40+ & XTC

Lion1973

Belezen gebruiker
Gotcha zei:
Lion1973 zei:
ik was nog vergeten te vermelden dat eind jaren 80,begin jaren 90 een pilletje rond de 20euro kostte, zelfs meer op sommige plekken. aankoop per 100 was toen 4,5euro/stuk. ze noemden toen (bij ons), Fisherman. Bruine en grijze gestippelde, grote, stevige bollen, waarvan je maar 1 moest nemen.
OMG de Fishermans ...flashback Boccacio :openmouth:
Daarvoor had je die kleine plakkerige roze.
En inderdaad, de prijs was 1000Bfr (toen 50Gulden?)
voor een pilletje en ook voor een gram speed.
Inkoop 300 (per 100)

aha, the good old days. Bocca, La Rocca, Barocci, Cherry Moon, Extreme, Globe, de hele bollenwinkel afgedaan... :grin:

jij zit kennelijk met hetzelfde probleem als ik. decennia in het milieu rondgehangen, als je dan je leven betert en af en toe nog eens iets wil doen, dan vind je niets of je vindt slechte kwaliteit.

ik kan nog wel gaan halen in nl, maar dat risico bereken je nu veel meer dan vroeger. :)

Oud_Bolleke

Newbie
Hey hey,

Eerste postje hier! Ik ben zelf ook een oudje (35)
Ik heb me laten overhalen door mijn vrouw die zelf xtc gebruikte in haar wilde jaren om "het" ook eens te proberen.
Ze vertelde me al verhalen die me echt wel benieuwd gemaakt hebben.
Maar zoals je al kan raden hebben wij hetzelfde probleem als Joël :) we zijn allebei wat ouder en passen voor techno of swingerfeestjes daarbij komt dat onze vrienden ons bekijken als aliens als we het woord drugs nog maar laten vallen.

Om een paar pillen te scoren denken we nu aan een uitstapje naar Amsterdam. anderzijds lijkt het me best eng om van een vreemde op straat te gaan kopen. Ik heb zelfs geen idee hoe dat zoiets in z'n werk gaat :tongueout: en heb je dan wel kwaliteit op zak?
Ik zou het jammer vinden als we aspirine zouden kopen en zo de ervaring verpesten...

Direct een wall off text als eerste post :) sorry!!

Oud_Bolleke

Newbie
Deze zaterdag naar A'dam :)
Om te vermijden dat ik geflikt wordt zou ik liefst een tester meenemen.
Kan je die in elke smartshop krijgen? En kan je dat gewoon vragen aan de snoepjesverkoper om te testen?
In ieder geval toch wel nerveus zo die eerste keer! Hopelijk wordt het een leuke ervaring :)
We kijken er in ieder geval naar uit!

PS waarom kan ik geen PB's sturen?

GoedeWiet

Experimenterende gebruiker
Er is een bepaalde website, waarvan ik de naam niet ga noemen omdat dat niet mag volgens de forumregelementen, waar je drugs kunt bestellen.

Deze site is alleen toegankelijk via speciale software waardoor je volledig anoniem bent.

Nu zul je wellicht denken, ik ga toch niet via een website drugs bestellen? Hierop kan ik het volgende zeggen:

- Ik leerde de site 2 jaar geleden kennen ofzo, het aanbod op de site is sindsdien steeds groter geworden en de prijzen steeds beter en gaan richting straatprijzen
- De site werkt met een feedback systeem zoals Ebay, hierdoor zijn de verkopers met veel goede feedback in elk geval veel betrouwbaarder dan straatdealers (een verkoper die over het afgelopen jaar 1000x een goede feedback heeft gehad zal niet snel spontaan besluiten mensen af te gaan zetten)
- Alles wordt met post verstuurd. Post die binnen Nederland verstuur wordt heeft praktisch geen risico als er een paar pillen in een envelop zitten (ze zijn wel heel kundig verpakt!!). Dat is natuurlijk anders als je 100 gram coke ofzo gaat versturen. Ik heb enkel kleine hoeveelheden bestel en ook enkel alleen binnen Nederland laten versturen.
- Ik heb er zelf enkel goede ervaringen mee, ik was zelf ook 'uit het wereldje', en op deze manier kan ik sporadisch iets bestellen wat gewoon goed is en ook nog eens met de post geleverd wordt

Als je niet heel vreselijk handig met internet bent kan het wat tijdsinvestering kosten om iets via deze site te bestellen, maar als je het eenmaal snapt is het kinderlijk eenvoudig

Lion1973

Belezen gebruiker
Oud_Bolleke zei:
Kan je die in elke smartshop krijgen? En kan je dat gewoon vragen aan de snoepjesverkoper om te testen?
In ieder geval toch wel nerveus zo die eerste keer! Hopelijk wordt het een leuke ervaring :)

ik zou het niet aanraden, want voor je het weet heb je weet ik wat in je handen. langs de andere kant, als je niet weet wwaar of wie, dan begrijp ik dat je dit wilt proberen. ik zou zeggen, blijf voorzichtig en laat je niet te hard meeslepen door het gevoel toch maar iets te willen scoren. :wink:

over je pb's : je moet eerst 5 posts hebben

tiepmiep

Newbie
Dit is zo herkenbaar.wil ook zo graag weer is een avondje genieten maar ben ook uit het stappen en weet ook niet waar ik moet zoeken.

tiepmiep

Newbie
Oud_Bolleke zei:

Ben trouwens erg benieuwd hoe het bij jou afgelopen is.

leuke, herkenbare topic.
wij beide 47 en al weer een paar jaar er achter dat het samen erg lekker en ontspannend is om zo nu en dan met een pilletje thuis te genieten.

we gaan te weinig naar feestjes of concerten (toevallig vrijdag naar armin only) maar gebruik buitenshuis moet je mijns inziens nog beter in de gaten houden dan in de veilige omgeving van je huis.
de effecten van een pil, al dan niet in combinatie met iets anders zijn zo afhankelijk van factoren zoals vermoeidheid,wat je gegeten hebt enz dat je die niet altijd kunt voorspellen en een tegenvallertje liever thuis dan onderweg.

vwb beschikbaarheid vind ik: met je bmw ga je naar de dealer en kijk eens rustig rond in je vriendenkring . het via-via cirquit is naar mijn gevoel betrouwbaarder omdat je bij gebruiker koopt en niet bij een dealer. de verkoper gebruikt het zelf dus minder kans op rommel.

veel plezier allemaal oudjes! haha. ik las ergens in dit topic de opmerking dat de wereld veel beter zou zijn met mdma en dat geloof ik ook wel.

Sarabi

Newbie
I know, oud topic. Maar wel de eerste hit op google :wink: (vandaar ook nieuwe account/eerste post enzo).

Ik kan me helemaal in het verhaal van TS vinden. Ik ben dan nog wel geen 40 (net de dertig gepaaseerd zelfs), maar ook hier zijn de bronnen allemaal wel opgedroogd.

'Vroeger' (man, wat klink ik nu oud) had ik genoeg mensen in mijn vrienden- en kennissenkring waar ik wat bij kon bietsen/regelen. Maar ik heb een jaar of 10 geleden dat wereldje een beetje achter me gelaten en daarbij die mensen dus ook (mis of meer resoluut) de rug toe gekeerd.
Nu ik een mooi stabiel leven heb (huisje, boompje, beestje, man, goede baan etc., etc.) begint het toch wel weer een beetje te kriebelen. Mijn man is nog behoorlijk bleu op het gebied van drugs, maar door mijn verhalen over 'vroeger' is hij wel steeds nieuwsgieriger geworden. Dus wij zouden graag eens samen beleven wat ik destijds alleen (of met anderen dan hem) beleefde.

Maarja, dan wordt je er toch wel hard mee geconfronteerd dat de mensen die in het verleden dichtbij stonden allemaal een andere kant op zijn gegaan. Al zou ik ze kunnen vinden zou ik ze nog steeds niet om een gunst/adres/helpende hand vragen, maar dat terzijde.
En daar sta je dan: het kriebelt, maar je kunt er niets mee omdat je geen leverancier kunt vinden. De swingerswereld is echt totaaaaaal niets voor ons (we hebben onze handen al flink vol aan elkaar zeg maar) en de dancescene is ook een al lang geleden gepasseerd station.

Ik ben inmiddels al zo lang aan het zoeken (zonder me te hoeven wenden tot online verkoopplaatsen met aparte software, bitcoin en al die poepelegein, daar heb ik gewoon geen zin in) dat we ons steeds meer gaan beseffen dat de kriebel waarschijnlijk niet gestild gaat worden. :cry:

reverb

Bewuste gebruiker
Ja, lastig Sarabi.
Dat van de swingerswereld kan ik goed begrijpen, oude vrienden nee liever niet. Zomaar een random persoon op een dancefeest, liever niet.

De meest voor de hand liggende oplossing is helaas online... en anders zul je versteld staan van dat neefje, nichtje, collega. Een beetje de ogen open houden en de juiste interesse tonen.

Ik hoop voor jullie dat je een betrouwbare bron kunt vinden.

MIA-1985

Wijs gebruiker
Wat reverb ook al zei...goed om je heen kijken, vooral naar neefjes en nichtjes op verjaardagen misschien? Miss kun je eens voorzichtig vragen, bijv. of ze wel eens naar feestjes gaan en van welke muziek ze houden en of ze dan drinken of niets nemen of wat anders, wat je wel een hoort dat gedaan wordt op feesten, zoiets..? Gewoon beetje creatief zijn.

Bobsacamano

Badass junkie
Wordt het echt te lastig of vind je het te eng om op een paar deuren te kloppen ivm wat eventueel bekenden kunnen denken wat ik goed kan snappen. Dan heb je altijd nog de RC wereld. Bestellen en laten bezorgen. Niks komt zo dicht bij MDMA dan MDMA maar ook 6-APB lijkt goed in de buurt te komen. Maar als ik jou was zou ik gewoon rustig afwachten.

Bij mij werkt het zo dat als ik iets nieuws wil het moeilijk te krijgen is. Maar door heel af en toe een beetje informatie af te geven bij iemand waarvan je denkt dat het kan. Komt het toch snel op mijn pad. Dit had ik bij LSD bijvoorbeeld. Ik had alleen maar pillen en speed dealers. Die hadden geen LSD en ook geen zin om het te regelen. Het leek haast wel of de LSD mij vond 2 weken later.

Houd je ogen en oren een beetje open dan komt het je kant wel op heb ik het idee.

SkittlesAndMe

Badass junkie
Emeritus Mod
PB's versturen kan als je minimaal 5 posts geplaatst hebt. Onthoudt wel dat je bij handel via het forum direct kunt wieberen :wink:

Sarabi

Newbie
SmartieAndMe zei:
PB's versturen kan als je minimaal 5 posts geplaatst hebt. Onthoudt wel dat je bij handel via het forum direct kunt wieberen :wink:
Ik was ook niet van plan te handelen ofzo. Wilde de mensen die PB hadden gestuurd alleen even persoonlijk bedanken :)

Bobsacamano

Badass junkie
Ik koop ook mijn volgende X gewoon groter in. Punt 1 krijg ze wel weg bij vrienden maar die moeten wel per 10 overnemen ik ga niet lopen kutten met een pilletje. Te lui voor.

biytc

Newbie
vaak lastig genoeg om als +/- 40'er op een feest naar iemand (+/- 25-er) toe te stappen en naar pillen te vragen. Krijg je meteen wantrouwen (politie,...). Scheelt natuurlijk als je als iets genomen hebt en dat meteen opvalt :P

Kessie

Experimenterende gebruiker
Voor ons is het ook heel moeilijk om aan snoepjes te komen. Vorige keer uiteindelijk via via via via via iets kunnen regelen. Maar helaas is eind vorig jaar de dealer hier in de buurt opgepakt. En sindsdien is het niet meer gelukt.
Wij zijn net als de topic starter wat ouder en zitten helemaal niet in de "scene".
Zullen ons feestje moeten uitstellen :cry:

Bovenaan