Aceton wash/clean en RC's

Hoi,

Kan hier weinig over terug vinden blijkbaar, maar is er informatie over RC's (meer bepaald de amfetamine vervangers) en reactie met aceton?

Wat als je speed koopt maar in plaats een RC hebt gekregen en je kan niet testen, maar je doet uit gewoonte een acetone wasje...
Reageren deze Fluor(meth)amphetamines met aceton tot gevaarlijke producten, of kan je deze op zich ook geween veilig 'wassen'?

Voor 3mmc en 3cmc bv. lees ik hier op verschillende plekken andere informatie over die elkaar tegenspreekt.

OctoFerrum

Experimenterende gebruiker
Ik heb 2-fma gewassen en geen verandering gezien, geroken of gemerkt. Ook geen verlies, werd zuiver geleverd blijkbaar. Heb dit gedaan na een filmpje en wat berichten erover te hebben bekeken, Reddit en Youtube van Hollandse dame, tijd geleden en geen andere fluor amfetamines gespoeld maar dit werkte prima. Volgens mij is die verbinding sowieso redelijk sterk want is zelfs te vapen zie ook Reddit, 1x geprobeerd maar zinloos en toch wat huiverig voor fluor damp. Icm water en langdurig(er) hoge temp kan er wel iets loslaten, koolstof dacht ik, en dan een chloor fluor rest ding iets overlaten wat giftig is, cfk zit dan dicht in de buurt voor mijn ongeletterd gevoel. Wederom baseer ik dit alles op weinig wetenschappelijk verantwoorde informatie maar erg onverantwoord eigen gedrag.

Mijn gevoel zegt dat RCs (bijna) nooit versneden worden door de reguliere vendors omdat het de moeite niet waard is qua marge, en dat de producenten in professionele omstandigheden fabriceren omdat het goedkoper is het grote batches te kokkerellen, en repeat business een goed verdienmodel is. Minder schakels ook die hun deel willen (dan tussen coka boeren en Appie bijvoorbeeld), stel ik mij zo voor. Maar wel laten testen!
(Deze laatste alinea is niet erg mod proof want pure, onversneden speculatie. Excuus hiervoor maar ik houd niet van delete en backspace toetsen, mss discriminatie maar vind ze toch anders)

hiimacid

Belezen gebruiker
Ik heb 2-fma gewassen en geen verandering gezien, geroken of gemerkt. Ook geen verlies, werd zuiver geleverd blijkbaar. Heb dit gedaan na een filmpje en wat berichten erover te hebben bekeken, Reddit en Youtube van Hollandse dame, tijd geleden en geen andere fluor amfetamines gespoeld maar dit werkte prima. Volgens mij is die verbinding sowieso redelijk sterk want is zelfs te vapen zie ook Reddit, 1x geprobeerd maar zinloos en toch wat huiverig voor fluor damp. Icm water en langdurig(er) hoge temp kan er wel iets loslaten, koolstof dacht ik, en dan een chloor fluor rest ding iets overlaten wat giftig is, cfk zit dan dicht in de buurt voor mijn ongeletterd gevoel. Wederom baseer ik dit alles op weinig wetenschappelijk verantwoorde informatie maar erg onverantwoord eigen gedrag.

Mijn gevoel zegt dat RCs (bijna) nooit versneden worden door de reguliere vendors omdat het de moeite niet waard is qua marge, en dat de producenten in professionele omstandigheden fabriceren omdat het goedkoper is het grote batches te kokkerellen, en repeat business een goed verdienmodel is. Minder schakels ook die hun deel willen (dan tussen coka boeren en Appie bijvoorbeeld), stel ik mij zo voor. Maar wel laten testen!
(Deze laatste alinea is niet erg mod proof want pure, onversneden speculatie. Excuus hiervoor maar ik houd niet van delete en backspace toetsen, mss discriminatie maar vind ze toch anders)
Bedankt voor het antwoord.

maar ik moet dit oplossen; RC's worden niet professioneel geproduceerd. en bijna geen enkele verkoper test de producten. 99% puur product is de grootste leugen van de verkopers

OtherShore

Badass junkie
RC's worden niet professioneel geproduceerd.
Rcs worden juist wel professioneel geproduceerd in laboratoria in China en India. Dat mag want zolang het rcs zijn, zijn ze niet illegaal. Wellicht wordt de productie na een ban in sommige gevallen overgenomen door locale, illegale laboratoria, maar dit gebeurd uiterst mondjesmaat.

Zelfs zeer populaire (voormalige) rcs zoals 4mmc, 3mmc, a-php en mxe zijn nauwelijks meer verkrijgbaar op de zwarte markt. Dealers verkopen vaak nieuwe (nog niet verboden) rcs onder de oude naam.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Bedankt voor het antwoord.

maar ik moet dit oplossen; RC's worden niet professioneel geproduceerd. en bijna geen enkele verkoper test de producten. 99% puur product is de grootste leugen van de verkopers
Rcs worden juist wel professioneel geproduceerd in laboratoria in China en India. Dat mag want zolang het rcs zijn, zijn ze niet illegaal. Wellicht wordt de productie na een ban in sommige gevallen overgenomen door locale, illegale laboratoria, maar dit gebeurd uiterst mondjesmaat.

Zelfs zeer populaire (voormalige) rcs zoals 4mmc, 3mmc, a-php en mxe zijn nauwelijks meer verkrijgbaar op de zwarte markt. Dealers verkopen vaak nieuwe (nog niet verboden) rcs onder de oude naam.
Haha nouja 'professioneel' moet je niet al te serieus nemen in die zin hoor. Het is niet alsof ze human-grade farmacologische standaarden gebruiken.

De meeste rc's bevatten nog oplosmiddelen, wat echt not done is in de farmacie, en ook totaal onnodig. Daarnaast zitten er vaak nog ongereageerde grondstoffen in (ook onnodig), en wordt de apparatuur vaak niet goed schoongemaakt waardoor er bijproducten kunnen ontstaan. Daarnaast zijn de gebruijte grondstoffen en oplosmiddelen vaak ook niet zuiver; wat ook beperkend is voor de kwaliteit die behaald kan worden. En dan worden de rc's vaak ook gewoon op ronduit gevaarlijke manier opgeslagen waardoor er gemakkelijk kruisbesmetting kan ontstaan of mislabelling.

De '99% zuiver' die je vaak op websites leest, wat dan naast stockfoto's van schone labs staat vermeld, da's zeg maar niet helemaal hoe het gaat.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hoi,

Kan hier weinig over terug vinden blijkbaar, maar is er informatie over RC's (meer bepaald de amfetamine vervangers) en reactie met aceton?

Wat als je speed koopt maar in plaats een RC hebt gekregen en je kan niet testen, maar je doet uit gewoonte een acetone wasje...
Reageren deze Fluor(meth)amphetamines met aceton tot gevaarlijke producten, of kan je deze op zich ook geween veilig 'wassen'?

Voor 3mmc en 3cmc bv. lees ik hier op verschillende plekken andere informatie over die elkaar tegenspreekt.
Het hangt af van de polariteit van een stof, of het oplost in aceton of niet 🤓

Kort gezegd: als iets goed oplost in water, dan lost het niet goed op in aceton (en andersom).

Van de meeste rc's wordt een chemisch zout gemaakt om het goed oplosbaar te maken in water. Dus dan lost het niet op in aceton (waardoor een aceton wash kan helpen). Maar er zullen ook stoffen zijn die wel (gedeeltelijk) in aceton oplossen, waardoor je meer verlies zult hebben.

En wat geldt voor de rc's, dat gaat ook op voor de vervuilingen. Niet alles lost op in aceton. Dus je kunt het wel met aceton gaan wassen, maar misschien lossen de stoffen die je eruit wil halen niet op in aceton, en dan heeft het dus geen enkel nut.

_shikantaza

Badass junkie

Het is maar wat je onder professioneel verstaat 😅

Ik kan ff geen foto's vinden maar kan me nog wel herinneren dat ik zo'n lab zag wat ongeveer bestond uit een oude emaille badkuip en een gammel bureautje met een Erlenmeyer en een brander erop (ofzo). Maar dat kan ook de uitzondering op de regel zijn geweest.

Neo-Shulginist

Badass junkie

Ik kan ff geen foto's vinden maar kan me nog wel herinneren dat ik zo'n lab zag wat ongeveer bestond uit een oude emaille badkuip en een gammel bureautje met een Erlenmeyer en een brander erop (ofzo). Maar dat kan ook de uitzondering op de regel zijn geweest.
Hier, deze video bedoel je misschien. Op de video is een politie-inval te zien bij een voornalige, als legendarische bekend staande Spaanse vendor. De vendor werd geroemd vanwege de grote voorraad, de zuivere stoffen, en de bewering dat er nog nooit mislabelling had plaatsgevonden.

Maar als je dan ziet hoe het er in de praktijk uit ziet, dan krijg je toch wel een ander beeld. Het is een krap kantoortje met enorm veel zeer potente stoffen naast elkaar. Wat dat betreft een wonder dat het niet vaker fout ging.

Er is ook een publicatie van VICE geweest over een Chinese verkoper van rc's. Daar word je ook niet heel vrolijk van.

Daarentegen had VICE in Duitsland vorig jaar een interview met een Nederlandse producent van lysergamides. Daar zag alles er wel schoon en professioneel uit. Maar let wel: hier was het de producent die journalisten uitnodigde om te komen kijken.

Sowieso is de productie van lysergamides wel echt andere koek. Dat is enorm moeilijk en ook best gevaarlijk. Dus in zulke productielabs heb je echt chemici met een PhD nodig die exact weten wat ze aan het doen zijn.
Alsnog wordt er regelmatig gerommeld met rc lysergamides. Ik heb zelf wel eens pellets 1P-LSD gehad waarin vier onbekende stoffen bleken te zitten, en geen 1P-LSD. 😅

OtherShore

Badass junkie
Dat is de crux ja 🙂

Het is niet alsof ze human-grade farmacologische standaarden gebruiken.
De producten zijn niet medical grade, nee, maar dat geldt voor bijna alle drugs. De kwaliteit zal verschillen van lab tot lab. Soms moeten ze ook even inkomen heb ik het idee. De eerste batches zijn vaak slecht.

Ik zeg trouwens niet dat rcs betrouwbaar zijn… Medicijnen zijn binnen India ook vaak vervuild… De normen liggen daar anders dan hier. Dat geldt in mindere mate ook voor China.

Neo-Shulginist

Badass junkie
De kwaliteit zal verschillen van lab tot lab. Soms moeten ze ook even inkomen heb ik het idee. De eerste batches zijn vaak slecht.
Ik heb eerder het idee dat het gaat om productielabs waar het meer draait om de snelheid van het afhandelen, dan alles zorgvuldig doen. Dus dingen die tijd kosten, daar wordt op bespaard. Zoals installaties goed schoonmaken, kwaliteit van oplosmiddelen en grondstoffen checken en evt zuiveren. Kristalliseren.
En dat staat dus haaks op een zuiver eindproduct.

_shikantaza

Badass junkie
Hier, deze video bedoel je misschien. Op de video is een politie-inval te zien bij een voornalige, als legendarische bekend staande Spaanse vendor. De vendor werd geroemd vanwege de grote voorraad, de zuivere stoffen, en de bewering dat er nog nooit mislabelling had plaatsgevonden.

Maar als je dan ziet hoe het er in de praktijk uit ziet, dan krijg je toch wel een ander beeld. Het is een krap kantoortje met enorm veel zeer potente stoffen naast elkaar. Wat dat betreft een wonder dat het niet vaker fout ging.
Was dat xx? Daar heb ik ook nog wel es wat besteld. Had inderdaad een goede reputatie maar in de praktijk zal het amateuristischer zijn geweest dan velen dachten. Ik vond het altijd heel goed gaan daar. Wel één van de betere vooral vanwege het assortiment.

Wat ik me herinnerde ging echt over een productielab. Niveau schuurtje in de achtertuin / verlaten kantoorpand. Echt heel shady 😄

Laatst bewerkt:

Neo-Shulginist

Badass junkie
Was dat xx? Daar heb ik ook nog wel es wat besteld. Had inderdaad een goede reputatie maar in de praktijk zal het amateuristischer zijn geweest dan velen dachten. Ik vond het altijd heel goed gaan daar. Wel één van de betere vooral vanwege het assortiment.

Wat ik me herinnerde ging echt over een productielab. Niveau schuurtje in de achtertuin / verlaten kantoorpand. Echt heel shady 😄
I.v.m. forumregels doe ik geen verdere uitlatingen over welke vendor :wink:

Er was ook nog deze reportage van Hamilton's pharmacopeia, over een lab waar synthetische cannabinoïden werden geprodcueerd.

Maar misschien heb je nog iets gezien wat ik niet ken :wink:

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Soms moeten ze ook even inkomen heb ik het idee. De eerste batches zijn vaak slecht.

Lijkt mij net omgekeerd. Als er minder vraag is naar een nieuw middel lijken de batchen mij eerder goed. Naar mate de populariteit stijgt lijkt het dat de kwaliteit daalt. Er is meer vraag, capaciteit plus de snelheid van productie moet opgedreven worden met impuurheid en "fouten" in het proces als gevolg.

Met 3-mmc bijvoorbeeld waren de 1ste batchen net van uitstekende kwaliteit. Toen iedereen 3-mmc begon te snuiven en vendors hun hele voorraad erdoor heen ging op korte tijd heb ik de kwaliteit gestaag zien dalen.

OtherShore

Badass junkie
Met 3-mmc bijvoorbeeld waren de 1ste batchen net van uitstekende kwaliteit. Toen iedereen 3-mmc begon te snuiven en vendors hun hele voorraad erdoor heen ging op korte tijd heb ik de kwaliteit gestaag zien dalen.
Is ook waar, maar van nep en a-pihp waren de eerste batches juist inconsistent.

Het blijft allemaal speculatie hè

Bovenaan