4-HO-MET - Ervaringen?

Lotlaxc

Newbie
Ik heb zelf nu één keer 4-ho-met gebruikt en de stof is me goed bevallen, qua visuals vergelijkbaar met psilocybine maar dan met een meer 'nuchtere' headspace. Ik heb toen 25 mg gedoseerd en dit vond ik qua visuals vergelijkbaar met een truffeltrip waar ik 12,5 g high hawaiians heb genomen. het grote verschil is dat je met truffels meer 'along for the ride' bent en dit meer als golven over je heen spoelt in mijn ervaring.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met 4-ho-met, ook was ik benieuwd of het aan te raden is om meteen de stap van 25 naar 50mg te nemen.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik heb zelf nu één keer 4-ho-met gebruikt en de stof is me goed bevallen, qua visuals vergelijkbaar met psilocybine maar dan met een meer 'nuchtere' headspace. Ik heb toen 25 mg gedoseerd en dit vond ik qua visuals vergelijkbaar met een truffeltrip waar ik 12,5 g high hawaiians heb genomen. het grote verschil is dat je met truffels meer 'along for the ride' bent en dit meer als golven over je heen spoelt in mijn ervaring.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met 4-ho-met, ook was ik benieuwd of het aan te raden is om meteen de stap van 25 naar 50mg te nemen.
Zo zou ik het ook min of meer beschrijven ja. Ik noem het vaak de LSD onder de tryptamines. Het is bijna al het lekkere van psilo's maar mist daarentegen wat diepgang. Geeft vaak veel vrolijke gevoelens zonder dat het laat confronteren met je gevoelen zoals psilo's kunnen doen. Tenminste veel minder maar daardoor ook minder lessen en of inzichten. Meer voor de leuk :) . Ik vind 25mg tot 30mg de sweet spot maar neem vaak ook maar 15 tot 20mg. Al redose ik ook eigenlijk met alles een klein 3 uur na eerste dosis. Meestal +- 2/3 van de eerste dosis. Anders vind ik het tekort werken :wink:.

Zeker one of my favorites!

dissoliefhebber

Belezen gebruiker
Ik zal mijn ervaring met 4-HO-MET delen. Ik nam 40-50 mg, oog gedoseerd in het donker, ik dacht dat ik 25-30 mg nam, maar ik keek 's ochtends naar de zak en bijna alles was weg. Maar tot op het punt, na een tijdje, begon de lichaamsbelasting van 15-30 minuten. Ik begon afwisselend koud en warm te worden, soms warm, soms kreeg ik koude rillingen. Toen de lichaamsbelasting voorbij was, begon alles te zwaaien, begonnen de kleuren te verscherpen. Ik voelde me magisch, het fenomeen groeide in de loop van de tijd. Bovendien begonnen de kleuren te veranderen, een beetje zoals in een disco.% -D Hoewel het donker was in de kamer, voelde ik me alsof het helder was, soms vlogen er zelfs zulke lichtbollen langs me heen: D Er waren ook kleurrijke lasers. Naast deze OEV's waren er CEV's in de vorm van verschillende geometrische patronen. Naast het visuele aspect had ik ook een "diepe" blik, zoals degene die haat slecht is xD Er werd ook veel gelachen, soms wilde ik nergens om lachen XD Al met al een hele leuke en kleurrijke ervaring. Soms voelde ik ook de zon om me heen: D

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hou er rekening mee dat de dose-response curve van psilo en consorten eerder exponentieel verloopt dan lineair (zoals bijvoorbeeld die van LSD). Dit betekent dat als je de dosis verdubbelt, je met grote kans een (veel) meer dan dubbel keer zo sterk effect krijgt. Ik ben van 20 mg naar 40 mg gegaan met 4-HO-MET destijds en kreeg inderdaad een sterker effect dan het effect van 20 mg + 20 mg opgeteld.

Als je een sterke dosis wil ervaren, zou ik het eerst met 40 mg proberen. 50 mg zou wel eens flink heftig kunnen uitvallen. 4-HO-MET is een leuke stof, wat lichter dan psilo, maar moet ook niet onderschat worden. Succes!

dissoliefhebber

Belezen gebruiker
Ik weet het allemaal, ik ben niet bang voor de sterkere trips, ik heb deze 50mg niet als sterk ervaren om eerlijk te zijn. Ik vond disso’s in hoge doseringen sterker qua tripsterkte. Ik wil liever dat de trip wat sterker is, dan wat lichter. Ik heb deze dosis op oog geschat van een zakje van 50mg.

Lotlaxc

Newbie
Hou er rekening mee dat de dose-response curve van psilo en consorten eerder exponentieel verloopt dan lineair (zoals bijvoorbeeld die van LSD). Dit betekent dat als je de dosis verdubbelt, je met grote kans een (veel) meer dan dubbel keer zo sterk effect krijgt. Ik ben van 20 mg naar 40 mg gegaan met 4-HO-MET destijds en kreeg inderdaad een sterker effect dan het effect van 20 mg + 20 mg opgeteld.

Als je een sterke dosis wil ervaren, zou ik het eerst met 40 mg proberen. 50 mg zou wel eens flink heftig kunnen uitvallen. 4-HO-MET is een leuke stof, wat lichter dan psilo, maar moet ook niet onderschat worden. Succes!
Het lijkt me dan inderdaad slimmer om eerst 30-40mg eens uit te proberen in plaats van meteen in het diepe te springen :P ik heb presses van 25mg dus bij mijn volgende experiment zal ik dan eerder voor 1.5 gaan dan dat ik er meteen 2 neem

KaapStad

Experimenterende gebruiker
Ik ben van plan om volgende week zaterdag samen met een vriend voor het eerst 4-Ho-MET te proberen (in een thuis setting), maar ik twijfel een beetje over de dosis die we moeten nemen.

We hebben allebei wat ervaring met psychedelica, waaronder: meerdere keren 2C-B, één keer +- 3mg DOC en één keer 25mg pellet 4-Ho-MiPT. Deze stofjes hebben we dit in meer of mindere mate gecombineerd met wiet, lachgas en ketamine. Daarnaast heb ik 2 keer truffels gegeten, zo'n 6 tot 8 jaar geleden (waarvan 1 van de trips super (lees: te) intens was😅).

Onze laatste trip was met oud en nieuw, 25mg 4-Ho-MiPT, dus van tolerantie zal weinig (geen?) sprake zijn.

Nu ben ik benieuwd naar wat een goede dosis zou zijn. We zijn beiden van mening dat het geen teleurstellende ervaring moet worden en het mag best een beetje overwhelming zijn! 😉 Er zal vrijwel zeker ook worden geblowd.

Ben erg benieuwd naar jullie adviezen/meningen over de dosering!

EDIT: Ik ga pellets van 25mg/stuk bestellen bij een Nederlandse vendor waar ik eerder DOC en 4-Ho-MiPT heb besteld.

EDIT 2: In het ergste geval, hebben we de beschikking over etizolam.

Laatst bewerkt:

Green Dude

Belezen gebruiker
Ik ben van plan om volgende week zaterdag samen met een vriend voor het eerst 4-Ho-MET te proberen (in een thuis setting), maar ik twijfel een beetje over de dosis die we moeten nemen.

We hebben allebei wat ervaring met psychedelica, waaronder: meerdere keren 2C-B, één keer +- 3mg DOC en één keer 25mg pellet 4-Ho-MiPT. Deze stofjes hebben we dit in meer of mindere mate gecombineerd met wiet, lachgas en ketamine. Daarnaast heb ik 2 keer truffels gegeten, zo'n 6 tot 8 jaar geleden (waarvan 1 van de trips super (lees: te) intens was😅).

Onze laatste trip was met oud en nieuw, 25mg 4-Ho-MiPT, dus van tolerantie zal weinig (geen?) sprake zijn.

Nu ben ik benieuwd naar wat een goede dosis zou zijn. We zijn beiden van mening dat het geen teleurstellende ervaring moet worden en het mag best een beetje overwhelming zijn! 😉 Er zal vrijwel zeker ook worden geblowd.

Ben erg benieuwd naar jullie adviezen/meningen over de dosering!

EDIT: Ik ga pellets van 25mg/stuk bestellen bij een Nederlandse vendor waar ik eerder DOC en 4-Ho-MiPT heb besteld.

EDIT 2: In het ergste geval, hebben we de beschikking over etizolam.
Zelf heb ik een tweetal 2 weken terug voor de eerste maal 4 HO MET gebruikt, samen met een goede vriend. We hadden al redelijk wat ervaring met psychedelica (Truffels, paddos, LSD, DXM) dus hebben we 37,5 mg elk genomen.

De trip zelf was 1 vd mooiste psychedelische trips, hoewel het op een bepaald moment toch even te intens was.

Aangezien je al redelijk wat ervaring hebt met psychedelica zou ik ongeveer dezelfde dosis aanraden of misschien iets minder. Je zal waarschijnlijk het gevoel van truffels terug herkennen, zeker op visueel vlak zal het zeker niet tekort schieten. Na de visuals kan het wel eens wat filosofischer worden zoals ook in andere reports vermeld, hoewel ik persoonlijk vind dat truffels je iets meer met de natuur verbindt. Dit zal natuurlijk wel afhangen van persoon tot persoon.

Het is in ieder geval een stofje die het proberen waard is! Veel plezier met de trip :)

KaapStad

Zelf heb ik een tweetal 2 weken terug voor de eerste maal 4 HO MET gebruikt, samen met een goede vriend. We hadden al redelijk wat ervaring met psychedelica (Truffels, paddos, LSD, DXM) dus hebben we 37,5 mg elk genomen.

De trip zelf was 1 vd mooiste psychedelische trips, hoewel het op een bepaald moment toch even te intens was.

Aangezien je al redelijk wat ervaring hebt met psychedelica zou ik ongeveer dezelfde dosis aanraden of misschien iets minder. Je zal waarschijnlijk het gevoel van truffels terug herkennen, zeker op visueel vlak zal het zeker niet tekort schieten. Na de visuals kan het wel eens wat filosofischer worden zoals ook in andere reports vermeld, hoewel ik persoonlijk vind dat truffels je iets meer met de natuur verbindt. Dit zal natuurlijk wel afhangen van persoon tot persoon.

Het is in ieder geval een stofje die het proberen waard is! Veel plezier met de trip :)
37,5mg lijkt me nog een redelijk stevige dosis, maar zoals ik zei, een beetje overwhelming is geen probleem! 😁

Ik had nog zitten om te denken om rond +1u a +1.30u te redosen, maar ik las ik dat redosen op 4-subs exponentieel verloopt. Dat is misschien iets teveel van het goede voor een 1e keer.

Hoe zou je de headspace omschrijven?

Ik heb mijn trips op 2C-B, DOC en 4-Ho-MiPT als vrij helder ervaren, waar ik onder invloed van truffels moeite had met het begrijpen van sms'jes, niet wist/meer begreep wat woorden als 'vandaag' en 'morgen' betekenden... 😅😂

Laatst bewerkt:

Green Dude

Belezen gebruiker
37,5mg lijkt me nog een redelijk stevige dosis, maar zoals ik zei, een beetje overwhelming is geen probleem! 😁

Ik had nog zitten om te denken om rond +1u a +1.30u te redosen, maar ik las ik dat redosen op 4-subs exponentieel verloopt. Dat is misschien iets teveel van het goede voor een 1e keer.

Hoe zou je de headspace omschrijven?

Ik heb mijn trips op 2C-B, DOC en 4-Ho-MiPT als vrij helder ervaren, waar ik onder invloed van truffels moeite had met het begrijpen van sms'jes, niet wist/meer begreep wat woorden als 'vandaag' en 'morgen' betekenden... 😅😂
Redosen zou ik eerlijk gezegd niet doen. Simpelweg omdat je dan al aan het spacen bent en dan continu denkt van 'Aja binnen zoveel minuten nog wat bijnemen'. Gewoon go with the flow en genieten van een stevige maar verantwoordelijke dosis.

Velen omschrijven de headspace vrij licht, ikzelf vond deze toch vrij stevig, mede door de vrij hoge dosering waarschijnlijk.

KaapStad

Vorige week zaterdag heb ik 4-Ho-MET samen met een vriend geprobeerd en het was fantastisch.

We hadden halverwege de middag (rond 14.15-14.30 uur), beiden op een vrijwel lege maag, 1 pellet van 25mg p.p. gedropt. Voor die tijd hadden we mijn nieuwe bong uitgeprobeerd, dus helemaal helder waren we niet meer. Na inname zaten we wat te kletsen en ongeduldig om ons heen te kijken, afwachtend wat er zou gaan gebeuren.

Na zo'n 20 tot 30 minuten begonnen we beiden de eerste effecten te merken, een beetje nerveus/onrustig, klamme handjes en wat lichte visuals. Niet veel later merkten we dat we goed in de come up zaten, beiden verrast door de mooie visuals en ietwat wazige headspace. Het viel mij op dat dit het eerste psychedelica is dat echt veel op truffels lijkt, al is dat niet zo vreemd. Het lijkt erg op truffels vergeleken met andere stofjes die ik heb geprobeerd (DOC, 2C-B, 4-Ho-MiPT) Dit gevoel had ik vooral tijdens de come up, mede vanwege enige verwarring en toch lichtelijk overrompeld worden door hetgeen wat er in onze hoofden gebeurde. Wat mij heel erg opviel, waren de patronen en geometrische vormen die ik goed kon waarnemen. Kijkend naar de witte muren, zag ik veel Maya/Aztec-achtige patronen en logaritmische spiralen , zoals onderstaande afbeeldingen.
afbeelding.jpeg

De spiralen leken haast wel gekaderd en na elke spiraal begon een afgebakend stukje met een nieuw spiraal.

Na ongeveer een uur na inname, besluiten we een rondje door de stad te lopen, door een rustig gedeelte met veel groen en water. We kijken onze ogen uit, sommige kleuren spatten eruit en ook hoeken en randen van hoge gebouwen steken heel mooi af tegen de blauwe lucht. Kleuren leken heel erg verzadigd. Ook hier heb ik nog wat last van verwarring en kom soms moeilijk uit m'n woorden, met name als we het over concepten als tijd (o.a. jaartallen) hebben. Niet vervelend, niet beangstigend, eerder lachwekkend. We zijn ons beiden wel bewust van het feit dat we mogelijk als 2 maffe gasten overkomen, die wat verstrooid rondlopen! 😂

Op de terugweg naar het huis van de vriend, merken we dat we toch een beetje gedesoriënteerd zijn, maar ook dat vinden we beiden hilarisch. De kleine straatjes beginnen allemaal op elkaar te lijken en we doen iets langer over de terugweg, dan wanneer we dezelfde route in nuchtere staat zouden lopen.

Eenmaal terug gekomen bij zijn huis, maken we een kort praatje met z'n huisgenote en we gaan door naar zijn huis. Daar besluiten we, zo'n 1.5u na inname, elk een halve pellet van 12,5mg p.p. in te nemen, met de hoop de effecten iets te verlengen en te versterken. We blijven gezellig kletsen over allerlei onderwerpen en wat ons beiden opvalt, is dat we heel veel moeten lachen. Een melig gevoel, waarbij we af en toe beiden de tranen in onze ogen hebben van het lachen - dit gevoel houdt tot laat in de nacht aan. Waar we samen de vorige keer (op 4-Ho-MiPT) veel meer in onszelf waren en van de muziek genoten, doet 4-Ho-MET veel socialer en opener aan.

Terwijl we vrolijk doortrippen, roken we af en toe een jointje en/of nemen we een hit from the bong, wat voor ons beiden zorgt dat de effecten wat sterker en langer blijven duren. Tegen het einde van de middag, begin van de avond, besluiten we (misschien tegen beter weten in), om nog bij te nemen, wederom een halve pellet van 12,5mg per persoon. Voor mijn gevoel worden de effecten niet sterker meer, maar we weten de trip toch nog redelijk lang te rekken.

De vriend waarmee ik aan het trippen ben, besluit dat we nog wat boodschappen moeten doen. Hij stelt voor alleen naar de supermarkt te gaan, wat mij goed uitkomt, ik heb weinig zin om mee te gaan. Een half uurtje tot 45 minuten later komt de vriend terug, vol met verhalen over zijn avontuur in de supermarkt. Hij weet z'n ervaring samen te vatten met: 'HIJ IS NOG LANG NIET UITGEWERKT. ER GEBEURT (NOG EEN) HOOP!'

Nadat de avond vordert, besluiten we om de avond af te toppen met wat cocaïne, een drug die we beiden erg lekker vinden. Nadat ik 2 envelopjes heb besteld, moet ik rond 19.30 uur naar buiten om deze op te halen. Op dit moment merkte ik dat ik zeker nog niet helemaal terug op aarde ben, in het donker is het moeilijk oriënteren en de juiste auto te vinden. De verwarring slaat toe, maar zonder paniek of onrust. Met enige moeite weet ik de juiste auto te vinden, maak een praatje met de bezorger, die ik met veel moeite kan herkennen in het donker (en alle visuals die nog volop gaande zijn!). Ik vertel wat we hebben genomen en hij zegt goed op ons zelf te passen.

Nadat ik weer op de bank ben geplofd bij de vriend, drinken we wat wijn, nemen wat lijntjes en blijven door kletsen. Op een gegeven moment wordt de trip toch wat filosofischer en introspectief; we spreken over dingen die ons bezighouden en waar we in ons dagelijks leven mee bezig zijn. Ondanks dat ik soms moeite heb om mezelf te verwoorden, merk ik wel dat het erg oplucht en het stofje mij kritischer of beter naar mezelf doet kijken (want nogal een contradictie is met de ego-trip die je kan ervaren op cocaïne).

Wanneer het zo'n 3-4 uur 's nachts is, zijn de effecten van de 4-Ho-MET inmiddels uitgewerkt - op wat afterglow na. Dit is het moment dat we besluiten om nog wat tv te kijken, we zetten de documentaire 'Fantastic Fungi' op.

De dag erna voelen we ons beiden een beetje brak (door de coke en korte nachtrust), maar best prima. We nemen een stevig ontbijt en praten nog wat na. We komen tot de conclusie dat dit een mooi stofje is, dicht tegen paddo's/truffels aan zit en zeker nog eens zal worden gebruikt. Al zal ons volgende avontuur waarschijnlijk een stofje zijn met een langere werkingsduur.

Conclusie
4-Ho-MET is een fantastisch stofje om een leuke dag op te trippen. Het is misschien niet zo magisch of spiritueel als 'echte' paddo's of truffels, maar het komt er wel in de buurt. De boost die het je gevoel voor humor geeft, is magnifiek. Ook zijn de visuals echt prachtig en ondanks z'n redelijk nuchtere headspace, durf ik het wel een volwaardig tripmiddel/pyschedelicum te noemen. Wel denken vriend en ik dat 4-Ho-MET (na de come-up) ook in een partysetting wel goed te doen moet zijn.

Deze ga ik zeker nogmaals proberen, al denk ik dat ik binnenkort eerst wil gaan experimenteren met pyschedelica met een langere werkingsduur, zoals LSD-achtigen, waaronder AL-LAD. Wanneer ik mijn volgende ervaring met 4-Ho-MET aanga, ga ik denk beginnen met een startdosis van 37,5mg, om de effecten misschien toch nog ietsje steviger te maken.

Al met al hebben vriend en ik, over de hele dag, 3*25mg pellets 4-Ho-MET per persoon genomen. De laatste keer bijnemen staat niet echt in het report, omdat ik niet meer precies weet wanneer we laatste hele pellet hebben ingenomen. Terugkijkend zou ik dit in de toekomst niet zo snel weer doen, maar eerder beginnen met een hogere startdosis.

SneeuwStorm

Wijs gebruiker
Over een uurtje voor de eerste keer 4-HO-MET testen. Nu is het zo dat ik over precies 7 dagen de heropening-der-feesten ga vieren met behulp van een verantwoorde hoeveelheid MDMA (keurig 3 maanden rust gehouden). Wat ik gelezen heb, zou dat moeten kunnen. Kortom nu 4-HO-MET en over 7 dagen MDMA, is dat een goed idee?

Green Dude

Belezen gebruiker
Over een uurtje voor de eerste keer 4-HO-MET testen. Nu is het zo dat ik over precies 7 dagen de heropening-der-feesten ga vieren met behulp van een verantwoorde hoeveelheid MDMA (keurig 3 maanden rust gehouden). Wat ik gelezen heb, zou dat moeten kunnen. Kortom nu 4-HO-MET en over 7 dagen MDMA, is dat een goed idee?

Ik denk dat dit normaal geen probleem mag zijn. Mocht het in omgekeerde volgorde zijn zou de MDMA dip misschien voor problemen kunnen gezorgd hebben maar vermoed dat er op deze manier weinig problemen kunnen voorkomen. Na die 7 dagen heb je volgens mij de trip al grotendeels verwerkt (indien je niet te hoog gaat doseren uiteraard) en kan er weinig mislopen :)

Boyman

Bewuste gebruiker
Zou inderdaad geen probleem moeten zijn! 4-HO-MET tolerantie lijkt sowieso snel weg te trekken in mijn ervaring en echte na-effecten heb ik er bijna nooit van.

Bovenaan