• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

1e keer XTC

MDMAngel

Newbie
Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst XTC gebruikt, hierbij een trip report van deze intense maar ook fantastische ervaring.

Om te beginnen duurde het enorm lang voor ik er iets van voelde, zeker 3 uur. Ik ben begonnen met een halfje maar heb naar verloop van tijd, twee uur ongeveer een kwartje bijgenomen en later weer een kwartje. Bij mijn vriendinnen was het al flink ingekickt, daarom was het extra vervelend dat ik er nog steeds niets van merkte. Bij nader inzien had ik wellicht beter kunnen wachten met bijnemen tot het halfje was gaan werken. Ik heb meerdere theorieën over waarom het niet/na zo lang pas werkte: ik ben namelijk relatief lang, heb een tamelijk trage stofwisseling en had van tevoren gegeten. Hoewel ik dit laatste toch in twijfel trek, omdat mijn vriendinnen dezelfde hoeveelheid hadden gegeten en het bij hen vrij snel inkickte.

Toen ik er eenmaal wel wat van ging merken was het niet minder dan fantastisch. Alles was ontzettend intens, de muziek was heerlijk en het dansen was fantastisch. Ook had ik een enorm gevoel van eenheid met de groep en heb ik heerlijk geknuffeld. Ik voelde me euforisch en gelukkig, alles leek perfect te zijn en ik kon goed praten en makkelijk contact maken met anderen. Ik merkte wel dat ik veel behoefte had aan water, maar heb me keurig aan de 1 glas per uur regel gehouden. Ook merkte ik dat ik enorm aan het knarsetanden was, daarom heb ik de hele nacht kauwgum gekauwd, wat wel resulteerde in enorme kaakpijn de volgende dag.

Later op de avond, rond een uur voordat het feest was afgelopen is iemand van ons groepje out gegaan, wat heel heftig was om te zien. Waarschijnlijk omdat ik hierdoor zo was aangeslagen ging ik ook even niet zo lekker, ik werd misselijk en duizelig en had het ontzettend warm, ik ben toen buiten gaan zitten (het was 7 graden onder 0) en was ineens ontzettend aan het zweten. Er waren twee anderen bij me en naar hun mening was ik juist heel koud in plaats van heel warm zoals ik zelf ervaarde. Iemand is toen mijn jas gaan halen en dat was maar goed ook want tegen de tijd dat hij terug kwam was ik flink afgekoeld en had ik het ineens heel koud. Ik denk dat ik wellicht ook oververhit was en misschien wat suikertekort had, want na het afkoelen en wat cola drinken ging het weer helemaal goed.

De dag erna kon ik nog steeds enorm genieten van de herinneringen van die nacht, het was echt een fantastische ervaring. Ik heb geen last gehad van een kater maar was/ben wel ongelooflijk moe, wat waarschijnlijk ook te wijten is aan mijn slaapgebrek van de afgelopen dagen. Ik merkte ook dat ik weinig eetlust had en moeite had om eten weg te krijgen.

Ik heb opweg naar huis vanaf het feestje wel een aantal keer dingen anders gezien dan ze waren en dingen gezien die er überhaupt niet waren, ik voel ook nog steeds een sterke behoefte om niet alleen te zijn, mede omdat ik mij een beetje angstig voel, wat waarschijnlijk ook gevolg is van het weinige slapen. Heeft iemand hier misschien ervaring met visuele illusies na gebruik van X?

Ik hoor ook graag jullie mening over wat ik de volgende keer misschien beter kan doen zodat het eventueel eerder of beter werkt. Bijnemen voordat het werkt ben ik sowieso niet meer van plan omdat ik het gevoel heb dat dat toch wel wat risico's met zich meebrengt.

Groeten, MDMAngel

Prison

Bewuste gebruiker
Mindset, setting en vooral of je geteste pillen hebt gehad tellen heel erg mee bij je ervaring. Door een negatieve ervaring kun je zelf ook in een wat negatievere stemming komen. Was je op een feest of thuis?

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Angel,

Wat fijn dat je zo'n leuke eerste ervaring hebt gehad met MDMA! Zelf ongeveer 2,5 jaar geleden voor het eerst MDMA genomen en ik was er echt helemaal van ondersteboven... Ook heel goed dat je (ondanks de dorst) niet meer dan 1 glas water per uur hebt genomen. Watervergiftiging is volgens mij het grootste fysieke gevaar...

Zou je kunnen vertellen hoeveel je weegt en hoeveel mg MDMA je hebt genomen? Voor zover ik begrepen heb komen de hullucinaties die je beschrijft vooral voor bij een (te) hoge dosering. Verder vind ik een tweede keer bijpakken weinig toevoegen aan de ervaring. Ik neem zelf 2/3 van wat ik die avond wil nemen in een keer en dan na 1,5 uur nog eens 1/3 en daar laat ik het dan bij. 1,5 mg per kilo lichaamsgewicht wordt gezien als een relatief veilige dosis.

Hopelijk lukt het je om je aan de 3-maanden regel te houden en kun je nog heel veel plezier beleven aan je MDMA tripjes!

Groet,
Eik
P.S. Knuffelen is inderdaad echt helemaal het einde met MDMA op!

deepspace

Experimenterende gebruiker
hi MDMAangel!

Leuk report en dapper dat je even deelt (ook je twijfels over dosering) de "juiste" / fijne dosering heb je hierboven al gelezen. Wij gebruiken zo 4x per jaar MDMA (altijd op festivals) en hebben een aantal keer mensen 'begeleid" bij de eerste keer.
Wat vaak werkt is, je na inname niet teveel op concenteren/focussen of afwachten. Laat het maar over je heenkomen. De tweede keer gaat dat wellicht makkelijker, omdat je ongeveer weet wat je kunt verwachten. Onze eerste keer was ook van "voel je al wat, ik voel nog nix, jeetje hoe lang duurt het nog"

Wat verder echt helpt is bewegen, ga lekker dansen, rondjes lopen op het terrein, praatjes maken met mensen. Je voelt 'm dan al langzaam maar zeker opkomen en voor je het weet zit je in die heerlijke flow!
Voor volgende keren ook een aanrader: zorg dat je voldoende zoetigheid bij je hebt (snoep, kauwgom -met suiker-, lolly's) en neem eens een fanta of cola'tje : voorkomt eventuele misselijkheid en is supersensatie.
Houd je aan de drie maanden-regel, wees voorzichtig, en geniet vooral van de keren dat je een pilletje neemt en de herinneringen!

MDMAngel

Newbie
Mijn excuses dat ik hier nooit meer op heb gereageerd, heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik vond deze destijds erg prettig om te lezen en haal er nu nog veel nuttige info uit. Ik heb sindsdien geen xtc meer gebruikt, maar ben van plan dit nog wel een keer te doen. Echter wil ik daar echt de tijd voor hebben en niets hoeven in de daaropvolgende dagen en zorgen dat ik wel in contact ben met leuke mensen. Een dergelijke gelegenheid heeft zich nog niet voorgedaan, maar met het zicht op mijn aankomende tussenjaar vermoed ik dat het geen jaar meer zal duren voor ik weer eens een xtc ervaring zal beleven.

Bovenaan