5-meo-bfe

pammetje82

Bewuste gebruiker
Hoi, ik krijg deze week een sampletje van 100mg 5-meo-bfe. Uit eerdere eigen onderzoek blijkt het chemisch gerelateerd aan 5-meo-dmt. alleen heb ik nog geen fatsoenlijk tripreport kunnen vinden en lopen de meningen over dit goedje uiteen. Ook is het zo dat bepaalde benzofuranyl verbindingen zeer nieuw zijn en eigenlijk compleet onbestudeerd zijn, zelfs niet in ratten laat staan in mensen. Het lijkt me toch wel een btje gevaarlijk aangezien het nu ineens best veel te krijgen is en er eigenlijk compleet niks over deze chemische verbinding bekend is. (lange/korte temijn) Ik durf het dus eigenlijk niet te proberen tenzij er hier misschien mensen zijn die er al een ervaring mee hebben en deze hier willen delen misschien ??
:wave:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Sorry, ik kan wel reageren op jou bericht.
Maar als hier niets over geweten is, is dat een beetje lomp niet?
Als hier niemand bekend is met dat middel ook omdat je zelf al aangaf dat het nieuw is, ga dan niet lopen katten kunnen wij niets aan doen.

Waarom vraag je't niet aan de verkoper die deze shit verkoopt?
Of weet ie niet wat hij verkoopt?

Je weet zelf dat er nog geen studie is gebeurt naar dat middel op korte/lange termijn..., dus als je een beetje verstand in je koppie hebt zitten gebruik je zulke middelen niet.
Je kan wel ervaringen lezen van andere proefkonijnen, maar wat ben je'r dan mee vooruit?
Dan weet je nog niets zeker over de veiligheid en mogelijke gevaren op lange/korte termijn van dit middel.

grts

pammetje82

Bewuste gebruiker
ik loop niet te katten er stond een reply waar ik niks van snapte en het enige dat ik wou weten is of er andere ervaringen zijn van mede df-ers.. net als de nieuwste reply wat is dat dan?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Aaaah ok, srry.
Dat was een spambericht dan die al weggehaald was toen ik jou reactie las, had geen reply's gezien onder jou topic..., excuses.

groetjes

pammetje82

Bewuste gebruiker
ok mevrouw linda haha!! beter van niet idd... heb het trouwens gekregen van een maat het is een oranje-roodachtige kleverige pasta. hij gaf me ook een waarschuwing: pas op! zeer sterk!
hij heeft het zelf al geprobeerd en vond het toch niet echt werken zoals 5-meo-dmt zou doen. Ws komt dat omdat het ook affiniteit heeft met andere receptoren dan 5-HT2A en 5HT1A.. zoals receptoren die zorgen voor hartslag, lichaamstemperatuur ed. Dus de kans op negatieve (misschien zelfs gevaarlijke) bijwerkingen lijkt me zeker groter dan 5-meo-dmt. Zeker in geval van overdosis. En die kans is groot omdat de effecten al merkbaar zijn in 1000ste grammen.
Ik laat het gewoon nog ff liggen tot er meer over bekend is en misschien gooi ik het wel weg of verkoop het wel als dat moet van linda hahaha! :tongueout:

pammetje82

Bewuste gebruiker
This is certainly a potentially interesting one. By substituting the indole for a benzofuran ring system this compound seems a pretty close structural approximation to 5-MeO-DMT

Will it work though? The indole nitrogen moiety plays an important role in the interaction between tryptamines (be it DMT or substituted tryptamines like psilocin and 5-MeO-DMT) and the serotonergic receptor proteins. Hydrogen bonding between the nitrogen and residues in the protein stabilize and co-ordinate the docking of the drug ligand into the binding pocket in a way that will result in the signal being transduced, resulting in serotonergic activity.

Can the oxygen moiety of the benzofuran suitably fulfill this role? Oxygen residues are certainly also capable of hydrogen bonding, though if I recall correctly they tend to form weaker interactions than those of nitrogen. The precise co-ordination of the interaction may also differ slightly between the two since the nitrogen moiety has an associated proton whereas the oxygen does not. This may account for the reportedly high active dose when compared to its tryptamine counterpart. It certainly seems plausible that it would have some psychoactive properties though, even if it is not as pronounced as that of the tryptamine.

Then again determining the precise relationship between drug structure and activity is difficult. One just needs to look at the reported differences in experience between methamphetamine and "methiopropamine" to see that two structurally analogous substances that differ only by substitution of the ring system will not necessarily give similar results. That said I think this compound is a better approximation to 5-MeO-DMT than "methiopropamine" is to methamphetamine, so I'll be watching this one with some interest.

I guess the biggest looming question will be that of safety. Benzofuranamines are pretty new chemical territory, so whether this substance is metabolically safe over the short and long-term is unestablished. It might prove to be just as safe as the tryptamines or it might give everyone toenail cancer 10 years from now. As with most drugs (e.g. MDMA, cocaine, many pharmaceuticals) it seems probable that there will be a very small but unpredictable subset of the population that will suffer serious idiosyncratic adverse drug reactions to substituted benzofuran drugs.

Another concern might be that the alterations to the ring system chemistry may favor interactions with serotonin receptor subtypes other than those typically sought for recreational effect (usually 5-HT2), which could lead to unwanted and potentially dangerous side-effects such as overheating. In any case it should certainly not be assumed that this would be a like-for-like substitute for 5-MeO-DMT. The relationship between dose, effects, side-effects and toxicity may be quite different. As always with novel substances, caution is advised.

It's certainly nice to see some development of the tryptamine family seeing as it has been somewhat neglected in recent years.. even if that development is a substance that is technically no longer a tryptamine at all!

Tufnut

Badass junkie
Iets afkeuren omdat je het niet kent is eigenlijk net zo stom als iets gebruiken dat je niet kent, of niet?

Tufnut

Badass junkie
Als je iets niet kent dan weet je er niets van. De kans is dan 50/50 of het positief danwel negatief zal gaan zijn. Dit geld voor je algemene oordeel, maar ook voor je oordeel wel of niet te gebruiken. Dat je geneigd bent in het geval van gebruiken anders te oordelen heeft met het risico te maken. De kans dat het fout gaat is reëel en dat wil je niet hebben en dat ben je graag voor. Dus doe je het niet. Je weet nu zeker dat je problemen bent voorkomen. Bij je algemeen oordeel loop je de kans dat je fout zit en je dus een leuk middel hebt afgeschreven. Zonde, maar wat niet weet, wat niet deert en dus voel je dat verlies minder.

Punt wat ik vooral wil maken is dat je, als je weinig tot niets van iets weet, je niet kan zeggen dat iets verkeerd is. Wel kun je zeggen dat er (veel) extra onderzoek/informatie nodig is voor je wel een fatsoenlijk oordeel kan vellen.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Kan ook zijn dat het een leuk middel is maar waar je wel een half jaar of later vreemde bijwerkingen van krijgt met alle gevolgen van dien.

Dus ik vind het mijn taak om de leden hier te adviseren het NIET te doen en daar blijf ik bij.
We spelen hier niet met snoepjes en koekjes...

Verder vind ik (persoonlijk) het wel verkeerd om je eigen proefkonijn te spelen.
Dus liever zo reageren dan het risico te nemen dat leden hier later kankers, bloedvervuiling, etc... van krijgen.

Dus ik kom alvast niet op m'n antwoord terug, met alle respect voor jou mening natuurlijk.

grts

misslinda

Bewuste gebruiker
Tufnut zei:
Iets afkeuren omdat je het niet kent is eigenlijk net zo stom als iets gebruiken dat je niet kent, of niet?

Uh dit vind ik echt nergens op slaan, iets afkeuren omdat je niet kent is verstandig. Iets uit proberen wat je niet kent is onverantwoord en gevaarlijk en dom!

Je speelt met je eigen leven als je zulke dingen gaat doen en dat moet gewoon afgeraden worden op zo'n soort forum het is niet iets kleins wat je uittest het kan zulke grote gevolgen hebbe.

pammetje82

Bewuste gebruiker
agree met linda... als je leven je lief is doe je het niet.. je weet nooit wat er kan gebeuren. Je zou maar een jaar na gebruik een dikke tumor in je hasses hebben ofzo. Er is niks maar dan ook echt niks over bekend. Het zou net zo onschuldig kunnen zijn als tryptamines door de jaren heen zijn gebleken maar het zou ook kunnen dat je lul eraf valt een week later... Je weet het niet! Dus ik ga het niet nemen vast besloten

pammetje82

Bewuste gebruiker
4-meo-pcp daarintegen is wel echt de moeite waard. Heb 2 maten gewoon 12 uur knetterhard zien gaan op die shizzle. Van deze stof is het metabolisme ook meer bekend en er zijn al 10 duizenden proefkonijnen voorgeweest. Toch is het nog zo "jong" dat je nooit weet wat er over 10 jaar met je kan gebeuren. RC's zijn wat dat betreft een duik in het diepe.. gevaarlijk... je zal zeker niet de eerste zijn die doodgaat aan een RC. Net zoals die gozer uit zweden die 2-cb-FLY dacht te nemen en wat bromo-dragon-FLY bleek te zijn. Een vergissing met fatale gevolgen. Wie weet hoe ik er achter kan komen of het goedje dat ik heb idd dememebfe is? Kan ik het naar een lab sturen ofzo?
Gewoon uit nieuwschierigheid hoor... Het ziet er al zo uit (rood/oranje achtige pasta) dat ik het niet echt graag zou innemen ofzo

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
pammetje82 zei:
Wie weet hoe ik er achter kan komen of het goedje dat ik heb idd dememebfe is? Kan ik het naar een lab sturen ofzo?

Dit heb ik voor je gevonden:
http://www.drugsinfoteam.nl/testservice ... artydrugs/

"Op dit moment zijn er ook andere drugs op de markt die je kunt laten testen.
Bijvoorbeeld de zogenaamde Research Chemicals als methylone, mephedrone en 4-fluoramfetamine."

Weet niet of jou spul er ook onder valt, maar een keertje proberen kan geen kwaad lijkt me :wink:

grts

Tufnut

Badass junkie
Het gebruik afkeuren van iets dat je niet kent lijkt me een duidelijke zaak. Het middel op zich afkeuren is iets anders. Zonder enige objectieve grond is dat echt net zo stom als het toch nemen.
Voor de duidelijkheid: Dat je iets niet afkeurt wil niet zeggen dat je het moet gebruiken... meer onderzoek is de enige logische stap als je echt nieuwsgierig bent en anders is het accepteren dat je een middel niet kan beoordelen en dus ook niet veilig kunt gebruiken.

misslinda

Bewuste gebruiker
Tufnut zei:
Het gebruik afkeuren van iets dat je niet kent lijkt me een duidelijke zaak. Het middel op zich afkeuren is iets anders. Zonder enige objectieve grond is dat echt net zo stom als het toch nemen.
Voor de duidelijkheid: Dat je iets niet afkeurt wil niet zeggen dat je het moet gebruiken... meer onderzoek is de enige logische stap als je echt nieuwsgierig bent en anders is het accepteren dat je een middel niet kan beoordelen en dus ook niet veilig kunt gebruiken.

je hoort mijn ook niet zegge dat het middel zelf slecht is, maar het gebruik ervan in deze fase van het onderzoek is slecht vind ik. en daarom raad ik het ook de TS af om te gebruiken ik zou niet willen dat het fout gaat. niet nu maar ook niet over 10 jaar.

wat jij zegt over iets afkeuren wat je niet kent daar heb wel gelijk in hoor. als je iets niet kent kan je het niet goed of afkeuren want je weet het gewoon niet.

maar ik zie het zo als het goed blijkt te zijn over een paar jaar dan kan je er altijd nog aan komen. je hoeft het niet tot die tijd te bewaren word er ook niet beter van en misschien komen er aanpassingen in die dus niet in jou stukje komen en krijg jij alsnog bijwerkingen die eigenlijk eruit gehaald zijn. dus daarom vind ik dat TS het gewoon weg moet doen..

toraq

Newbie
En aan de andere kant....

Elke bekende drug is ook ooit een RC geweest. Iemand moet het als eerste testen. Grote namen zijn je voorgegaan. Hofmann voor LSD, Shulgin voor oa MDMA.

En pas als dit gedaan is, en een drug meer mainstream wordt, komen er onderzoeken op gang naar korte & lange termijn schadelijkheid. Niemand gaat 5-meo-bfe onderzoeken als niemand het gebruikt.

Hiermee zeg ik niet dat je het moet testen. Ik zou het zelf niet doen, ik ben geen avonturier. Maar andere mensen zitten anders in elkaar.

Wat ik me overigens wel eens afvraag is hoe de discussie over MDMA 20 jaar geleden was.

misslinda

Bewuste gebruiker
toraq zei:
En aan de andere kant....

Elke bekende drug is ook ooit een RC geweest. Iemand moet het als eerste testen. Grote namen zijn je voorgegaan. Hofmann voor LSD, Shulgin voor oa MDMA.

En pas als dit gedaan is, en een drug meer mainstream wordt, komen er onderzoeken op gang naar korte & lange termijn schadelijkheid. Niemand gaat 5-meo-bfe onderzoeken als niemand het gebruikt.

Hiermee zeg ik niet dat je het moet testen. Ik zou het zelf niet doen, ik ben geen avonturier. Maar andere mensen zitten anders in elkaar.

Wat ik me overigens wel eens afvraag is hoe de discussie over MDMA 20 jaar geleden was.

dat zijn dan mensen die niks om hun leven geven. (in mijn ogen dan)

en ja MDMA heeft ook in dit stadium gezeten en zullen er ook wel mensen geweest zijn die negatief er over waren over de gevolgen enzo maarja dat hou je toch over 20 jaar is dit misschien de drugs die het populairst is de tijd zal het leren

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
toraq zei:
Niemand gaat 5-meo-bfe onderzoeken als niemand het gebruikt.

Dat diegene die dat stofje 'gemaakt' heeft het zelf grondig uittest alvorens het op de markt te brengen. Of hij moet mensen zoeken die tegen betaling het middel willen uittesten op voorwaarde dat die mensen weten dat er nare risico's aan kunnen vasthangen.
Ook moet het getest worden in een omgeving zoals een 'ziekenhuis' oid..., dat die presies kunnen opmeten wat het nou juist doet.

Hier vliegt het maar gewoon de markt op zonder enige voorkennis.

Gremlin

Experimenterende gebruiker
mandragora zei:
toraq zei:
Niemand gaat 5-meo-bfe onderzoeken als niemand het gebruikt.

Dat diegene die dat stofje 'gemaakt' heeft het zelf grondig uittest alvorens het op de markt te brengen. Of hij moet mensen zoeken die tegen betaling het middel willen uittesten op voorwaarde dat die mensen weten dat er nare risico's aan kunnen vasthangen.
Ook moet het getest worden in een omgeving zoals een 'ziekenhuis' oid..., dat die presies kunnen opmeten wat het nou juist doet.

Hier vliegt het maar gewoon de markt op zonder enige voorkennis.

Volledig mee eens. Tegenwoordig wordt er een nieuwe drug ontwikkelt en gemaakt, in 1 of andere dubieuze Indiaanse fabriek, en een week later wordt het in het westen verkocht. En de domme westerlingen zullen het maar al te graag uittesten en er een flinke duit voor betalen.
Tja, ik hou me tegenwoordig alleen bezig met de traditionele drugs en hou me ver weg van de RC onzin. Je moet weten: diegene die een stofje "uitvindt" doet dat niet om de wereld te beteren maar uit puur winstbejag/commerçe.

Tufnut

Badass junkie
Ik ben Alexander Shulgin anders toch wel dankbaar dat hij een hele waslijst van stofjes heeft uitgevonden. But then again..., hij heeft ze dan ook (op zich)zelf getest.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Gremlin zei:
Je moet weten: diegene die een stofje "uitvindt" doet dat niet om de wereld te beteren maar uit puur winstbejag/commerçe.

Maar op basis daarvan kunnen we beter meteen allemaal stoppen met alles wat we doen.
Over je eten hebben mensen verdient, de shampoo in je haar is speciaal anti roos super verstevigend bladiebla en elke auto is gemaakt om kapot te gaan zodat je een nieuwe koopt.

toraq zei:

Zeker waar.
Probleem is alleen dat destijds mensen die nieuwe drugs uitprobeerden vaak ervaren psychonauten waren.
Tegenwoordig pakt ''de jeugd'' alles wat ze kunnen krijgen. En blijkt dan zonder connecties toch lastig om (goeie) speed, mdma of coke te krijgen en bestellen ze dus maar via internet stofjes die kwa effecten in de buurt komen van.
RC's vind ik zekere zin veilig mits er verstandig mee word omgegaan. Langetermijn effecten zijn wellicht wat onduidelijk, maar zelfs op het gebied van MDMA of LSD of laat staan wiet weten ze nog steeds niet exact wat er op lange termijn met je hersenen gebeurt. Drugs nemen is sowieso slecht en heeft altijd negatieve effecten op de lange termijn. Of je nu een RC pakt of niet.

Tufnut

Badass junkie
PepTalk zei:
Drugs nemen is sowieso slecht en heeft altijd negatieve effecten op de lange termijn. Of je nu een RC pakt of niet.

Dat is een wijdverspreide overtuiging, maar is dat werkelijk zo? Ik denk dat het een stuk subtieler ligt. De ene drugs is de andere niet, net als de ene manier van gebruiken ook de andere niet is. Ook mag je, en dat gebeurd door dit soort uitspraken wel, niet vergeten dat er ook genoeg positieve effecten zijn van drugsgebruik.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Tufnut zei:
Dat is een wijdverspreide overtuiging,

Wellicht omdat het waar is.
En je hebt zeker gelijk, de ene stof is de andere niet.
Maar hoeveel mensen onderschatten de negatieve effecten van alcohol niet en staren zich kapot op de positieve? Dan kan ik menige RC opnoemen die minder schade veroorzaakt aan lever, nieren en hersenen.

Feit is dat voor bijna elke drug nog niet voldoende lange termijnsproeven zijn gedaan op grote schaal om te kunnen zeggen dat (een in principe veilige gestelde) stof als MDMA of amfetamine zelfs bij gematigd en verstandig gebruik op de lange termijn negatieve (en blijvende) schade zou kunnen veroorzaken.

Goed het ging hier over 5-meo-bfe, sorry voor het offtopic gaan misschien moeten we het hier maar bij laten...

Paperplane.

Wijs gebruiker
5-meo-bfe // [2-(5-methoxy-1-benzofuran-3-yl)ethyl]dimethyla

Dit is inderdaad een hele andere discussie. "Slecht" is relatief. RC's zijn per definitief niet slechter dan bekendere drugs. Hier zijn ongetwijeld al topics over te vinden.

5-meo-bfe dan. IUPAC: [2-(5-methoxy-1-benzofuran-3-yl)ethyl]dimethylamine

Het is een benzofuran analoog van 5-Meo-DMT, maar niet op de manier zoals 6-APDB(4-Desoxy-MDA) dat in vegelijking met MDA is. Daarnaast is het stikstofatoom(N) op de NH-binding die op indolen zit(links onder in bijvoorbeeld de structuur van 5-MeO-DMT) vervangen door een zuurstofatoom(O). Eigenlijk een gewone psychedelische tryptamine.
Ter verduidelijking, de structuur van 5-MeO-DMT:

Die NH dus._____ ^

Qua hoeveelheid die je nodig hebt zit je rond die van 5-MeO-DMT, een mg-weegschaaltje is een must have dus.

Ik zie verder niet echt meer directe toxische gevaren dan bij (5-MeO-)DMT, buiten de problemen die 5HT2b agonisten(o.a. MDMA, DMT, aMT) op de lange termijn kunnen veroorzaken met je hartkleppen. Maar het is geen partydrug dus.

Peace,

EDIT:
Een kleur, anders dan wit/lichtbeige duidt 99,99% van de keren op impurties. Ofwel versnijding ofwel synthese-leftovers. Zeker oranje of roze, duidt op resten zwavel/iodine/fosfor, net afhankelijk wat voor ionen-binding het in zit.

pammetje82

Bewuste gebruiker
[quote="
EDIT:
Een kleur, anders dan wit/lichtbeige duidt 99,99% van de keren op impurties. Ofwel versnijding ofwel synthese-leftovers. Zeker oranje of roze, duidt op resten zwavel/iodine/fosfor, net afhankelijk wat voor ionen-binding het in zit.[/quote]

hmm ok, aan je reactie te zien heb je in mijn ogen veel verstand van chemie.. Dus met andere woorden het donkerrode pasta achtige goedje dat ik heb is niet puur of heeft synthese-overblijfselen die wellicht gevaarlijk kunnen zijn? De onderzoeken op BL lopen niet verder en volgens mij zijn er wereldwijd tot op nu toe maar een handjevol mensen die die hebben geprobeerd. Het onderzoek ligt stil omdat niemand het durft/wil proberen. Ik ook niet trouwens maar vind het wel jammer omdat ik toch wel geinteresseerd blijf :rolleyes:

Bovenaan