven moment voorbij, behalve tijdens ADE misschien of tijdens weekenders in clubs zoals Radion of zoals eerst in Trouw. Naar mijn ervaring beperken de afterparties zich tot chillen en hangen ergens en hooguit tot het middaguur. Laat genoeg naar mijn mening, niets mis met slapen! :mrgreen:
Ja precies ja, zo blijkt ook uit bovenstaande reacties. Meesten hier gaan toch ook thuis afteren, als ze het al doen.. Ik las laatst in een artikel van een vrouw die 24 uur in Radion verbleef dat ze de enige was die er zo lang was. :P Als het aanbod er wel is wordt er blijkbaar ook niet zo veel op ingegaan.

Ik heb zelf heel af en toe eens geafterd, zowel op feest als thuis, maar eigenlijk was dat ronduit kut. Op een gegeven moment is het gewoon klaar, haha. :wave:

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
ooscaar zei:
Psychedelibee zei:
Persoonlijk sta ik liever op een feest waar iedereen net is begonnen eerlijk gezegd.
Helemaal mee eens, dat naar de klote gaan alleen maar om naar de klote te gaan vind ik een beetje kinderachtig eigenlijk, volgende week (of volgende avond desnoods) weer een feestje toch? Als je dat zo graag wilt :P

ZERO- zei:
Ik denk niet dat jij nou zo een heel braaf meisje bent per se, ik denk dat het meer komt omdat je het soort afterparties dat jij beschrijft veel minder hebt in Nederland dan in bijvoorveeld Londen of Berlijn. Uit mijn vakantie-ervaringen weet ik dat letterlijk het hele weekend non stop doorfeesten kan in Berlijn, ook al heb ik dat niet actief gedaan. In Londen kan dat blijkbaar ook. In Nederland is het op een gegeven moment voorbij, behalve tijdens ADE misschien of tijdens weekenders in clubs zoals Radion of zoals eerst in Trouw. Naar mijn ervaring beperken de afterparties zich tot chillen en hangen ergens en hooguit tot het middaguur. Laat genoeg naar mijn mening, niets mis met slapen! :mrgreen:

beetje off-topic maar er komt weer een nieuwe ''trouw'' het heet ''de school'' is in west in een oude ROC. wilde ik even zeggen :wave:

MeejheM

Badass junkie
Ik ben echt op zat van dergelijke afterparties geweest. dit is meer weggelegd voor mensen die geen of weinig verplichtingen hebben doordeweeks.

als je een nachtje doorhaalt kun je toch net zo goed doorfeesten tot je omvalt? dat de politie een einde maakt aan een feestje betekend niet dat je moet gaan slapen, of dat de muziek uitgaat en de lichten aan in een club is ook geen excuus.

Ik weet niet precies hoe het in london is op het moment, te duur voor mijn smaak, maar in praha en berlin zijn er gewoon plekken waar standaard elke zondag een soort afterpartie is. als je vrienden dan naar een ander feestje geweest zijn kun je ze daar meestal terugvinden.

ik vind een beetje hangen, en langzaam aan naar buiten, de zon en de maatschappij tegenmoetgaan ook wel eens fijn in kleine stapjes.

ooscaar

Wijs gebruiker
kokosmakroon900 zei:
beetje off-topic maar er komt weer een nieuwe ''trouw'' het heet ''de school'' is in west in een oude ROC. wilde ik even zeggen :wave:
Weet ik, ben benieuwd of het wat gaat worden! Helaas de oude Trouw niet echt mee kunnen maken, omdat ik daar toen nog te jong en te onschuldig voor was :P

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
MeejheM zei:
Ik ben echt op zat van dergelijke afterparties geweest. dit is meer weggelegd voor mensen die geen of weinig verplichtingen hebben doordeweeks.
[...]
Ik weet niet precies hoe het in london is op het moment, te duur voor mijn smaak, maar in praha en berlin zijn er gewoon plekken waar standaard elke zondag een soort afterpartie is. als je vrienden dan naar een ander feestje geweest zijn kun je ze daar meestal terugvinden.
Ja, dat kan hier dus blijkbaar ook. :P Maar waar ben jij naar dat soort feestjes geweest? Waar zitten die verstopt?

MeejheM

Badass junkie
dat doen we hier ook. ik heb met vrienden samen ook een flinke geluidsinstallatie staan, en als we het te vroeg beëindigd zien worden door gestapo of organisaties die zich aan de regels houden komen we daar vaak samen.

zulke plekken zijn er meer in nl, maar ook praha, charleroi, berlin, dortmund, en nog wat in noord frankrijk. check je netwerk zou ik zeggen. als ik bijvoorbeeld in italie ben zoek ik die stekken op om te checken waar een vet feestje is bijvoorbeeld.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
ZERO- zei:
Ja, dat kan hier dus blijkbaar ook. Maar waar ben jij naar dat soort feestjes geweest? Waar zitten die verstopt?
Ze zijn hier ook gewoon inderdaad, maar vaak wat meer in de illegale sfeer, dus niet zozeer in clubs. Dat zijn van die feestjes waar je net van moet horen via via.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik ben nog nooit naar een afterparty geweest. Ik ga 2, hoogstens 3x per jaar naar een festival of feest, soms zelfs maar 1x per jaar als het zo uitkomt. Ik ga dan alleen zomers naar dag/avond outdoor festivals. Die stoppen meestal om 23.00 en dan ben ik echt he-le-maal gesloopt.. Dan ga ik naar huis of waar ik logeer en plof neer. Dan drinken we nog een thee en hebben blowtje erbij en wat fruit om na te chillen. Nou en ik denk dat ik dan zo rond 02.00/03.00 echt in mijn koffer lig. Slappe hap volgens mij als ik dit hier lees hahaha! :grin:

ooscaar

Wijs gebruiker
Dunnetjess33 zei:
Slappe hap volgens mij als ik dit hier lees hahaha! :grin:
Hier heb je denk ik wel een stuk meer plezier van dan zondagmiddag laat op een of andere vage after te staan :P

broodjeaap

Experimenterende gebruiker
Ik was afgelopen ADE op zo'n after. Eerst het 'gewone' feest tot 8 uur 's ochtends. Vervolgens met onze nieuwe beste vrienden naar de melkweg, waar een feestje was vanaf 08.00 ofzo.. en volgens mij zonder eindtijd. ben nog tot 15.30 geweest, non stop gedanst (al had ik om 03.00 voor het laats een beetje 4fmp bijgepakt, dus vergeleken met de meeste best netjes). Maar er waren inderdaad veel gasten die niet heel fris uit hun ogen keken. Het feit dat er ook verkleedspullen werden uitgegooid en iedereen dus vaag was met een of andere pruik op hun hoofd maakte het al helemaal gaar :tearsofjoy:

MeejheM

Badass junkie
Voor een hoop mensen is het ook gewoon een alternatief om thuis naar het plafond te staren, familie tegen te komen, of gewoon normaal doen op je gare zondag.

Ikzelf doe liever thuis wat klusjes, s'middags wat boodschappen en bestel s'avonds meestal nog wat vette bezorg troep, maar ik ben nooit meer zo heel gaar, das meer voor beginners...

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik heb ze ook zeker wel meegemaakt, maar ik haak dan vaak wel vrij snel af. Vanwege m'n spierziekte kan ik ondanks de drugs gewoon op een gegeven moment niet meer dansen en heb ik er gewoon geen energie meer voor. Vind het ook vaak niet heel gezellig meer. Ben feesten na een uurtje of 10 a 12 toch écht écht wel zat :wink:

Thuis afteren daarentegen vind ik heerlijk en kan ik een stuk makkelijker aan. Lekker bankhangen en slappe filmpjes kijken, muziek maken, door de buurt wandelen, dingen in elkaar zetten of slopen... Mijn afters zijn meestal thuis dus en duren doorgaans tot de volgende avond en dan val ik om 8 of 9 uur 's avonds in slaap :P

Ik ben gewend dat als het eenmaal licht is en een uur of 8 a 9, dan kan ik echt niet meer slapen en probeer ik het dus ook niet meer.

Timmie94

Bewuste gebruiker
Ik ben niet zo heel erg van dr afterparties, meestal als het feest afloopt ben ik er ook wel klaar mee, vooral als ik xtc op heb. Met 4f kan ik meestal nog wel ff doorgaan maar ik vind het ook wel prima om gewoon op tijd thuis te zijn. Vaak doen we gewoon nog even bij iemand thuis chillen en een jointje roken ofzo. Of keta als dat er is, altijd wel leuk op afters haha.

Vroeger, (lees anderhalf jaar geleden), kon ik prima ma een avondje studio 80 nog doorgaan bij een vriend tot 1400 ofzo maar ik merk gewoon dat ik nu vaak al rond 0900 te moe ben en mezelf ook niet te veel wil vertyfen.

Als ik 4f op heb dan kan ik toch meestal niet slapen dus dan ga ik meestal maar gewoon wat normale dingen doen overdag. Naar t centrum om een nieuwe percolator te halen ofzo :tongueout:

Narayani

Bewuste gebruiker
Timmie94 zei:
Naar t centrum om een nieuwe percolator te halen ofzo :tongueout:

Haha, niet onbelangrijk om hartkloppingen-koffie te kunnen zetten :P

Vind t wel lekker maar is niet voor caffeïne-pussies.

Bobsacamano

Badass junkie
Deze NYE ook naar een after gewest en die was nog beter dan mijn hoofdfeestje zeg maar. Iedereen danste nog vol op was echt geweldig. Tot uurtje of 10 gebleven en daarna lekker 5 km naar huis gelopen in het zonnetje.

MeejheM

Badass junkie
typisch geval verkeerde feestje, bij ons ging het door tot januari.

op de 3oe waarschuwing gekregen van de wijkagent dat we met oud en nieuw geen geluidsoverlast zouden veroorzaken :grin: ...op een verlaten industrieterein.

vanaf buiten gemeten kwamen we daar met 1,x decibel(geen DbA) overheen.

F the P that B. die conclusie trokken ze zelf ook met oudjaar en kwetterende Tetra porto's. autobranden, gebouwen in de fik...

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
SmartieAndMe zei:
Ik vind je post moeilijk te volgen... Ligt dat aan mij?
Ligt niet aan jou inderdaad. Ik heb net met veel moeite het grootste deel van zijn post ontcijferd denk ik. De laatste zin heb ik inmiddels ook ontcijferd, maar om nou te zeggen dat ik de strekking volledig snap...

MeejheM

Badass junkie
veel vakjargon voor mensen die van gratis feestjes geven houden.

strekking is ongeveer:

pand gekraakt, waarschuwing van de politie daar gekregen dat ze geen geluidsoverlast tolereren op 31 dec en 1 januari. en dan nog op een verlaten industrieterein, op de achtergrond klinkt het als een oorlogsgebied.

de daadwerkelijke geludsoverlast was buiten door ons en de politie niet te meten vanwege hard vuurwerk wat de metingen verstoord :)

conclusie:

oom agent snapt zijn prioriteiten, of die van zn baas niet meer.

Bovenaan