Afkicken oxy

Hallo
Het afgelopen jaar heb ik recreatief oxycodon gebruikt. Soms weken achter elkaar en dan een paar dagen niet maar de afgelopen maanden is het dagelijks geworden. Ik gebruik het nu een aantal maanden standaard om lekker te slapen. Ik neem dan 160 mg oxy langwerkend in. Er zijn ook dagen dat ik maar 80 mg of 120 mg pak. Soms gebruik ik het overdag ook maar niet standaard. Nu wil ik hier graag mee stoppen omdat ik besef dat dit zo niet verder kan. Door alle horrorverhalen ben ik best bang geworden voor de afkickverschijnselen. Nu was ik zelf van plan om zelf af te bouwen van 160 naar 40 mg (ik heb alleen tabletten van 40 mg) en om dan cold turkey te stoppen. Zijn er tips wat ik kan doen om de afkickverschijnselen zoveel mogelijk te verminderen? Wegens mijn privé situatie kan ik geen hulp zoeken dus ik zal dit echt zelf moeten doen. Zijn de afkickverschijnselen bij langwerkende oxy,s erger of minder erg? Ik hoop dat het meevalt omdat ik het normaal gesproken alleen maar gebruik voor het slapen en niet om de dag door te komen en dit gaat goed.

Kordie

DF-koning
Is het verantwoord om zelf van opiaten af te kicken vraag ik me sterk af. Ik heb eens een morfinepleister gehad. Daar ben ik mee gestopt en toen had ik al last van afkickverschijnselen.

Weet dat een hulpverlener beroepsgeheim heeft. Die verteld niks door

SoulAssassins

Badass junkie
Hallo
Het afgelopen jaar heb ik recreatief oxycodon gebruikt. Soms weken achter elkaar en dan een paar dagen niet maar de afgelopen maanden is het dagelijks geworden. Ik gebruik het nu een aantal maanden standaard om lekker te slapen. Ik neem dan 160 mg oxy langwerkend in. Er zijn ook dagen dat ik maar 80 mg of 120 mg pak. Soms gebruik ik het overdag ook maar niet standaard. Nu wil ik hier graag mee stoppen omdat ik besef dat dit zo niet verder kan. Door alle horrorverhalen ben ik best bang geworden voor de afkickverschijnselen. Nu was ik zelf van plan om zelf af te bouwen van 160 naar 40 mg (ik heb alleen tabletten van 40 mg) en om dan cold turkey te stoppen. Zijn er tips wat ik kan doen om de afkickverschijnselen zoveel mogelijk te verminderen? Wegens mijn privé situatie kan ik geen hulp zoeken dus ik zal dit echt zelf moeten doen. Zijn de afkickverschijnselen bij langwerkende oxy,s erger of minder erg? Ik hoop dat het meevalt omdat ik het normaal gesproken alleen maar gebruik voor het slapen en niet om de dag door te komen en dit gaat goed.
Ik heb heel veel ervaring met afkicken van opiaten ,er is wel medicatie die het afkicken van opiaten veel makkelijker maakt maar dan zal je toch open kaart moeten spelen met een verslaving arts van GGZ.
Ik ga geen adviezen geven om op eigen houtje af te kicken ,ik weet wel dat cold turkey echt de snelste weg is om eraf te geraken.
Gezien jou dosis is het mogelijk om vanaf 40mg te stoppen en 4 dagen af te zien ,daarna komt het psychische aspect om de hoek kijken.
Hoe blijf je clean als je geen netwerk heb die er van af weet?
Een terugval is zo gepiept nml

Ik heb heel veel ervaring met afkicken van opiaten ,er is wel medicatie die het afkicken van opiaten veel makkelijker maakt maar dan zal je toch open kaart moeten spelen met een verslaving arts van GGZ.
Ik ga geen adviezen geven om op eigen houtje af te kicken ,ik weet wel dat cold turkey echt de snelste weg is om eraf te geraken.
Gezien jou dosis is het mogelijk om vanaf 40mg te stoppen en 4 dagen af te zien ,daarna komt het psychische aspect om de hoek kijken.
Hoe blijf je clean als je geen netwerk heb die er van af weet?
Een terugval is zo gepiept nml
Mijn netwerk weet er wel van maar hun denken dat ik 3 weken geleden gestopt ben. Een terugval zou betekenen dat ik op straat sta

SoulAssassins

Badass junkie
Mijn netwerk weet er wel van maar hun denken dat ik 3 weken geleden gestopt ben. Een terugval zou betekenen dat ik op straat sta
Dan heb je een dik probleem ,je vraag op langwerkende kan ik je wel geven.
Na 24 uur na laatste inname kikt de afkick in en kan tot 7 dagen duren ,dag 8 tot 10 moet het veel beter gaan.
Veel drinken en hoe slecht je het ook heb blijven eten en bewegen ,je versnelt daarbij je detox aanzienlijk door even door die hel te gaan.
Slapeloosheid kan tot wel een maand zeer vervelend zijn maar ook dat verbeterd zich vrij snel naar mate de dagen verstrijken.
Slik veel vitaminen C1000mg ,denk dan aan een dosis van 4 gram per dag.
Pijn ga je ook ervaren tot op het bot toe,paracetamol kan daarbij wel wat verlichting geven.
Rusteloze benen ofwel RLS vind ik persoonlijk het ergste ,niemand omkomt hieraan.

Dan heb je een dik probleem ,je vraag op langwerkende kan ik je wel geven.
Na 24 uur na laatste inname kikt de afkick in en kan tot 7 dagen duren ,dag 8 tot 10 moet het veel beter gaan.
Veel drinken en hoe slecht je het ook heb blijven eten en bewegen ,je versnelt daarbij je detox aanzienlijk door even door die hel te gaan.
Slapeloosheid kan tot wel een maand zeer vervelend zijn maar ook dat verbeterd zich vrij snel naar mate de dagen verstrijken.
Slik veel vitaminen C1000mg ,denk dan aan een dosis van 4 gram per dag.
Pijn ga je ook ervaren tot op het bot toe,paracetamol kan daarbij wel wat verlichting geven.
Rusteloze benen ofwel RLS vind ik persoonlijk het ergste ,niemand omkomt hieraan.
Ik heb 3 weken geleden al geprobeerd te stoppen. De nachten kon ik goed doorkomen omdat ik nog temazepam op voorschrift heb, alleen de rusteloze benen en depressieve klachten zorgde dat ik weer terugviel. Vandaar dat ik het dit keer eerst af wil proberen te bouwen zodat de stap minder groot is. Ik heb nog 40 tabletten van 40 mg dus ga voor mezelf een afbouwschema maken terug naar 40 mg en dan valt het hopelijk mee. In het verleden gebruikte ik het ook wel eens 2 of 3 dagen niet zonder klachten dus ik hoop dat het meevalt maar bereid me voor op het ergste. Die vitamine c en paracetamol is een goede tip. Ik lees veel over kratom , zou dat wat kunnen zijn of raad je dat af?

Plotseling ziek van ontwenning valt meer op dan een hulpvraag aan huisarts met een afbouwschema en een milde ontwenning.
Ik snap wat je zegt maar ik ben echt regelmatig ziek dus denk heel eerlijk gezegd dat dit niet zo opvalt. Ik wil ook zeker eerst afbouwen en heb online al schema's gevonden. Ik ga nog steeds naar meetings vanwege verslaving in het verleden dus ik denk dat ik daar mijn mentale support ook wel kan krijgen

Ik heb besloten om na vandaag toch maar gelijk te stoppen en de hel uit ze zitten. Heb om 2 uur 120 mg gepakt en de rest weggegooid omdat ik denk dat ik anders toch weer terugval. Ik heb rode kratom gehaald en vitamine c 1000 mg. Morgen ben ik dus 24 uur zonder en zal de hele mogelijk beginnen. Ik ga zondag op vakantie dus hopelijk heb ik het ergste dan gehad, ik zal een update geven over hoe het gaat en hopelijk zijn er dan mensen die me wat goede moed in willen praten

Nu 20 uur zonder. Vanochtend voor het eerst in maanden super vroeg wakker geworden en niet meer kunnen slapen. Verder nog niet heel erg veel last op een onrustig gevoel in mijn benen na. Heb nog een strip oxy 5mg snelwerkend achter de hand voor als het echt niet gaat en kratom rood. Als de afkickverschijnselen echt niet te houden zijn, wat kan ik dan beter nemen?

Net maar wat kratom genomen. Geen idee wat ik doe want ik heb geen weegschaal dus heb een eetlepel in een glas gedaan. Was echt niet weg te krijgen. Tot nu toe valt het mee maar ben bang voor wat komen gaat en het mentale stuk weegt voor mij ook wel zwaar. De afgelopen tijd nam ik regelmatig 2x daags oxy in dus voor nu heb ik 2 giften overgeslagen.

• Haha
Waarderingen: N3K0

Raver

Badass junkie
Rigoureuze keuze wel om nu direct CT te gaan, maar getuigd van een sterke wil om te stoppen. Zet hem op, ik weet zelf te weinig van opiaten om er verder op in te gaan.

Blijf in contact, vraag hulp indien nodig.

Zit nu bijna 24 uur zonder en tot nu toe valt het reuze mee. Ik heb een flinke drugsverslaving achter de rug dus weet dat ik het mentaal kan om te stoppen en weet van mezelf ook dat minderen, de verleiding om weer op te hogen, groter maakt. Ergens hoop ik stiekem dat het gewoon mee gaat vallen omdat ik vaker van dosis switch en daar niet zoveel problemen mee ondervond maar goed dat zegt natuurlijk niks. We gaan het zien de komende dagen. Ik ga bijhouden hoe het verloop is.

Laatst bewerkt:

Kordie

DF-koning
Binnen Nederland, alleen ben alleenstaande moeder van 2 Kids dus rustig aandoen word heel lastig. Geen tijd om ziek op bed te liggen en het uit te zitten

Inderdaad.
Laten we hopen dat je je dan alweer wat beterder voelt. Maar het zal snel zondag zijn :(

SoulAssassins

Badass junkie
Net maar wat kratom genomen. Geen idee wat ik doe want ik heb geen weegschaal dus heb een eetlepel in een glas gedaan. Was echt niet weg te krijgen. Tot nu toe valt het mee maar ben bang voor wat komen gaat en het mentale stuk weegt voor mij ook wel zwaar. De afgelopen tijd nam ik regelmatig 2x daags oxy in dus voor nu heb ik 2 giften overgeslagen.
Wow een eetlepel is meer dan 5 gram ,een afgestreken theelepel is ongeveer 1 gram naar mijn ervaring.
Ik heb het nagewogen natuurlijk.
Verder is het even op de tandjes bijten en oppassen dat je met kratom wel iets verruild cq een gat vult met een gat als je te lang gebruikt.
In jou geval zou ik het strikt op 5 dagen houden ,dan is er (nog) niets aan de hand.
Succes en hou vol en hou ons op de hoogte !

_shikantaza

Badass junkie
Gisteren super ergens migraine gehad en bijna niet geslapen. Heel slecht maar vanmiddag 20 mg oxy gepakt omdat ik nog zoveel moest doen voor de vakantie. Daar voelde ik me wel weer beter door maar nu ben ik dus weer terug bij af. Ik heb even serieus advies nodig. Ik twijfel nu of ik er goed aan heb gedaan om dit zo net voor ee vakantie te doen. Voor mezelf maakt het me niet uit maar mijn kids zijn te jong opzichzelf bezig te houden en ze verdienen echt een fijne vakantie. Ik ben bang dat ik dit ga verpesten door ziek zijn en depressieve klachten en ik ben maar alleen. Zal ik doorpakken en vanaf morgen gewoon niks meer nemen of de komende dagen in de vakantie langzaam afbouwen en dan 4 dagen voor het einde van de vakantie stoppen (die 4 dagen zijn mijn ouders er dus die kunnen dan eventueel de Kids opvangen) ik hoor graag eerlijke adviezen
Je hebt toch al allerlei adviezen gekregen? Maar die wil je niet horen em je gaat toch je eigen gang, waarvan meerdere mensen hier je al afgeraden hebben om dat zo te doen. Je zit in een rotsituatie maar je maakt het alleen maar rotter door het geheim te houden en zelf te gaan hobbyen met Kratom.

Damius

Bewuste gebruiker
Ik denk dat het tijd is om professionele hulp in te schakelen. Je hebt het nu zonder geprobeerd en dat is mislukt. Eerder schreef je iets over op straat komen te staan wanneer je omgeving erachter komt dat je nog in gebruik bent? Weet niet wat dat precies betekent, maar volgens mij lukt het nu niet zonder goede begeleiding. Herstel is belangrijker dan je vakantie..

Paranoize.

Badass junkie
Je gaat je zeker 10 dagen superkut voelen waarvan de eerste 5 lichamelijk voorral

Het is geen griep en dit is ook niet aan te ontkomen

Enige wat je kan doen is zorgen dat je na die eerste 5 dagen clean pas op vakantie gaat en dan door de zure appel heenbijten

Raver

Badass junkie
Eenmaal verslaafd is er geen quick fix, en ik zie zovaak op het forum voorbij komen dat mensen er dan met de Franse slag vanaf willen komen.

Je hebt een aantal opties nu. Voor ik daarbij kom zul je moeten accepteren dat het allemaal shit is.

Optie 1 , oxy verslaving voortzetten tot ná de vakantie. Want zoals je nu bezig bent is het eigenlijk al te zwaar. 20mg Oxy ingenomen vandaag vanwege de klachten én aan het sukkelen met Kratom. Je zegt niet 5 dagen niet te kunnen functioneren, de realiteit van verslaving is dat je gedwongen word om dus Oxy te gaan gebruiken?

Optie 2 , doorzetten. ( voor zover dat lukt...)

Optie 3 , hulp vragen bij een professional. Je kan dit niet alleen denk ik, aangezien je al na enkele dagen weer oxy hebt genomen.

Onderschat dit niet. Probeer er niet voor weg te lopen.

Nogmaals. Je wilt niet 5 dagen niet kunnen functioneren vanwege je kinderen (legit) , maar je wilt ook CT stoppen met oxy? Dat rijmt niet? Sorry to break the show! Verslaving is gewoon een bitch.

_shikantaza

Badass junkie
Ik heb al contact opgenomen met de verslavingszorg maar daar kan ik pas na mijn vakantie terecht. Ik wil echt wel luisteren naar de adviezen alleen het is voor mij niet haalbaar om 5 dagen niet te kunnen functioneren want wie zorgt er dan voor mijn kids? En ik kan het ook niet riskeren om op straat te komen
Misschien deze vakantie maar door blijven gebruiken en dan naderhand op je gemak dit grondig aanpakken.

Damius

Bewuste gebruiker
Ik heb al contact opgenomen met de verslavingszorg maar daar kan ik pas na mijn vakantie terecht. Ik wil echt wel luisteren naar de adviezen alleen het is voor mij niet haalbaar om 5 dagen niet te kunnen functioneren want wie zorgt er dan voor mijn kids? En ik kan het ook niet riskeren om op straat te komen
Neem contact op met je huisarts en maak samen een plan. Een plan voor nu, tot de verslavingszorg, als in: hoe stabiliseer je je gebruik zodat je blijft functioneren en een plan voor straks: wanneer je wordt opgenomen. Als je afkickt kun je niet voor je kinderen zorgen, dat moet je accepteren. Zaak is dat je zorgtaak naar je kinderen moet worden overgedragen naar een ander in de tijdelijkheid.

Paranoize.

Badass junkie
Zou jij aanraden om kratom te gebruiken om de ergste verschijnselen tegen te gaan of beter niet? Ik ben zoeieso niet van plan het langer als 5 dagen te gebruiken want wil niet dat ik daar dan aan verslaafd raak
Dat kan maar kratom rekt je ontwenning uit omdat je alsnog de receptoren stimuleert. Waardoor de afkick zachter is maar wel langer duurt1

Je kan alles tot je nemen behalve opioiden

Dub Soldier

Experimenterende gebruiker
Hallo
Moet je echt uit de droom helpen. Afkicken alleen gaat je niet lukken, of je moet een hele sterke wil hebben en de intense opiaatcraving kunnen weerstaan. Maar dat is weinigen gegund kan ik je zeggen vanuit een hele lange verslavingsgeschiedenis. Het beste ga je middels een verslavingsinstelling hulp zoeken. Dat kan niet zeg je vanwege privéomstandigheden. Das echt kut, want die afkick gaat je omgeving merken en jij zeker. Ik vrees dat je dit niet verborgen kan houden.
Vind het super vervelend voor je, dus ik hoop echt dat je met de billen bloot gaat en aan de afkick gaat werken met hulp van professionals. Het is gewoon verschrikkelijk om af te kicken van opiaten. Je wordt gewoon heel erg ziek en als je dat nog nooit eerder heb meegemaakt dan weet je niet wat je overkomt. Je lichaam gaat schreeuwen om opiaten en je kan nog maar aan één ding denken: gebruikenom dat gevoel weg te krijgen. Geen kattepis en daarna heb je nog een hele tijd begeleiding nodig.
Ik wens je heel veel kracht en moed toe. Ga ervoor en doe het niet zoals ik, ik ben te oud om te stoppen. Heb er de kracht niet meer voor. Ik accepteer dat ik waarschijnlijk de rest van mn leven methadon nodig heb. Ben nog blij dat ik 66 ben geworden en andere drugs, ja gebruik ik ook nog. Tis niet anders.

Veel succes, ga ervoor

Liefs, Teun

Kordie

DF-koning
Bedankt voor alles reacties. Ik ben net aangekomen. Geen oxys meegenomen dus ben benieuwd hoe de komende dagen verlopen. Na de vakantie heb ik zowieso een afspraak met de verslavingszorg dus hopelijk kunnen ze mij daar verder begeleiden.

Succes.
Maar vooral veel plezier met je kroost. De kinderen die nu lol gaan maken komende week is DE rede om troep als oxy te laten staan.

Paranoize.

Badass junkie
Bedankt voor alles reacties. Ik ben net aangekomen. Geen oxys meegenomen dus ben benieuwd hoe de komende dagen verlopen. Na de vakantie heb ik zowieso een afspraak met de verslavingszorg dus hopelijk kunnen ze mij daar verder begeleiden.
Niet naar alcohol grijpen, dit gaat je 10x zo slecht laten voelen geloof mij

Als het mogenlijk is pammetjes daar te kopen of Codeïne dan doen hoor!

Damius

Bewuste gebruiker
Maak ik hieruit op dat je nu op vakantie een cold turkey afkick in gaat terwijl je er een aantal dagen geleden thuis achterkwam al snel ontwenningen te krijgen die je niet trok waardoor je weer naar de oxy greep? Heb je ook een noodplan? Hoe gaat het nu? Lijkt mij alles behalve een pretje dit..

Maak ik hieruit op dat je nu op vakantie een cold turkey afkick in gaat terwijl je er een aantal dagen geleden thuis achterkwam al snel ontwenningen te krijgen die je niet trok waardoor je weer naar de oxy greep? Heb je ook een noodplan? Hoe gaat het nu? Lijkt mij alles behalve een pretje dit..
Jaa dat is indd hetgeen wat ik nu aan het doen ben. Het was vorige week niet zo dat ik de ontwenning lichamelijk echt niet trok , het was meer dat ik nog een hele waslijst met taken had en dat me dat niet ging lukken in een detox. Voor nu voel ik me nog redelijk, ik heb onrustige benen en het constant warm/koud maar gelukkig kan ik het zwembad in duiken. Ik heb kratom en vitamine c meegenomen en als het echt niet gaat kan ik altijd nog wel iets regelen via telegram denk ik maar dat is niet de bedoeling. Voor de nachten heb ik temazepem dus ben benieuwd hoe het gaat. Donderdag moet ik terug naar huis om wat dingen op te halen dus als het echt niet te doen is zou ik dan ook wat kunnen halen maar hopelijk heb ik dan het ergste al gehad. Ik heb genoeg shit meegemaakt dus denk heel eerlijk gezegd dat ik dit wel aankan en mijn kids zijn een goede motivatie

Jester

Experimenterende gebruiker
Heel veel succes, daarnaast natuurlijk ook veel plezier, en hoop echt dat je er doorheen komt!

Bovenaan