Afkicken van tramadol en oxycodon

tassie@2000

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal

Ik ben vrouw van 43(al ben ik dit laatste jaar 10 jaar ouder geworden voor mijn gevoel)
Begin januari ziek thuis komen te zitten met een flinke burnout en depressie.
Geen medicijnen voor gebruikt ja diazepam en temazepam voor het slapen.
Later kreeg ik een anale fissuur waar ik echt doodging van de pijn. Kreeg daarvoor tramadol en oxycodon nu eindelijk geopereerd en wilde stoppen met de tramadol en oxycodon.
Dus ben ik in 1x gestopt nou 2 dagen later beroerd hartkloppingen hoofdpijn onrustig zenuwachtig slaap niet meer. Iemand een idee hoelang de afkickverschijnselen kunnen duren

Manu76

Badass junkie
Heel veel sterkte en ik denk dat je een huisarts mag vragen voor hulp. Ieder persoon is anders, maar de medicijnen die je noemt, kun je beter afbouwen of stoppen met medische controle.

tassie@2000

Ja de kliniek waar ik liep heeft mij dus niks gezegd over afbouwen! Maar als ik dit geweten had!
Wat kan een mens zich naar voelen dacht gisteren echt dat ik doodging

Nihilist88

Badass junkie
@tassie@2000 hoe lang nam je Tramadol en Oxycodon? Amai en deze 2 tesamen. Ik heb zelf volledige maand mbt nierkolieken (deze langer duurde dan verwacht), Tramadol genomen, eerst pilvorm, later vloeistof, ik nam dit zo goed als dagelijks en dosissen tussen 300-400mg, als je weet dat 400mg/dag aanbevolen max is. Maar na nierkolieken had ik nog half flesje en anderhalve strips pillen. Ik bleef dit echt gebruiken, tijdens het weekend, alsk ni moest werken. Die rest Tramadol was er snel door en echt zo tot de laatste druppel, had ik nog op laatst 200mg in vloeistof, pakte ik nog 200mg Tramadol pillen, om te vermalen en samen te mengen met de vloeistof n wat water en zo m' laatste dosis erdoor. En waar ik eerste dagen, paar weken nog wel wat online zocht nr Tramadol, had ik vreemd genoeg geen ontwenningsverschijnselen en eigenlijk nam ik vrij easy genoegen, zonder Tramadol te zitten en was er verder ook geen verlangen/drang ernaar, integendeel, ik was blij er geen verslaving aan te hebben overgehouden en zette da gevoel ook snel om in, oef, daar benk vanaf. Want als je het in huis hebt, ligt de verleiding toch om de hoek. Maar echt nul zin sindsdien en nu kleine 3j later, kreeg ik kleine 2 maand geleden, terug Tramadol voorgeschreven gekregen voor mijn rug, zowel 60 pillen van 100mg en ook wat later diezelfde vloeistof van eerder. Awel ik nam da amper, gaf voorkeur aan ibruprofen en declofenac. Heb ondertussen 1x Tramadol 300mg gedaan puur vr de roes en da's lekker zorgeloos chill roesje van enkele uren, maar ik heb na de roes jeuk en slaap der ni goe op. Dus het staat hier, passeer er dagelijks meerdere malen voorbij, maar nul zin of drang. Srry vr de lange reactie😉

tassie@2000

Nee niet samen ingenomen! Maar wel gestopt ermee in 1x! Voelt alsof je hart op hol slaat de hele dag

Nihilist88

Badass junkie
Nee niet samen ingenomen! Maar wel gestopt ermee in 1x! Voelt alsof je hart op hol slaat de hele dag
Welk vd 2 nam je dan het laatste en over welke periode gaat dit? Ik veronderstel dan toch langere periode? Wat je ervaart is precies continue hyperventilatie. Bij blijvende hartkloppingen en als er bezorgdheid is, ni aarzelen en naar spoed gaan. Ik ken enkel afkickverschijnselen van benzo's, en was niks hartkloppingen, wel mega rusteloos, ni kunnen slapen en bij sluiten vd ogen, constant geflits in mn kop.

Veel beterschap en drop het zeker als het beter is of meer weet🙂

tassie@2000

Tramadol ben ik afgelopen dinsdag mee gestopt!
Had al gelezen dat die hartkloppingen koude rillingen etc erbij horen maar dat ik me zo naar zou voelen bah.....

Maar morgen toch maar even dokter bellen

Nihilist88

Badass junkie
Tramadol ben ik afgelopen dinsdag mee gestopt!
Had al gelezen dat die hartkloppingen koude rillingen etc erbij horen maar dat ik me zo naar zou voelen bah.....

Maar morgen toch maar even dokter bellen
Verloopt ook weer per persoon verschillend. Het zijn wel typische afkickverschijnselen, maar het ziekenhuis, jouw behandelend arts, had hier toch meer uitleg over mogen geven, wat de effecten zijn na volledig en plots stoppen van opioïden pijnstillers. Het blijft zware medicatie, met een grote kans op tolerantie en verslaving.

Zeker doen, als je nog steeds zelfde klachten ervaart.

tassie@2000

Hoop toch echt dat het na vandaag beter gaat.
Had vanmorgen een hartslag van 146
En de hele dag door hartkloppingen

tassie@2000

Hoop toch echt dat het na vandaag beter gaat.
Had vanmorgen een hartslag van 146
En de hele dag door hartklopp

tassie@2000

Ze hebben een hartfilmpje gemaakt
Hart slaat continu op hol door de afkickverschijnselen. Had nooit 1x moeten stoppen. Maar nu een week geleden dat ik ben gestopt dus heeft nu geen zin om weer te gaan gebruiken en afbouwen.
Heb nu bètablokkers gekregen om mijn hartslag naar beneden te brengen.
Huisarts zegt na 2 weken moet het over zijn, zal nog effe moeten volhouden dus

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ze hebben een hartfilmpje gemaakt
Hart slaat continu op hol door de afkickverschijnselen. Had nooit 1x moeten stoppen. Maar nu een week geleden dat ik ben gestopt dus heeft nu geen zin om weer te gaan gebruiken en afbouwen.
Heb nu bètablokkers gekregen om mijn hartslag naar beneden te brengen.
Huisarts zegt na 2 weken moet het over zijn, zal nog effe moeten volhouden dus
Ja cold Turkey kan echt gevaarlijk zijn. Gelukkig nam je niet hele grote dosissen maar ik snap heel goed dat je je nu zo slecht voelt. Sterkte!

Bovenaan