3MMC verslaafd 1 jaar

Tekaman

Newbie
Hoi,

Komt er op neer dat ik verslaafd ben aan 3MMC. Als ik niet gebruik ben ik super moe. Ik heb vorig jaar pfeiffer gehad. En sinds dien gebruik bijna dagelijks mmc. Om het weekend gebruik ik niet. Want dat is mijn dochter bij me. Die geeft me net genoeg energie. Om de dag door te komen. Ik heb meer dan zat op voorraad liggen(dat is het ergste). Tegen mijn vriendin vertel ik maar de helft. Puur uit schaamte... want om het weekend zitten we ook de drugs. Het gebruik voeld voor mij normaal. Ik sta ermee op ga ermee naar werk. En rond 19:00 uur neem ik me laatste lijn. Zo dat ik wel kan slapen. Ik pak heel de dag door om een uur een dikke lijn. Geen idee hoeveel het is. Maar ze ieder gevoel voor mij doen groot. Ik bang om hulp te zoeken. Omdat ik denk dat het dan uitkomt bij de moeder van me kind. En ik wil mijn dochter niet kwijt raken. Hoe kan ik dit het best aanpakke?

Gr, Teka

Hardcore_frk

Badass junkie
Hoi,

Komt er op neer dat ik verslaafd ben aan 3MMC. Als ik niet gebruik ben ik super moe. Ik heb vorig jaar pfeiffer gehad. En sinds dien gebruik bijna dagelijks mmc. Om het weekend gebruik ik niet. Want dat is mijn dochter bij me. Die geeft me net genoeg energie. Om de dag door te komen. Ik heb meer dan zat op voorraad liggen(dat is het ergste). Tegen mijn vriendin vertel ik maar de helft. Puur uit schaamte... want om het weekend zitten we ook de drugs. Het gebruik voeld voor mij normaal. Ik sta ermee op ga ermee naar werk. En rond 19:00 uur neem ik me laatste lijn. Zo dat ik wel kan slapen. Ik pak heel de dag door om een uur een dikke lijn. Geen idee hoeveel het is. Maar ze ieder gevoel voor mij doen groot. Ik bang om hulp te zoeken. Omdat ik denk dat het dan uitkomt bij de moeder van me kind. En ik wil mijn dochter niet kwijt raken. Hoe kan ik dit het best aanpakke?

Gr, Teka
Sorry, stomme grap. Ik heb niet geslapen vannacht en ga dan de lolbroek uithangen..

Maar de moeder van je dochtertje weet van niets? En zij is ook tegen drugs?

Ik zou zo snel mogelijk stoppen, man. Als ze boos op je wordt en naar de rechter gaat, is er een grote kans dat je je dochtertje niet of nauwelijks nog gaat zien.

Dat is het niet waard, man.. Gooi die meuk weg. Het wordt eind van het jaar toch verboden. Ga je dan iedere dag na je werk buiten een dealer staan wachten?

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Gewoon stoppen en hulp zoeken. Als je zo zo verder gaat komt het op een zeker moment wel bij iemand aan het licht en komt de moeder van je kind dit te weten. Ook voor jou dochter. En als je een weekend zonder kan als ze bij je is dan moet je dat verder in je leven ook kunnen...

Tekaman

Newbie
Sorry, stomme grap. Ik heb niet geslapen vannacht en ga dan de lolbroek uithangen..

Maar de moeder van je dochtertje weet van niets? En zij is ook tegen drugs?

Ik zou zo snel mogelijk stoppen, man. Als ze boos op je wordt en naar de rechter gaat, is er een grote kans dat je je dochtertje niet of nauwelijks nog gaat zien.

Dat is het niet waard, man.. Gooi die meuk weg. Het wordt eind van het jaar toch verboden. Ga je dan iedere dag na je werk buiten een dealer staan wachten?
Was het maar idd een stomme grap. Weg gooien gaat niet makkelijk. Als ik niet gebruik. Ben ik echt dood op. Ik kan wel aan de koffie of redbull. Maar gebruik dan liever mmc. Moeder van me kind weet niet beter dat ik vroeger maar 5x per jaar gebruikte op een festival. En na de geboorte van mijn dochter. Was ik ermee gestopt. En zij heeft nooit wat gebruikt.

Hardcore_frk

Badass junkie
Was het maar idd een stomme grap. Weg gooien gaat niet makkelijk. Als ik niet gebruik. Ben ik echt dood op. Ik kan wel aan de koffie of redbull. Maar gebruik dan liever mmc. Moeder van me kind weet niet beter dat ik vroeger maar 5x per jaar gebruikte op een festival. En na de geboorte van mijn dochter. Was ik ermee gestopt. En zij heeft nooit wat gebruikt.
Je zult er even doorheen moeten. Als je twee weken stopt, zul je je echt veel energievoller voelen!

Maar je moet het zelf weten. Als je nu een slappe zak wilt zijn en de voogdij over je dochtertje wilt riskeren, is dat jouw feestje. Maar dan moet je daar straks ook niet zielig over gaan zitten doen.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Prioriteiten stellen hoort bij het leven. Hoe moeilijk ook.
Kies je drugs of je kind? Lijkt mij een makkelijke keuze. Stoppen niet misschien maar je zal wel “moeten”.

Wat als je kind steaks zegt: “mij pa is een junk?”

Laatst bewerkt:

Flualhamdulillam

Badass junkie
Gebruikte je 3-MMC om af te komen van de vermoeidheid door je ziekte? Want dat kan wel helpen! Naja, tenminste tegen de vermoeidheid… Tijdelijk… En als het over is betaal je de prijs terug, inclusief rente (kortom: je vermoeidheid komt sterker terug als je dan besluit te stoppen met dat 3-MMC-gesnuif). En daarnaast komt ook nog, psychostimulantia, en zo zeker ook 3-MMC, staan er niet bepaald bekend om dat ze je immuunsysteem bijstaan tijdens een infectie (door een virus, bijvoorbeeld een virus die de ziekte van Pfeifer veroorzaakt), in tegendeel. 3-MMC molt juist je immuunsysteem, al helemaal bij langdurige verslaving! Onder anderen de verzakking van je immuunrespons is echt een significante factor bij een drugsverslaving.

Ik kan me zo voorstellen dat je 3-MMC verslaving je 4-0 achter heeft gezet in het gevecht van je Pfeiffer-infectie… Ben je inmiddels helemaal bevestigd Pfeiffer vrij?

Als laatste, je lichaam draait al een ongelofelijk lange tijd zo goed als elke dag weer op overtoeren, door je 3-MMC gewoonte. Het lokt continu een stressreactie uit waardoor je lichaam alert blijft enzo. Als je dat lang volhoudt, kan je rekenen op een flinke dip zodra je stopt met gebruiken. Voor sommige mensen bestaat die alleen uit vermoeidheid, anderen krijg het ook emotioneel zwaar te verduren. Maar als de vermoeidheid alles door de drugsontwenning komt, is het tijdelijk! Je gaat, zoals al gezegd is, je veel energieker voelen zodra je lichaam weer een beetje went aan normale stofwisseling. Maar stoppen is al moeilijk, laat staan met zo’n negatieve verwachting… Hulp zoeken lijkt me het beste als het je tot nu toe nooit is gelukt om te voor langere tijd te stoppen, voor jou en in elk geval ook voor je dochtertje.

Norakoala

Experimenterende gebruiker
Ik lees je verhaal en stop met die shit. Het zit in je hoofd dat je het nodig heb! Neem tijd voor jezelf. Meld je paar weken ziek om af te kicken, probeer het zelf. Ga sporten, lees boeken. Zoek een hobby om je af te leiden! Als je gestopt bent met die shit zal je zo trots op jezelf zijn! Zoek hulp, praat met een goeie vriend erover! Hij zal je best begrijpen en je ook helpen!
succes!

Tekaman

Newbie
Gebruikte je 3-MMC om af te komen van de vermoeidheid door je ziekte? Want dat kan wel helpen! Naja, tenminste tegen de vermoeidheid… Tijdelijk… En als het over is betaal je de prijs terug, inclusief rente (kortom: je vermoeidheid komt sterker terug als je dan besluit te stoppen met dat 3-MMC-gesnuif). En daarnaast komt ook nog, psychostimulantia, en zo zeker ook 3-MMC, staan er niet bepaald bekend om dat ze je immuunsysteem bijstaan tijdens een infectie (door een virus, bijvoorbeeld een virus die de ziekte van Pfeifer veroorzaakt), in tegendeel. 3-MMC molt juist je immuunsysteem, al helemaal bij langdurige verslaving! Onder anderen de verzakking van je immuunrespons is echt een significante factor bij een drugsverslaving.

Ik kan me zo voorstellen dat je 3-MMC verslaving je 4-0 achter heeft gezet in het gevecht van je Pfeiffer-infectie… Ben je inmiddels helemaal bevestigd Pfeiffer vrij?

Als laatste, je lichaam draait al een ongelofelijk lange tijd zo goed als elke dag weer op overtoeren, door je 3-MMC gewoonte. Het lokt continu een stressreactie uit waardoor je lichaam alert blijft enzo. Als je dat lang volhoudt, kan je rekenen op een flinke dip zodra je stopt met gebruiken. Voor sommige mensen bestaat die alleen uit vermoeidheid, anderen krijg het ook emotioneel zwaar te verduren. Maar als de vermoeidheid alles door de drugsontwenning komt, is het tijdelijk! Je gaat, zoals al gezegd is, je veel energieker voelen zodra je lichaam weer een beetje went aan normale stofwisseling. Maar stoppen is al moeilijk, laat staan met zo’n negatieve verwachting… Hulp zoeken lijkt me het beste als het je tot nu toe nooit is gelukt om te voor langere tijd te stoppen, voor jou en in elk geval ook voor je dochtertje.
Ik heb het puur gedaan voor de vermoeidheid die ik had. Ik was al bekend met 3MMC. Dus dit was voor mij wel makkelijke oplossing. Ik werk voor mezelf. Dus als ik niet werk, verdien ik geen geld. En 3MMC heeft mij er goed door heen geholpen. Ik heb begin dit jaar nog een bloedonderzoek gedaan. En de pfeiffer zat nog wel in me bloed. Ik weet dat ik weer de stap moet zette zonder. Heb het ook al een paar keer geprobeerd. Alleen red ik het gewoon niet. Om heel de week me werk te doen zonder. En geld speelt voor mij belangrijke rol. Vroeger verkeerde uitgaves gedaan. En een lening afgesloten. Dus moet door blijven gaan. Ik blijf het echt wel probere. Maar vaak ben ik gewoon zwak. Bedankt voor uw bericht waardeer ik! Gr

Norakoala

Ik heb het puur gedaan voor de vermoeidheid die ik had. Ik was al bekend met 3MMC. Dus dit was voor mij wel makkelijke oplossing. Ik werk voor mezelf. Dus als ik niet werk, verdien ik geen geld. En 3MMC heeft mij er goed door heen geholpen. Ik heb begin dit jaar nog een bloedonderzoek gedaan. En de pfeiffer zat nog wel in me bloed. Ik weet dat ik weer de stap moet zette zonder. Heb het ook al een paar keer geprobeerd. Alleen red ik het gewoon niet. Om heel de week me werk te doen zonder. En geld speelt voor mij belangrijke rol. Vroeger verkeerde uitgaves gedaan. En een lening afgesloten. Dus moet door blijven gaan. Ik blijf het echt wel probere. Maar vaak ben ik gewoon zwak. Bedankt voor uw bericht waardeer ik! Gr
En miss uitkering? Of werkt dat niet als zzper wat je denk ik ben?

Als je een arbeidsongeschiktheid verzekering hebt dan zou je daar gebruik van kunnen maken.
Blijven werken lijkt me niet verstandig, ik snap dat je geld nodig hebt maar is het geen idee om 3 weken te stoppen en in die tijd nuchter te worden?\
Die 3 weken zijn zwaar, vooral de eerste week, maar daarna zal je er toch echt profijt van hebben en bovendien kan je dit niet volhouden op de lange termijn.
Houd je dochter in gedachte als je aan het detoxen bent.

Flualhamdulillam

Badass junkie
En 3MMC heeft mij er goed door heen geholpen.
Ja? Heeft 3-MMC je er goed doorheen geholpen? Want waar het nu op lijkt is dat het je helemaal nergens doorheen heeft geholpen, het heeft je alleen maar tegengehouden. En nu zit je vast in de vicieuze cirkel van drugs misbruiken als middel tegen vermoeidheid, want dat is wat het doet als je het verkeerd behandelt.

Ape

Badass junkie
Als je hier zoiets post, betekend dat ook dat je open moet staan en eerlijk moet zijn. Iedereen zal je dit waarschijnlijk als eerste vertellen.

Wanneer je eerlijk bent, kunnen mensen je situatie begrijpen. Neem 2 weken vrij en eet en drink en slaap in die 2 weken goed en veel, want je lichaam heeft dat gemist.

Als je je kind kwijtraakt ben je verder van huis. Vertel het als eerste aan je partner. Dat je je er voor schaamt en het daarom niet verteld hebt. Dat je niet zwak wilt zijn voor je gezin maar juist sterk, en dacht dat dit de goede manier was.

Stom doorgaan, dingen verbergen, liegen, dit gaat jouw en alles wat je lief is kapot maken. Je hebt de eerste stap gezet nu, en dat is erkenning. Nu is het eerlijk zijn tegen de juiste mensen. Niet iedereen zal het meteen begrijpen, sommige mensen zullen het misschien nooit begrijpen, maar het is bittere noodzaak te laten zien dat jij een eerlijk persoon bent die aan zichzelf durft te werken.

MR_CHIP

Badass junkie
ik zou echt stoppen desnoods hulp vragen aan je naasten/vrienden
ik kan wel zeggen dat ik het mentaal zwaar vindt om geen 3mmc te gebruiken ookal zie ik mij niet als verslaafd ik merk nu echt wel dat het slecht voor je is je voelt je goed op dat moment maar je pleegt echt een rooftoch op je hersenen en ook je karakter

en zou meer natuurlijk oplossingen gaan vinden om energie te krijgen
al is het natuurlijk makkelijk praten vanuit mij zie het maar te doen das toch best wel een moeilijke opgave weet dat we er voor je zijn en je altijd om advies kan vragen

Packjam

Belezen gebruiker
Baclofen, ik begon het te gebruiken en vergat te drinken, wow, ik ben 53 en drink al vanaf mijn 16e, Baclcofen kan echt een wondermiddel zijn tegen craven

BigY

Baclofen, ik begon het te gebruiken en vergat te drinken, wow, ik ben 53 en drink al vanaf mijn 16e, Baclcofen kan echt een wondermiddel zijn tegen craven
Ook geprobeerd tegen GHB en dat werkte redelijk. Toen had ik nog een meewerkende arts. Nu heb ik zo'n links geindoctrineerd kutje van 23 die "het niet zomaar uit wilt schrijven".

Mudshake

Hi Teka, hoe gaat het nu? Ik ben een newbie qua profiel aanmaken maar lees al paar maanden mee. Ik heb zelf ook flinke problemen gehad met 3-mmc omdat het gebruik ervan iets dagelijks werd en dat voor een langere periode. Gelukkig gebruik ik nu al een paar weken niet meer en functioneer ik elke dag een beetje beter. Ja, zeker de eerste week is klote. Maar je zult ook zien dat weer normaal slapen, weer normaal eten en niet meer zo walgen van jezelf toch ook snel resultaat oplevert. In ieder geval genoeg om te weten dat je het door moet zetten. Dat kun jij ook! Doe het voor jezelf en voor je kleine meid 💖

StraatPiraat

Badass junkie
Hi Teka, hoe gaat het nu? Ik ben een newbie qua profiel aanmaken maar lees al paar maanden mee. Ik heb zelf ook flinke problemen gehad met 3-mmc omdat het gebruik ervan iets dagelijks werd en dat voor een langere periode. Gelukkig gebruik ik nu al een paar weken niet meer en functioneer ik elke dag een beetje beter. Ja, zeker de eerste week is klote. Maar je zult ook zien dat weer normaal slapen, weer normaal eten en niet meer zo walgen van jezelf toch ook snel resultaat oplevert. In ieder geval genoeg om te weten dat je het door moet zetten. Dat kun jij ook! Doe het voor jezelf en voor je kleine meid 💖
Heb jij nog veel klachten die aanhouden, nu je even clean bent?
Bij mij werd het alleen maar erger na een paar weken eigenlijk.

Mudshake

Heb jij nog veel klachten die aanhouden, nu je even clean bent?
Bij mij werd het alleen maar erger na een paar weken eigenlijk.
@StraatPiraat Wel klachten die aanhouden/lang duren inderdaad. Mijn neus is nog lang niet de oude bijvoorbeeld. En een paar dagen terug wist ik in een supermarkt gewoon even niet meer wat ik nou eigenlijk aan het doen was, compleet in de war en eenmaal thuis ook nog lang overstuur. Dat sterkt me juist in het idee hoeveel schade het heeft aangericht en dat ik er juist daarom vanaf moet blijven.

Maar ik moet er ook bij zeggen dat mijn eerste stoppoging compleet mislukte en ik het daarom bij de tweede keer anders heb aangepakt. De eerste keer stopte ik ineens en dat was niet te doen: mijn hoofd gonsde de hele dag door en ik was zo warrig en en emotioneel een wrak dat ik totaal niet kon functioneren.

De tweede keer heb ik het anders aangepakt. Er zijn mensen die me hierom zullen vervloeken als ik andere discussies hier lees, maar in mijn geval werkte het wel om de 3-mmc de eerste anderhalve week te vervangen door een relatief lage dosis van een minder heftige stim die ik bovendien slikte in plaats van snoof. Hierdoor had ik minder last van hoofdpijn en warrigheid en kon ik thuis en op het werk nog redelijk functioneren, want ik wil/wilde naar mijn omgeving toe niet met de billen bloot.

Die vervanger afbouwen ging heel goed, bijna vanzelf want ik vergat steeds vaker mijn middagdosis te nemen - terwijl ik met 3-mmc continu dacht aan de volgende snorr. Het ‘gonzen’ werd minder, logisch nadenken ging steeds beter, ik kon na een tijdje weer hele nachten slapen en sinds anderhalve week heb ik die vervangende stim niet meer nodig.

Het zit nog steeds in mijn tas, het stelt me gerust dat ik het op een zwak of zwaar moment zou kunnen inzetten zodat ik in ieder geval niet uit wanhoop weer een nieuwe lading 3-mmc of straks 3-cmc zou gaan bestellen. Dit werkte voor mij, het zal voor iedereen anders zijn.

Welke klachten zijn voor jou het ergst en hoe heb jij het stoppen aangepakt en ervaren?

Sorry voor de lange lap tekst, maar ik merk dat ik het fijn vind om dit verborgen deel van mij ergens te kunnen delen. Daarbij gun ik het anderen ook zo ontzettend om de regie over hun leven weer terug te krijgen

Ik heb ook een leuke tijd gehad met 3-mmc, in de periode van zo nu en dan recreatief gebruik. Het liep uit de hand toen ik besloot - ja serieus: BESLOOT, hoe dom kun je zijn? - de voordelen (scherpte, energie, zelfverzekerdheid) toe te passen in mijn door corona ingedutte dagelijkse leven.

Vertel me vooral waar jij tegenaan loopt! Ik heb nu erg veel over mezelf geschreven, maar ik kan en wil ook graag luisteren naar anderen en jou een beetje steunen als je die behoefte hebt!

Woezoe

Bewuste gebruiker
Stay away from 3MMC. Het begint nu wel duidelijk te worden hoe verslavend dit goedje is. Als ik jou was zou ik een hele dopamine detox doen. Even door de zure appel heen bijten, maar dan ben je na een tijd weer je oude zelf. 1 jaar is nog niet extreem lang, er is nog een weg terug.

StraatPiraat

Badass junkie
3-mmc de eerste anderhalve week te vervangen door een relatief lage dosis van een minder heftige stim die ik bovendien slikte in plaats van snoof.
Heb je dan kleine doseringen pep geslikt? Of een andere stof?
Welke klachten zijn voor jou het ergst en hoe heb jij het stoppen aangepakt en ervaren?
Ik heb een hartritmestoornis (of door de 3mmc of het was er altijd al maar pas merkbaar geworden na 3mmc) waar ik iedere dag last van heb
Het ergste is dat ik 2 maand clean ben geweest en toch weer ben begonnen omdat ik me toen kutter voelde dan nu..

Ik heb ook als ik in een keer stop dat ik van die brainzaps krijg maar deze zo intens worden dat je er gewoon helemaal naar van word. Dit is alleen de eerste paar dagen, alleen wanneer ik wil slapen kom ik soms in een nachtmerrie voor ik in slaap gevallen ben. Hierbij ervaar ik ook slaapverlamming.

B&P

Newbie
Ik zou voor mezelf 2 week vakantie boeken, AirBnB huisje in Turkije ofzo, het spul meenemen in het vliegtuig kan echt niet en daar is niets te krijgen. Lekker 2 weken niets doen en als je je ziek voelt ga je lekker naar bed daar.

Mudshake

Heb je dan kleine doseringen pep geslikt? Of een andere stof?
2-fma. Ik had ergens gelezen dat het een manier was om van pep af te komen en bedacht toen dat dat ook wel eens voor 3-mmc kon gelden. Ik had pellets van 30 mg (vendor had qua pellets geen andere dosering) waarvan ik in het begin een hele in de ochtend nam op een lege maag en dan aan het begin van de middag een halve erbij om mijn werkdag vol te kunnen maken. Ik voelde me dan niet top, maar net goed genoeg om met een beetje goede wil redelijk te kunnen functioneren en s avonds kon ik dan normaal eten en bijtijds naar bed en dan vaak ook wel aardig goed slapen. Aan het eind van de week vergat ik soms al dat halve tabletje in de middag te nemen maar dan kreeg ik rond 15.00 toch weer dat wazige gevoel en die gonzende hoofdpijn. Dat eerste weekend ben ik naar een halfje in de ochtend en een halfje in de middag gegaan en in de tweede week kon ik vrijwel met een halfje in de ochtend toe. En nu slik ik ze niet meer, maar ik hou ze wel paraat. Voor mij was het (bijkomende?) voordeel dat het nasale gebruik stopte, het effect wat gelijkmatiger was en ook wat langer aanhield en vooral ik geen cravings meer had. Hierdoor verdween het gebruik meer naar de achtergrond en was het niet meer zo allesoverheersend als met 3-mmc snuiven. Maar nogmaals het zal voor iedereen anders zijn en ik snap ook dat veel mensen tegen het gebruik van een vervanger zijn maar mij heeft het er doorheen gesleept.

Mudshake

Ik heb een hartritmestoornis (of door de 3mmc of het was er altijd al maar pas merkbaar geworden na 3mmc) waar ik iedere dag last van heb
Het ergste is dat ik 2 maand clean ben geweest en toch weer ben begonnen omdat ik me toen kutter voelde dan nu..

Ik heb ook als ik in een keer stop dat ik van die brainzaps krijg maar deze zo intens worden dat je er gewoon helemaal naar van word. Dit is alleen de eerste paar dagen, alleen wanneer ik wil slapen kom ik soms in een nachtmerrie voor ik in slaap gevallen ben. Hierbij ervaar ik ook slaapverlamming
Jezus wat rot zeg! Ik had idd ook wel hartkloppingen maar vooral tijdens het gebruik, nu is dat al veel minder. Die brainzaps zijn killing. Je wilt gewoon dat dat stopt en je weet ook dat het stopt zodra je weer gebruikt. Ik denk dat het grootste probleem erin zit dat we het door rc’s normaal zijn gaan vinden dat je je mentale en fysieke staat heel snel, goedkoop en makkelijk naar je hand kunt zetten. Terwijl het heel normaal is dat je je soms rot of lusteloos voelt, dat heeft ieder mens. Ben je nu weer full blown aan het gebruiken?

B&P

Newbie
Jezus wat rot zeg! Ik had idd ook wel hartkloppingen maar vooral tijdens het gebruik, nu is dat al veel minder. Die brainzaps zijn killing. Je wilt gewoon dat dat stopt en je weet ook dat het stopt zodra je weer gebruikt. Ik denk dat het grootste probleem erin zit dat we het door rc’s normaal zijn gaan vinden dat je je mentale en fysieke staat heel snel, goedkoop en makkelijk naar je hand kunt zetten. Terwijl het heel normaal is dat je je soms rot of lusteloos voelt, dat heeft ieder mens. Ben je nu weer full blown aan het gebruiken?
Snap ik in verband met bovenstaande niet

Chr0nic

Bewuste gebruiker
2-fma. Ik had ergens gelezen dat het een manier was om van pep af te komen en bedacht toen dat dat ook wel eens voor 3-mmc kon gelden. Ik had pellets van 30 mg (vendor had qua pellets geen andere dosering) waarvan ik in het begin een hele in de ochtend nam op een lege maag en dan aan het begin van de middag een halve erbij om mijn werkdag vol te kunnen maken. Ik voelde me dan niet top, maar net goed genoeg om met een beetje goede wil redelijk te kunnen functioneren en s avonds kon ik dan normaal eten en bijtijds naar bed en dan vaak ook wel aardig goed slapen. Aan het eind van de week vergat ik soms al dat halve tabletje in de middag te nemen maar dan kreeg ik rond 15.00 toch weer dat wazige gevoel en die gonzende hoofdpijn. Dat eerste weekend ben ik naar een halfje in de ochtend en een halfje in de middag gegaan en in de tweede week kon ik vrijwel met een halfje in de ochtend toe. En nu slik ik ze niet meer, maar ik hou ze wel paraat. Voor mij was het (bijkomende?) voordeel dat het nasale gebruik stopte, het effect wat gelijkmatiger was en ook wat langer aanhield en vooral ik geen cravings meer had. Hierdoor verdween het gebruik meer naar de achtergrond en was het niet meer zo allesoverheersend als met 3-mmc snuiven. Maar nogmaals het zal voor iedereen anders zijn en ik snap ook dat veel mensen tegen het gebruik van een vervanger zijn maar mij heeft het er doorheen gesleept.
Bijzonder dat dit voor jou gewerkt heeft. Heb zelf ook 2-fma geprobeerd om de craving naar pep te verminderen zodat ik even kon pauzeren. Hele lage doseringen om net die focus te hebben dat ik kon werken. De comedown hiervan vond ik best heftig, vooral fysiek veel last. Trillen, enorme hartkloppingen.
Dextroamfetamine werkt hier beter voor bij mij..

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Het is echt bizar hoevaak je tegenwoordig hoort & leest over 3mmc verslavingen. Onbekend goedje begint nu langzaam zijn ware aard te laten zien. Extreem verslavend.
Lijkt erop dat je hulp moet inschakelen. Eventueel even langs de huisarts, misschien kun je een benzo krijgen op recept puur en alleen voor de eerste paar dagen tot week.

Bovenaan