Afkicken

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Niet wetenschappelijk onderbouwt maar ik denk van wel ja, zeker als je dagelijks gebruikte. Speed zorgt toch voor een versnelde stofwisseling en verhoging van het energieverbruik en je lichaam word daar "lui" van dit niet zelf te doen. Dit is hetzelfde met roken. Ook (extra) eten als onbewuste vervanging/onderdrukking van cravings kan een grote oorzaak zijn verwacht ik. Goed eten en veel beweging kunnen helpen. Volgens mij kan het best even duren voordat je lichaamseigen stofwisseling weer normaal is als voordat je ging gebruiken, maar uiteindelijk gebeurt dat wel. Hoe beter je voor je lichaam zorgt, hoe sneller dat het geval zal zijn denk ik.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Niet wetenschappelijk onderbouwt maar ik denk van wel ja, zeker als je dagelijks gebruikte. Speed zorgt toch voor een versnelde stofwisseling en verhoging van het energieverbruik en je lichaam word daar "lui" van dit niet zelf te doen. Dit is hetzelfde met roken. Ook (extra) eten als onbewuste vervanging/onderdrukking van cravings kan een grote oorzaak zijn verwacht ik. Goed eten en veel beweging kunnen helpen. Volgens mij kan het best even duren voordat je lichaamseigen stofwisseling weer normaal is als voordat je ging gebruiken, maar uiteindelijk gebeurt dat wel. Hoe beter je voor je lichaam zorgt, hoe sneller dat het geval zal zijn denk ik.
Aaah je stogwisseling komt ook terug normaal..das mooi om te lezen..jammer dat het zijne tijd nodig heeft..

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Aaah je stogwisseling komt ook terug normaal..das mooi om te lezen..jammer dat het zijne tijd nodig heeft..
Probeer je eerst volledig te focussen op het afkicken en stoppen. Dat is belangrijk nu. Niet of je aankomt. Wat heb je liever, je helemaal top voelen en clean zijn maar bv 10 kg zwaarder dan je nu bent, of nog helemaal verslaafd en in de put maar wel nog slank? Als je een poos echt clean bent en je dus goed voelt, gaat je figuur vanzelf. Juist omdat je je weer goed voelt.

lotske1984-

Wijs gebruiker
Probeer je eerst volledig te focussen op het afkicken en stoppen. Dat is belangrijk nu. Niet of je aankomt. Wat heb je liever, je helemaal top voelen en clean zijn maar bv 10 kg zwaarder dan je nu bent, of nog helemaal verslaafd en in de put maar wel nog slank? Als je een poos echt clean bent en je dus goed voelt, gaat je figuur vanzelf. Juist omdat je je weer goed voelt.
Ik ben al 17 kg bij gekomen mag ophouden nu..:)natuurlijk wil ik clean zijn en mij goed voelen..

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter

Ik heb hier echt totaal geen verstand van hoor en me er ook niet in verdiept, maar het lijkt me veel meer een leefstijlkwestie dan een stofwisselingskwestie? De speed maakt het je natuurlijk wel heel erg makkelijk om gewicht te verliezen, je hebt geen honger en toch veel energie, waardoor de kilo’s er vanaf vliegen. Eigenlijk een vorm van ‘vals’ afvallen.

Nu ben je speedvrij en moet je het op eigen krachten doen. Je honger is terug, en dus ben je geneigd je oude eetpatroon weer op te pakken, waardoor je logischerwijs aankomt. Het is misschien een idee om daar wat kritischer naar te kijken in plaats van om het alleen op je stofwisseling te gooien. :wink: Gezond eten Lotske! Maar ben het wel eens met wat hierboven gezegd wordt: eerst maar eens focussen op clean blijven.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
mag ik meedoen met stoppen?

het was allemaal niet zo ernstig, 2 maanden geleden 10 gram natte gehaald, ik hield iets meer dan de helft over. nog wat weggegeven en nu is het op. gelukkig maar, want het moet niet te gek worden natuurlijk. :P

wat afvallen betreft, ik heb heel goede resultaten behaald met stoppen met suikerproducten en een koolhydraatarm dieet. de kilo's vlogen er af. misschien werkt dat voor jou ook?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb echt geen idee hoe dat na een speed verslaving gaat maar ik weet datmet stoppen met roken (sigaretten) je maximaal 2 a 2,5 kg aankomt door de veranderde stofwisseling. De rest is puur extra eten omdat je vervanging zoekt en ook gewoon meer eetlust hebt omdat roken dat (kan) onderdrukken.
Dus mensen die roepen dat ze omdat ze door dat ze gestopt zijn met roken 20kg zijn aankomen, komen dus die 18kg bv alleen aan door meer of anders eten. Dat zei mijn diëtiste. Elk pondje gaat door het mondje. Maar in dit geval lijkt het mij echt beter puur te focussen op de verslaving en niet je gewicht. One thing at the time..

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb echt geen idee hoe dat na een speed verslaving gaat maar ik weet datmet stoppen met roken (sigaretten) je maximaal 2 a 2,5 kg aankomt door de veranderde stofwisseling. De rest is puur extra eten omdat je vervanging zoekt en ook gewoon meer eetlust hebt omdat roken dat (kan) onderdrukken.
Dus mensen die roepen dat ze omdat ze door dat ze gestopt zijn met roken 20kg zijn aankomen, komen dus die 18kg bv alleen aan door meer of anders eten. Dat zei mijn diëtiste. Elk pondje gaat door het mondje. Maar in dit geval lijkt het mij echt beter puur te focussen op de verslaving en niet je gewicht. One thing at the time..

Is inderdaad bekend van nicotine ja, dat als je stopt je én weer meer honger krijgt én je stofwisseling normaliseert (maar dat gaat dan inderdaad over enkele kilo’s, geen 20).

Speed haalt je hongergevoel alleen nog maar sterker onderuit dan nicotine en zet je stofwisseling ongetwijfeld ook een aantal standjes hoger. Vanaar ook dat het eigenlijk valsspelen is, afvallen op speed. Als je ermee stopt, moet je het toch weer doen met je normale energiebehoefte en -verbruik. Dan lijkt mij dat het vrij zinloos is om passief af te gaan wachten tot alles zich vanzelf wel weer oplost. Je kunt er zelf aan werken om met een normaal hongergevoel tóch niet teveel aan te komen. Maar goed, ik kan me heel goed voorstellen dat dat niet makkelijk is of even geen prioriteit heeft als je met de speed-afkick worstelt.

lotske1984-

Wijs gebruiker

het was allemaal niet zo ernstig, 2 maanden geleden 10 gram natte gehaald, ik hield iets meer dan de helft over. nog wat weggegeven en nu is het op. gelukkig maar, want het moet niet te gek worden natuurlijk. :P

wat afvallen betreft, ik heb heel goede resultaten behaald met stoppen met suikerproducten en een koolhydraatarm dieet. de kilo's vlogen er af. misschien werkt dat voor jou ook?
Koolhydraatarm dieet wat houd dat ik..wil zeker 17 kg afvallen..

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Koolhydraatarm dieet wat houd dat ik..wil zeker 17 kg afvallen..
Lieve Lotske, ga nou eerst afkicken meid. Tegelijk afkicken en lijnen wordt een fiasco, geloof me.
Net als lijnen en stoppen met roken tegelijk, dat vergt wel zo vreselijk veel discipline. Probeer nu eerst clean te worden en op die manier voor jezelf te zorgen. Is echt beter nu hoor. Hou van jezelf!

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Wat @lotske1984- hier niet in gedachten houd is het feit dat je van langdurig benzogebruik ook flink kan aankomen...
was ze daar niet mee bezig met het benzodiazepinewithdrawlproces???(het afkicken lotske van benzo's):wink:

Dan ga je ook zeker weer afvallen !
Benzo's na speedgebruik blijven gebruiken kan zeker en vast tot gewichtstoename leiden , heb dit ooit zelf mee gemaakt.:smilecat:

Gaat er snel terug van hoor .

lotske1984-

Wijs gebruiker

Tuurlijk mag je meedoen mee stoppen..

P

Pompen

Gast
komt elke speed gebruiker die afkick bij in gewicht.?
Nope ben wel meer gaan eten maar ben ook het water drinken en minder vet eten gaan vasthouden waardoor er na 20kg afgevallen te zijn, eigenlijk niks is bij gekomen.

Syl

Badass junkie
Denk dat het ook aan je eigen levenstijl ligt.
Ben 8 jaar verslaafd geweest aan speed en nu 19 dagen clean.
Ik merk inderdaad wel dat ik meer eetlust nu heb .
Voorheen nam ik wel altijd ontbijt en avondeten maar daar tussenin niks.
Had weinig eetlust door de speed.
Eetlust is nu nog niet heel geweldig maar al wel wat meer.
Zorg nu dat ik goed ontbijt en verplicht mezelf om tussendemiddag te eten en avondeten.
Verder ga ik zodra mijn gezicht weer wat hersteld is weer lekker naar de sportschool toe.
Denk dat inderdaad belangrijkste is om gewoon eerst te focussen op het afkicken .
Dus gezond te eten en ook je rust te pakken .
De rest komt vanzelf wel weer .

Bovenaan