Afkicken van wiet

Geachte mensen,

Ik ben sinds vandaag gestopt naar 3 maanden elke 5 tot 6 jointjes Haze.

Ik kan je vertellen dat dit de eerste keer is dat ik er veel meer van af zie dan vroeger. Het is gewoon hard drugs.

1. Hartkloppingen tot 160 per minuut.
2. Braken in de ochtend.
3. Je hoofd is op een andere planeet.
4. Geen eet lust meer.
5. Hyperventilatie dat soms vaak naar chronische hyperventilatie gaat, dit door dat blowen eigenlijk hyperen is door veel uit te blazen.
6. Soms als je ook nog marlboro rookt bevoorbeeld krijg je een raar effect in het hoofd dat vaak angsten uit lokt.
7. Dubbele hartslag in rust.
8. Veel zweeten, dus drinken is heel belangrijk. 2L Water per dag.

Omdat ik hyperventilatie heb gebruik in 2 x per dag Lorazepam van 2.5mg, 2x per dag Uni-Tranxene van 15mg. En ik durf er ook nog eens Diazepam 10mg erbij te gebruiken. En niks helpt voor het afkicken van wiet. Waarschijnelijk omdat ik al 2 jaar deze pillen neem en dus minder goed werken voor zeer heftige dingen.

Wiet is echt niet onschuldig. Wiet probeer je vaak eens in je leven. En dan ben je verkocht omdat je het gevoel heerlijk vind. Maar kan ook verkeerd vallen bij eerste keer.

Ik wens iedereen su6 met het afkicken.

Stop wiet, het is hard drugs.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Vervelend man, sterkte met afkicken. Ik moet zeggen dat jouw situatie wel heftig is, de meeste mensen kicken gemakkelijker af van wiet.

Wiet is zeker niet onschuldig inderdaad, maar je kunt het alleen gebruiken als je je weet te beheersen tot een niet te grote hoeveelheid. De hoeveelheid die jij opnoemt, 5 tot 6 Haze (per dag neem ik aan?) is een zware verslaving en hierbij kun je inderdaad dit soort verschijnselen verwachten.

Zo lang iemand niet elke dag gaat blowen en ook niet te veel op een dag kan het niet zo veel kwaad. Het is alleen belangrijk om het recreatief te blijven gebruiken en niet uit gewoonte of verslaving.

Ik snap dat je mensen wilt behoeden voor jouw situatie, maar omdat jij er een slechte ervaring mee hebt betekent niet dat die miljoenen mensen die er wel beheerst mee omgaan het ook niet meer moeten gebruiken.

cityboy

Newbie
inderdaad ik moet je gelijk geven..

rook van mijn 15de tot 22ste alle dagen wiet.
Ben nu mijn 2de week aan het stoppen alleen in de week.

alles wat jij hebt, ervaar ik ook slechtkomen van sigaret, hyperventieleren, paniek, niet slapen, agressie, depressief.

Nu ondervind ik pas ook wat wiet met je kan doen maar toch wil ik blijven volhouden om alleen de vrijdag en zaterdag wat te roken.

grtz

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Hey kerel,

Ikzelf kamp ook met een hevige wietverslaving, al denk ik dat mijn ontwenningen minder heftig zijn. Dit is de vierde dag dat ik ben gestopt, en de trek is er nog steeds. Maar daar is een trucje voor, geleerd van yoram: verzin een gebaar of tic als trek opkomt. Tik bijvoorbeeld drie keer op je voorhoofd. De eerste dagen zul je denken, ja dan moet ik elke fucking keer op me hoofd tikken; sla dit eerste paar dagen dan over. Dit lijkt onzin, maar omdat je nadat je langere tijd gestopt bent geen trek hebt, maar dan plotseling een vlaag kan ervaren, is dit een soort van geheugensteuntje, om je eraan te herinneren dat de trek er nog is. Een sluipmoordenaar zou een goede omschrijving zijn. Vaak is het een kettingreactie die je zelf niet door hebt. Het ontkent zich, en pas nadat je weer hebt geblowd denk je: 'ah fuck, wat heb ik gedaan?'

Ik heb zelf al langere tijd met suïcidale gedaches rondgelopen. Het ging zelfs zo ver dat ik er heilig van overtuigd was dat zelfmoord plegen en andere mensen de dood mee in te sleuren de oplossing was. Ik zag geen oplossing voor mijn problemen, het was uitzichtloos. Dus er bleef maar 1 optie over: 'De dood'. Heb zelf ongeveer 3 jaar geblowd. Ik had 3 enorm goeie vrienden, maar echt vrienden met wie je alles deelde, echt bloedsbroeders (wat een kutwoord eigenlijk) Doordat ik dus zoveel blowde hield ik alleen nog maar blow-maatjes over.

Twee weken geleden kreeg ik erge steken in mijn hart. Een drukkend gevoel. Ik gelijk doodsbang natuurlijk, maar er was niks. Tot eergister: een enorme druk op me borst, happen naar adem, duizelig, alles tintelen, ik werd helemaal paranoia. Naar het ziekenhuis gereden als een malle, wat bleek: Paniekaanval. Op dat moment ging er zo'n enorme openbaring over me heen. Het was de schuld van de wiet. Alle stress en alle emoties had ik al die tijd weggeblowd. Ik had 2 gezichten, een masker, waar niemand vanaf wist. Ik kon het zo goed verborgen houden, totdat het op een gegeven moment gewoon niet meer ging. Ik stortte in.

Nu heb ik simpel gezegd geen vrienden meer. Helemaal niemand. Ik vertelde mijn blow-maatjes dat ik wilde stoppen, en na een ruzie en veel gezeik ben ik tot de conclusie gekomen dat deze vrienden geen echte vrienden waren. Ze hebben me laten vallen als een baksteen. Ik ben er achter dat ik verslaafd ben. Ik ben echt zo zwaar verslaafd dat ik MOET stoppen, voor de rest van mij leven.

Ik weet niet hoe oud je bent. Ben je volwassen, met een eigen stekkie en een eigen leven? Of woon je nog bij pa en ma? Ikzelf ben 18 jaar oud. Woon bij me ma. Ik weet dat het enorm moeilijk is. Ik lees dat je heftige lichamelijke ontwenningen meemaakt. Dit valt bij mij persoonlijk redelijk mee. Ik heb vaak last van koppijn en zweten, maar verder is het bij mij allemaal psychisch. Het is meer een gevoel.

Even heel serieus nu. Stel je zelf voor, eerlijk, hoe je leven eruit gaat zien als je niet stopt. Ik wil je geen angstaanval aanpraten, absoluut niet. Maar denk er eens over na. Denk je dat je echt iets gaat bereiken? Denk je dat je, met al die heftige verschijnselen die je opnoemt, je jezelf echt kan ontwikkelen tot een volwaardig en prachtig persoon? Zoiets zie je niet als je verslaafd bent. Ik ook niet. Dat is precies de roes die cannabis je geeft: je leeft met een roze bril op. Je stapt in een andere wereld. Je stapt in de roes als iemand die in zijn jas stapt. En het wordt niet makkelijker. Het wordt alleen maar moeilijker.

Ik weet uit ervaring zo ongeveer wat stoppen met wiet heel moeilijk kan maken, vooral als je lange tijd (zeg maar 2 jaar of langer) veel hebt geblowd. Als je zovaak blowt onderdruk je bepaalde gevoelens en emoties door te gaan blowen.

Wat vaak gebeurt bij mensen die blowen en erachter komen dat ze toch echt moeten stoppen
(problemen komen overduidelijk door het blowen) is dat ze tijdens het stoppen al hun binnenkomende gedachtes en emoties uitbundig gaan bestuderen. Je gaat je afvragen wat je nou eigenlijk al die tijd hebt gedaan. 'Wat heb ik nou bereikt al die tijd?' 'Wat is mijn doel in het leven?' Omdat een verslaving een langzaam en geleidelijk proces is heb je vaak niet door wanneer je écht verslaafd bent. En al ben je er wel achter, dan gebeurt datgene waar verslaafden kampioen in zijn: uitstellen. Je wilt niet onder ogen zien dat je een probleem hebt. Dat zie jij gelukkig wel. Mensen denken vaak dat de achterliggende problematiek eerst opgelost moet worden voordat ze gaan stoppen. Dit is precies omgekeerd. Blowen is oorzaak van de problemen, niet de problemen oorzaak van het blowen.

De eerste paar dagen zal je je vreselijk gaan voelen. Je moet gaan robotten. Ga binnenkomende gedachtes absoluut niet bestuderen, blijf niet stilzitten, onderneem dingen! Doe iets, wat dan ook! Door bezig te zijn zul je je gedachtes van het blowen af kunnen zetten. De eerste 2 weken zou ik blijven robotten. Daarna kun je langzaamaan gaan uitstippelen wat je nieuwe leven voor indeling gaat krijgen.

Ik weet niet of je dit verhaal tot het eind hebt gelezen. Ik heb veel van deze tips gehaald uit Yoram Stein's boek 'Stoppen met Blowen'. Lees het maar eens, het helpt je heel veel. Die kerel was echt een extreem geval. Hij blowde dag in dag uit, zeker 20 joints per dag zowat. En het is hem gelukt om te stoppen. Hij heeft het nooit meer aangeraakt.

Heb je behoefte aan een mede-afkicker? Mijn msn staat open voor je, stuur me maar n berichtje ofso.

Het gaat je lukken. Heel veel succes!

(weet niet of alles opgaat voor jou situatie, maar dat hoor ik dan nog wel)

@ cityboy Enkel in het weekend nog blowen kan verkeerd gaan, wees sterk.
Vaak word het 1 dan 2 en de rest zul je wel kennen.
De kans is dus groot voor een terugval.

Sterkte

@ SmartieAndMe Ik wil enkel de mensen erop behoeden voor het te laat is. Ik zie daar niks mis aan om dat te doen. Je hebt het over miljoenen mensen die er geen last van hebben.

Weet je hoeveel mensen ervan af zien van het afkicken van wiet?

Bij zwake mensen heeft de wiet de controle over zo persoon. En niet andersom wat wel vaak gezegt word.

Ik ben 38 jaar en heb dus aardig wat gezien in mijn leven wat wiet kan doen bij een mens.

Ik blowde op mijn 16 jaar tot 18 jaar, dat is 2 jaar dus. Maar toen was wiet nog te doen omdat ze nog niet zo sterk waren.

Dus ja sorry SmartieAndMe, ik blijf de mensen behoeden op het gevaar van wiet.

Verder even goede vrienden

In mijn topic van boven staat

Omdat ik hyperventilatie heb gebruik in 2 x per dag Lorazepam van 2.5mg, 2x per dag Uni-Tranxene van 15mg. En ik durf er ook nog eens Diazepam 10mg erbij te gebruiken. En niks helpt voor het afkicken van wiet. Waarschijnelijk omdat ik al 2 jaar deze pillen neem en dus minder goed werken voor zeer heftige dingen.

Nu is de huisarts bij mij thuis geweest voor een bloedonderzoek ect.
Nu willen ze dat ik ineens van 2 Uni-Tranxene van 15mg (30mg dus) naar 15mg gaan gelijk.
Is het niet zo dat die ene pil minder niet beter kan afbouwen in plek van gelijk terug te gaan naar 15mg? Heb gisteren dus 1 Uni-Tranxene van 15mg genomen en 9 uur later begon de afkick verschijnselen, zweten, lage bloeddruk 90/54, duizelig, onrust.

Is iemand die mij daar een antwoord op kan geven wat het beste is.
15mg minder in 1 keer lijkt mij niet gewoon.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
BlackMagic zei:
@ SmartieAndMe Ik wil enkel de mensen erop behoeden voor het te laat is. Ik zie daar niks mis aan om dat te doen. Je hebt het over miljoenen mensen die er geen last van hebben.

Weet je hoeveel mensen ervan af zien van het afkicken van wiet?

Bij zwake mensen heeft de wiet de controle over zo persoon. En niet andersom wat wel vaak gezegt word.

Ik ben 38 jaar en heb dus aardig wat gezien in mijn leven wat wiet kan doen bij een mens.

Ik blowde op mijn 16 jaar tot 18 jaar, dat is 2 jaar dus. Maar toen was wiet nog te doen omdat ze nog niet zo sterk waren.

Dus ja sorry SmartieAndMe, ik blijf de mensen behoeden op het gevaar van wiet.

Verder even goede vrienden

@BlackMagic Snap ik zeker, reden dat ik reageerde is voornamelijk omdat ik je de term harddrugs zag gebruiken. Ik denk dat je verhaal zeker van waarde is voor andere cannabis gebruikers, echter kun je denk ik beter benadrukken dat ze moeten oppassen voor gewoonte dan dat ze er helemaal mee moeten stoppen, want dat gebeurt waarschijnlijk toch niet.

Mijn mening is dat cannabis absoluut gescheiden moet blijven van de harddrugs. Het is zeker niet onschuldig, daarom draagt softdrugs ook de term drugs, maar ik vind zeker dat er een duidelijke scheiding tussen cannabis en harddrugs moet blijven.

Ik heb liever dat mensen een joint opsteken dan een lijntje coke nemen of een pil naar binnen gooien. De risico's daarvan zijn niet te vergelijken dus is wat mij betreft de scheiding softdrugs/harddrugs geheel terecht. Dat neemt niet weg dat mensen die een joint opsteken zeker moeten beseffen dat softdrugs ook gewoon drugs zijn en dat daar ook risico's aan verbonden zijn.

Aan cannabis kun je net zo goed verslaafd raken, zoals jij hier bevestigd.

when-the-trip-go-bad

Experimenterende gebruiker
Ja ik ben meer dan 4 gestop met wiet , ik word er extreem paranoia van, paar maanden geleden nog eens geprobeerd zelfde syndroom , ja niks meer voor mij spijtig, als het lukt bij jouw gewoon stoppen , of iets anders proberen.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Ja ik ben meer dan 4 gestop met wiet , ik word er extreem paranoia van, paar maanden geleden nog eens geprobeerd zelfde syndroom , ja niks meer voor mij spijtig, als het lukt bij jouw gewoon stoppen , of iets anders proberen.

Dus, dit is je eerste uitspraak. Je werd paranoia van wiet. Stoppen was lastig, zoals je zelf suggereert.

stoppen wiet is helmaal niet moeilijk hoor 2weken je bent er van af.

Maar dan, door een godswonder, 2 minuten later is het 'helemaal niet moelijk hoor'.

Je spreekt jezelf tegen of zie ik dat verkeerd?
En dan geen post om het te verbeteren maar een geniaal grapje, waar we allemaal ff om konden lachen.

Wil je niet naar beneden halen. Ik vond et nogal vreemd

when-the-trip-go-bad

L-123-R zei:

Dus, dit is je eerste uitspraak. Je werd paranoia van wiet. Stoppen was lastig, zoals je zelf suggereert.

stoppen wiet is helmaal niet moeilijk hoor 2weken je bent er van af.

Maar dan, door een godswonder, 2 minuten later is het 'helemaal niet moelijk hoor'.

Je spreekt jezelf tegen of zie ik dat verkeerd?
En dan geen post om het te verbeteren maar een geniaal grapje, waar we allemaal ff om konden lachen.

Wil je niet naar beneden halen. Ik vond et nogal vreemd
Ja sorry ik was niet duidelijk, toen ik definitief wou stoppen was de reden niet dat ik er paranoya van werd.
ik wou zeggen dat ik na 2 weken volledig gestop was met zeer weinig ontwenning verschijnsels tijdens die 2 weken en ik blowde ongeveer 3 jaar aan een stuk, ik ben gestopt wegens dat ik er wat lui van werd, na een jaar of 4 wou ik eens terug blowen niet dat ik behoefte aan had door verslaving ik wou een avondje relaxen dacht ik , maar werd er heel paranoia van dus ik dacht van wacht eens even niet normaal na maand nog eens geprobeerd zelfde dus ik dacht ja van, niks meer voor mij, maar ja eerlijk gezegd leven is een stukje saaier als je stopt vind ik, maar ik wou ook bedoelen met dat grappige zinnetje je hoeft je er niet zo druk van te maken, je ziet niet aan de coke of hero, het is alleen gesteelijk, ik probeer te stoppen met roken, dat is pas een redelijk grote zorg en heel moeijlk, ik ben 10 dagen gestopt geweest recent, en een helse 10 dagen gehad wees niet druk vind ik, met roken ben zowel als lichaamelijk als geestelijk verslaafd.

ripzor

Newbie
Zijn er nog mensen die niet alleen bij het gebruik van cannabis paranoide worden maar ook door te stoppen?
want ik ben op mijn 14j cannabis beginnen gebruiken en ik ben nu 26j das dus toch al een redelijke tijd maar nu wil ik stoppen omdat t genoeg is geweest maar ik word er zenuwachtig van ik kan niet slapen maar dat hebben de meeste mensen maar nu heb ik ook t gevoel dat ik paranoide word door t stoppen van cannabis zijn er zo nog mensen met deze ervaring zo ja willen jullie deze met me delen?

mvg Ripzor

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
ripzor zei:
Zijn er nog mensen die niet alleen bij het gebruik van cannabis paranoide worden maar ook door te stoppen?
want ik ben op mijn 14j cannabis beginnen gebruiken en ik ben nu 26j das dus toch al een redelijke tijd maar nu wil ik stoppen omdat t genoeg is geweest maar ik word er zenuwachtig van ik kan niet slapen maar dat hebben de meeste mensen maar nu heb ik ook t gevoel dat ik paranoide word door t stoppen van cannabis zijn er zo nog mensen met deze ervaring zo ja willen jullie deze met me delen?

mvg Ripzor

Dat is nou eenmaal wat cannabis met je doet. Wanneer je verslaafd bent aan cannabis, is het zo ontzettend belangrijk voor je geworden dat het niet raar is dat je paranoide wordt wanneer je ermee stopt. Het is gewoon hoe je lichaam werkt. Kan je wat specifieker zijn over 'paranoide' zijn, zoals jij dat hebt ervaren, of nog steeds ervaart?
Ikzelf krijg bij stoppen met blowen niet echt paranoide gedachtes of gevoelens, meer een zeer krachtig gevoel van mislukking, ellende, en depressie. De wereld is dan niet leuk zonder joint. Alles is saai, vreselijk, gedoemd te mislukken, en allemaal uit om mij een kutgevoel te geven. Maar ik kan je verzekeren hoe onzettend veel beter het leven is als je niet blowt. Ik kan alleen uit het perspectief van een verslaafde praten aangezien ik dat zelf ook ben. (je blijft het altijd). Recreatief gebruiken kan ik niet. Niet meer. Het is over, en ik denk dat jij het beste ook kunt stoppen voor het leven.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik ken dat gevoel ook wel, helaas hoort het erbij. Vooral na 8 jaar blowen zoals jij hebt gedaan kun je deze gevoelens zeker ervaren.

Je zult erdoorheen moeten. Paranoïde gevoelens, slapeloosheid, onrust, het kan je allemaal overkomen tijdens het stoppen maar onthoud: het duurt slechts enkele weken en het gaat over. Daarna ga je zeker je rust vinden en ontdek je hoeveel invloed het eigenlijk heeft.

ripzor

Newbie
L-123-R zei:
ripzor zei:

mvg Ripzor

Dat is nou eenmaal wat cannabis met je doet. Wanneer je verslaafd bent aan cannabis, is het zo ontzettend belangrijk voor je geworden dat het niet raar is dat je paranoide wordt wanneer je ermee stopt. Het is gewoon hoe je lichaam werkt. Kan je wat specifieker zijn over 'paranoide' zijn, zoals jij dat hebt ervaren, of nog steeds ervaart?
Ikzelf krijg bij stoppen met blowen niet echt paranoide gedachtes of gevoelens, meer een zeer krachtig gevoel van mislukking, ellende, en depressie. De wereld is dan niet leuk zonder joint. Alles is saai, vreselijk, gedoemd te mislukken, en allemaal uit om mij een kutgevoel te geven. Maar ik kan je verzekeren hoe onzettend veel beter het leven is als je niet blowt. Ik kan alleen uit het perspectief van een verslaafde praten aangezien ik dat zelf ook ben. (je blijft het altijd). Recreatief gebruiken kan ik niet. Niet meer. Het is over, en ik denk dat jij het beste ook kunt stoppen voor het leven.

bedankt voor de reacties ik ben nu ongeveer 3 weken gestopt ook men paranoide gedachten zijn verdwenen en voel me nu idd vele sterker! de drang is er soms nog maar kan er nu mee overweg en ja ik moet stoppen voor t leven dat voel ik nu ook ik kan niet voor de fun een jointje roken dan ben ik terug vertrokken maar zelfs men maten roken soms nog wel eens een joint maar dan rook ik een sigaret en probeer ik aan iets anders te denken en dat gaat vrij goed! veel sterkte voor die gene dat nog aan het afkicken zijn het lukt jullie wel :wink: mvg ripzor

Heb weer geblowed na 7,5 maand te zijn gestopt.. de eerste keer was nog wel mooi en zonder schuldgevoel maar toen zelf toch weer wat gekocht.. de gram is op, heb er 1,5e week mee gedaan.. dus ik ben niet excessief gaan blowen, maar toch.. het voelt een beetje als verraad aan mijzelf. Nu pas merk ik hoe zeer ik nog steeds verslaafd ben.. Maar goed, alles is op en voorlopig maar niets nieuws bijkopen. Gewoon weer van voor af aan beginnen

en toch ook een manier vinden om wat beter met alcohol om te gaan.. want als ik veel drink, komt de neiging te gaan blowen naar boven..

Tufnut

Badass junkie
Het afkicken van wiet wordt in dit topic behoorlijk overdreven! Het afkicken van de tabak is w.s. nog het moeilijkste en ook daarvan zijn ontwenningsverschijnselen na enkele dagen al weg. Het lastigste deel is de geestelijke verslaving. En daarvoor is het niet de drugs die je moet aanpakken, maar je eigen gedrag en het oorspronkelijke onderliggende probleem wat je tot verslaving heeft aangezet.

L-123-R zei:
Twee weken geleden kreeg ik erge steken in mijn hart. Een drukkend gevoel. Ik gelijk doodsbang natuurlijk, maar er was niks. Tot eergister: een enorme druk op me borst, happen naar adem, duizelig, alles tintelen, ik werd helemaal paranoia. Naar het ziekenhuis gereden als een malle, wat bleek: Paniekaanval. Op dat moment ging er zo'n enorme openbaring over me heen. Het was de schuld van de wiet. Alle stress en alle emoties had ik al die tijd weggeblowd. Ik had 2 gezichten, een masker, waar niemand vanaf wist. Ik kon het zo goed verborgen houden, totdat het op een gegeven moment gewoon niet meer ging. Ik stortte in.

Mooi voorbeeld. Als jij je stress en emotie wegblowd dan is het niet de schuld van de wiet! Het is de schuld van het misbruik. En wie misbruikt het middel? Precies de gebruiker... :rolleyes:

SmartieAndMe zei:
Mensen denken vaak dat de achterliggende problematiek eerst opgelost moet worden voordat ze gaan stoppen. Dit is precies omgekeerd. Blowen is oorzaak van de problemen, niet de problemen oorzaak van het blowen.
Dat je moet stoppen is correct, dat blowen de oorzaak is niet. Van blowen wordt je stoned en wil je hangen. Dat 'helpt' mensen hun problemen te ontwijken. Het is niet de oorzaak. Wil je stoppen moet je zeker niet zeggen dat eerst de problemen weg moeten, want daar ga je dan geen puf voor hebben. Bovendien is het in feite een trucje van je eigen verslaving. Middels uitstel probeert je verslaving (jij zelf in feite) tot afstel te komen en daarmee los je dus niets op.

BlackMagic zei:
Bij zwake mensen heeft de wiet de controle over zo persoon.
Oh ja lekker... dus alle verslaafden zijn maar zwakke mensen lijkt je nu uit te dragen. Erg negatief mensbeeld vind ik dat. Mensen hebben allen zwaktes en een verslaving kan daar het gevolg van zijn. Zeggen dat wiet zwakke mensen controleert zou betekenen dat die mensen nooit eraf kunnen komen. Waarschijnlijk zal je zeggen dat ze het met hulp wel kunnen, wat dan zou impliceren dat ze het niet zelf kunnen. Ook dat getuigd van hetzelfde negatieve mensbeeld. Die persoon met die verslaving kan zeker hulp gebruiken, maar uiteindelijk is hij zelf degene die het moet doen. Dat is omgaan met je eigen zwaktes en toont aan dat iemand in het algemeen geen zwak persoon is.

BlackMagic zei:
Nu is de huisarts bij mij thuis geweest voor een bloedonderzoek ect.
Nu willen ze dat ik ineens van 2 Uni-Tranxene van 15mg (30mg dus) naar 15mg gaan gelijk.
Is het niet zo dat die ene pil minder niet beter kan afbouwen in plek van gelijk terug te gaan naar 15mg? Heb gisteren dus 1 Uni-Tranxene van 15mg genomen en 9 uur later begon de afkick verschijnselen, zweten, lage bloeddruk 90/54, duizelig, onrust.

Is iemand die mij daar een antwoord op kan geven wat het beste is.
15mg minder in 1 keer lijkt mij niet gewoon.

Wat mij betreft komt hier de aap uit de mouw! De huisarts is bij je THUIS geweest. Dat doen ze niet zomaar. Evenals je niet zomaar een benzo voorgeschreven krijgt. Jij hebt je afkickverschijnselen niet doordat wiet zo slecht en verslavend is. Jij hebt andere problemen. Ik ken jou hele verhaal natuurlijk niet, maar aannemelijk is dat je dus middels blowen in een valkuil van zelfmedicatie bent gevallen... Je bent afhankelijk geraakt. Nu je wilt stoppen zijn je problemen echter niet verdwenen. Sorry voor je dat dit zo is, ik gun dat niemand, maar je moet niet wiet (of welke andere drug dan ook de schuld geven van jouw verslaving. Jij bent verslaafd. De drug is gewoon een drug, die je wijs had moeten gebruiken en wat jij niet hebt gedaan.

SmartieAndMe zei:
Mijn mening is dat cannabis absoluut gescheiden moet blijven van de harddrugs. Het is zeker niet onschuldig, daarom draagt softdrugs ook de term drugs, maar ik vind zeker dat er een duidelijke scheiding tussen cannabis en harddrugs moet blijven.

Ik heb liever dat mensen een joint opsteken dan een lijntje coke nemen of een pil naar binnen gooien. De risico's daarvan zijn niet te vergelijken dus is wat mij betreft de scheiding softdrugs/harddrugs geheel terecht. Dat neemt niet weg dat mensen die een joint opsteken zeker moeten beseffen dat softdrugs ook gewoon drugs zijn en dat daar ook risico's aan verbonden zijn.
Het onderscheid is nogal arbitrair. Natuurlijk is de ene drugs de andere niet, maar in alle gevallen gaat het er niet om welke drugs je gebruikt, maar wel hoe je die gebruikt.

ripzor zei:
Natuurlijk kan het ff vervelend zijn om te stoppen. je zal ff door de zure appel heen moeten bijten, maar de wijze waarop je je vraag stelt, maakt je jezelf al een beetje para. Mss goed om even dit stukje voorstelling van Lebbis te kijken (overigens ook voor alle anderen in dit topic, zeker de piepers dat een verslaving _al dan niet aan wiet- zo erg is):
http://www.youtube.com/watch?v=1XF95-0SHaU

L-123-R zei:
Recreatief gebruiken kan ik niet. Niet meer. Het is over, en ik denk dat jij het beste ook kunt stoppen voor het leven.
Dat is dan blijkbaar jou zwakte. Als nooit meer blowen jou manier is, dan moet je dat doen. Het kan echter wel degelijk. Zorg vooral dat je vooraf goed weet wat je wel en niet wil qua gebruik, maak daar afspraken met je zelf over en houd je daar ook aan! BV nooit meer dan 1 a 2 dagen achter elkaar en daarna enkele dagen niet. Zorg ook dat je niet meer met tabak (nicotine) rookt!! Nicotine geeft namelijk een sterke craving voor meer/herhalingen dat is nu net wat je niet wil, tenminste niet als je recreatief wil blijven gebruiken en niet weer in je eigen valkuil wilt vallen. Overigens kan het natuurlijk wel, want ook aan nicotine raak je niet van een keer weer direct verslaafd. Het is echter wel een middel wat door die craving je er snel toe triggert en het is daarom beter het te vermijden, tenzij je zwakte ineens je kwaliteit is geworden :rolleyes:

WhiteWidow

Na 3 jaar blowen, probeer ik te stoppen. Ik rook nu zo'n 3 - 4 sticks op een dag, soms wat meer. Na 10 tallen pogingen, probeer ik nu echt te stoppen en ik zit nu op m'n 2e dag. Ik voel me depressief, opgefokt, misselijk, ik heb last van slapeloosheid en ik zweet me dood. Ik zie nu pas in dat ik een groot probleem heb. Eerst dacht ik dat het wel mee viel, maar nu ik er echt klaar mee ben en definitief mee wil stoppen, zie ik dat ik bijna niet zonder kan. Ik weet niet of ik deze week nog door kan komen zonder te blowen, wat mijn doel is. Ik moet nu echt stoppen want ik krijg problemen met geld. Ik ben 15 en ik besteed bijna al m'n geld aan wiet. Zo zonde. Ik zie mezelf nu als niks anders dan als een mislukkeling en ik zou me zo graag weer goed willen voelen.
Aan iedereen die hier nog tegen z'n verslaving vecht, heel veel succes!

Girly_Tori@

Newbie
Hey kerel,

Ikzelf kamp ook met een hevige wietverslaving, al denk ik dat mijn ontwenningen minder heftig zijn. Dit is de vierde dag dat ik ben gestopt, en de trek is er nog steeds. Maar daar is een trucje voor, geleerd van yoram: verzin een gebaar of tic als trek opkomt. Tik bijvoorbeeld drie keer op je voorhoofd. De eerste dagen zul je denken, ja dan moet ik elke fucking keer op me hoofd tikken; sla dit eerste paar dagen dan over. Dit lijkt onzin, maar omdat je nadat je langere tijd gestopt bent geen trek hebt, maar dan plotseling een vlaag kan ervaren, is dit een soort van geheugensteuntje, om je eraan te herinneren dat de trek er nog is. Een sluipmoordenaar zou een goede omschrijving zijn. Vaak is het een kettingreactie die je zelf niet door hebt. Het ontkent zich, en pas nadat je weer hebt geblowd denk je: 'ah fuck, wat heb ik gedaan?'

Ik heb zelf al langere tijd met suïcidale gedaches rondgelopen. Het ging zelfs zo ver dat ik er heilig van overtuigd was dat zelfmoord plegen en andere mensen de dood mee in te sleuren de oplossing was. Ik zag geen oplossing voor mijn problemen, het was uitzichtloos. Dus er bleef maar 1 optie over: 'De dood'. Heb zelf ongeveer 3 jaar geblowd. Ik had 3 enorm goeie vrienden, maar echt vrienden met wie je alles deelde, echt bloedsbroeders (wat een kutwoord eigenlijk) Doordat ik dus zoveel blowde hield ik alleen nog maar blow-maatjes over.

Nu heb ik simpel gezegd geen vrienden meer. Helemaal niemand. Ik vertelde mijn blow-maatjes dat ik wilde stoppen, en na een ruzie en veel gezeik ben ik tot de conclusie gekomen dat deze vrienden geen echte vrienden waren. Ze hebben me laten vallen als een baksteen. Ik ben er achter dat ik verslaafd ben. Ik ben echt zo zwaar verslaafd dat ik MOET stoppen, voor de rest van mij leven.

Ik weet niet hoe oud je bent. Ben je volwassen, met een eigen stekkie en een eigen leven? Of woon je nog bij pa en ma? Ikzelf ben 18 jaar oud. Woon bij me ma. Ik weet dat het enorm moeilijk is. Ik lees dat je heftige lichamelijke ontwenningen meemaakt. Dit valt bij mij persoonlijk redelijk mee. Ik heb vaak last van koppijn en zweten, maar verder is het bij mij allemaal psychisch. Het is meer een gevoel.

Even heel serieus nu. Stel je zelf voor, eerlijk, hoe je leven eruit gaat zien als je niet stopt. Ik wil je geen angstaanval aanpraten, absoluut niet. Maar denk er eens over na. Denk je dat je echt iets gaat bereiken? Denk je dat je, met al die heftige verschijnselen die je opnoemt, je jezelf echt kan ontwikkelen tot een volwaardig en prachtig persoon? Zoiets zie je niet als je verslaafd bent. Ik ook niet. Dat is precies de roes die cannabis je geeft: je leeft met een roze bril op. Je stapt in een andere wereld. Je stapt in de roes als iemand die in zijn jas stapt. En het wordt niet makkelijker. Het wordt alleen maar moeilijker.

Ik weet uit ervaring zo ongeveer wat stoppen met wiet heel moeilijk kan maken, vooral als je lange tijd (zeg maar 2 jaar of langer) veel hebt geblowd. Als je zovaak blowt onderdruk je bepaalde gevoelens en emoties door te gaan blowen.

Wat vaak gebeurt bij mensen die blowen en erachter komen dat ze toch echt moeten stoppen
(problemen komen overduidelijk door het blowen) is dat ze tijdens het stoppen al hun binnenkomende gedachtes en emoties uitbundig gaan bestuderen. Je gaat je afvragen wat je nou eigenlijk al die tijd hebt gedaan. 'Wat heb ik nou bereikt al die tijd?' 'Wat is mijn doel in het leven?' Omdat een verslaving een langzaam en geleidelijk proces is heb je vaak niet door wanneer je écht verslaafd bent. En al ben je er wel achter, dan gebeurt datgene waar verslaafden kampioen in zijn: uitstellen. Je wilt niet onder ogen zien dat je een probleem hebt. Dat zie jij gelukkig wel. Mensen denken vaak dat de achterliggende problematiek eerst opgelost moet worden voordat ze gaan stoppen. Dit is precies omgekeerd. Blowen is oorzaak van de problemen, niet de problemen oorzaak van het blowen.

De eerste paar dagen zal je je vreselijk gaan voelen. Je moet gaan robotten. Ga binnenkomende gedachtes absoluut niet bestuderen, blijf niet stilzitten, onderneem dingen! Doe iets, wat dan ook! Door bezig te zijn zul je je gedachtes van het blowen af kunnen zetten. De eerste 2 weken zou ik blijven robotten. Daarna kun je langzaamaan gaan uitstippelen wat je nieuwe leven voor indeling gaat krijgen.

Ik weet niet of je dit verhaal tot het eind hebt gelezen. Ik heb veel van deze tips gehaald uit Yoram Stein's boek 'Stoppen met Blowen'. Lees het maar eens, het helpt je heel veel. Die kerel was echt een extreem geval. Hij blowde dag in dag uit, zeker 20 joints per dag zowat. En het is hem gelukt om te stoppen. Hij heeft het nooit meer aangeraakt.

Heb je behoefte aan een mede-afkicker? Mijn msn staat open voor je, stuur me maar n berichtje ofso.

Het gaat je lukken. Heel veel succes!

(weet niet of alles opgaat voor jou situatie, maar dat hoor ik dan nog wel)
Hey, ik heb zeker behoefte aan een mede-afkicker. Ben zelf nu 70u bezig en heb hartkloppingen. Hou het nie en heb gister al 1 slip gehad, heb toen 1 hijs genomen

Bovenaan