Ik heb nu al 6-7 keer 2cb gebruikt op een feest en altijd met een stevige dosis alcohol. Ik gebruik 1 pilletje van 17mg en deze wordt door de alcohol sterk verlengd qua visuals. Als je nuchter 2cb neemt heeft dit max 2-3 uur effect. Met alcohol kan dit wel uitlopen tot 6 uur.
Nu als ik de positieve punten van 2cb moet geven tegenover xtc zou ik zeggen:
+ 2cb voelt gewoon veel 'gezonder' aan voor mijn hersenen.
+ Als het begint uit te werken begin ik mij beter en beter te voelen op het feesje terwijl de rest in een neerwaartse spiraal aan het geraken is van de xtc. De energie trekt niet weg maar blijft.
Je kent het wel, om 5-6 uur zie je de meesten hun dip krijgen en zitten ze vastgeplakt op bankjes of stoeltjes. ( niet allemaal, maar ik ken en zie veel mensen die dan gewoon naar huis willen) terwijl je op 2cb gewoon even lekker blijft gaan als het is uitgewerkt.
+Je ziet het bijna niet aan iemand die het heeft genomen, geen last van kaakspanningen en dergelijke. Alleen wel een klein beetje grote pupillen en een beetje een droge mond.
+Dat vleugje xtc dat er doorheen zit vind ik wel lekker, het komt niet veel voor de momenten maar als ze er zijn geniet ik er vol van. De dj die je met een climax naar een hoogtepunt brengt krijg je net van 2cb het gevoel van xtc.
De mindere dingen die ik met 2cb ervaar tegenover xtc.
- Die constante blijheid, dat lekkere gevoel dat door je lichaam doorglijdt voor een paar uurtjes kun je onmogelijk ervaren met 2cb.
- De empathie, verbondenheid met anderen zijn af en toe maar aanwezig met 2cb. Daarom dat ik het altijd combineer met alcohol, omdat het op een feestje toch maar wat saai zou zijn als ik alleen 2cb zou op hebben.
- De andere kant is het trippen dat het soms een paar minuutjes af en toe 'moeilijk' maakt. Ik kan het niet goed uitleggen. Je zintuigen worden constant geprikkeld langs alle kanten, alles voelt anders aan, je ziet visuals enz.. dit is niet altijd even aangenaam omdat het soms wat overweldigend kan worden op een feesje.
Conclusie : 2cb en Xtc zijn toch wel verschillend van elkaar hoor. Zit je in je pauze van de mdma en heb je eens graag een leuk alternatief zonder een zware kater ? Ga dan zeker eens voor 2cb. Je zal de uitwerking ervan geweldig vinden want je zult je mentaal juist hetzelfde voelen zoals je naar het feestje bent vertrokken.
Dat terzijde is xtc nog altijd wel een van de meest memorabele momenten geweest in mijn leven en kan deze niet vervangen worden door 2cb.
Ik zou zeggen ga gewoon in de pauze van de xtc een paar keer aan de 2cb en als het zover weer is (3 maanden

) Kun je weer lekker genieten van je xtc.