1e joint was ik 12, ben nu 34, rook fulltime vanaf mijn 15e. Dit is de derde keer dat ik weer ga stoppen. Begon in mijn tienerjaren steeds meer te roken, omdat alles te langzaam ging in de klas ( te makkelijk), had echter ook een aggressieviteits probleem en als ik rookte was dat minder tot nihil. Dit betekent dat ik alles stoned heb gedaan in mijn leven. Heb mijn atheneum stoned doorlopen, evenals mijn studie op de HEAO, beide gehaald trouwens. Heb stoned mijn rijbewijs gehaald, wat er ging geen minuut voorbij dat ik niet stoned was ( als je het nog stoned kan noemen,voelde meer als sigaret ( van mijn 16e tot 27 sigaretten gerookt ).
Heb ook altijd stoned gewerkt, maar omdat ik altijd stomed ben en ook nog eens last heb van allergien, is dat nooit iemand opgevallen, vermoedens ok, maar als je beter presteerd dan de rest valt dit ook niet op.
2 keer via jellinek gestopt ( 5 maanden 1e keer gestopt, 2e keer 7 mndn ofzo) en nu zelf, want duurt te lang via jellinek ( bureaucratie ), en dan heb je geen zij meer om te stoppen.
Kreeg diazapan van jellinek, maar heb ik niet ingenomen.
Kwam nadat ik 2/3 maanden was gestopt in 1 keer heel veel aan, ja blowen maakt je dun en nee je bent geen blower als je maar 1 joint rookt.
Negatieve afkickverschijnselen die ik ondervond ( een dokter begeleide mij hield mijn fysieke en mentale gesteldheid bij )
- 2 tot 3 weken slaap je slecht in, oom al ben je kapot moe, je valt niet in slaap ( sta alsnog gewoon vroeg op )
- trillingen in de benen,werd er helemaal gek van...kreeg iets, maar ben de naam vergeten
- prikkelbaar
- slechter rijden in het verkeer, rij aggresiever en sneller en ben minder scherp ih begin, na een paar maanden wordt dit weer hetzelfde als toen je wel blowde.
- overmatig zweten ( dat is waarschijnlijk de teer en thc die je uitzweet
-warm/koud
-minder eetlust ih begin
- 1 e week had ik een verminderde weerstand
-onrustig
-verminderd concentratie vermogen, doordat je inrustig bent van het afkicken
Ik ga het nu weer proberen, maar zonder jellinek. Is nu mijn 2de dag en ondervind dezelfde afkickverschijnselen.
Ik heb gemerkt, dat de aflickverschijnselen afhangen van je gebruik en je begruikers periode.
Ikzelf rook best veel, id ochtens haal ik 20 euro en die is rond 7 uur op en dan haal ik meestal nog eens. 20 of 30 euro. Van 1 gram weed word ik echt niet stoned, moet er 2 of 3 achter elkaar roken om een beetje rustig te worden.
Sorry als mijn verhaal een beetje warrig is, heb nog niet geslapen natuurlijk, hoewel ik kapot moe ben.
Hopelijk hou ik het dit keer wel langer vol.
Ps. Afkicken van weed/hasj gaat gepaard met fysieke en mentale Klachten. Heb dat zelf ondervonden, net als meerdere mensen. Wetenschappelijk wordt er volgems mij weinig onderzoek gedaan hiernaar, als je twijfelt ga je naar een afkickkliniek en vraag je de begeleiders, doktoren, psychologen en ervarings deskundigen.