gebruiker292744

Bewuste gebruiker
Hoi alemaal

Heeft iemand ervaring met 5-Meo-PCP? Het is een RC afgeleid van PCP, dat spul waardoor mensen zichzelf gaan verwonden en lichaamsdelen afsnijden, alleen vroeg ik me af of er enig verschil is en of de kans op zelfverwonding even groot is. Over PCP hoor je veel negatieve verhalen maar van 5-Meo-PCP lees ik helemaal niets dat mij zou tegenhouden om het te proberen. PCP is trouwens alleen gevaarlijk als je te veel neemt, dan is er de kans dat je helemaal gek wordt.

Lysergine

Bewuste gebruiker
Oei, hier moet ik echt op reageren.

Trap er niet in; het is waarschijnlijk een trucje van een (achterlijke) vendor om je te laten geloven dat het om een nieuwe stof gaat, terwijl het in werkelijkheid een onjuiste benaming voor 3-MeO-PCP is. In de cirkelvormige fenylring kun je namelijk in twee richtingen tellen: met de klok mee en tegen de klok in. Je ziet dan dat de methoxygroep (in de ene richting geteld) op de derde en (in de andere richting geteld) op de vijfde plek zit. In de chemie wordt het laagste getal genomen om de functionele groep mee aan te duiden; in dit geval is dat drie.

Een middelvinger voor de lui die denken dat er mensen zijn die in dergelijke trucjes trappen.:flipping:

Anderemaan

Wijs gebruiker
Hoi alemaal

Heeft iemand ervaring met 5-Meo-PCP? Het is een RC afgeleid van PCP, dat spul waardoor mensen zichzelf gaan verwonden en lichaamsdelen afsnijden, alleen vroeg ik me af of er enig verschil is en of de kans op zelfverwonding even groot is. Over PCP hoor je veel negatieve verhalen maar van 5-Meo-PCP lees ik helemaal niets dat mij zou tegenhouden om het te proberen. PCP is trouwens alleen gevaarlijk als je te veel neemt, dan is er de kans dat je helemaal gek wordt.

Ik denk dat je 3-Meo-PcP bedoeld. Deze heb ik de laatste tijd een paar keer geresearched. Het klopt dat het mogelijk is om met zowel normale PCP als met de 3-MeO variant psychotisch te worden en over te doseren.

De reden dat je over PCP veel meer hoort is de bekendheid.
Wat denk ik ook meespeelt is dat mensen die 3-MeO-PCP gebruiken over het algemeen (niet iedereen natuurlijk) meer weten over drugs dan de gemiddelde puber die een lijntje snuift. Dit heeft te maken met dat je niet zomaar een random stof van het internet besteld zonder te weten hoe of wat. Ik denk dat de kennis dus een groot verschil maakt in hoe vaak het fout gaat.

Begrijp me niet verkeerd, dit soort substanties kunnen erg gevaarlijk zijn, maar ik denk dat als je je goed inleest en verantwoordelijk met dit soort stofjes omgaat, het echt wel mee zal vallen hoe snel het fout gaat. De eerste keer dat ik het deed heb ik het ook niet verstandig gedaan, daar ben ik natuurlijk eerlijk in (is ook te lezen in trip report) maar juist hierdoor raad ik je aan om verstandig te zijn en echt een weegschaaltje te kopen en een trip sitter erbij te hebben (zorg dat je niet bijneemt want deze drug doet iets heel vreemds waardoor je wil blijven bijnemen). Mocht je het proberen, zoals Lysergine zegt goed kijken of het wel om 3-MeO-PCP gaat, en goed onderzoeken! Hier op het forum staan trip reports over deze stof (ook van mij), lees deze bijvoorbeeld alvast even door.

gebruiker292744

Bewuste gebruiker
Oei, hier moet ik echt op reageren.

Trap er niet in; het is waarschijnlijk een trucje van een (achterlijke) vendor om je te laten geloven dat het om een nieuwe stof gaat, terwijl het in werkelijkheid een onjuiste benaming voor 3-MeO-PCP is. In de cirkelvormige fenylring kun je namelijk in twee richtingen tellen: met de klok mee en tegen de klok in. Je ziet dan dat de methoxygroep (in de ene richting geteld) op de derde en (in de andere richting geteld) op de vijfde plek zit. In de chemie wordt het laagste getal genomen om de functionele groep mee aan te duiden; in dit geval is dat drie.

Een middelvinger voor de lui die denken dat er mensen zijn die in dergelijke trucjes trappen.:flipping:

Nee hoor had het per ongeluk verward met 5-MeO-DMT zie ik nu.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
5-MeO-PCP bleek zo goed als inactief en is nooit echt een ding geweest.
4-MeO-PCP is wel een poosje verkocht maar nooit zo populair geworden omdat het zo'n 24 uur duurt, lol.
Een tijdje geleden was er een topic op reddit met een vergelijkbare vraag. Er bestaan schijnbaar vendors die wel degelijk zo`n trucje toepassen. :wink:
Ik weet wat je bedoeld en ik heb het voorbij zien komen. Ik snap echt niet hoe een vendor zo achterlijk kan wezen wat het klopt feitelijk zwart op wit gewoon niet en je verneukt in 1 klap je volledige reputatie zodat je mogelijk wat extra centen kan schrapen.

De reden dat je over PCP veel meer hoort is de bekendheid.
PCP werd al lange tijd toe gepast in ziekenhuizen in de VS voordat Ketamine überhaupt bestond. Onder PCP sedatie wouden mensen echter nog wel eens onverwacht bewegen tijdens operaties en het manische karakter was een dingetje.

In Europa is PCP nooit echt een ding geweest en was de eerste ruim (farmaceutisch) toegepaste dissociatief Ketamine. Productie van PCP is in Europa ook nooit echt een ding geweest.

In de VS is PCP zelfs nadat het legaal werd nog vele tientallen jaren een ding geweest. Zelfs de Amerikaanse analogen wet is veel strikter naar Ketamine analogen dan PCP analogen. Je zou PCP zelfs een stukje Amerikaanse cultuur kunnen noemen.

Wat ook interessant is zijn wetenschappelijke rat onderzoeken naar PCP waarbij deze vergeleken werd met meerdere andere destijds bekende dissociatieven zoals Ketamine. De conclussie van het onderzoek is dat PCP de sterkste compulsieve herdoseringsratios vertoond onder ratten.

Een reden waarom dit resultaat verrassend is is omdat Ketamine veel sneller op komt en een veel sterkere piek in effecten heeft dan PCP. Dit gaat bijna altijd samen met zeer sterke compulsieve herdoseringshandelingen zoals je bijvoorbeeld ook ziet bij Cocaïne en GHB. Ketamine staat dus al bekend als een dissociatief dat relatief misbruik gevoelig is grotendeels om die reden.

PCP receptor affiniteit is ook in verband gebracht met activiteit rond atypische dopamine receptoren waarvan ook bekend is dat cocaïne deze activeert. PCP lijkt dus een zeer recreatief dissociatief te zijn, dermate recreatief dat mensen het manische aspect van PCP vaak voor lief nemen aangezien het manische karakter vaak met vrij recreatieve effecten komt.

3-MeO-PCP is PCP met de beruchte Methoxygroep op de 3 positie. Lang verhaal kort, 3-MeO-PCP doet hoogstwaarschijnlijk vrijwel identiek hetzelfde als PCP maar daarnaast voegt de MeO groep eveneens serotonine heropname remming toe. Het is niet onwaarschijnlijk dat 3-MeO-PCP de meeste belonende receptoren aangrijpt onder de huidig bekende dissociatieven.

Ik zou nog wel wat meer kunnen vertellen over 3-MeO-PCP, bijvoorbeeld over hoe de uitvinder 100mg injecteerde en in het gekkenhuis belande. :')
Dit is in ieder geval het beste artikel van VICE ooit dat eigenlijk iedereen eens gelezen moet hebben, een interview met een levende legende: https://www.vice.com/en_us/article/ppzgk9/interview-with-ketamine-chemist-704-v18n2
Een artikel uit 2011 nota bene!

Laatst bewerkt:

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
5-MeO-PCP bleek zo goed als inactief en is nooit echt een ding geweest.
4-MeO-PCP is wel een poosje verkocht maar nooit zo populair geworden omdat het zo'n 24 uur duurt, lol.

Ik weet wat je bedoeld en ik heb het voorbij zien komen. Ik snap echt niet hoe een vendor zo achterlijk kan wezen wat het klopt feitelijk zwart op wit gewoon niet en je verneukt in 1 klap je volledige reputatie zodat je mogelijk wat extra centen kan schrapen.

PCP werd al lange tijd toe gepast in ziekenhuizen in de VS voordat Ketamine überhaupt bestond. Onder PCP sedatie wouden mensen echter nog wel eens onverwacht bewegen tijdens operaties en het manische karakter was een dingetje.

In Europa is PCP nooit echt een ding geweest en was de eerste ruim (farmaceutisch) toegepaste dissociatief Ketamine. Productie van PCP is in Europa ook nooit echt een ding geweest.

In de VS is PCP zelfs nadat het legaal werd nog vele tientallen jaren een ding geweest. Zelfs de Amerikaanse analogen wet is veel strikter naar Ketamine analogen dan PCP analogen. Je zou PCP zelfs een stukje Amerikaanse cultuur kunnen noemen.

Wat ook interessant is zijn wetenschappelijke rat onderzoeken naar PCP waarbij deze vergeleken werd met meerdere andere destijds bekende dissociatieven zoals Ketamine. De conclussie van het onderzoek is dat PCP de sterkste compulsieve herdoseringsratios vertoond onder ratten.

Een reden waarom dit resultaat verrassend is is omdat Ketamine veel sneller op komt en een veel sterkere piek in effecten heeft dan PCP. Dit gaat bijna altijd samen met zeer sterke compulsieve herdoseringshandelingen zoals je bijvoorbeeld ook ziet bij Cocaïne en GHB. Ketamine staat dus al bekend als een dissociatief dat relatief misbruik gevoelig is grotendeels om die reden.

PCP receptor affiniteit is ook in verband gebracht met activiteit rond atypische dopamine receptoren waarvan ook bekend is dat cocaïne deze activeert. PCP lijkt dus een zeer recreatief dissociatief te zijn, dermate recreatief dat mensen het manische aspect van PCP vaak voor lief nemen aangezien het manische karakter vaak met vrij recreatieve effecten komt.

3-MeO-PCP is PCP met de beruchte Methoxygroep op de 3 positie. Lang verhaal kort, 3-MeO-PCP doet hoogstwaarschijnlijk vrijwel identiek hetzelfde als PCP maar daarnaast voegt de MeO groep eveneens serotonine heropname remming toe. Het is niet onwaarschijnlijk dat 3-MeO-PCP de meeste belonende receptoren aangrijpt onder de huidig bekende dissociatieven.

Ik zou nog wel wat meer kunnen vertellen over 3-MeO-PCP, bijvoorbeeld over hoe de uitvinder 100mg injecteerde en in het gekkenhuis belande. :')
Dit is in ieder geval het beste artikel van VICE ooit dat eigenlijk iedereen eens gelezen moet hebben, een interview met een levende legende: https://www.vice.com/en_us/article/ppzgk9/interview-with-ketamine-chemist-704-v18n2
Een artikel uit 2011 nota bene!
Nou, je wordt weer bedankt :wink:. Nu ben ik geïnteresseerd en staat hij op mijn "to do" lijstje.

Ik vind keta op zichzelf bijvoorbeeld niet zo interessant maar wel ongelofelijk lekker als combi drug. 3-MeO-PCP zou daarentegen zich minder goed lenen voor een combi. Dit komt door de bredere affiniteit voor bepaalde receptoren waaronder dus serotonine. Of ik hierin gelijk heb zal de praktijk hopelijk ooit eens uitwijzen :).

Wel vind ik de werkingsduur iets te lang en dan vooral de mogelijk na-effecten. Ook ben ik niet zo'n fan van manische episodes waar met dit middel wel kans toe is natuurlijk.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Nou, je wordt weer bedankt :wink:. Nu ben ik geïnteresseerd en staat hij op mijn "to do" lijstje.

Ik vind keta op zichzelf bijvoorbeeld niet zo interessant maar wel ongelofelijk lekker als combi drug. 3-MeO-PCP zou daarentegen zich minder goed lenen voor een combi. Dit komt door de bredere affiniteit voor bepaalde receptoren waaronder dus serotonine. Of ik hierin gelijk heb zal de praktijk hopelijk ooit eens uitwijzen :).

Wel vind ik de werkingsduur iets te lang en dan vooral de mogelijk na-effecten. Ook ben ik niet zo'n fan van manische episodes waar met dit middel wel kans toe is natuurlijk.
Welke combi vind je fijn met Keta? Ik ga bijna de combi MDMA en Keta doen (en 4-Ho-MET maar die is dan al uitgewerkt).

Anderemaan

Wijs gebruiker
Als je het te lang vind duren moet je het roken!!! Duurt dan maar 1-2 uur, en het kan gewoon in een joint.
(en de manische/psychotische dosis ligt dan op 45mg+ inplaats van 15+!)

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Welke combi vind je fijn met Keta? Ik ga bijna de combi MDMA en Keta doen (en 4-Ho-MET maar die is dan al uitgewerkt).
De combi die jij net noemt bijvoorbeeld. Ik vind keta na de piek van M echt 1 van het lekkerste wat er bestaat. Het is echt alsof die twee aanvullen. Het brengt mij in een volwaardige trip met ongelofelijk heldere beelden en heerlijke gevoelens van eenheid. Alles lijkt op zo'n moment ook logisch en ik begin verbanden te zien die ik anders nooit zie.
Je zult het vast merken :wink:
Als je het te lang vind duren moet je het roken!!! Duurt dan maar 1-2 uur, en het kan gewoon in een joint.
(en de manische/psychotische dosis ligt dan op 45mg+ inplaats van 15+!)
Dus je zegt eigenlijk dat je met roken meer nodig hebt? hoeveel doe jij dan bijvoorbeeld in een joint? en hoe snel merk je effect als je dit middel rookt?

Anderemaan

Wijs gebruiker
De combi die jij net noemt bijvoorbeeld. Ik vind keta na de piek van M echt 1 van het lekkerste wat er bestaat. Het is echt alsof die twee aanvullen. Het brengt mij in een volwaardige trip met ongelofelijk heldere beelden en heerlijke gevoelens van eenheid. Alles lijkt op zo'n moment ook logisch en ik begin verbanden te zien die ik anders nooit zie.
Je zult het vast merken :wink:

Dus je zegt eigenlijk dat je met roken meer nodig hebt? hoeveel doe jij dan bijvoorbeeld in een joint? en hoe snel merk je effect als je dit middel rookt?
Ik doe meestal +-10mg in een joint. Dit hoeft niet heel precies, er brand sws een groot deel de lucht in en het is een erg veilige dosis. Ik denk dat ik na 10 minuten als de joint op is ongeveer de piek van beide voel. Als je meer wilt, draai je er nog een! Het hit je dus ook door de tijd heen, inplaats van BAM BAM BAM wat het gesnoven met je doet.

Anderemaan

Wijs gebruiker
Erg benieuwd naar de combi.

Het plan is 8-10mg 4-Ho-MET te nemen, als deze bijna van zijn piek af is neem ik 100mg M. De overgang zou geweldig moeten zijn. Vervolgens wacht ik tot het vooral M is, en als deze dan langzaam minder begint te worden neem ik een klein puntje keta zo nu en dan en bouw ik langzaam op tot een gewenst effect (10-20mg per keer denk ik). Ohja ook een jointje natuurlijk.

De Zandman

DF-koning
Ah. Ziehier. De PCP....
Klopt allemaal. 3 Meo gaat oraal errug hard, ja. En, luistert verrekte nauw...
Zoals ik al elders heb neergezet ik stop met deze rc. Het gaat echt kei hard en idd een psychose heb je ook vlot te pakken. Bizar gewoon...
Bij mij zat er dus een tripsittter bij.
Toen ik op enig moment het plan opvatte om mijn voeten eraf te gaan snijden heeft deze tripsittter in moeten grijpen. Ja.
Voor mij....fini.

Brawlythebear

Experimenterende gebruiker
Erg benieuwd naar de combi.

Het plan is 8-10mg 4-Ho-MET te nemen, als deze bijna van zijn piek af is neem ik 100mg M. De overgang zou geweldig moeten zijn. Vervolgens wacht ik tot het vooral M is, en als deze dan langzaam minder begint te worden neem ik een klein puntje keta zo nu en dan en bouw ik langzaam op tot een gewenst effect (10-20mg per keer denk ik). Ohja ook een jointje natuurlijk.

Kitty flippen? Been there! Intens fijn, maar oh zo heftig. Al was dit misschien omdat ik flipte met 50mg keta. Have fun!

Anderemaan

Wijs gebruiker
Kitty flippen? Been there! Intens fijn, maar oh zo heftig. Al was dit misschien omdat ik flipte met 50mg keta. Have fun!
Het was echt geweldig!!! Keta en MDMA is echt GE-WEL-DIG in combinatie maar inderdaad erg heftig. De 4-HO-MET en MDMA was cool, vooral door de visuals tijdens de euforie, maar niks vergeleken met de kitty flip.

Alsof de drugs voor elkaar gemaakt zijn. Het maakt MDMA langer aanvoelen, minder opgefokt, intenser en zo lekker vaag. Heb nog nooit zo lekker gelegen, alsof de bank precies op centimeter aan mijn lichaam was aangepast. Ook had het geen ups en downs, maar een constante 8 uur durende piek als je goed doseert. Heb ook een rapportje online staan.

Brawlythebear

Het maakt MDMA langer aanvoelen, minder opgefokt, intenser en zo lekker vaag. Heb nog nooit zo lekker gelegen, alsof de bank precies op centimeter aan mijn lichaam was aangepast.

Maar ook precies dat wat je zegt. Wat je zegt klinkt heel bekend! De ruimte om me heen voelde als een schouwspel en ik zat daar maar te observeren. Alles leek in zo'n goede flow te zijn. Alles was precies op elkaar afgestemd en ordelijk.

Het meubilair en de mensen leken zo geplaatst te zijn, dat het ook echt en alleen maar zo zou kunnen zijn. Ze hadden nergens anders moeten en kunnen staan.

Oorzaak was gevolg en gevolg was oorzaak. Geen vraagtekens. Gewoon vaag. Mooie ervaring.

Ik ga je reportje zeker even checken man:handfist1:

Anderemaan

Wijs gebruiker
OMFG DIE TWEEDE ALINEA...

Ik wou dat al gaan typen zonder dat ik het had gelezen.
Ik kan me herinneren dat we op de bank lagen en recht voor ons uit keken en dat mijn mattie zei: hee ik trip op beide manieren.
Toen allebei tegelijk: "kijk die kast, het is een los object wat daar perfect staat, maar toch los staat van de kamer maar ook weer niet".

Ik werd 3 minuten geleden wakker, ik las dat, en kreeg spontaan kippenvel omdat ik niet dacht dat iemand dat ooit ook zo had ervaren als wij.

Daarna zei ik: en de kleur intensie is ook heel raar, kleuren zijn intenser, maar niet fel zoals op een psychedelica.

Jij nam zeker ook een goede dosis M, en na een paar uur om de zoveel tijd kleine snufjes ket?

Held.

Laatst bewerkt:

Fenrir

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Tripreporter
Het meubilair en de mensen leken zo geplaatst te zijn, dat het ook echt en alleen maar zo zou kunnen zijn. Ze hadden nergens anders moeten en kunnen staan.
Ik wou dat al gaan typen zonder dat ik het had gelezen.
Ik kan me herinneren dat we op de bank lagen en recht voor ons uit keken en dat mijn mattie zei: hee ik trip op beide manieren.
Toen allebei tegelijk: "kijk die kast, het is een los object wat daar perfect staat, maar toch los staat van de kamer maar ook weer niet".
Grappig, ik zet net te twijfelen of ik precies dit in "Deel je inzicht" moest zetten! Een paar weken geleden bij @Spacey Ostrich en zijn vriendin keek ik naar de staande lamp die ze via via hebben gevonden, waar ze achteloos wat kleine dingetjes en een handtas aan gehangen hadden, en het klopte gewoon. "Alles is waar het hoort, en alles hoort waar het is."
Voelde als een heel diep inzicht maar ik betwijfelde of anderen er iets mee konden... kennelijk ben ik toch niet de enige die het ooit zo ervaren heeft ^_^

Brawlythebear

Voelde als een heel diep inzicht maar ik betwijfelde of anderen er iets mee konden... kennelijk ben ik toch niet de enige die het ooit zo ervaren heeft ^_^

Ik denk dat andere er inderdaad niks mee konden haha. Maar voor jouw wel waardevol? Persoonlijk vind ik het wel een inzicht. Ik vergelijk het altijd met het 'overview effect'. Het zien van onze aardbol vanuit de ruimte. Dat universele gevoel van saamhorigheid.

Bedankt he jongens, krijg meteen zin in m'n neusvleugels haha :thumbsup1::facepalmman2:

De Zandman

DF-koning
Van 3 Meo PCP kreeg ik in de beginsessies óók steevast zeer heldere inzichten over allerlei knutsel werkjes, waarbij er nog vraagtekens waren over bijvoorbeeld het op een manier vastzetten van onderdeeltjes daarvan.
Jazeker, het was niet altijd kommer en kwel met deze rc!
Die oplossingen waren ooit niet van alledag, maar eerder enigzins bizar...
En toch werkten sommige van die oplossingetjes best weleens.
En een enkele oplossing gebruik ik nog steeds regelmatig....
En hierdoor geloof ik direct, dat een tripje maken met psychedelica heel aparte kunstwerken kunnen opleveren voor kunstenaars, net zo als Vincent van Gogh dat óók al deed....
5 Meo-dalt vond ik hèlemaal niets.
Erg duur, en beslist geen wondermiddel, zoals dat was beschreven. Nee.

De Zandman

DF-koning
Hij tripte toch op Absint?
Tenminste, dat heeft ergens hier op DF iemand mij verteld, dat is toch een psychedelica?
Zó niet, wat is absint dan precies?

Brawlythebear

Hij tripte toch op Absint?
Tenminste, dat heeft ergens hier op DF iemand mij verteld, dat is toch een psychedelica?
Zó niet, wat is absint dan precies?

Absint bevat absinthine. Afkomstig van absintalsem. Alkaloïden, dus volgens mij.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Wat zijn dit voor stoffen, het is toch een tripmiddel, net als mescaline?
Ik ken alleen de naam absint, en, dat er tegenwoordig een groen gekleurd drankje van te koop is.
Dit drankje heb ik nog nooit gezien.
Ik meen, dat er een hoop heisa over is geweest...

Brawlythebear

Heel off-topic natuurlijk haha.

Absint is niks anders dan een aftreksel van absintalsem ethanol. Hier zitten de actieve bestanddelen van de bittere plant in. Thujon en taraxinen. Dit zijn volgens mij GABA agonisten.

Het klopt ook dat het in de media is geweest enige tijd geleden, maar wederom overtrokken. Je krijgt nog eerder een delier vanwege de alcohol, dan absint je laat trippen. :sweatsmile:

Bovenaan