3mmc 4mmc

Maus

Experimenterende gebruiker
Mn dealer zegt 4 mmc te hebben en stuurde foto met 3mmc ernaast kan het kloppen dat 4mmc meer grijzer is?

Maus

Hmm hij vraagt er niet veel voor dus twijfel om het gewoon op de gok te kopen maar hij stuurd nog een foto met 4mmc en 3mmc naast elkaar kan je 4mmc gewoon laten testen?

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Hmm hij vraagt er niet veel voor dus twijfel om het gewoon op de gok te kopen maar hij stuurd nog een foto met 4mmc en 3mmc naast elkaar kan je 4mmc gewoon laten testen?

Ja, je kunt 4-MMC laten testen. Dat moet ook wil je er iets over te weten komen, want kleur zegt niet veel zoals al gezegd.

CuriousExplorer

DF-koning
Mogen die foto's hier gepost worden?
Want ik heb de indruk dat 4mmc de laatste tijd vlokkeriger is dan 3mmc dat bijna tot stof geplet kan worden. Of alleen ik heb vlokken 🤣

*Edit : laat maar. Mogen niet speculeren.

Dirkdirk

DF-koning
Kleur, structuur, geur en smaak zeggen niets over welke stof je voor je hebt. Je moet nooit afgaan op je zintuigen als het gaat om drugs omdat het verschil simpelweg te klein is om waar te nemen. Alleen een professionele laboratorium test kan je betrouwbaar resultaat geven. Zelfs vloeistoffen om drugs mee te testen kunnen je geen bewijs geven maar slecht resultaten uitsluiten (mandelin, marques, mecke, simon en froehde, zie hier een lijst met kleurcodes: Klik op mij)

Neo-Shulginist

Badass junkie
Even voor de duidelijkheid: ik zat te grappen over 'laat mij het maar testen' he.
Onderzoek naar het menselijke beoordelingsvermogen vertelt ons juist keer op keer dat wij mensen steeds denken dat we haarfijn bepaalde subjectieve verschillen kunnen onderscheiden, maar als het getest wordt in een randomized controlled trial (RCT) dan blijkt steevast het placebo-effect enorm.

Dus ga niet af op die ene vriend of dat ene gekke forumlid wat wel even voor je test of het 'goed' spul is. Want dat kan hij/zij helemaal niet.

Sowieso kan het ook een andere stof zijn als 3-MMC of 4-MMC of kan er een vervuiling bij zitten die je misschien in eerste instantie niet eens opmerkt.
Testen is (meestal) gewoon gratis. Anders kost het slechts 2,50 (zoals in Amsterdam). De mensen die er werken zijn heel aardig en je krijgt ook nog een lolly of snoepje. Dus ga gewoon langs, dan weet je het zeker.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Zie ook dit onderzoek waarin het de onderzoekers lukte om 61% van de proefpersonen te laten trippen zonder ook maar aan één iemand een psychedelium toe te dienen.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zie ook dit onderzoek waarin het de onderzoekers lukte om 61% van de proefpersonen te laten trippen zonder ook maar aan één iemand een psychedelium toe te dienen.
Damn, moderate to high doses ook nog... Ik wist dat placebo sterk was, maar zó sterk... Op een hoge dosis ben ik totaal van de wereld en zie ik mijn kamer soms niet meer met open ogen. En dat ervaren sommige van die mensen dan!?

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Damn, moderate to high doses ook nog... Ik wist dat placebo sterk was, maar zó sterk... Op een hoge dosis ben ik totaal van de wereld en zie ik mijn kamer soms niet meer met open ogen. En dat ervaren sommigen van die mensen dan!?
Ik denk dat de 'hoge dosis' van sommigen wel wat minder is dan dat :wink:

Heb dit ook nog nooit meegemaakt, hoeveel neem je voor zo'n effect?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik denk dat de 'hoge dosis' van sommigen wel wat minder is dan dat :wink:

Heb dit ook nog nooit meegemaakt, hoeveel neem je voor zo'n effect?
Nou, nadat ik had geëxperimenteerd met 50, 60, 70 gram paddo's waren mijn lichter gedoseerde trips daarna ook veel sterker. Op een dikke 40 gram later ook wel meegemaakt dat ik niets meer herkende van mijn omgeving.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Nou, nadat ik had geëxperimenteerd met 50, 60, 70 gram paddo's waren mijn lichter gedoseerde trips daarna ook veel sterker. Op een dikke 40 gram later ook wel meegemaakt dat ik niets meer herkende van mijn omgeving.
Wauw, ik had laatst 3 gram droog genomen maar merkte er amper iets van. Alleen een lichte verandering in stemming en een klein beetje anders voelen. Wilde naar de 5, krijg jij van 50 gram nat dus al zulke trips? Misschien toch een tussenstapje maken dan, hoewel ik vaak met psychedelica te laag heb gezeten en eigenlijk nog nooit te hoog.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wauw, ik had laatst 3 gram droog genomen maar merkte er amper iets van. Alleen een lichte verandering in stemming en een klein beetje anders voelen. Wilde naar de 5, krijg jij van 50 gram nat dus al zulke trips? Misschien toch een tussenstapje maken dan, hoewel ik vaak met psychedelica te laag heb gezeten en eigenlijk nog nooit te hoog.
Ik heb wel vaker gehoord dat mensen op 3, 4 gram droog nog relatief milde trips hebben. Ik weet het niet zeker hoor, maar iets zegt mij dat je dan toch niet per definitie kunt rekenen met: 3 gram droog = 30 gram vers, 4 gram droog = 40 gram vers. Op 30 tot 40 gram vers zou je toch al een wezenlijk sterkere trip moeten hebben dan op de gebruikelijke 15-20 gram. Ik heb daar al zeer sterke visuals op. En vanaf 50 gram vers moet je echt wel "op reis" gaan in die visuals zeg maar. Tenminste... dat is mijn ervaring ermee. Misschien eens vers 40 gram proberen? En daarna misschien nog hoger. Maar ik raad je heel hoog gaan af. Dan kun je er makkelijk een hoop mindfuckerij bij krijgen. Ik doe nooit weer die 70+ gram.

Maar ik was er dus vroeger ook een stuk minder gevoelig voor. Nu heb ik zeer sterke visuele ervaringen op 15 gram truffels.

KlaasVaak

Wijs gebruiker
Ik heb wel vaker gehoord dat mensen op 3, 4 gram droog nog relatief milde trips hebben. Ik weet het niet zeker hoor, maar iets zegt mij dat je dan toch niet per definitie kunt rekenen met: 3 gram droog = 30 gram vers, 4 gram droog = 40 gram vers. Op 30 tot 40 gram vers zou je toch al een wezenlijk sterkere trip moeten hebben dan op de gebruikelijke 15-20 gram. Ik heb daar al zeer sterke visuals op. En vanaf 50 gram vers moet je echt wel "op reis" gaan in die visuals zeg maar. Tenminste... dat is mijn ervaring ermee. Misschien eens vers 40 gram proberen? En daarna misschien nog hoger. Maar ik raad je heel hoog gaan af. Dan kun je er makkelijk een hoop mindfuckerij bij krijgen. Ik doe nooit weer die 70+ gram.

Maar ik was er dus vroeger ook een stuk minder gevoelig voor. Nu heb ik zeer sterke visuele ervaringen op 15 gram truffels.
Heb het nu gedroogd liggen. Denk dat ik toch richting de 5 ga. Vermoed dat het wel los zal lopen.

Ben met LSD nu tot de 200ug gegaan. Dan gebeurt er al aardig wat, maar ik kon nog me nog redelijk gedragen tussen de mensen. Dus thuis kan er nog wel een schepje bovenop.

Ik heb vroeger altijd veel verschillende middelen geprobeerd, waardoor ik eigenlijk nooit erg hoog ben gegaan met de 'klassiekers'. Elke keer weer een ander middel en dan natuurlijk voorzichtig beginnen. Ik ben weleens benieuwd naar die hogere doseringen.

Zal inderdaad niet zo snel naar die 70+ gaan met paddo's. Ik denk dat ik liever LSD zou nemen als ik het extreme wil opzoeken. Toch een wat helderder headspace en minder lichamelijk ongemak. Maar goed, rustig aan de dosis per keer blijven verhogen.

• Like
Waarderingen: Eik

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Heb het nu gedroogd liggen. Denk dat ik toch richting de 5 ga. Vermoed dat het wel los zal lopen.

Ben met LSD nu tot de 200ug gegaan. Dan gebeurt er al aardig wat, maar ik kon nog me nog redelijk gedragen tussen de mensen. Dus thuis kan er nog wel een schepje bovenop.

Ik heb vroeger altijd veel verschillende middelen geprobeerd, waardoor ik eigenlijk nooit erg hoog ben gegaan met de 'klassiekers'. Elke keer weer een ander middel en dan natuurlijk voorzichtig beginnen. Ik ben weleens benieuwd naar die hogere doseringen.
Als je trips op psilo naar het volgende level gaan is dat niet vergelijkbaar meer met lagere doseringen. Je weet niet wat je overkomt... Super bijzonder om mee te maken.

Zal inderdaad niet zo snel naar die 70+ gaan met paddo's. Ik denk dat ik liever LSD zou nemen als ik het extreme wil opzoeken. Toch een wat helderder headspace en minder lichamelijk ongemak. Maar goed, rustig aan de dosis per keer blijven verhogen.
Ik heb dat juist andersom. Op LSD worden trips mentaal erg druk als ik iets hoger ga zitten, oneindige stromen gedachten. Op psilo worden de visuals vooral veel indrukwekkender en het gevoel dat je echt weg bent van deze realiteit. Maar je wordt niet overspoelt met allemaal gedachten, dus je kan gewoon rustig zitten kijken naar al dat ongelofelijke visuele spektakel.

Edit:

Nou ja dat laatste is ook niet helemaal waar. Psilo kan je ook goed mindfucken, maar (bij mij dan) nooit op zo'n manier als LSD die je 10 uur lang laat nadenken over van alles en nog wat.

Laatst bewerkt:

Blauweaap

Badass junkie

Dit klinkt leuk vgm moet ik paddo's maar is een x doen.

Levensgenieter🌈

Badass junkie
Ik heb laatst 4mmc van het darkweb laten testen en het was 4mmc. Over de sterkte werd niks gezegd.

Wat ik heb gehoord is dat 3mmc door dealers vaak wordt verkocht als 4mmc.

Ik raad je ook aan het te laten testen in een testcentrum. Het is een kleine moeite, en gratis en anoniem.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik heb wel vaker gehoord dat mensen op 3, 4 gram droog nog relatief milde trips hebben. Ik weet het niet zeker hoor, maar iets zegt mij dat je dan toch niet per definitie kunt rekenen met: 3 gram droog = 30 gram vers, 4 gram droog = 40 gram vers.
Als vuistregel kun je wel stellen dat paddenstoelen voor 90% uit water bestaan. De hoeveelheid werkzame stoffen kan echter flink variëren. Dus dat is een prima verklaring voor de verschillen in subjectieve effecten, dus nog even naast de invloed van de omgeving en de mindset =)

Maus

Hmm ik keek net in het zakje en het is nu gelig en plakkerig inpv wit en niet zo plakkerig heel raar

Amisulpride

Bij mij komt 4-mmc in gelige brokken en niet in poeder of kristal. Als ik kijk op de donkere plekjes van het web is het vaak ook een groot brok. Is dit zeldzaam?

Bovenaan