Mooi bijsluitertje
!
marioman zei:Bedankt voor de interessante uitleg , maakt me nu wel een beetje ongerust aangezien ik een keer een schrikreactie heb gehad tijdens het blowen. En heb het nu net binnen om te teste , weet niet goed wat doen nu ...
neurotoxin zei:Ik vond de eerste keer blowen ook 'eng' omdat ik mezelf niet meer helemaal onder controlle had, maar dat is niet bad gaan. Schizofrene- en bipolaire aanleg worden door dopamine en blowen ge-triggered, zeg maar. Dus als je 'bad' gaat, zou je dus een schizofrene/bipolaire ervaring moeten hebben gehad![]()
Tufnut zei:Puntje 16 en dan met name de tweede zin moet je nader verklaren. Wat bedoel je precies?
neurotoxin zei:Bad gaan is niet zozeer dat je het eng vindt dat er iets aan jezelf verandert in je hoofd, maar dat je paranoide wordt, dat je denkt dat mensen er op uit zijn om je te ontvoeren of iets dergelijks. Je hoort stemmen in de buurt van mensen die je uitlachen of over je praten, maar als je omkijkt staat er niemand. Dat je in de val wordt gelokt door de globale overheid die er op uit is om je te... Nouwja dat soort onzin(ra-ra waarom negen van de tien conspiracy theory figuren altijd blowers blijken te zijn...)
Ik vond de eerste keer blowen ook 'eng' omdat ik mezelf niet meer helemaal onder controlle had, maar dat is niet bad gaan. Schizofrene- en bipolaire aanleg worden door dopamine en blowen ge-triggered, zeg maar. Dus als je 'bad' gaat, zou je dus een schizofrene/bipolaire ervaring moeten hebben gehad![]()
neurotoxin zei:maar er zit een gat in de beveiliging, namelijk bij de transportroute via je neus. Het is daarom potentieel schadelijk om dit te omzeilen, maar het zou bijvoorbeeld ook kunnen blijken dat het geen ene fuck uitmaakt.
neurotoxin zei:Het simpele antwoord is: "Ja" en de reden daarvoor is een recente studie de de Nederlandse overheid er toe aanzet cannabis onder harddrugs te doen laten willen vallen. (waar je vast wel het 1 en ander over gehoord hebt)SmartieAndMe zei:neurotoxin zei:Ik vond de eerste keer blowen ook 'eng' omdat ik mezelf niet meer helemaal onder controlle had, maar dat is niet bad gaan. Schizofrene- en bipolaire aanleg worden door dopamine en blowen ge-triggered, zeg maar. Dus als je 'bad' gaat, zou je dus een schizofrene/bipolaire ervaring moeten hebben gehad![]()
Interesting! Kun je dan ook concluderen dat je een verhoogd risico op Schizofrenie of psychoses loopt? Ik heb zelf ook wel eens van die paranoïde ervaringen gehad, voornamelijk als ik heel erg stoned was (geweest). Blow vrij regelmatig...
maar er zit een gat in de beveiliging, namelijk bij de transportroute via je neus. Het is daarom potentieel schadelijk om dit te omzeilen, maar het zou bijvoorbeeld ook kunnen blijken dat het geen ene fuck uitmaakt.
Tufnut zei:Zelfs al spuit je het in je halsslagader dan nog maakt dat niets uit voor de doorgang door de bloed-brein barrière.
neurotoxin zei:Even het eerste punt (snuiven) en hoe ik er bijkom dat de administratie van sommige psychoactieve drugs langs de BBB kunnen gaan: heel simpel. Er zijn nu studies naar medicatie voor autisten/asperger 'patienten', namelijk gebruik van oxytocine die je via neusspray in kan nemen. Pure oxytocine komt niet door de BBB heen, tenzij je het insnuift.
Dan die studie naar cannabis en schizofrenie; in een discussie over de wietpas op de publieke omroep, was een neuroloog aan het woord die deze claims maakte. Ik ga het opzoeken. Niet dat het al niet in duizend verschillende krantenartikelen heeft gestaan de afgelopen maand, maar oke.
neurotoxin zei:4-FMP kan leuk zijn, maar ook voor een hoop narigheid zorgen! Daarom even een soort van bijsluiter gemaakt met een aantal dingen waar je op moet letten, waarom en wat je niet moet doen! (sommige dingen zijn overduidelijk, andere minder!)
Neem geen 4-FMP als;
4. Niet nemen in combinatie met MAOI's (als bijvoorbeeld Rhitalin) en ook niet in combinatie met SSRI's! En ook;
!
neurotoxin zei:Er is sinds de eerste indicatie van beschikbaarheid (naar onderzoek vanuit de EU), zijnde 2006 (dus 6 jaar geleden alweer), geen enkele dode in verband gebracht met enkel 4-FMP gebruik.dr0gz zei:Kan dit nou wel of niet elke week gebruiken? Dus bijvoorbeeld elke zaterdag inplaats van alcohol?
En mdma is een dikke fat/spier burner, geld dit ook voor dit? Combinatie spieropbouw en dit middel? Kan er niks over vinden op internet...
Groetjes
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat er mogelijk een rare mutatie van DNA tot stand kan komen waardoor je vervroegd dood zou kunnen gaan aan kanker (inflamation) ofzo, maar voor zover blijkt er geen schade op te treden.
Wie weet krijg je net als bij roken pas op latere leeftijd complicaties... Het is niet voor niets een "Research Chemical" en ik ben niet een alwetende profeet of iets in die richting, dus ik kan je niets met enige vorm van absolute zekerheid vertellen over dit goedje.
Wat ik wel weet is dat, al zou je het elk weekend in debiele hoeveelheden nemen, je na zes jaar in ieder geval nog nergens last van hebt.
Tufnut zei:Maar even wat anders, vanwaar de stelligheid van het niet goed kunnen combineren van 4 FMP en blowen?
Ik heb met 4 FMP beperkt ervaring, maar volgens mij ging blowen prima erbij. Net zoals blowen bij bijna alle drugs te combineren valt.
JayJay1986 zei:ja goede waarschuwing.
ik had ook geblowt aan einde van de avond. ging niet slecht
Rob070 zei:Een blowtje aan het eind, haalt de scherpe randjes er vanaf. Is het wat makkelijker om tot rust te komen![]()