3mmc wordt verboden

Lysergine

Bewuste gebruiker
Dat liedje kennen we nu wel.
Inderdaad, er zit een kern van waarheid in maar desondanks is het een vermoeiend en ietwat naïef liedje.

Is het denkbaar dat vendors in de komende maanden een grote uitverkoop met korting zullen houden om van hun voorraad 3-MMC af te komen?

Moebius

Newbie
wel uit de legale webwinkels die het verkopen want het wordt een verboden middel en als ze het dan nog verkopen kunnen ze en hun kvk kwijtraken en hoge boetes krijgen
Alleen is de controle daarop nauwelijks te handhaven; ik denk dat ze eventuele risico's op boetes e.d. daarom voor lief zullen nemen. Bovendien is het nog niet zover.

MR_CHIP

Badass junkie
Dit najaar volgens het bericht. Ik bedacht me net wel dat het dus in Nederland verboden wordt.
Dus vendors die in het buitenland gevestigd zijn dat die het wss wel nog gewoon kunnen leveren 😅
je weet dan het dan verboden is om 3mmc te importeren als het op lijst 2 van de opium wet staat

Kevin92

Experimenterende gebruiker
Ik maak me hier eigenlijk gewoon ontzettend boos over. Over diverse redenen.

Ik kan al best pissig zijn over het feit dat bijv xtc en ghb verboden zijn. Maar dat ze in 1988 ervoor kozen om mdma te verbieden terwijl we inmiddels andere adviezen zien oke. Kan ik begrijpen.
Dat het vervolgens anno 2020 niet heel makkelijk is om mdma, ghb etc te legaliseren snap ik. Ik denk dat dat toch en beetje kan voelen alsof je ineens zegt dat het eigenlijk maar snoepjes zijn. (en dan vooral omdat er niet wordt nagedacht over wel legaliseren op een manier waarop je toch een negatief signaal afgeeft.)

Maar dat je anno 2021 gewoon iets gaat verbieden omdat je drugs niet leuk vind omdat je niet nadenkt hoe je verslaving tegen kan gaan en slachtoffers tegen kunt gaan. Snap ik niet. Het werkt criminaliteit in de hand als het de productie naar ons land haalt. Eventueel kwaliteit verlies. Je raakt de mensen die er fatsoenlijk mee om kunnen gaan.

Ik heb het gevoel alsof er ook totaal niet over drugs wordt nagedacht. dat 'hoeft' ook niet want drugs heeft niemand nodig. Omdat er best veel mensen hard rijden en door rood rijden met alle gevolgen van dien kun je zeggen dat je autorijden verbied.
Maar A, er zijn simpelweg teveel autorijders, mocht je dat zeggen krijg je een te grote opstand. en B, auto's zijn voor heel veel zaken gewoon handig. Logischerwijs wordt autorijden dus niet verboden. Maar drugs, daar heb je veel slachtoffers van en vinden veel mensen sowieso al niet leuk omdat ze het niet kennen of door slechte mediaberichten die veelal eenzijdig zijn of halve waarheden bevatten dus wie kraait er nu naar een verbod? Ja een paar anonieme drugsgebruikers die illegaal doen dus echt niet gaan klagen.

Maar ik ben er een beetje klaar mee dat een aantal mensen in den haag gaan bepalen wat ik wel of niet in mijn mond en/of neus mag stoppen. Ik snap dat er wordt gezegt dat het witte poeder voor je neus niet langs het witte poeder voor over je pannenkoek kan liggen in de supermarkt. Enige vorm van toezicht is welkom. maar de enige die krampachtig doen over drugs zijn gelovigen die sowieso overal krampachtig over doen dus who cares? En de mensen die de wetten maken waar wij door geraakt worden.

Maar wat doe je aan zoiets? Waar en hoe kan je actief iets doen tegen dit soort onzin?

Want buiten dat ik het behoorlijk zat ben om tot crimineel gemaakt te worden wanneer ik 3mmc in mijn bezit heb, haalt dat de vraag niet weg. Het aanbod zal blijven bij de vraag. En logischerwijs blijven verslavingen en onverantwoord gebruik er dan ook. Ik zou zelf ook graag zien dat verslavingscijfers omlaag gaan. Maar dat is niet het gevolg van een verbod.

HierEnDaarEenFuifje

Wijs gebruiker
Vrees wel dat de dealers dit goedje wat duurder gaan maken als het niet meer zo makkelijk te verkrijgen is...

Verder gebruik ik het nooit dus maakt voor mij weinig uit :sweatsmile:

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Klinkt als een levensvoorraad voor mij... Hoe lang doe jij ermee?
Ik zou het niet weten, hopelijk heel lang. Er vanuit gaande dat bingesessies zoals de kerstvakantie niet meer voor gaan komen. Maargoed, ik besef meeigen ook wel donders goed dat een beter voorbeeld van het spek op de kat binden er niet is 🤣

Nihilist88

Badass junkie
Heb de jacht op "harddrugs" steeds een lachertje gevonden, terwijl alcohol, tabak en allerhande medicijnen wel legaal is, veel meer kapot maakt. Zou een gereguleerde productie van vele drugs, met bijhorende controles, er niet veel meer voor zorgen dat mensen die deze stofjes gebruiken, minder vervuilde brol binnen krijgen. Als iets verdwijnt, gaat mn 99.9% opzoek nr vervangers.

Bigvloei

Belezen gebruiker
Heb vandaag toevallig mijn voorraadje binnen gekregen, alsof ik het voelde aankomen 🤣

Maar ja, wss zal er wel weer snel een vervangend middel komen. Het probleem is dat er dan nog minder over bekend is en de risico's ook alleen maar kunnen toenemen.

Extase

Bewuste gebruiker
Ik zou het niet weten, hopelijk heel lang. Er vanuit gaande dat bingesessies zoals de kerstvakantie niet meer voor gaan komen. Maargoed, ik besef meeigen ook wel donders goed dat een beter voorbeeld van het spek op de kat binden er niet is 🤣
Weekje of 2?
Even een cake ervan maken. :hushed:

Serieus: Jezus wat een hoeveelheid.
Misschien een tijdskluis kopen als je bang bent voor binges?

Nihilist88

Badass junkie
Heb vandaag toevallig mijn voorraadje binnen gekregen, alsof ik het voelde aankomen 🤣

Maar ja, wss zal er wel weer snel een vervangend middel komen. Het probleem is dat er dan nog minder over bekend is en de risico's ook alleen maar kunnen toenemen.
Haha, volgens mij gaan vendors nu enorme 3-mmc bestellingen krijgen, ik pleit schuldig xD

MR_CHIP

Badass junkie
Net zoals het voor ons Belgen verboden is weed mee te brengen uit Amsterdam, of RC's online te bestellen 😂
ik houd me in ieder geval niet met verboden zaken bezig rc zijn hier legaal dus het mag hier besteld worden zodra dit middel verboden zal ik het dan ook niet meer bestellen

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Weekje of 2?
Even een cake ervan maken. :hushed:

Serieus: Jezus wat een hoeveelheid.
Misschien een tijdskluis kopen als je bang bent voor binges?
Paar flinke bommetjes en het is op joh 😜

kzit te twijfelen, eigenlijk moet ik gewoon leren om er met mn poten (of neus) vanaf te blijven maar dat idee heb ik al vaker gehad en het is me nog nooit gelukt, dus waarom zou het nu wel lukken🧐
K zal et nog eens een nachtje over slapen.

CuriousExplorer

DF-koning

kzit te twijfelen, eigenlijk moet ik gewoon leren om er met mn poten (of neus) vanaf te blijven maar dat idee heb ik al vaker gehad en het is me nog nooit gelukt, dus waarom zou het nu wel lukken🧐
Slaap er wat langer over 😄
Kan je uit eigen ervaring (wel 4mmc) vertellen dat zelfs hoeveelheden zoals 50gr op geraken, ongeacht de goede voornemens.🤐😄

Extase

Bewuste gebruiker

Had echt een time-safe gekocht dan haha.
Slaap er wat langer over 😄
Kan je uit eigen ervaring (wel 4mmc) vertellen dat zelfs hoeveelheden zoals 50gr op geraken, ongeacht de goede voornemens.🤐😄
Voor jou ook..

Misschien met een hele groep kopen, krijgt iedereen korting :openmouth:

Zeelanddude

Badass junkie
Tripreporter
Had echt een time-safe gekocht dan haha.
Een tijdkluis gaat mij echt niet tegenhouden als ik ergens bij wil komen hoor.
En het is ook weer eenzelfde situatie als dat ding van slot gaat, dan mag het... Of een voornemen halen van een maand geen drugs en dan vervolgens op de eindstreep vol gas aan de drugs gaan.
Ergens zijn al die redeneringen en voornemens verschrikkelijk krom en werken mn gebruik alleen maar in de hand.
Aan zoiets zat ik dus ook te denken 😬
😍 vrij normaal om daaraan te denken 😁

Bovenaan