Re: Drugs veranderde mijn leven.
Mlc__x zei:
Tis eigelijk raar , na 4 jaar , ik nu eindelijk besef wat er allemaal is misgelopen met mijn leven.
Spijt is niets meer dan het jezelf nodeloos moeilijk maken.
Mlc__x zei:
Na 4 jaar alles te gebruiken van trippen tot flippen , van snuiven tot roken .. Besef ik pas , dat je drugsgebruik echt niet onder controle kunt hebben.
En iedereen die dat wel heeft? Hoe doen die dat?
Mlc__x zei:
Ik begon met te expirimenteren , ik wou eigenlijk alleen maar expirimenteren.
Dat had je sowieso niet van tevoren kunnen weten. Als je iets vindt dat leuk is, is het niet meer dan normaal dat je het nog een keer wilt doen.
Mlc__x zei:
Maar eens je het gevoel hebt gehad , dat "leuk" gevoel dat "anders" gevoel. Is het moeilijk voor gewoon néé te zeggen. Dus bleef ik maar door gaan.
Als iets moeilijk lijkt moet je die uitdaging juist aangaan. Niet gelijk opgeven. De kunst is om de juiste balans te vinden.
Mlc__x zei:
Zonder je besefd , dat je verslaafd geraakt . Verslaafd aan dat leuk/anders gevoel.
Als je echt zo veel en vaak gebruikt gaat dat leuke er toch wel af?
Mlc__x zei:
Ik werd overal nagekeken op straat , op de bus , op feestjes ,. Iedereen ziet het , iedereen ziet wie dat er drugs gebruikt en wie niet , je kan het niet verstoppen. Niet da ze het je gaan komen vragen.. Ma je voelt het , je voelt het ze denken..
Daar hebben ze een naam voor. Paranoia noemen ze dat. Verplaats jezelf eens in de mensen op straat. Jij kijkt toch ook naar hen zonder altijd over ze te oordelen?
Mlc__x zei:
Toen had ik het echt niet door. Maar nu , nu dat ik het eindelijk besef, schaam ik mij.
Waarom? Zijn zij beter dan jij? Maken zij geen fouten? Waarom zou je je schamen tegenover mensen die je niet kent?
Mlc__x zei:
Ik schaam mij omdat ik niet alleen van uiterlijk ben veranderd. Maar ook heel mijn persoonlijkheid, heel mijn leven heb laten verkloten.
Ik zie op die foto nog steeds een leuk koppie, jammer dat het meisje dat er in zit zo verdwaald is. Vergeleken met de foto ernaast zie ik alleen een paar jaar verschil.
Mlc__x zei:
En ik het gewoon eb laten gebeuren. Het lieve, slimme ,vriendelijke meisje is gewoon verdwenen.
Daar geloof ik sowieso niet in. Mensen veranderen niet. Van mijn zeventiende tot m'n twintigste heb ik ook gigantische ontwikkelingen doorgemaakt waarin ik veel dingen achteraf anders had gedaan. Maar dat is nog geen reden om er met pijn in mijn hart aan terug te denken. Ik heb er genoeg van geleerd om het positief te kunnen bekijken. Jij laat merken dat dit iets is dat voor jou heel zwaar weegt. Dan heb je een mooi voorbeeld van hoe het niet moet, toch?
Mlc__x zei:
Ik die vroeger altijd zei dat ik een deftig leven wou , ik die dacht datk een mooie toekomst ging hebben.
Dacht jij dat of is dat wat ze je hebben wijsgemaakt? En wat had je dan precies voor ogen? Gelukkig worden en dat geluk delen met mensen die het verdienen is toch genoeg?
Mlc__x zei:
Tis allemaal weg ,, kheb nu niets meer , Ik ben thuis buiten gesmeten ,
,heb geen diploma omdat ik het gewoon niet meer aankon op school,.
Het enige dat je nu niet hebt is een diploma? Dat heb je toch niet nodig om gelukkig te zijn? En daar heb je nog genoeg tijd voor. Het is de gewoonte van de maatschappij om je zo snel mogelijk klaar te stomen om veel geld te verdienen. Maar je moet niet vergeten dat het jouw leven is en niemand heeft het recht om jou te vertellen wat je moet doen. Als jij er lekker lang over wilt doen, dan doe jij er lekker lang over.
Mlc__x zei:
Was het allemaal waard? Néé sorry , voor mij niets meer.
Wat ben je nog meer kwijt?
Mlc__x zei:
Tis moeilijk voor de draad weer op te pakken. Weer deftig te kunnen leven. Ik ben nu 20jaar en heb nog niets bereikt in dit leven.
Wat had je verwacht "bereikt" te hebben op je twintigste? Zoals jij de dingen ziet heb ik ook niets bereikt, maar daar verschillen wij toch echt van mening.
Mlc__x zei:
Ik wil niet dat mensen medelijden beginnen te krijgen. Tenslotte hoe je leven eruit ziet dat beslis je zelf , door keuzes te maken.. Jammer genoeg heb ik verkeerde keuzes gemaakt, niet meer en niet minder.
Het is alleen verkeerd als je er niet van leert. En je bent 20! Tijd genoeg om diploma's te halen en meer van dat soort schijngeluk. Als ik jou was zou ik eerst eens andere prioriteiten aan het leven stellen voordat je je nog verder laat meeslepen in dit nodeloze drama.