3mmc en autorijden

Wollukker

Bewuste gebruiker
Ik heb het topic niet gelezen, maar rijden onder invloed van welk stofje dan ook = NEE. Hoe haal je het in je hoofd.

Bij ons in het dorp is laatst nog een dronken idioot de gevel van een huis binnen gereden. Geen gewonden met al het geluk van de wereld.

guap

Experimenterende gebruiker
is het aantoonbaar met speekseltest, zo ja welke tijdsindicatie. En hoelang zou het niet safe zijn om te rijden?
3mmc is sowieso niet aan te tonen op een speekseltest van de politie, of het verstandig is om te gaan rijden verschil per persoon. Persoonlijk heb ik het gevoel dat ik zelfs meer concentratie heb als ik rij met 3m op. (Ik keur dit niet goed tho, als je toch wel een ongeluk maakt ben je zwaar de klos)

Neo-Shulginist

Badass junkie
3mmc is sowieso niet aan te tonen op een speekseltest van de politie, of het verstandig is om te gaan rijden verschil per persoon. Persoonlijk heb ik het gevoel dat ik zelfs meer concentratie heb als ik rij met 3m op. (Ik keur dit niet goed tho, als je toch wel een ongeluk maakt ben je zwaar de klos)
Als 3-MMC al daadwerkelijk de concentratie bevordert, zal dat effect heel beperkt zijn en juist andere aspecten van het rijden weer belemmeren.

Er is wel onderzoek gedaan naar de invloed van dexamfetamine op de rijvaardigheid, en daaruit blijkt dat over het algemeen de rijvaardigheid daalt als mensen onder invloed rijden. Bij vermoeidheidsklachten kan dexamfetamine een kleine boost geven aan de concentratie, echter is dat effect zeer tijdelijk (zo'n 20 minuten). Bovendien ontstaan er dan andere risicofactoren die samenhangen met gebruik van stimulerende middelen, zoals risicovoller rijgedrag, negeren van verkeersborden of stoplichten, en een tunnelvisie (die mensen dus belet om te letten op dingen die naast de weg gebeuren, zoals een overstekend kind).

De effecten van dexamfetamine op de rijvaardigheid zijn dus overwegen negatief. En let wel: dit is als de optimale dosis wordt ingenomen.

Met 3-MMC zal dit resultaat waarschijnlijk niet anders zijn. Ik kan me voorstellen dat je het idee hebt dat je je beter kan concentreren. Maar de kans op ernstige ongevallen waarbij anderen betrokken zijn is juist groter. Je maakt de weg dus een gevaarlijkere plek door onder invloed van 3-MMC te rijden.

Laatst bewerkt:

De Zandman

DF-koning
Laatst bewerkt:

Casrus

DF-koning

Test je dan niet gewoon positief voor amfetaminen?

Deadwing

Wijs gebruiker
Er wordt nog niet gezegd, ik ga onder invloed van 3mmc autorijden.
Als dat wel aan de orde is, het Forum staat vol over deze gedragswijze.
Dus ga ik dat allemaal niet herhalen.
@FredKroket zegt het al in één zin.
Dat is: je bent gewoon een lul als je bewust onder invloed gaat rijden.
En zo is het. Ik ben het volledig met @fred[kroket eens.
Ik ben zelf eens het ziekenhuis in gereden door een dronken GAK arts.
Dat was geen leuke ervaring!
Aangereden door een dronken GAK arts..?
wtf..

De Zandman

DF-koning
Aangereden door een dronken GAK arts..?
wtf..
Ja. De man had net een dochtertje gekregen, en was met zijn broer aan het feesten gegaan. (Zuipen, dus)
Ik stond om een uur of 12 voor een rood licht te wachten, toen ik ineens in mijn spiegel 2 koplampverlichting achter me zag.
Het volgende moment klapte de auto van die man vol achter op mijn auto, en stond ik 15 meter verder op de weg.
Ik stapte vlug uit, want ik had lpg achter in mijn auto en ik ben als de dood voor gas.
Ik trok de deur open aan de bestuurderskant, en toen viel er een man uit, lallend en wel.
Woest riep ik toen klootzak, wat flik je me nou?
De broer van deze figuur was met zijn kop door de voorruit heen gevlogen, zo hevig was de klap. Geen gordel om, dus.
Ik riep de bestuurder dus aan.
Enkele lallende klanken kreeg ik als antwoord. Hij was zo dronken als een dragonder. Volkomen stomdronken.
En de politie was er heel snel.
Ik moest weer in mijn auto gaan zitten, op een geknikte stoel, en toen voelde ik enorme pijn in mijn nek, en mijn been.
De ambulance was er ook snel en ik ging het ziekenhuis in.
Daar bleek dat ik nekspieren gescheurd had, naast een gecompliceerde been breuk.
Ik lag 6 weken in het ziekenhuis.

Ongelooflijk dat ik in de eerste ogenblikken niets voelde, en ook nog met wat moeite kon lopen. Adrenaline doet veel....wat later voelde ik de pijn pas.

Auto total loss.
Deze hele ellende kostte mij een paar duizend guldens.
Je krijgt nl. Voor je auto een rottige dagwaarde terug, maar daar heb je niet eenzelfde auto voor terug....
Kutzooi dus.

Sindsdien ben ik zeer tegen gaan rijden onder invloed!

Deadwing

Wijs gebruiker
Tjonge, wat een verhaal!

Ik kan me zeker na zo’n verhaal heel goed voorstellen dat je zeer tegen rijden onder invloed bent!
Ben ik ook hoor en ik heb nog nooit zo’n ongeluk meegemaakt.

Je hebt veel op je dak gekregen in het leven Zandman!
Was me al een tijdje duidelijk maar nu nog meer.

De Zandman

DF-koning
Tjonge, wat een verhaal!

Ik kan me zeker na zo’n verhaal heel goed voorstellen dat je zeer tegen rijden onder invloed bent!
Ben ik ook hoor en ik heb nog nooit zo’n ongeluk meegemaakt.
Dat is mooi en goed, dat je zo een ongeluk niet hebt hoeven meemaken!
Houden zo!
Niet gaan rijden onder invloed!
Let er wel op, dat er in het verkeer ook anderen rijden die wél onder invloed rijden.
Jij hoeft niet onder invloed te rijden, maar een andere automobilist die dat wel is, kan jou volledig in puin rijden.

De Zandman

DF-koning
Índerdaad, maar of hij er veel van heeft mee gekregen?
Heb je er later nog wat van gehoord Zandman?
Ja, hij stond de dag naderhand aan mijn bed. Hij had enorme spijt.
Daar had ik nou niet zoveel aan, zijn fout kostte mij dus heel veel geld....
Zelfs een fruitmandje of wat bloemen konden er niet vanaf....
Ik kreeg er ook niet zoveel van mee.
Ik was nog suf van de pijn medicijnen die ik gekregen had....

DE KLOOTZAK!!

Laatst bewerkt:

MetalGuy

Badass junkie
Topic niet gelezen, maar...

Stom eigenlijk hé... iedereen weet dondersgoed dat je niet moet rijden met iets op. En vaak toch net effe dát ene kleine beetje nemen, zodat je ''nog wel kan rijden.''

De Zandman

DF-koning
Of, na het drinken van teveel alcohol, denken van: ik kan nog prima autorijden. Ik ben de beste chauffeur van Nederland,
Dat ene glaasje kan nog wel.

Laatst bewerkt:

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
BOB = 100% nuchter.
Dus een nep-BOB eigenlijk.

Dit is het minst belangrijke waar je aan zou moeten denken.

Dan ben je niet de BOB.

“Anderen misdragen zich nog erger dan ik dus dan mag het”.

Een BOB blijft nuchter.

Als je moet rijden en je wilt de Bob zijn,
Dan moet je dus NIETS nemen wat de rijvaardigheid beinvloedt.
Ook niet een beetje van dit of van dat!

Als bob blijf je mijn inziens nuchter.
Gewoon cola en een antafluutje

Sorry... Waren er al een hoop voor me.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Waarschijnlijk rij ik ‘onder invloed’ nog beter dan jij nuchter en met jou

Dit is zooo een dooddoener. Al zo vaak bewezen dat "ik rijdt beter met wat op" bullshit, paardenpoep, mensen kak is.

Wil je met mij eens die uitdaging aan willen gaan?
Ben ik de nuchtere wel. Ok?
Oh en ik ben een vrouw dus dan hebbie al voorsprong toch?
(wedden dat ik "win" 🤪😁

Uitzending is nergens meer te vinden maar BNN programma "Spuiten en slikken" (toen nog met Sophie Hilbrand en Filemon Wesselink etc) hebben dat onder toezicht van officiële test, politie en alvast een Ambu, uitgeprobeerd met (ik dacht) MDMA, Alcohol, wiet en Speed. En dan natuurlijk 1 soort drug per persoon.
Zelfs met Speed (pep) was het drama...

StraffeNeel

Badass junkie
Dit is zooo een dooddoener. Al zo vaak bewezen dat "ik rijdt beter met wat op" bullshit, paardenpoep, mensen kak is.

Wil je met mij eens die uitdaging aan willen gaan?
Ben ik de nuchtere wel. Ok?
Oh en ik ben een vrouw dus dan hebbie al voorsprong toch?
(wedden dat ik "win" 🤪😁

Uitzending is nergens meer te vinden maar BNN programma "Spuiten en slikken" (toen nog met Sophie Hilbrand en Filemon Wesselink etc) hebben dat onder toezicht van officiële test, politie en alvast een Ambu, uitgeprobeerd met (ik dacht) MDMA, Alcohol, wiet en Speed. En dan natuurlijk 1 soort drug per persoon.
Zelfs met Speed (pep) was het drama...
Niet nuchter paardrijden is soms best leuk.... trouwens niet met alle soorten drugs. Alcohol is een slechte.... te paard zitten terwijl je moet pissen is ronduit vervelend.

Fisherman's friend

Badass junkie
Ik heb het zelf best vaak gedaan, autorijden onder invloed.
Toen vond ik het veel leuker dan nuchter.
Maar ja ... roekeloos rijgedrag, veel te hard rijden, zelfs een keer uit de bocht gevlogen toen ik net een nieuwe auto had gekocht.
Op ten duur was het niet meer spannend en ben ik maar gestopt met grand theft auto.

Laatst bewerkt:
Bovenaan