3mmc en autorijden

verwijdermijmaar

Experimenterende gebruiker
Wat had je verwacht?

Als je er geen ruk over vindt op internet omdat het een relatief onbekende stof is, had je dan echt verwacht dat wij meer weten dan de wetenschap?
Had je alles geloofd wat mensen je zouden vertellen, zonder wetenschappelijk bewijs, enkel omdat dat is wat je wil horen?

Het is niet omdat mensen je geen antwoord kunnen geven dat dat waardeloos is.

Het is niet omdat mensen je terecht willen waarschuwen dat dat waardeloos is.
Of BERT.

Bezopen En Rij Toch.
Weet je wat ik wel komisch vind. Iedereen brand mij hier af, maar ik ben nog bewust bezig met stoffen, afbraaktijd, vooruitplannen, geen mdma/pep etc. Maar de feesten waar ik heen ga, hardstyle en hardcore, zie je letterlijk iedereen instappen onder invloed. Al mijn vrienden rijden ook onder invloed, al dan niet een pil achter het stuur, maar wel van alles op het feest. En dat gaat al minstens 15 jaar goed.. ik zat ooit naast iemand die zei dat hij nog visualiseerde op de weg. Ben uitgestapt

Ofwel, van alle mensen die ik ken en mensen die ik zie op dit soort feesten, ben ik wss nog één van de meest verantwoordelijke drivers die je er vind 🤣🤣

Guapo Temudgin

Bewuste gebruiker
Weet je wat ik wel komisch vind. Iedereen brand mij hier af, maar ik ben nog bewust bezig met stoffen, afbraaktijd, vooruitplannen, geen mdma/pep etc. Maar de feesten waar ik heen ga, hardstyle en hardcore, zie je letterlijk iedereen instappen onder invloed. Al mijn vrienden rijden ook onder invloed, al dan niet een pil achter het stuur, maar wel van alles op het feest. En dat gaat al minstens 15 jaar goed.. ik zat ooit naast iemand die zei dat hij nog visualiseerde op de weg. Ben uitgestapt

Ofwel, van alle mensen die ik ken en mensen die ik zie op dit soort feesten, ben ik wss nog één van de meest verantwoordelijke drivers die je er vind 🤣🤣

verwijdermijmaar

** veroordeelde verantwoordelijke driver
120.000 km in snelle auto als beginnend bestuurder in 4 jaar. 0 krasjes, 0 (bijna) ongelukken, 0 boetes naast het zogenaamde rijden onder invloed terwijl ik onderweg was naar werk in de ochtend nadat ik 12 uur ervoor een joint had gerookt.

En jij kneusje? Denk je werkelijk dat een strafblad iets zegt over iemand’s rijvaardigheid lmao

De Zandman

DF-koning
Deze discussie is al vaker aan de orde geweest....ben je de dag na het roken van een joint nog onder invloed en mag je niet rijden?
Hoe zit dit met andere drugs?
(Zie het eerder geplaatste lijstje)
En dan lees ik: ik zie vele anderen na een feest onder invloed achter het stuur kruipen dus dan doe ik dat ook....

Als je net zoals ik eens een zwaar ongeluk hebt gehad doordat iemand zonodig onder invloed zijnde, mij aangereden had, dan praat je wel anders, @Eduardo, dat kan ik je verzekeren!
Dat heeft niets met moraalridderschap te maken maar wel met gezond verstand.
Ben je de BOB, dan gebruik je niets wat de rijvaardigheid kan beinvloeden.
Het zal je maar gebeuren dat je iemand aanrijdt als je onder invloed bent. Je bent ook nog eens onverzekerd.
Je hebt als bestuurder met mensen in de auto ook nog eens een grote verantwoordelijkheid!
Daar moet je eens goed over nadenken lijkt me zo. Een ongeval krijgen onder invloed zijnde, Dat risico wil je toch niet lopen??

verwijdermijmaar

Deze discussie is al vaker aan de orde geweest....ben je de dag na het roken van een joint nog onder invloed en mag je niet rijden?
Hoe zit dit met andere drugs?
(Zie het eerder geplaatste lijstje)
En dan lees ik: ik zie vele anderen na een feest onder invloed achter het stuur kruipen dus dan doe ik dat ook....

Als je net zoals ik eens een zwaar ongeluk hebt gehad doordat iemand zonodig onder invloed zijnde, mij aangereden had, dan praat je wel anders, @Eduardo, dat kan ik je verzekeren!
Dat heeft niets met moraalridderschap te maken maar wel met gezond verstand.
Ben je de BOB, dan gebruik je niets wat de rijvaardigheid kan beinvloeden.
Het zal je maar gebeuren dat je iemand aanrijdt als je onder invloed bent. Je bent ook nog eens onverzekerd.
Je hebt als bestuurder met mensen in de auto ook nog eens een grote verantwoordelijkheid!
Daar moet je eens goed over nadenken lijkt me zo. Een ongeval krijgen onder invloed zijnde, Dat risico wil je toch niet lopen??
Ik ben 10 uur later niet onder invloed. De hele avond zie je mij cola drinken. Misschien moe, maar daar is niets illegaals aan.

Bij deze reageer ik niet meer, ik heb mijn keuze al gemaakt, maar niet op basis van de reacties in dit nutteloze draadje.

Fijne dag 👋

Zeebats

Wijs gebruiker
Ik ben 10 uur later niet onder invloed. De hele avond zie je mij cola drinken. Misschien moe, maar daar is niets illegaals aan.

Bij deze reageer ik niet meer, ik heb mijn keuze al gemaakt, maar niet op basis van de reacties in dit nutteloze draadje.

Fijne dag 👋
Tot je volgende post in het juridische forum

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Wat wil je nou horen TS? Wat mij betreft is het juist je absolute zekerheid dat jij geen enkel risico bent als je na drugsgebruik in de auto stapt een risico. Zelfoverschatting is een ding. En dat je een (hoe klein ook) risico neemt jezelf daardoor om een boom te vouwen, dat maakt me dan nog niet zoveel uit. Maar je neemt dat risico ook voor je medeweggebruikers en daar vind ik heel veel van.

Een ongeluk zit altijd in een klein hoekje. Maar zou ik een aanrijding veroorzaken met een wijntje achter de kiezen zou ik me tot in den eeuwigheid afvragen of dat wijntje daar een rol in heeft gespeeld. Ik rij dus inderdaad bij voorkeur niet als ik ook maar iets heb gedronken want ik neem mijn verantwoordelijkheid voor medeweggebruikers serieus.

Na een paar hijsjes van een joint rij ik onder geen beding, en de dag dat ik psychedelica gebruik ook zeker niet. Mocht ik ooit XTC oid gebruiken zal dat alleen zijn als ik kan blijven tukken of een bob heb die zijn verantwoordelijkheid serieus neemt.

Mijn autosleutels zijn ooit op een feestje afgepakt door de host omdat hij niet had gezien dat ik de hele avond sap en cola had gedronken en dus dacht dat ik alcohol op had. Ik heb moeten lullen als brugman en pas toen anderen bevestigden dat ik nuchter was kreeg ik ze terug. En ik ben nog steeds heel trots op die gast. Ik sta er hetzelfde in als hij.

Met de term deugkneusje heb je mij niet: ik deug zegmaar best wel graag.

Niet hier komen huilen als je iemand in de prak hebt gereden of bent gepakt graag.

Ulixes

Wijs gebruiker
Dan maar gert. Gebruik en rij toch.

Bij deze ga ik er ook vanuit dat jullie hier allemaal braaf zijn, dus ook niet ‘s avonds iets drinken of gebruiken en de volgende dag gaan rijden. Hele weekend thuis blijven aub.

Zolang het legaal is zal ik rijden. Dat jullie dat niet meer kunnen na 8 uur dansen is niet mijn probleem en heb ik geen last van.
Waarom zo negatief en dat je dan braaf bent. Sommige mensen (zoals ik) drinken helemaal niet. Maakt me niet per se beter ofzo dus snap je aanvallende kinderachtige houding niet.

De Zandman

DF-koning
TS vindt dit een nutteloos draadje.
Ik vind veel eerder alle goede adviezen nutteloos, want alle gedane moeite door diverse leden is gewoonweg paarlen voor de zwijnen. Verspilde energie.
Want als anderen onder invloed achter het stuur kruipen, dan mag ik dat toch ook?
Tssssss.....

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wat wil je nou horen TS? Wat mij betreft is het juist je absolute zekerheid dat jij geen enkel risico bent als je na drugsgebruik in de auto stapt een risico. Zelfoverschatting is een ding. En dat je een (hoe klein ook) risico neemt jezelf daardoor om een boom te vouwen, dat maakt me dan nog niet zoveel uit.
Ik ken iemand die zichzelf samen met zijn VW Golf met 110 km/u om een boom heen heeft gevouwen. 2% overlevingskans en hij loopt nog rond, al dan wel een beetje minder soepel dan daarvoor. Ze moesten hem daaronder waar de pedalen zitten wegtrekken. Hij was onder invloed. Volgens eigen zeggen heeft dat hem ook gered (tja...)

Precies, vouw jezelf om een boom heen als dat je ding is, dat maakt me ook niet uit. Maar dit:

Maar je neemt dat risico ook voor je medeweggebruikers en daar vind ik heel veel van.
Dat is het echt erge hè.

Zoals gezegd ben ik ook niet altijd helemaal heilig geweest hierin, maar ik zie het nooit iemand hebben geschaadt hiermee als een tweede kans om het nu nooit weer te doen.

Want man man man, je zal maar met jezelf moeten leven als je een gezin of zo, of wie dan ook meeschept in je eigen dwaasheid. Dan kun je jezelf toch nooit meer recht aankijken in de spiegel?

MarcieMarc

Bewuste gebruiker
Geweldig altijd weer. Mensen die een vraag stellen, zich niet kunnen vinden in het antwoord en alles op alles zetten om recht te praten wat krom is. Tegen beter weten in.
Ik hoop dat je nooit iemand aan stront rijdt, dan is het huilen met de pet op. Ga dat maar eens aan de rechter uitleggen ten overstaan van nabestaanden. Achja, achteraf kijk je een koe in de kont.

M.i.volstrekt onverantwoord, dom en bovendien strafbaar. Maarja,dat is mijn bescheiden mening. Succes!

_shikantaza

Badass junkie
Geweldig altijd weer. Mensen die een vraag stellen, zich niet kunnen vinden in het antwoord en alles op alles zetten om recht te praten wat krom is. Tegen beter weten in.
Nou, vooral krom praten wat recht is :wink:

Recht advies van "braverikken" nutteloos noemen, en andere kromme redeneringen van het ego van TS.

annemieke1990

Hoiiii, krullenbol hier. Ik verveel me dus meng me ff lekker in jullie gesprek. Ik ga het ff terug lezen en dan ga ik me er mee bemoeien🤣🤣🤣🤣

annemieke1990

Ooeeeh ik zie dat ik 2 uurtjes geleden hier had moeten zijn. Volgens mij miste jullie de vrouwelijke scheidsrechter 🤣

Nee gekheid ik snap jullie beide kanten. Het is goed om dit soort discussies te voeren, maar vinden jullie ook niet dat jullie allebij wel een beetje doorslaan. Jullie staan lijnrecht tegenover elkaar. Jullie zullen het nooit eens worden. Dus discussie heeft geen zin. Zo zonde van jullie energie. Al die frustratie en irritatie voor saus. Want op het einde zijn jullie het nog niet eens.

Dan het topic rijden onder invloed,

IK VIND dat er verschil is met welke drugs op je rijdt. Sta jij hele strak van de pillen of zie je ze vliegen van de paddo's nee dan VIND IK dat je niet meer kan en mag rijden. Maar ik rij wel eens met poes op. Ik haal vaak een nacht en 1 dag door. Dus de volgende avond ga ik pas slapen. In de middag ben ik gewoon chill. Voel me lekker maar niet wappie. Ben helder. Dan rij ik wel als het moet.

En ik las ook iets van het gaat al 15 jaar goed. Dat maakt niks uit. Als het 1x fout gaat zijn die 15 goede jaren niet meer belangrijk.

Rij verantwoord. Kijk naar die voetballer van heracles die onder invloed een klein kindje dood rijd. Zoveel levens kapot.

Dit was mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

(Hoop dat het niet te warrig is want ben behoorlijk wappie.)

Kusssie

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ooeeeh ik zie dat ik 2 uurtjes geleden hier had moeten zijn. Volgens mij miste jullie de vrouwelijke scheidsrechter 🤣

Nee gekheid ik snap jullie beide kanten. Het is goed om dit soort discussies te voeren, maar vinden jullie ook niet dat jullie allebij wel een beetje doorslaan. Jullie staan lijnrecht tegenover elkaar. Jullie zullen het nooit eens worden. Dus discussie heeft geen zin. Zo zonde van jullie energie. Al die frustratie en irritatie voor saus. Want op het einde zijn jullie het nog niet eens.

Dan het topic rijden onder invloed,

IK VIND dat er verschil is met welke drugs op je rijdt. Sta jij hele strak van de pillen of zie je ze vliegen van de paddo's nee dan VIND IK dat je niet meer kan en mag rijden. Maar ik rij wel eens met poes op. Ik haal vaak een nacht en 1 dag door. Dus de volgende avond ga ik pas slapen. In de middag ben ik gewoon chill. Voel me lekker maar niet wappie. Ben helder. Dan rij ik wel als het moet.

En ik las ook iets van het gaat al 15 jaar goed. Dat maakt niks uit. Als het 1x fout gaat zijn die 15 goede jaren niet meer belangrijk.

Rij verantwoord. Kijk naar die voetballer van heracles die onder invloed een klein kindje dood rijd. Zoveel levens kapot.

Dit was mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

(Hoop dat het niet te warrig is want ben behoorlijk wappie.)

Kusssie
Nope, je VOELT je helder.

Zelf trouwens ook gedaan, dus ik sta hier niet boven. Maar hou jezelf (en anderen) niet voor de gek: je speelt met andermans levens.

Kordie

DF-koning

Bij deze ga ik er ook vanuit dat jullie hier allemaal braaf zijn, dus ook niet ‘s avonds iets drinken of gebruiken en de volgende dag gaan rijden. Hele weekend thuis blijven aub.

Zolang het legaal is zal ik rijden. Dat jullie dat niet meer kunnen na 8 uur dansen is niet mijn probleem en heb ik geen last van.

Ik heb op mijn werk ptss en een vorm van hersenletsel opgelopen. Daarvoor ben ik bij een speciale kliniek in behandeling. Mijn hersenletsel staat niet op de voorgrond.

Maar ik zie daar in die kliniek heel heftige dingen. Zitten er ook bij die dachten met lachgas, alcohol, pilletje op te rijden. En die zijn voor het leven getekend. Of nog erger; hun waren de bob maaar werden in puin gereden.

Ook ik ben jong geweest. Ook ik ben niet heilig geweest. Maar ik en mensen met mij hier op df willen je wat meer geven.
Stel de pil valt verkeerd bv. Je reactie is net iets trager als die dronken fietser voor je een zwieper maakt.

annemieke1990

Hoe langer ik erover nadenk en ik net mijn vorige bericht terug lees denk ik waar zit ne met je gedachte. Waar is je verstand. Ik begrijp niet waarom ik het goed probeer te praten. Het is bij mezelf niet vaak voorgevallen. Maar ik kan mijn nog goed 1 auto rit herringeren. Ik werd gebeld door mijn fwb of ik langs wilde komen. De zin won het van het verstand dus ik stapte in de auto. Best aardig wappie van de poes. Ik weet nog dat ik in de verte het stoplicht op rood zag springen maar dat pas na 5sec ik dacht omdat betekend dat ik moet stoppen. Daar schrok ik echt van. En heb sindsdien ook niet meer gereden. Dus ik snap jullie standpunt. ✌️

_shikantaza

Badass junkie
Hoe langer ik erover nadenk en ik net mijn vorige bericht terug lees denk ik waar zit ne met je gedachte. Waar is je verstand. Ik begrijp niet waarom ik het goed probeer te praten. Het is bij mezelf niet vaak voorgevallen. Maar ik kan mijn nog goed 1 auto rit herringeren. Ik werd gebeld door mijn fwb of ik langs wilde komen. De zin won het van het verstand dus ik stapte in de auto. Best aardig wappie van de poes. Ik weet nog dat ik in de verte het stoplicht op rood zag springen maar dat pas na 5sec ik dacht omdat betekend dat ik moet stoppen. Daar schrok ik echt van. En heb sindsdien ook niet meer gereden. Dus ik snap jullie standpunt. ✌️
Het is lang niet zo onschuldig als je denkt: https://www.autoblog.nl/nieuws/slaa...-gevaarlijk-als-rijden-met-alcohol-op-3465742

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zeker.

Ook met dit ben ik schuldig geweest: Te laat en moe of te slecht te hebben geslapen en dan nog uren gaan rijden. Of +7 uren aan 1 stuk door rijden terug naar NL omdat ik snel thuis wou zijn van vakantie, zo nu en dan licht weg dommelend achter het stuur...

Hartstikke dom natuurlijk.

Ik probeer mijn leerlingen bij te brengen later op lange trips mínimaal elke 2 uren van de snelweg af te gaan en gewoon even te rusten bij een tankstation: even eruit, kopje koffie...

Maar ik weet ook: velen zullen het gewoon niet doen. Velen zullen helaas eerst iets mee moeten maken voordat ze verstandig worden. Want zo werkt het met mij ook.

Eve's drop

Badass junkie

Dat is tenminste wel eerlijk,
Zeg dat dan gewoon.

CuriousExplorer

DF-koning
@Eduardo ,

Je hebt gelijk hoor. Ik ben een moraalridder.

Maar dat komt omdat ik ook ooit de illusie had dat autorijden en drugs samen ging. Lang voor dat ik een forum ontdekt had met mensen die zeggen waar het op staat.

Je kunt ons moraalridders noemen,hypocrieten, waardeloos, ...
Uiteindelijk bedoelen de mensen het hier goed. Jammer dat je niet het antwoord hebt gekregen dat je wou.

Ik zou zeggen, doe iets met die adviezen dat mensen geven. Het gaat er nog niet om wat de gevolgen zijn mocht je iemand doodrijden (worst case scenario), maar je wilt ook niet binnen x aantal rijd met een kutgevoel zitten omdat je je rijbewijs kwijt bent?

De Zandman

DF-koning
Het blijkt nu, dat dit onderwerp behoorlijk "leeft" onder ons.
Er is al ontzettend veel over geschreven op dit Forum.
Rijden onder invloed....misschien een apart draadje over maken?

Kordie

DF-koning
En mocht je wel iemand doodrijden, bedenk je dan dat het toch allemaal maar een illusie is :tearsofjoy:

Misdrijf.
Voorbedachte rade.
Die straffen zijn volgens mij niet mals.

En dat is ook juist het erge. Als iemand met drugs of alcohol zichzelf tegen een boom rijdt, prima dan. (sorry voor de harde woorden).
Maar er worden vaak onschuldige mensen meegenomen. En dat mag never nooit gebeuren.

De Zandman

DF-koning
Het is heel vaak zo, dat degene die onder invloed rijdt en een klapper maakt, er zelf goed vanaf komt.
Dit in tegenstelling tot degene die toevallig op het verkeerde moment op de plek des onheils aanwezig was. Deze betreurenswaardige persoon of wel personen wordt helemaal in de prak gereden....
Het is duidelijk.
Wat je jezelf aandoet, is tot daaraan toe.
Maar de verder totaal onschuldige partij die er helemaal niets aan kon doen, daar gaat het m.i. om! De verantwoordelijkheid om dit te voorkomen, die heb je als verkeersdeelnemer die een dodelijk wapen nl. de auto, hanteert.

Dan ben ik maar een moraalridder.
En ja, ik heb vroeger ook weleens onder invloed gereden. Goddank is er nooit wat gebeurd.

Kordie

DF-koning
Rijden onder invloed....misschien een apart draadje over maken?

Staat je vrij om te maken denk ik.
Maar met als doel waarschuwen?

Maar de verder totaal onschuldige partij die er helemaal niets aan kon doen, daar gaat het m.i. om

Precies.
Maar de controle is wel scherp tegenwoordig.
Ik heb een jaar of vier geleden een zware klapper gemaakt met de leger jeep. Ik ben er slechter vanaf gekomen dan de tegenpartij.
Maar ondanks het vroege tijdstip op de dag (rond 07:30 uur, op een woensdag) werd ik volledig onderworpen aan drugs/alcohol test + gsm uitlezen + bakkie.
Verbaasde me toen nog. Maar blijkbaar bij een zwaar ongeluk maakt dag en tijd niks uit.

CuriousExplorer

DF-koning
Staat je vrij om te maken denk ik.
Maar met als doel waarschuwen?

Precies.
Maar de controle is wel scherp tegenwoordig.
Ik heb een jaar of vier geleden een zware klapper gemaakt met de leger jeep. Ik ben er slechter vanaf gekomen dan de tegenpartij.
Maar ondanks het vroege tijdstip op de dag (rond 07:30 uur, op een woensdag) werd ik volledig onderworpen aan drugs/alcohol test + gsm uitlezen + bakkie.
Verbaasde me toen nog. Maar blijkbaar bij een zwaar ongeluk maakt dag en tijd niks uit.
In België wordt je altijd onderwerpen aan een drugstest bij een ongeval.
Zwaar of niet.

En nu gaan er ook al stemmen op om standaard bij een alcoholcontrole ook meteen een drugscontrole te doen.

Manu76

Badass junkie

Ik heb vele jaren gewoon gereden en gezopen. Ging altijd goed. Wel een paar keer dat ik dacht: wow toch lastig! Gevaarlijkste was als ik zo dronken was, dat ik gewoon wilde rijden zonder dat het nodig was. Maar dat deed ik alleen tot mijn 25 ste en had helemaal verkeerd kunnen gaan!
Oppassen dat je geen fouten maakt en misschien toch aan te raden dat je lekker 3mmc neemt en iemand anders laat rijden.

verwijdermijmaar

Ben al thuis; paar puntjes genomen, geen reet van gevoeld en als ik er wat van voelde was het nog geen half uur. Eigenlijk gewoon de hele dag nuchter geweest. 150 km terug vlekkeloos gereden

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ben al thuis; paar puntjes genomen, geen reet van gevoeld en als ik er wat van voelde was het nog geen half uur. Eigenlijk gewoon de hele dag nuchter geweest. 150 km terug vlekkeloos gereden
Iedereen denkt altijd dat 'ie vlekkeloos rijdt. Dacht ik ook, totdat ik mijn opleiding in de rijinstructie deed. Bleek er nog heel wat te verbeteren qua kijkgedrag, snelheid op rotondes, etc. Beter de instelling hebben (en houden) dat er altijd nog te verbeteren is aan jezelf.

Los van dat ben je gewoon een BOBO geweest door onder invloed te gaan rijden. Deze rit ging goed, maar als je door blijft gaan met dit en het gaat een keer niet goed: je bent net wat te overmoedig en rijdt iemand's kind omver. Dat ga je jezelf nooit vergeven kerel. En de vader van dat kind ook niet. Als je de "verkeerde" hebt ga je hopen dat de politie je eerder gepakt had dan hij.

Maar jij hebt je terugrit "vlekkeloos" gereden, dus dat is onmogelijk, toch?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Hey,

Morgen ga ik naar een feestje en ik ben de bob. Meestal drink ik dan een paar biertjes met een heel klein beetje sos (alleen overdag) zodat ik eind van de avond wel safe zit. Nu zat ik te denken om misschien een keer een eenmalige dosis 3mmc te nemen wanneer ik binnen kom rond 15.00. Terugrijden zou dan rond 0.00 op zijn vroegst zijn.

Nu vind ik vrij weinig tot geen (actuele) informatie over 3mmc, speekseltest, of het uberhaupt wel aantonbaar is en hoelang ik kan verwachten ‘onder invloed’ te zijn.

Dus mijn vraag: is het aantoonbaar met speekseltest, zo ja welke tijdsindicatie. En hoelang zou het niet safe zijn om te rijden?
Het probleem met 3-MMC is dat er geen farmacologisch onderzoek naar is gedaan bij mensen. Daardoor is niet bekend hoe lang 3-MMC in je bloed blijft, hoe 3-MMC wordt afgebroken, en of de afbraakproducten van 3-MMC misschien ook nog psychoactief zijn. Je kunt dan eigenlijk alleen afgaan op de werkingsduur. Dus zo'n 5 uur na inname zou de 3-MMC uitgewerkt moeten zijn. Als je vaak opnieuw een dosis neemt dan kan dat nog iets langer duren.

De speekseltest is niet gebouwd op het detecteren voor 3-MMC. Maar het is mogelijk dat de test vals-positief uitslaat op amfetamine. Bij een bloedtest komt er geen positieve uitslag voor amfetamine. Ik weet niet zeker of het NFI ook test op andere drugs zoals 3-MMC. Dus ik kan niet met zekerheid zeggen dat de bloedtest dan negatief is. Het is wel zo dat er geen wettelijke limiet is vastgesteld voor 3-MMC. Daardoor is het niet automatisch strafbaar als er 3-MMC in je bloed wordt aangetroffen. Maar stel, je bent betrokken bij verkeersongeval en er zijn aanwijzingen dat je 3-MMC hebt gebruikt, dan kan dat wel een zwaarwegende omstandigheid zijn die je wordt aangerekend.

Even naast de juridische werkelijkheid, vind ik dat je naast de uitwerktijd van drugs ook rekening moet houden met de na-effecten. Stimulerende middelen prikkelen de dopamine-receptoren in het brein heel sterk. De receptoren reageren daarop door zich terug te trekken in de cel, waardoor ze minder gevoelig worden voor dopamine. Als stimulerende middelen zoals 3-MMC en cocaïne zijn uitgewerkt reageert je brein daardoor minder goed op natuurlijke prikkels. Aangezien dopamine een belangrijke rol speelt bij de concentratie, kunnen drugs zoals 3-MMC en cocaïne ook nog invloed hebben op je concentratievermogen nadat de middelen zijn uitgewerkt.

Daarom adviseer ik meestal om eerst even een nachtje te slapen voordat je weer gaat rijden. Slaap heeft een verkwikkend effect waardoor je je weer goed kunt concentreren. Bij sommige middelen is een nachtje slapen nog niet voldoende. Zo blijft MDMA 48 uur lang in je bloed. En als je een avond flink drinkt dan kan je de volgende ochtend nog dronken zijn. Cocaïne is na ongeveer 5 uur uit je bloed, dus dat gaat een stuk sneller. Als je cocaïne combineert met alcohol dan kan de uitwerktijd een stuk langer zijn, want in het bloed wordt dan cocaethyleen gevormd. Het duurt zo'n 12 uur voordat de cocaethyleen uit je bloed is.

Laatst bewerkt:

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Lol onzin. Ik had gewoon consistente laptijden neer kunnen zetten op het circuit, zoals ik nuchter ook zou doen. Ik doe veel aan simracen op het hogere niveau en ik heb letterlijk races gewonnen met een joint in de hand en dan nuchtere mensen verslagen. En daar komt nog veel meer inzicht en reactievermogen bij kijken. En dan heb ik het niet over een gran turismo, maar over 5k+ iracing lobbies.

Stop met voor anderen denken. Ik heb gister 150 km gereden en ben geen 1x vergeten te kijken, geen 1x te hard of te langzaam, letterlijk NIKS in gebreke tov nuchter. Praktijkexamen had ik 4x achter elkaar behaald met 1 oog dicht. Iedereen is anders en je kent jezelf het beste. Ik heb niks van 3m gemerkt, niet eens lichte benen ofzo. Maar goed, xtc werkt bij mij ook niet dus wellicht vandaar.
Hoe meer je zegt hoe dommer je overkomt.

Pride always comes before the fall

Hoop alsnog dat het je niet "overkomt", een ongeluk.

Zeebats

Wijs gebruiker
Ik zal nooit een ongeluk krijgen omdat ik onder invloed ben, want ik rij nooit onder invloed. Maak je beter druk om al die kneuzen die elk weekend in de kroeg zitten en dan terug rijden, slingerend en al. Hoe alcohol genormaliseerd is, is werkelijk om te kotsen, maar als je een drug gebruikt met vergelijkbare lineaire afbraak dan is het ineens niet meer goed als je een wachttijd incalculeert.

Veel mensen kunnen nuchter niet eens rijden, ik zeg je eerlijk. Twee handen op het stuur, kaarsrecht overeind in een tunnelvisie, afgesloten voor wat er dan ook gebeurd in de omgeving. Het is hilarisch hoe incapabel de gemiddelde bestuurder is.
Je hebt gister onder invloed gereden , ook ben je veroordeeld voor het rijden onder invloed. Waar zit jij met je hoofd? Ben je nu aan het trollen?

Bovenaan