Beste allemaal, even redelijk kort weer, met jullie welnemen. Binnenkort - voor wie er zin in heeft- mijn wat langere verhaal over mijn afkick van alcohol. Mede dankzij Refusal sta ik nu 2,5 week droog. Goddank. Ik heb geen zin in drank en ik wil niet drinken. Dankzij jullie advies (bedankt!) heb ik de valium inmiddels afgebouwd naar 0, terwijl ik nog twee 5mg pillen Valium heb, mijn vrouw bewaart het. Ik slaap goed Ik ga rond 21.00 uur naar bed, lees dan een uurtje en sta rond 7.00 uur op), ik ben niet nerveus, ik eet goed, ik ben niet depressief en volgens mij ook niet manisch. Ik werk (weer) met plezier. Mijn leverwaarden zijn nog wel steeds wat zorgelijk, ik drink veel water, thee en eet veel groenten en fruit. Het idee dat alcoholisten rare of slechte of domme of slappe mensen zijn, kom ik heel soms ook tegen. In mijn omgeving weet bijna iedereen van mijn probleem, soms reageert iemand in mijn ogen een beetje apart. Zo wil 1 opdrachtgever (ik ben ZZP'er) mij voorlopig geen opdrachten geven, 'omdat ik last heb van jouw problemen'. Sja. Ook heb ik sommige artsen / hulpverleners naar mijn idee moeten overtuigen van het feit dat ik een 100% alcoholist ben. Ze zien een net geklede man en denken soms: 'het zal zo'n vaart niet lopen'. Maar dat deed & doet het zéér zeker wel. Daarbij lijken zo'n beetje alle psychiaters in Amsterdam vol te zitten. Ik zit nu weer bij de Jellinek. Ik heb nooit vermoed dat alcohol mij zo zou slopen en mij zo in de problemen zou brengen. Gelukkig heb ik een hele sterke vrouw die mij helpt en een fijne schoonfamilie die dat ook doet. Bedankt weer voor jullie steun en advies. Ik waardeer dat enorm en het helpt me écht. Tot snel! De Fles.