• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

1e x speed.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Hi! Ik heb gister voor het eerst speed genomen dus wilde even vertellen over mijn ervaring. En vind het wel fijn om het voor mezelf op te schrijven ook, dus dan kan ik hem net zo goed delen.

Om half 11 namen ik en huisgenootjes C en J alledrie een bommetje van 80mg (alledrie geen ervaring met speed, wel met xtc). We gingen een kaartspelletje doen, van Spuiten en Slikken, met vragen erop die je dan om de beurt moet beantwoorden. Na een uurtje bespraken we of we al wat voelden, en kwamen tot de conclusie dat we wel wat merkten maar konden niet goed zeggen wat of hoe. Ik wist wel dat het effect niet heel ‘aanwezig’ zou zijn, maar kon m’n vinger er niet echt op leggen wat ik nou voelde en welke dingen van mijzelf waren en wat van de speed. Na verloop van tijd werden we wel een stuk drukker, toen kwamen er ook kaartjes met handelingen erbij dus dat werd chaos, ookal waren we maar met zijn drieën. C zei dat ze een bepaalde druk in haar hoofd voelde en kon echt niet stilzitten, dus die stond in het midden van mijn kamer te dansen. Ik merkte toen wel dat ik echt druk was geworden, en een beetje chaotisch ook wel, maar ik kon nog niet beslissen of ik het fijn vond of niet. Alsof ik niet goed wist hoe ik me erover moest voelen, maar ik was ook met honderd dingen tegelijk bezig. Mijn huisgenootjes renden door mijn kamer van 11 vierkante meter en ik deed daar met één been aan mee, terwijl ik ondertussen ook op mijn computer en op mijn telefoon bezig was. C was heel onrustig en voelde zich niet zo oké, met J ging het wel goed, maar ik kwam er niet echt in of zo. Dus ik besloot om te stoppen met telefoon + computer en te focussen op ons kaartspelletje. Toen dat eenmaal weer op gang was, merkte ik op dat ik me toch wel heel chill voelde. Jeej! Ik blij en heb 100 x gezegd hoe chill ik me wel niet voelde en dat het zo fijn was dat je niet zo enorm wazig en lam wordt zoals bij xtc. Alsof ik goed aangeschoten was, maar dan helder. Gewoon goed, niks bijzonders eigenlijk maar wel weer heel fijn. Ik voelde wel wat spanning op m’n kaken, maar niet vervelend. C voelde zich inmiddels ook prima, ondanks het onrustige begin. Ze vond het toch wel heftig aankomen en wil de volgende keer daarom minder nemen (zij is ook kleiner dan J en ik, misschien daarom). We waren het er alledrie over eens dat we dit echt tof vonden, en dat dat tegelijkertijd ook wel gevaarlijk was.. Eerst maar even die kater afwachten dus.. Ondertussen waren we uuuuuitgebreid in gesprek over van alles, één en al gezelligheid natuurlijk. We besloten dus om nog wat langer thuis te blijven en later pas naar de stad te gaan. Dus wij lekker door met praten en chillen. J en ik besloten toch nog allebei 20mg in onze tas te stoppen voor later, voor de zekerheid. Ondertussen deelden C en ik nog een banaantje, die ik echt prima naar binnen kreeg en nog lekker vond ook.

Rond half 2 (of zo?) toch eindelijk op de fiets gestapt en we waren natuurlijk in 2 seconden in de stad. Aangekomen bij het technofeestje meteen gaan dansen en dat was heeeeerlijk. Zulke lichte benen en armen, wauw! Dat was ook waar ik op gehoopt had. Met xtc kan ik heel actief zijn, maar voel ik me soms ook zwaar en sloom. En nu was het echt alleen maar dansen en het ging zo makkelijk, echt de zevende hemel. Toen ik naar de wc ging was ik ook verbaasd over mijn hoofd, want ik zag wel dat ik wat strak stond of zo, maar mijn hoofd zag er gewoon NORMAAL uit. Nauwelijks last van mijn kaken, ik kauwde wel wat maar mijn kauwgompje kon ik lekker relaxt eten, zonder mijn kaken op elkaar te duwen omdat ik anders ga klapperen.. Voelde me echt helemaal lekker helder en fris naast alle mensen die al de hele dag door waren gegaan en met scheve bekken en uitpuilende ogen rondliepen (het was een afterparty van een festival). Belangrijk detail: zelfs mijn make-up bleef tot de laatste minuut (6 uur ’s ochtends) perfect zitten. Ik was echt amazed. Rond kwart over 2 namen J en ik nog die 20mg bij trouwens. Overigens had ik verwacht dat ik zitten minder fijn zou vinden dan dansen, maar we hebben af en toe gewoon ff een kwartiertje op een bank gezeten en dat was prima. Wel met de armpjes dansen natuurlijk. En de tijd ging ook niet zo belachelijk snel! Heerlijk. De rest van de avond is er niet bijzonder veel gebeurd, beetje met wat mensen gepraat en vooral veel gedanst en me heel chill gevoel. Wel kreeg ik last van mijn maag tegen 4 uur, mijn lichaam had zoiets van ‘hallooooo brandstof!’. Daar werd ik een beetje misselijk van, maar ja, doe je niks aan. Om kwart over 5 ging C naar huis, omdat ze moe was en haar benen heel zwaar voelde, ze had ook af en toe buikpijn. J en ik zouden blijven tot 6. En ik heb echt nog nooit het laatste uurtje van een feest nog zo actief en fijn kunnen dansen! Toen we weer buiten kwamen en het licht was, vond ik dat ook niet zo erg. Ik voelde me tegen die tijd wel wat moeier worden. Thuis aangekomen voelde ik me zo plakkerig en zweterig dat ik gewoon maar ben gaan douchen en onder de douche stond ik alweer te dansen, even vergeten dat het 7 uur in de ochtend was. Gecheckt of C nog wakker was, maar die lag gewoon alweer te tukken?! Daarna nog even met J op mijn bank gezeten, yoghurt en een broodje gegeten (wat ik nog altijd best makkelijk weg kreeg, ondanks mijn droge mond) en gewacht tot we moe werden. Om 8 uur toch maar naar bed gegaan, sliep tot half 10 en daarna weer tot half 11 en daarna tot kwart over 11. Om 12 uur maar weer eruit gegaan. J sliep ongeveer even lang (of kort) als ik en C lag gewoon tot 1 uur in coma. XD Daarna ontbeten en nu voel ik me best oké. Beetje stijfjes in m’n kaken, en best wel heel erg moe, maar ook weer niet. Vroeg naar bed vanavond en dan zie ik het wel weer :) Maar samengevat: superleuke avond gehad en voor herhaling vatbaar. Zo! Ook weer een leuke ervaring rijker :grin:

Tufnut

Badass junkie
Leuk je eerste ervaring te lezen. Erg herkenbaar voor de meeste denk ik.
De redose, heb je daar nog echt iets extra's van gevoeld? waarschijnlijk niet zo heel veel?
Goed dat je gegeten hebt. Ik hoop dat je dat de rest van de (zon?)dag ook hebt gedaan. Dat is belangrijk. Voor herhaling vatbaar? Dat geloof ik. Zorg dat je niet teveel en tevaak gaat nemen. Niet om te bemoederen, maar om je te behoeden voor tolerantie. Minder is meer bij speed! Dus die 80 mg kan 100 worden de volgende keer, maar zorg dat je het daar voortaan bij houd!

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik had het idee dat ik die extra 20mg wel een beetje voelde, niet opvallend veel maar gewoon net weer wat meer energie. En ik heb de hele dag evenveel gegeten als ik normaal eet, vond ik zelf ook wel oké. Ben nu alleen echt onwijs moe.

En ja, daarom zeiden we al, wel een beetje gevaarlijk dat we het zo leuk vonden. :P Maar nee, dat komt wel goed. Drugs gebruiken vind ik hartstikke leuk af en toe, maar ik hou er evengoed van om nuchter te zijn. En ik vond m'n dosis nu op zich wel goed, ookal moest ik in het begin wennen aan het gevoel, dus denk dat ik het hier een volgende keer ook maar op hou.

Tufnut

Badass junkie
ZERO- zei:
Ik had het idee dat ik die extra 20mg wel een beetje voelde, niet opvallend veel maar gewoon net weer wat meer energie. En ik heb de hele dag evenveel gegeten als ik normaal eet, vond ik zelf ook wel oké. Ben nu alleen echt onwijs moe.
Klinkt logisch. Waarschijnlijk ook net wat verlening van het effect, al is dat moeilijk goed te voelen.

ZERO- zei:
ja, daarom zeiden we al, wel een beetje gevaarlijk dat we het zo leuk vonden. :P Maar nee, dat komt wel goed. Drugs gebruiken vind ik hartstikke leuk af en toe, maar ik hou er evengoed van om nuchter te zijn. En ik vond m'n dosis nu op zich wel goed, ookal moest ik in het begin wennen aan het gevoel, dus denk dat ik het hier een volgende keer ook maar op hou.
Klinkt verstandig. Nu nog daad bij het woord voegen. Het is namelijk idd erg verleidelijk om meer te nemen.

zaagmans

Bewuste gebruiker
Ik krijg er gewoon energie van als ik je verslag zo lees. Precies zoals ik speed ook ervaar. Ik vind het echt het lekkerste dat er is, alleen heb ik altijd zo'n fokking kater. Daarom heeft 4FA het van speed overgenomen.

Tufnut

Badass junkie
Die heb ik bij 4 FA ook, maar ben wel benieuwd hoe TS het deze dagen heeft na haar eerste speedavontuur?

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Oh, ja, gaat goed hoor! Ik heb vannacht goed geslapen, wat voor mij sowieso al een wonder is want ik ben een onwijs slechte slaper. Vrijdag ook maar 4 uur slaap gehad omdat ik toen uit was geweest, hielp denk ik ook wel mee. Maar goed, vandaag was ik dus ondanks mijn goede nachtrust totaal niet vooruit te branden. Ik voel me wel oké verder maar ben echt zo moe! Nu maar weer snel naar bed :P

Probeerenleer

Bewuste gebruiker
Prachtig verslagje!

En van dat normaal hoofd, ik kan je daar volledig in bijtreden. Ik dacht dat je het zou zien aan m'n ogen, maar hooguit staan ze bij mij iets "slaperiger", als excuus kan ik dan gebruiken dat ik allergisch ben (wat ook zo is).

De effecten kloppen echt wel, heb nog geen 80mg genomen. Ben 1m76...

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Oh ja, slaperiger? Ik zag er juist veel wakkerder uit :P Kreeg wel de neiging om mijn ogen heel erg open te doen. Toen ik in de spiegel keek met het uitgaan voelde ik me net een poppetje; bleek, grote zwarte ogen en knalroze lippenstift haha.

Pandan

Wijs gebruiker
Emeritus Mod
Leuk report!
Ben sowieso wel in een experimentele fase, en ben ook van plan om speed een keertje te gaan proberen. Nog een vraagje, heb je de dagen erna nog last gehad om er vanaf te blijven? Of er erg veel aan gedacht? Ben namelijk wel een beetje verslavingsgevoelig, ook de enige reden waarom ik het niet zou proberen.

ZERO-

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik denk niet dat ik die vraag kan beantwoorden aan iemand die wel verslavingsgevoelig is, want ik heb het idee dat ik dat zelf niet ben. Ik heb gewoon nog op mijn kamer liggen maar ben totaal niet op het idee gekomen om er nog van te gebruiken. Ik plan het voor één avond, en dan blijft het ook bij één avond. Plus het voelt al onnatuurlijk genoeg aan om zo'n nacht wakker en actief te blijven, voelt nog tegenstrijdiger om daar in de ochtend mee door te gaan.
Heb er trouwens ook niet veel aan gedacht omdat ik meer bezig was met het doorkomen van de kater. Dagen na drugsgebruik heb ik sowieso echt geen trek in nog meer drugs, zelfs niet om te blowen of drinken. Dus ik weet niet of ik de aangewezen persoon ben om hier een antwoord op te geven XD
Volgens mij is speed wel dé drugs die zo ontzettend makkelijk door te gebruiken valt, 's ochtends na een feestje en dan 's middags weer.. Als je toch niet merkt dat je moe wordt.. Dus ik zou daar wel mee oppassen! En misschien wel slim om jezelf dan ook een limiet te stellen tot hoelaat je nog wat neemt of misschien gewoon precies genoeg kopen voor de hele avond. Je kunt ook nog, als je wat overhoudt, dat aan een vriend of vriendin meegeven.

dernael

Bewuste gebruiker
ZERO- zei:
Ik denk niet dat ik die vraag kan beantwoorden aan iemand die wel verslavingsgevoelig is, want ik heb het idee dat ik dat zelf niet ben. Ik heb gewoon nog op mijn kamer liggen maar ben totaal niet op het idee gekomen om er nog van te gebruiken. Ik plan het voor één avond, en dan blijft het ook bij één avond. Plus het voelt al onnatuurlijk genoeg aan om zo'n nacht wakker en actief te blijven, voelt nog tegenstrijdiger om daar in de ochtend mee door te gaan.
Heb er trouwens ook niet veel aan gedacht omdat ik meer bezig was met het doorkomen van de kater. Dagen na drugsgebruik heb ik sowieso echt geen trek in nog meer drugs, zelfs niet om te blowen of drinken. Dus ik weet niet of ik de aangewezen persoon ben om hier een antwoord op te geven XD
Volgens mij is speed wel dé drugs die zo ontzettend makkelijk door te gebruiken valt, 's ochtends na een feestje en dan 's middags weer.. Als je toch niet merkt dat je moe wordt.. Dus ik zou daar wel mee oppassen! En misschien wel slim om jezelf dan ook een limiet te stellen tot hoelaat je nog wat neemt of misschien gewoon precies genoeg kopen voor de hele avond. Je kunt ook nog, als je wat overhoudt, dat aan een vriend of vriendin meegeven.

Hou deze discipline vast! Zoals al eerder is aangegeven komt er een moment waarin de verleiding om meer te nemen duidelijker aanwezig is. De een weet dit weg te stoppen en clean te blijven, de ander grijpt toch weer naar een snuifje.
Zo vind ik persoonlijk 80-100mg op een avond erg weinig, maar mijn tolerantie zal vast ook een stuk hoger liggen.

Groetjes,
Dernael. :stoned:

Bovenaan