2-mmc en je neus.

Altermind

Experimenterende gebruiker
Kijk, ik weet dat shizzle niet goed is voor je neus. Maar ik heb nog nooit 'bloedneuzen' gehad van bijvoorbeeld 4-mmc (misschien omdat ik vroegah netjes mijn neus schoonmaakte met zout opgelost in water.............?). Bij 2-mmc heb ik echt veel vaker last van bloedneuzen.

Hoe is dat bij jullie?

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik weet niet hoe je snuift?
Want een bloedneus krijg je vooral als het neusslijmvlies doorboord raakt door een voorwerp (zoals een sleutel of rietje). Snuifbuisjes hebben daarom een bolle kant die je op de neus kan zetten. Zo ga je niet de neus in, en raakt het neusslijmvlies ook niet beschadigd.

Wat ook kan meespelen is als de drug die je snuift niet goed verpoederd is. Dus je kan de kristallen altijd nog fijner vermalen.

Een laatste factor is hoe zuur/basisch de drug is. Het kan zijn dat 2-MMC iets bijtender is dan 4-MMC. Dat is niet iets waar je direct neusbloedingen van krijgt. Maar een neusspray (met alleen zoutoplossing!) tussendoor kan wel wat helpen om irritatie te verminderen. Pas wel op want je kan ook te veel en vaak neusspray gebruiken. Dan wordt je neusslijmvlies juist droog en krijg je meer last van klachten.

Laatst bewerkt:

Altermind

Experimenterende gebruiker
Ik weet niet hoe je snuift?
Want een bloedneus krijg je vooral als het neusslijmvlies doorboord raakt door een voorwerp (zoals een sleutel of rietje). Snuifbuisjes hebben daarom een bolle kant die je op de neus kan zetten. Zo ga je niet de neus in, en raakt het neusslijmvlies ook niet beschadigd.

Wat ook kan meespelen is als de drug die je snuift niet goed verpoederd is. Dus je kan de kristallen altijd nog fijner vermalen.

Een laatste factor is hoe zuur/basisch de drug is. Het kan zijn dat 2-MMC iets bijtender is dan 4-MMC. Dat is niet iets waar je direct neusbloedingen van krijgt. Maar een neusspray (met alleen zoutoplossing!) tussendoor kan wel wat helpen om irritatie te verminderen. Pas wel op want je kan ook te veel en vaak neusspray gebruiken. Dan wordt je neusslijmvlies juist droog en krijg je meer last van klachten.
Bro ben een ervaren snuifer he, zo'n mooie die jij beschrijft heb ik uiteraard.

Misschien inderdaad beter vermalen ja... Ik denk dat dat het dan is.

En ik weet het, heb ooit een thread gemaakt over het afkicken van neusspray haha. :tearsofjoy: Overigens gelukt! Heb nu een andere chronische spray die als een tierelier werkt voor mijn neus, altijd al problemen gehad met neus-ademen (ook voordat er middeltjes invlogen).

LionX

Badass junkie
Kijk, ik weet dat shizzle niet goed is voor je neus. Maar ik heb nog nooit 'bloedneuzen' gehad van bijvoorbeeld 4-mmc (misschien omdat ik vroegah netjes mijn neus schoonmaakte met zout opgelost in water.............?). Bij 2-mmc heb ik echt veel vaker last van bloedneuzen.

Hoe is dat bij jullie?
Heb je de kristallen zelf gemaakt;en? Fijner malen is beter voor je neus. Kristallen zijn vlijmscherp/
Verder is 2-mmc echt een draak voor je slijmvliezen. Spoelen met zout water oplossing (4,5 gram zout in 500 ml gekookt water) helpt al enorm.
En met mate gebruiken....

SoulAssassins

Badass junkie
Ik ken mensen die na 1 jaar al een gat hebben in hun neus en ken ook coke gebruikers die na 6 jaar pas last krijgen.
Dus je neus gaat naar de klote ,heb niets met de manier van snuiven te maken.

Neo-Shulginist

Badass junkie
Ik ken mensen die na 1 jaar al een gat hebben in hun neus en ken ook coke gebruikers die na 6 jaar pas last krijgen.
Dus je neus gaat naar de klote ,heb niets met de manier van snuiven te maken.
Met coke komt dat door de vasoconstrictie waardoor cellen te weinig bloed krijgen en kunnen afsterven, of doordat er een toegenomen kans is op infecties die niet goed genezen.

Dan is het vooral de dosis en frequentie van gebruik die meespeelt. Als het neusslijmvlies steeds onvoldoende tijd heeft om te herstellen, of als er zoveel coke wordt gesnoven dat weefsel afsterft, ja dan krijg je beschadigd kraakbeen. Bij gematigd gebruik hoeft daar geen sprake van te zijn.

Bovenaan