Afkicken van Lorazepam en Diazepam

De Zandman

DF-koning
Met het opstellen van een dagplan zit je op de goede weg i.i.g!
Het is even erg zwaar, dat begrijp ik.
Toch gaat dit over!
Het zal even duren. Maar echt waar, het blijft niet zo!
Kijk goed, naar wat je aankunt in het dagplan.
Is alles gelukt van dat plan, wees dan trots op jezelf! Dat mag ook....
Luister goed naar je lijf, ga vooral niet over grenzen heen.
Je doet het goed!

Kordie

DF-koning
Met het opstellen van een dagplan zit je op de goede weg i.i.g!
Het is even erg zwaar, dat begrijp ik.
Toch gaat dit over!
Het zal even duren. Maar echt waar, het blijft niet zo!
Kijk goed, naar wat je aankunt in het dagplan.
Is alles gelukt van dat plan, wees dan trots op jezelf! Dat mag ook....
Luister goed naar je lijf, ga vooral niet over grenzen heen.
Je doet het goed!

Goede aanvulling.
Maar blijf wel goed je doodswens in de gaten houden, of laat een naasten dat doen

Raver

Badass junkie
Die 2st Lorazepam is een druppel op de gloeiende plaat. Dat zorgt eerder denk ik voor tolerantie ontwenningsverschijnselen dan dat dat je helpt.

Wat wel zou helpen is stabiliseren op langwerkende benzo's. Lorazepam werkt te kort en zal je blijven schommelen in klachten en niet verder komen.

Er is al super veel gezegd, woorden schieten mij ook te kort. Ik weet hoe verschrikkelijk het is.

Toen ik in een vergelijkbare hel zal door te snelle afbouw ben ik mezelf gaan stabiliseren op een dosis Diazepam van pak hem beet 20 a 30mg. Toen kreeg mijn zenuwstelsel weer rust, kon ik weer slapen en kreeg ik de ruimte om het nogmaals op een rustigere manier af te bouwen. Gigantisch zwaar was dat ook.. Maar, wel eraf.

Dat is succesvol gebleken, nu richting de 7(!) maanden clean.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Goede aanvulling.
Maar blijf wel goed je doodswens in de gaten houden, of laat een naasten dat doen
Ik wil dit echt niet, maar m’n systeem maakt me helemaal gek. Heb net gewandeld, maar voel me continu zo akelig en uitgeput. Lig nu op bedje in de zon maar er gaan steeds gedachten door me heen dat ik niet meer kan. Echt heel kut.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Die 2st Lorazepam is een druppel op de gloeiende plaat. Dat zorgt eerder denk ik voor tolerantie ontwenningsverschijnselen dan dat dat je helpt.

Wat wel zou helpen is stabiliseren op langwerkende benzo's. Lorazepam werkt te kort en zal je blijven schommelen in klachten en niet verder komen.

Er is al super veel gezegd, woorden schieten mij ook te kort. Ik weet hoe verschrikkelijk het is.

Toen ik in een vergelijkbare hel zal door te snelle afbouw ben ik mezelf gaan stabiliseren op een dosis Diazepam van pak hem beet 20 a 30mg. Toen kreeg mijn zenuwstelsel weer rust, kon ik weer slapen en kreeg ik de ruimte om het nogmaals op een rustigere manier af te bouwen. Gigantisch zwaar was dat ook.. Maar, wel eraf.

Dat is succesvol gebleken, nu richting de 7(!) maanden clean.
Er moet nu gewoon heel snel wat gebeuren want zo akelig als ik me nu steeds voel is zeer beangstigend en kan niet goed gaan. Continu heftige doodsgedachten wat ik verschrikkelijk vind. Ben echt bang voor mezelf. Dat is echt door de te snelle afbouw gekomen.

De GGZ werkt niet mee, de huisarts ook niet want de GGZ moet het maar afhandelen…..pfff mijn energie is echt op. Wat moet ik…

Kreeg je op die Diazepam wel weer rust? Waren je gedachten toen minder? Hoe lang heb je daarop gestaan en hoe afgebouwd?

Maarja hoe kom ik evt nu aan Diazepam, ben echt radeloos maar dit gaat niet goed zo….🥹

Raver

Badass junkie
Ik was van 80mg naar 0 afgebouwd in 3 weken. Ook verschrikkelijk, trok het niet.

Gestabiliseerd op Diazepam en na enkele dagen kreeg ik logischerwijs rust terug. Na een dag of 5 a 7.

Toen samen met verslavingsarts bij Brijder langzaam afgebouwd. In een maand of 6.

Ongelofelijk veel sterkte kracht en wijsheid toegewenst in deze verschrikkelijke tijd. Geloof me, je kan het aan. Je bent het al aan het doen, en alsjeblieft;

"What comes up must come down!". Zo werkt het ook met deze klote ontwenningsverschijnselen. Al denk ik dat je nu persoonlijk ook bent gebroken bovenop de ontwenningsverschijnselen. Maakt het niet makkelijker.

Hou je sterk!!!

Dutchie85

Belezen gebruiker
Goed om te horen, fijn voor je!🙏

Hier is het 1 voor 12, maar waar krijg ik de hulp/medicatie?

Niet bij de GGZ en niet bij de huisarts.

Raver

Badass junkie
Goed om te horen, fijn voor je!🙏

Hier is het 1 voor 12, maar waar krijg ik de hulp/medicatie?

Niet bij de GGZ en niet bij de huisarts.

Verslavingszorg is de weg die je moet bewandelen voor benzo gerelateerde klachten. Er is zo weinig erkenning voor wat het écht betekend een ontwenningssyndroom die je nu hebt.

Weet niet welke regio je zit, maar Brijder is de way to go. Ambulant en vraag naar het medicatie team.

Ik heb Diazepam via de zwarte markt gekocht. Waar ik op lette toen was dat ik uitsluitend Nederlandse merken medicatie kocht. Merken die veelvuldig in de rondte gaan zijn Apotex , Centrapharm , Aurobindo. Dat is echt belangrijk, mijn arts wilde me ook geen Diazepam voorschrijven toen namelijk. Ben naar een apotheek gereden en heb de codes laten verifiëren in hun database. Zo wist ik dat ik legit medicatie in bezit had.

Vervolgens ben ik met een "terugval" weer bij de arts gekomen en toen is ze me weer gaan voorschrijven. Een arts heeft ook de plicht je te helpen.

Benzodiazepine ontwenning is ongelofelijk uitdagend en dat heeft me toen besluiten het recht in eigen hand te nemen.

Zodra het gaat om of je nog wel wilt leven zou er geen grens moeten zijn in hoever je wilt gaan om door te kunnen blijven gaan. Alleen jij kan voor jezelf bepalen wat het beste voor je is. Al komen zoveel mensen met zoveel goede bedoelingen, niemand weet hoe jij je voelt. Al kan ik me er denk wel iets bij voorstellen.

En nog ff he , die Lorazepam. Neem die in op 2 momenten op de dag. Op vaste momenten. Dat geeft iig nog iets van stabiliteit. Het werkt geloof ik een uur of 8 a 12.

Pb me maar hé !! Laagdrempelig.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Verslavingszorg is de weg die je moet bewandelen voor benzo gerelateerde klachten. Er is zo weinig erkenning voor wat het écht betekend een ontwenningssyndroom die je nu hebt.

Weet niet welke regio je zit, maar Brijder is de way to go. Ambulant en vraag naar het medicatie team.

Ik heb Diazepam via de zwarte markt gekocht. Waar ik op lette toen was dat ik uitsluitend Nederlandse merken medicatie kocht. Merken die veelvuldig in de rondte gaan zijn Apotex , Centrapharm , Aurobindo. Dat is echt belangrijk, mijn arts wilde me ook geen Diazepam voorschrijven toen namelijk. Ben naar een apotheek gereden en heb de codes laten verifiëren in hun database. Zo wist ik dat ik legit medicatie in bezit had.

Vervolgens ben ik met een "terugval" weer bij de arts gekomen en toen is ze me weer gaan voorschrijven. Een arts heeft ook de plicht je te helpen.

Benzodiazepine ontwenning is ongelofelijk uitdagend en dat heeft me toen besluiten het recht in eigen hand te nemen.

Zodra het gaat om of je nog wel wilt leven zou er geen grens moeten zijn in hoever je wilt gaan om door te kunnen blijven gaan. Alleen jij kan voor jezelf bepalen wat het beste voor je is. Al komen zoveel mensen met zoveel goede bedoelingen, niemand weet hoe jij je voelt. Al kan ik me er denk wel iets bij voorstellen.

En nog ff he , die Lorazepam. Neem die in op 2 momenten op de dag. Op vaste momenten. Dat geeft iig nog iets van stabiliteit. Het werkt geloof ik een uur of 8 a 12.

Pb me maar hé !! Laagdrempelig.
Zie PB🙏

De Zandman

DF-koning
...... maar er gaan steeds gedachten door me heen dat ik niet meer kan. Echt heel kut.
Als je denkt dat je niet meer kunt, kun je nog een heel eind alvorens je écht niet meer kan.
Dat is lichamelijk zo, maar ook geestelijk.
Dat kan ik zeggen uit eigen ervaring in verschillende omstandigheden.
Ook geestelijk. Ik heb ook heel diep gezeten, tot opname aan toe. ( wat ook geen flikker hielp)
Houd je rustig aan het dagplan!
Daarmee kan je een heel eind komen en echt, deze misére gaat uiteindelijk over!

Dutchie85

Belezen gebruiker
De crisisdienst is bij ons thuis geweest 2x toen ik ook in echte crisis zat en geen uitweg zag de laatste weken. Omdat ik een hoge dosering medicatie heb gehad in december willen ze me niet meer geven.

Maar juist door hun “protocol” van afbouwen ben ik grotendeels in deze grote crisis terechtgekomen. Van tevoren nooit zo’n chaos en doodsgedachten gehad. Die kwamen vanaf de te snelle afbouw. Duidelijk meermaals aangegeven, werd niets mee gedaan want hun protocol is prima!🥱

Die 2 Lorazepam doen amper tot niets en ik zak steeds dieper weg in het rood en het heeft nu een kritiek punt bereikt. Ik functioneer niet meer, mijn lijf is leeg en als ik naar m’n hoofd zou luisteren gaat het helemaal fout. En dat 24/7!🥹

De GGZ is voor mij afgeschreven. Onmenselijk om mensen die het zo zwaar hebben niet te helpen. Ik snap echt wel dat ze me niet op een torenhoge dosis willen hebben weer, maar nu functioneer ik niet meer door de ernstig verstoorde neurotransmitters. Die staan zoals gezegd in het donkerrood!

Kordie

DF-koning
De GGZ is voor mij afgeschreven. Onmenselijk om mensen die het zo zwaar hebben niet te helpen. Ik snap echt wel dat ze me niet op een torenhoge dosis willen hebben weer, maar nu functioneer ik niet meer door de ernstig verstoorde neurotransmitters

Laten we voorop stellen dat ik je begrijp en het erg naar vindt dat je je op dit moment zo voelt.
Maar dat de GGZ niks doet zou ik niet durven stellen. Ze bieden je een dagbesteding etc aan.
Dat is vaak niet alleen maar om bezig te zijn maar ook om te kijken hoe iemand functioneert.

Ik ben zelf ziek geworden in het buitenland door mijn ex werk en wilde ook niks weten van GGZ.
Ben er ook niet zolang geweest maar achteraf gezien hebben ze me heel goed geholpen.
Ik dacht, met al mijn ervaring in het buitenland, wel mijn eigen plan te kunnen trekken.
Ook een beetje fietsen door de natuur, thuis wat klussen doen, netflix kijken etc.
Uiteindelijk heb ik geleerd dat dat me niet heeft geholpen.

Juist prikkels aangaan kan goed doen voor de neuronen.
Over je medicatie kan ik niet beslissen. Twee lorazepam is natuurlijk niks in jouw geval. Maar goed, je bent wel benzo afhankelijk.
Wat ik al die hulpverleningsjaren heb geleerd is dat het heel veel protocollenwerk is en dat opname niet meer op de eerste plek staat.
Het is nu allemaal ambulant en dagbesteding etc. Is dat goed? Ik denk het niet.

Maar vat bovenstaande niet verkeerd op.
Ik denk dat je op jouw manier, en samen met je familie, heel goed bezig bent.
Of je hierbij op de lange termijn de juiste afslag hebt genomen op dit moeilijke kruispunt, kunnen we pas weten over een poosje.

Eén ding is heel belangrijk.
Je lijkt in een structuur te komen. En dat is al heel belangrijk!

Dutchie85

Belezen gebruiker
Dank voor je bericht @Kordie. Ik snap je volkomen maar mijn tank is compleet leeg fysiek en mentaal. Door de Lyme extra slecht eraan toe en dan zit ik daar de hele dag zwaar af te zien en ze doen er niets mee. Ze vragen nog niet één keer hoe het gaat. Als het ook maar iets oplevert zou ik gaan. Dat was in januari ook zeker het geval en toen voelde het als een goede dagindeling.

Door de combinatie zit ik zo diep dat ik niets meer trek en werkelijk alles heel veel energie kost. Ik trek het in mijn hoofd niet meer, is gewoon gevaarlijk en daar doen ze niets mee.

Ik moet nu niets moeten. Dat alleen al levert me veel stress op. Desondanks heb ik m’n ronde gewandeld om 8 uur, in de zon gezeten in de tuin en in de middag weer rustig aan wat gedaan aan de tuin. Tussendoor gezond gegeten en veel water gedronken.

Maar ondanks die afleiding knap ik continu uit mijn hoofd qua gedachten dat ik niet meer kan. Dat is zwaar uitputtend en heel heftig als je steeds die zware depressie metnare gedachten hebt met veel onrust. Je wordt er knettergek van, ondanks het lekkere weer en de afleiding.

Ja de structuur is gisteren ingezet en daar hou ik me ook aan. Dat het niet van vandaag op morgen beter wordt begrijp ik. Maar ik wil me echt snel minder naar en een stuk veiliger voelen.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Sport je ook? Daar knap je van op.
Sporten zit er niet in vanwege chronische ziekte van Lyme. Er zit geen enkele energie meer in me.

Toch loop ik nu s’ochtends m’n ronde en tussendoor probeer ik actief te zijn in de tuin of later nog een klein rondje te lopen. Vanaf morgen kan ik wanneer het gaat de E-Scooter ook een keer pakken om een rondje door de natuur te maken. Als ik me wat beter voel dan wil ik meer onder de mensen komen.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Wat is jullie ervaring mbt het verschil tussen Lorazepam en Diazepam?

Het gaat echt helemaal niet goed met me, draai echt door. Heb nu maar 2 tabletten Lorazepam maar dat doet bijna niets en ik red het zo niet meer.

Mijn schoonzus zei gisteren dat ze vond dat ik op de Diazepam destijds veel beter ging dan op de Lorazepam. Ik weet dit zelf echter niet meer precies.

Kordie

DF-koning

Ik vind diazepam of soortgelijk milder op komen en minder heftig comedown.
Dus meer rust. Maar dat kan een eigen interpretatie zijn.

Het gaat echt helemaal niet goed met me, draai echt door.

Omschrijf eens voor jezelf wat "het gaat niet goed" en "ik draai door" precies voor jou voelt. Mijn ervaring is namelijk dat goed verwoorden essentieel is in de zorg. En ook om een inschatting te maken etc.

Heb nu maar 2 tabletten Lorazepam maar dat doet bijna niets en ik red het zo niet meer.

Er zal tolerantie zijn en optreden.
Dus dat die niet meer veel doen geloof ik wel. Verslavingsarts zou hierin veel meer moeten kunnen doen.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Ik vind diazepam of soortgelijk milder op komen en minder heftig comedown.
Dus meer rust. Maar dat kan een eigen interpretatie zijn.
Dat zei mijn schoonzus dus dat ze dat aan me zag na de overstap.

Omschrijf eens voor jezelf wat "het gaat niet goed" en "ik draai door" precies voor jou voelt. Mijn ervaring is namelijk dat goed verwoorden essentieel is in de zorg. En ook om een inschatting te maken etc.
Opstaan met sterke gedachten dat je het niet meer aankan en dat is er de hele dag zwaar overheersend. Steeds doodsgedachten die je niet wil. Huilbuien, paniek en angst voor jezelf. Helemaal vervreemd van jezelf zijn en het gevoel dat je tot alles in staat bent. Zwaar depressief en de weg kwijt. Gevoel van niet meer kunnen.

Er zal tolerantie zijn en optreden.
Dus dat die niet meer veel doen geloof ik wel. Verslavingsarts zou hierin veel meer moeten kunnen doen.
Wat bedoel je met dat een verslavingsarts hier veel meer moet kunnen doen?

Nu is er de paniek en angst voor mezelf. Maar daarnaast een extreem heftig depressief gevoel. Daar ga je natuurlijk niet uitkomen met een Diazepam. Ik ben eigenlijk helemaal niet van de pillen, maar ik ben een gevaar voor mezelf nu en het wordt steeds erger ondanks de afleidingen die ik waar mogelijk zoek.

Mijn neurotransmitters zijn sterk ontregeld. Krijg je dat alleen met antidepressiva weer op orde. Ook daar ben ik geen fan van maar ik wil dit wel overleven.😔

_shikantaza

Badass junkie

Het gaat echt helemaal niet goed met me, draai echt door. Heb nu maar 2 tabletten Lorazepam maar dat doet bijna niets en ik red het zo niet meer.

Mijn schoonzus zei gisteren dat ze vond dat ik op de Diazepam destijds veel beter ging dan op de Lorazepam. Ik weet dit zelf echter niet meer precies.
Lorazepam werkt korter dus schommel je meer. Diazepam werkt langer en dan blijf je stabieler.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Lorazepam werkt korter dus schommel je meer. Diazepam werkt langer en dan blijf je stabieler.
Ik weet dat hier gezegd werd destijds 1 mg Lorazepam = 10 mg Diazepam.

Maar waarom lees je overal factor 5?

En kan je dat ineens zomaar switchen? Als ik dat ga doen dan zal het toch op een andere manier moeten aangezien niemand van de instanties meewerkt.

Verder ben ik benieuwd naar jullie mening mbt de sterke depressie? Iets mee doen of de Diazepam afwachten hoe dat gaat?

Ga sowieso overstappen van huisarts, weg daar!

_shikantaza

Badass junkie
Ik weet dat hier gezegd werd destijds 1 mg Lorazepam = 10 mg Diazepam.

Maar waarom lees je overal factor 5?

En kan je dat ineens zomaar switchen? Als ik dat ga doen dan zal het toch op een andere manier moeten aangezien niemand van de instanties meewerkt.

Verder ben ik benieuwd naar jullie mening mbt de sterke depressie? Iets mee doen of de Diazepam afwachten hoe dat gaat?

Ga sowieso overstappen van huisarts, weg daar!
Wat mij betreft is de gouden standaard https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm

Depressie en Benzo afbouw gaan hand in hand. Ashton heeft er wel info over. Een SSRI kan geloof ik wel maar dat moet je tzt ook weer afbouwen.

De keer dat ik op de Ashton manier afbouwde was het prima te doen. Dat is grofweg 1mg Diazepam per weer minderen.

Lees de Ashton Manual eens door. Google weet ‘m wel te vinden.

Laatst bewerkt:

Kordie

DF-koning
Opstaan met sterke gedachten dat je het niet meer aankan en dat is er de hele dag zwaar overheersend. Steeds doodsgedachten die je niet wil. Huilbuien, paniek en angst voor jezelf. Helemaal vervreemd van jezelf zijn en het gevoel dat je tot alles in staat bent. Zwaar depressief en de weg kwijt. Gevoel van niet meer kunnen.

Wat shit voor je dat je zo je dag moet beginnen en doorkomen.
Onmenselijk en heel erg voor je.

In mijn beleving, maar wie ben ik, ben je vaak wel na een paar weken van de ergste benzo afkickverschijnselen af.
Maar wordt vaak iets onderliggend of iets wat door benzo gebruik is getriggerd door artsen over het hoofd gezien.
In jouw geval denk ik dat inderdaad je depressie nu meer een rol speelt dan de afkick.
Dat los je idd ook niet op met lorazepam.

Wat bedoel je met dat een verslavingsarts hier veel meer moet kunnen doen?

Je beter instellen.
Daarbij je depressie in ogenschouw nemend.
Dus niet enkel klachten behandelen maar ook oorzaak.

Ik weet niet of je mijn verhaal een beetje kent (zie kordies dagboek).
Ik heb kortdurend een zware depressie gehad bij terugkomst.
Maar die heb ik zelf kunnen omzetten, geen AD medicatie nodig gehad.
Ik heb heel veel gehad aan bewegen, echt intensief sporten > onder begeleiding van therapeuten.
En de kern van het probleem aanpakken middels gesprekken met MGGZ psychologen etc.

Kordie

DF-koning
Benzo gebruik is tot ongeveer twee weken vrijwel altijd veilig volgens mij.
Daarna heb je afkick, maar volgens mij is hoe jij het ervaart niet standaard. Zolang en zo intensief.

Check eens onderstaande twee links:

en

Gezien je aanhoudende ernstige klachten moet je het misschien in deze richting zoeken. Via een verslavingsarts.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Dankjewel Kordie!🙏

Nee dit heeft in mijn ogen zeker niets te maken met ontwenning. Zeer zeker niet!

Maar door de te snelle afbouw heb ik wel degelijk een zeer zware depressie (zat er wel al maar bij lange na niet zo extreem) icm angst/paniekklachten en 24/7 doodsgedachten aan over gehouden. Dit vreet energie, daarom ben ik lichamelijk en mentaal helemaal op.

Ben nu aan het overwegen wat te doen. Misschien eerst overstappen van de Lorazepam naar Diazepam om te kijken hoe ik daar op reageer.

Als dat niet helpt ben ik toch wel bijna genoodzaakt om een antidepressiva te gaan nemen. Ben er echt geen voorstander van, maar hoe breng je het Serotonine, Dopamine en GABA gehalte anders weer in balans? Uit de test blijkt dat deze ernstig uit balans zijn. (80% in het rood) Dat had de therapeut ook nog nooit gezien.

_shikantaza

Badass junkie
Dankjewel Kordie!🙏

Nee dit heeft in mijn ogen zeker niets te maken met ontwenning. Zeer zeker niet!

Maar door de te snelle afbouw heb ik wel degelijk een zeer zware depressie (zat er wel al maar bij lange na niet zo extreem) icm angst/paniekklachten en 24/7 doodsgedachten aan over gehouden. Dit vreet energie, daarom ben ik lichamelijk en mentaal helemaal op.

Ben nu aan het overwegen wat te doen. Misschien eerst overstappen van de Lorazepam naar Diazepam om te kijken hoe ik daar op reageer.
Doe het in stapjes. Iedere week 0,5 Lorazepam er af en 5mg Diazepam er bij. Ben je met een maand over.
Als dat niet helpt ben ik toch wel bijna genoodzaakt om een antidepressiva te gaan nemen. Ben er echt geen voorstander van, maar hoe breng je het Serotonine, Dopamine en GABA gehalte anders weer in balans? Uit de test blijkt dat deze ernstig uit balans zijn. (80% in het rood) Dat had de therapeut ook nog nooit gezien.
Een antidepressivum gaat je GABA niet fixen ben ik bang. Maar kan wel verlichting geven. Kan wel een maand duren voordat je de gewenste effecten merkt.

Laatst bewerkt:

Kordie

DF-koning
Dankjewel Kordie!🙏

Ik zou overwegen om over te stappen op diazepam. Daaraan wennen. En dan stap voor stap terug richting de nul.
De rust die je hopelijk gaat ervaren fixed mogelijk al deels je gaba crash

Dutchie85

Belezen gebruiker
Doe het in stapjes. Iedere week 0,5 Lorazepam er af en 5mg Diazepam er bij. Ben je met een maand over.

Een antidepressivum gaat je GABA niet fixen ben ik bang. Maar kan wel verlichting geven. Kan wel een maand duren voordat je de gewenste effecten merkt.
De eerste inname 0.5 Lorazepam eraf en 5 mg Diazepam erbij en dat elke week zo doen? Dan kom ik op 20 mg Diazepam uit toch?

Wat kan die zware ontregeling van de Neurotransmitters wel fixen dan? Ik ben gewoon zwaar depressief en het gaat echt ernstig de foute kant op dus er moet nu echt wat gaan gebeuren.

Ik slaap heel slecht, vannacht ook weer om 3 uur wakker met pijn en enorme depressieve gevoelens en net beneden in huilen uitgebarsten omdat ik niet meer weet wat ik moet doen. Trek het echt niet meer zo…🥹

Dutchie85

Belezen gebruiker
Ik zou overwegen om over te stappen op diazepam. Daaraan wennen. En dan stap voor stap terug richting de nul.
De rust die je hopelijk gaat ervaren fixed mogelijk al deels je gaba crash
Ook zoals Shikantaza hierboven zegt opbouwen?

Ik zit extreem in de shit, zwaar depressief. Wat zijn jullie ervaringen met antidepressiva? Ik ben er geen fan van maar ik wil dit wel overleven en er gaan echt geen lekkere gedachten door m’n hoofd….😔

Godverdomme wat een ellende man, onmenselijk!!

_shikantaza

Badass junkie
De eerste inname 0.5 Lorazepam eraf en 5 mg Diazepam erbij en dat elke week zo doen? Dan kom ik op 20 mg Diazepam uit toch?

Wat kan die zware ontregeling van de Neurotransmitters wel fixen dan? Ik ben gewoon zwaar depressief en het gaat echt ernstig de foute kant op dus er moet nu echt wat gaan gebeuren.

Ik slaap heel slecht, vannacht ook weer om 3 uur wakker met pijn en enorme depressieve gevoelens en net beneden in huilen uitgebarsten omdat ik niet meer weet wat ik moet doen. Trek het echt niet meer zo…🥹
Iedere week 0,5mg Lorazepam vervangen door 5mg Diazepam. Het lieft eerst de ochtenddosis overzetten en daarna de avonddosis. Bekijk de tabellen achterin de Ashton manual maar eens.

En ja, 2mg Lorazepam = 20mg Diazepam.

Laatst bewerkt:

Kordie

DF-koning
Ook zoals Shikantaza hierboven zegt opbouwen?

Ik zit extreem in de shit, zwaar depressief. Wat zijn jullie ervaringen met antidepressiva? Ik ben er geen fan van maar ik wil dit wel overleven en er gaan echt geen lekkere gedachten door m’n hoofd….😔

Godverdomme wat een ellende man, onmenselijk!!

Welke professionals zijn bij je betrokken?
Samen met hen kun je er wel uit komen of weten wat eventueel zou kunnen werken.
Misschien even een paar weken opname om af te kicken en dan eens zien wat er echt voor probleem onder de tafel ligt.
En vanuit dat punt opbouwen met therapie / medicatie.

Ik denk dat je zo diep in de shit zit dat je dit niet zelf kunt en moet willen oplossen.

Dutchie85

Belezen gebruiker
Welke professionals zijn bij je betrokken?
Samen met hen kun je er wel uit komen of weten wat eventueel zou kunnen werken.
Misschien even een paar weken opname om af te kicken en dan eens zien wat er echt voor probleem onder de tafel ligt.
En vanuit dat punt opbouwen met therapie / medicatie.

Ik denk dat je zo diep in de shit zit dat je dit niet zelf kunt en moet willen oplossen.
Het GGZ als je die onder professionals telt. De huisarts doet niets meer omdat ik daar “in behandeling ben”.

Een paar weken afkicken? Van 2 of 3 Lorazepam? Ik ben echt ram depressief met de hele dag door doodsgedachten. Dat had ik voorheen echt niet voor de afbouw. Maar ze doen bij de GGZ niets. Over medicatie wordt niet gepraat verder en opname ook echt niet.

Ik wil heel graag hulp want ik kom er echt niet uit. Maar waar dan? Ik ben ook niet van de medicatie verder maar het is wel duidelijk dat ik iets nodig heb. Dit los je niet op met een beetje afleiding zoeken. Verschrikkelijke situatie!

Kordie

DF-koning
Een paar weken afkicken? Van 2 of 3 Lorazepam? Ik ben echt ram depressief met de hele dag door doodsgedachten. Dat had ik voorheen echt niet voor de afbouw. Maar ze doen bij de GGZ niets. Over medicatie wordt niet gepraat verder en opname ook echt niet.

Sorry, verkeerd verwoord denk ik.
Afkicken kan volgens mij redelijk snel in een kliniek. Maar daarna komen vaak pas de klachten naar voor, waar een verdere behandeling op volgt.

Bizar dat ze bij de GGZ niks doen.
Ondanks dat ze je doodsgedachten kennen.

Ik wil heel graag hulp want ik kom er echt niet uit. Maar waar dan? Ik ben ook niet van de medicatie verder maar het is wel duidelijk dat ik iets nodig heb. Dit los je niet op met een beetje afleiding zoeken. Verschrikkelijke situatie!

Inderdaad, afleiding is helaas niet de optie.
Als ik jou was zou ik eens de stap zetten naar een privé afkickkliniek. Wordt meestal gewoon vergoed door de zorgverzekering.
Dan kom je van je benzo's af en kun je daarna verder zetten. Je moet dan wel een verwijzing hebben, maar dat moet de huisarts doen.

Ex collega van me met verslaving en depressie is hier geweest met goed resultaat:

Raver

Badass junkie
Lorazepam in het algemeen bedoel je?

Nee. Vooral in een te lage dosering bij een ontwenningssyndroom door benzo's. Dan is een langwerkende benzo veel beter geschikt. Het laatste wat je wilt is extra klachten doordat medicijnen steeds stoppen met werken. Dan kan je nooit goed stabiliseren.

Kordie

DF-koning
Ik zag vandaag op social media een waar gebeurd filmpje over politie ism crisisdienst ggz.

Er belde een vader naar 112 om aan te geven dat zijn zoon hem schreeuwend opbelde. Hij zag dingen die er niet waren. Hij stond bekend als depressief en als alcoholist. Hij had naar vader doodswens uitgesproken.
Politie belt zoon op. Gedurende het gesprek stond politie met crisis ggz al op de stoep.

Moet het dan zo in Nederland cq voor TS?
Dan kom je misschien wel ergens sneller binnen waar je fatsoenlijk hulp krijgt.

Bovenaan