1e keer truffels

Dreamer4

Experimenterende gebruiker
Hallo allemaal,

Dit weekend wil ik voor het eerst truffels proberen. Waarschijnlijk wordt het de Mexicana.
Wat is jullie ervaring hier mee? En welke hoeveelheid vinden jullie acceptabel voor een 1e keer?

Alvast Bedankt! :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Hoi dreamer,

Imo ontlopen truffelsoorten elkaar niet zoveel qua effect. Voor een eerste keer truffelen zou ik tussen de 7 en 10 gram aanraden.

Ga je met anderen trippen of alleen? En hebben die eventuele anderen al tripervaring?

Edit: haha ik zie net dat je ak ervaring hebt met ayahuasca. Waarschijnlijk kun je dan ook wel 15 gram handelen. :wink: Al moet je truffels ook weer niet onderschatten.

Dreamer4

Bedankt voor je antwoord Mindless!

Ik ga met iemand truffelen die het al vaker heeft gedaan, maar wat wel al lang geleden is. Op de site van Zamnesia zag ik dit staat:

Een dosis van 5 gram is al genoeg voor een vreemd gevoel van verdraaide werkelijkheid, maar je ervaart waarschijnlijk geen visuele effecten of deze zullen vrij mild zijn. Vanaf 10 gram kan je een medium trip verwachten met visuele effecten en de volledige verpakking van 15 gram brengt je in een baan om de aarde.

Mij leek daarom 8-10 gram een goede hoeveelheid.
Mocht het niet genoeg zijn, is er dan ook een mogelijkheid om bij te nemen?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
5 gram is wel echt een erg lage dosering welke waarschijnlijk zal resulteren in een net-niet trip. Een baan om de aarde met 15 gram? Misschien als je ervaring hebt met meditatie en daarmee de trip flink kan verdiepen en intensiferen. Maar normaal wordt 15 gram meestal niet als bovengemiddeld gezien volgens mij.

Bijnemen is niet goed te doen met psychedelica. Gewoon in een keer je dosering nemen, omdat tolerantie erg snel optreedt. Ik zou gewoon die 10 gram nemen als ik jou was. Of 15 aangezien je al ervaring hebt met een ander zwaar tripmiddel.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Normaal gesproken zou ik voor een eerste keer zeggen dat je max 10gr moet nemen. Aangezien je al ervaring met ayahuasca hebt lijkt 15gr mij ook prima te handelen.

Persoonlijk vind ik 15gr niet echt genoeg om mij in een baan om de aarde te brengen, tenzij je er bij gaat mediteren wellicht. Voor sterkere ervaringen neem ik zelf al snel 20gr plus, of zelfs 30gr plus. Maar uiteraard is dat ook wel heel verschillend hoor en afhankelijk van je gevoeligheid.

Gezien jullie beiden al trip ervaring hebben zou ik gewoon de volle 15gr nemen.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Zoals hierboven werd vernoemd is 5 gram erg weinig. Nauwlijks merkbaar en dus te verwaarlozen.
Ik zou tussen de 10 en 15 gram gaan zitten misschien zelfs tussen de 12 en 15 gram omdat je wel ervaring heb met ayahuasca.

Ik zou niet ver boven de 15 gram uitsteken want je weet nooit hoe gevoelig iemand voor truffels is. Mijn eerste keer truffels namen we ongeveer 13/14 gram. Mijn vriend T die had geen visuals alleen een bodyload. Ik en W hadden de visuals en mindfucks die onverklaarbaar waren. We staken elkaar op één of andere manier ook aan...heel apart.

Maar ik ben benieuwd naar je ervaring! :grin:

Dreamer4

Dankjewel voor de reacties!!

Waarschijnlijk gaat het 15 gram worden. Ik kijk er ook erg naar uit en ben niet bang dat er iets mis kan gaan. Merken jullie verschillen in de verschillende soorten die ze aanbieden op de site van Zamnesia?

Yaizer

Bewuste gebruiker
Dreamer4 zei:
Dankjewel voor de reacties!!

Waarschijnlijk gaat het 15 gram worden. Ik kijk er ook erg naar uit en ben niet bang dat er iets mis kan gaan. Merken jullie verschillen in de verschillende soorten die ze aanbieden op de site van Zamnesia?

Het is wel grappig dat je dit zegt, moest er laatst nog goed over nadenken.

Ik dacht altijd dat elke truffel hetzelfde was. De ene sterker als de ander maar het heeft allemaal dezelfde werkzame stof...toch? Meestal, of eigenlijk altijd, kocht ik Atlantis. Nooit teleurgesteld en was altijd een kleurenspektakel met zware mindfucks die na 3 uur non-stop nog steeds bezig waren.
Tot vorige week maandag, ik kocht voor de verandering "Dutch Dragons" wat blijkbaar een sterkere variant moest zijn als de Atlantis. Volle 15 gram naar achter geknabbeld en de trip was zoveel anders. Geen visuals (heel lichtelijk met lachgas) maar het was wel zo bijzonder. Ik was zo tot mij zelf wat niet uit te leggen is. Toch heeft deze variant een hele andere uitwerking gehad op mij als Atlantis.

Dus in mijn ogen zit er niet alleen verschil in sterkte maar ook de trip. Het zou kunnen dat dit tussen mijn oren zit en de set en setting dit heeft laten gebeuren want het blijft dezelfde werkzame stof.

Koop niet de lichtse variant want daar moet je aardig wat op van hebben om wat te voelen. Atlantis is een goede aanrader, niet de sterkste maar zeker een stevige trip.

Succes voor vragen stel ze gerust in deze topic. We beantwoorden ze graag genoeg volgens mij :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Yaizer zei:
Dus in mijn ogen zit er niet alleen verschil in sterkte maar ook de trip. Het zou kunnen dat dit tussen mijn oren zit en de set en setting dit heeft laten gebeuren want het blijft dezelfde werkzame stof.
Dat zit tussen je oren, want ze bevatten allemaal dezelfde werkzame stoffen en geven dus allemaal hetzelfde effect. Ze worden overigens wel verkocht als dat de een meer visueel is en de ander meer filosofisch, maar dat zijn pure marketing trucs. Ook de zogenaamde verschillen in sterkte vallen reuze mee. De verschillen in sterkte zijn er vast, maar niet zo groot als ze je doen geloven in ieder geval.

Uiteindelijk blijft het wel een natuurproduct dus de ene keer is een batch wat sterker of zwakker uiteraard. Verder komt het verschil van hoe je het ervaart vooral door verschillen in set en setting, geen een trip is echt hetzelfde. Soms heb je veel visuals, soms minder, soms heb je veel mindfucks, soms minder, etc.

Dreamer4

Psychedelibee zei:
Yaizer zei:
Dat zit tussen je oren, want ze bevatten allemaal dezelfde werkzame stoffen en geven dus allemaal hetzelfde effect. Ze worden overigens wel verkocht als dat de een meer visueel is en de ander meer filosofisch, maar dat zijn pure marketing trucs. Ook de zogenaamde verschillen in sterkte vallen reuze mee. De verschillen in sterkte zijn er vast, maar niet zo groot als ze je doen geloven in ieder geval.

Best bizar eigenlijk dit dat het dus echt om de marketing gaat. Dan ga ik maar gewoon af op de sterkte en niet op welk effect het gaat geven.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Yaizer zei:

Uiteindelijk blijft het wel een natuurproduct dus de ene keer is een batch wat sterker of zwakker uiteraard. Verder komt het verschil van hoe je het ervaart vooral door verschillen in set en setting, geen een trip is echt hetzelfde. Soms heb je veel visuals, soms minder, soms heb je veel mindfucks, soms minder, etc.

Top weet ik het ook weer. Had die gedachtes al de hele tijd maar het was zo toevallig dat op het moment dat ik voor een andere truffel "variant" koos de hele trip zo anders was.
Dan moet ik ook toegeven dat de set & setting zoveel anders was deze keer en op sommige opzichten zoveel fijner (waren maar twee personen dit keer).

Dreamer4

De Atlantis zijn besteld!
Na dit weekend kunnen jullie weer een trip report van mij verwachten. :)
Hebben jullie nog leuke/handige tips?

kokosmakroon900

Bewuste gebruiker
Psychedelibee zei:
Yaizer zei:

Misschien een stomme opmerking van mij maar zou het niet hetzelfde werken als met wiet? elk wietje geeft een andere high terwijl thc bij alle wiet de werkzame stof is.
Zelf nooit truffels gedaan, dus ik zit ook maar te bedenken hoe het kan dat yaizer het zo anders heeft ervaren.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
kokosmakroon900 zei:
Misschien een stomme opmerking van mij maar zou het niet hetzelfde werken als met wiet? elk wietje geeft een andere high terwijl thc bij alle wiet de werkzame stof is.
Zelf nooit truffels gedaan, dus ik zit ook maar te bedenken hoe het kan dat yaizer het zo anders heeft ervaren.
Is geen stomme opmerking hoor. Maar het grote verschil is dat in wiet naast THC nog zo'n honderd andere cannabinoiden zitten die ook allemaal van invloed zijn op het effect, om van de verschillende terpenen nog maar niet te spreken. Met zo'n gigantische cocktail aan stoffen waarvan een aantal zeker andere subjectieve effecten geven is het dus niet gek dat elk wiet soortje weer net wat anders aanvoelt.

In truffels en paddo's zit psilocybine, psilocine en soms ook nog minimale hoeveelheden baeocystine en norbaeocystine. Van psilocybine is algemeen geaccepteerd dat dit in het lichaam wordt omgezet naar psilocine. Van baeocystine en norbaeocystine wordt hetzelfde gedacht, alhoewel deze stoffen nooit echt in detail zijn onderzocht.

Wat verklaard dan dat mensen verschillende soorten truffels anders ervaren? Laten we beginnen met het feit dat psychedelische ervaringen nogal subjectief zijn en des te meer onderhevig aan verwachting en set en setting. De verwachting dat het anders is, is al gezet door de smartshop die ze verkopen alsof de effecten anders zijn. Set en setting kunnen ook enorm per keer verschillen natuurlijk.

Ik heb zelf ervaring met meerdere soorten truffels en kan echt zeggen dat de zogenaamde verschillen in effecten totale onzin zijn. Ook de zogenaamde verschillen in sterkte vind ik zwaar overtrokken, er zullen vast verschillen in sterkte in zitten maar die zijn lang niet zo groot als ze je doen vermoeden. Smartshops zeggen vaak dat Hollandia twee keer zo sterk kan zijn als bijvoorbeeld Mexicana, voor uitzonderlijke batches zal dit best kunnen maar voor de gemiddelde batch valt het verschil in sterkte enorm mee of tegen.

Uiteindelijk is het dus gewoon allemaal een kwestie van marketing, als jij mensen kunt wijs maken dat er verschillen zitten in de effecten en de sterkte kun je ook verschillende prijzen vragen en zo de mensen die bereid zijn meer te betalen dit ook te laten doen. Ik ga er maar even vanuit dat ze niet dezelfde soorten truffels onder meerdere namen verkopen, maar ook dat zou me eerlijk gezegd niks verbazen.

Yaizer

Bewuste gebruiker
Dreamer4 zei:
De Atlantis zijn besteld!
Na dit weekend kunnen jullie weer een trip report van mij verwachten. :)
Hebben jullie nog leuke/handige tips?

Sommige tips zijn erg persoonsgebonden maar:

Glowsticks, echt deze dingen zijn zo magisch. Helemaal donker en dan knik je hem heel zachtjes op 1 plaats. Je ziet het "glowvloeistof" helemaal verspreiden. Net een universum van licht (vooral de gele is het mooist) Dan na een minuutje ergens anders in de glowstick weer een knikje in maken en opnieuw het spektakel meemaken. Kost je bij de action 78 cent per pakje van 15. Ik heb er altijd een stuk of 6 pakjes en hou ik er altijd 4 over...maar soms kom ik ook weer te kort hahaha.
Maar glowsticks is wel echt iets prachtigs en een must bij mij (als het s'avonds is).

Nature / forest muziek. Je moet dan een willekeurige uitkiezen op youtube met als afbeelding planten of jungle / bos. Zet op een groot scherm en zie al het groen tot leven komen met de visuals en nog een prachtig geluid op de achtergrond. Zat ik op de wc (met die muziek aan) hoor je soms "opeens" een regendruppel en dat klinkt dan zo...hard en realistisch :grin:

Een douche, ook al wil ik de wereld ontdekken en heb ik eigenlijk de tijd en geduld er niet voor is een douche toch iets wat leuk is om mee te maken (of bad maar dat duurt erg lang).

Als ik er op meer kom zal ik het weer even onder schrijven :grin:

Dreamer4

Yaizer zei:
[

Glowsticks, echt deze dingen zijn zo magisch. Helemaal donker en dan knik je hem heel zachtjes op 1 plaats. Je ziet het "glowvloeistof" helemaal verspreiden. Net een universum van licht (vooral de gele is het mooist) Dan na een minuutje ergens anders in de glowstick weer een knikje in maken en opnieuw het spektakel meemaken. Kost je bij de action 78 cent per pakje van 15. Ik heb er altijd een stuk of 6 pakjes en hou ik er altijd 4 over...maar soms kom ik ook weer te kort hahaha.
Maar glowsticks is wel echt iets prachtigs en een must bij mij (als het s'avonds is).

Nature / forest muziek. Je moet dan een willekeurige uitkiezen op youtube met als afbeelding planten of jungle / bos. Zet op een groot scherm en zie al het groen tot leven komen met de visuals en nog een prachtig geluid op de achtergrond. Zat ik op de wc (met die muziek aan) hoor je soms "opeens" een regendruppel en dat klinkt dan zo...hard en realistisch :grin:

Een douche, ook al wil ik de wereld ontdekken en heb ik eigenlijk de tijd en geduld er niet voor is een douche toch iets wat leuk is om mee te maken (of bad maar dat duurt erg lang).

Als ik er op meer kom zal ik het weer even onder schrijven :grin:

Thnx! Ik ga de glowsticks gelijk halen morgen!
Bad is ook aanwezig dus dat kan de sitter mooi voor mij aanzetten haha! :grin:
Ik dacht misschien ook aan een filmpje met mooie visuals en dan op de achtergrond muziek als bijvoorbeeld secret garden.

Ben zo benieuwd hoe het gaat zijn!!
Kijk er erg naar uit

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Dreamer,

Wat leuk om te zien dat je er verstandig en goed voorbereid mee gaat experimenteren. En vooral ook tof om te zien dat je er zoveel zin in hebt. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen...

Dreamer4

Eik zei:
Hoi Dreamer,

Wat leuk om te zien dat je er verstandig en goed voorbereid mee gaat experimenteren. En vooral ook tof om te zien dat je er zoveel zin in hebt. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen...

Dankjewel Eik!
Ik vond het een fantastische ervaring haha!!
Voor de andere persoon helaas iets minder..we hadden na 2 uur de sitters naar huis gestuurd omdat ze nogal een "blok" voor ons waren. Hun zaten in een hele andere mood dus was niet heel relaxt om ze erbij te hebben. Toen ze naar huis zijn gegaan had hij nog een uur een mooie trip, daarna ging het de andere kant op. Hebben een goede vriend van hem gebeld die naar ons toe is gekomen..dat moment leek wel een uur te duren maar duurde uiteindelijk dus maar 7 minuten.
In die tussentijd hem gekalmeerd en gezegd dat het allemaal maar een illusie is en het snel goed ging komen. Best bizar dat ik toen op de goede manier kon handelen, en zelf niet bad ging.
Toen zijn vriend er was ging het beter, maar nog wel met ups en downs. Uiteindelijk na 5 uur weer helemaal zichzelf. :)

Toen we op het dakterras zaten (en alles nog oké was) leek het of alles ingekleurd was als een kleurplaat..super leuk gezicht!
Ook de glowsticks waren een succes!

Voor mij zeker nog voor herhaling vatbaar, voor de andere persoon helaas niet.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Dreamer,

Wat fijn dat jouw eerste ervaring zo positief was. Ik ben wel benieuwd hoeveel jullie uiteindelijk hebben genomen en wat je allemaal gezien/ervaren hebt...

Zelf heb ik nooit een tripsitter gehad en na mijn eerste ervaringen met psilocybine ben ik er ook van overtuigd dat ik de aanwezegheid van niet-trippende mensen in mijn omgeving als 'storend' zou ervaren. Je zit toch op een andere golflengte en loopt het risico dat je je in een dergelijke kwetsbaar staat gaat schamen of inhouden. Jouw ervaring vind ik wat dat betreft herkenbaar...

Heb je overigens enig idee waarom de trip bij jouw vriend op gegeven moment de 'verkeerde' kant op ging? Zelf heb ik met name bij het opkomen van de trip wel eens last gehad van angstige gevoelens. Als ik eenmaal echt goed aan het trippen ben dan heb ik verder nooit meer last gehad van angst...

Tot slot ben ik net als Timeless nieuwsgierig naar jouw vergelijking met Ayahuasca. Zelf heb ik nog nooit Ayahuasca gedaan en het staat ook nog niet op mijn'" verlanglijstje". Het hele groepsgebeuren, de focus op alle angsten en de zware bodyload/ misselijkheid weerhouden me nog...

Dreamer4

Mindless zei:
Hoe vond je psilocybine ten opzichte van ayahuasca?

Psilocynibe vond ik ook zeker leuk om te doen maar is niet te vergelijken met Ayahuasca.
Ayahuasca werkte vele malen heftiger voor mij, en ook voor anderen die ik ken die beide hebben gedaan. Wil psilocybine zeker nog vaker gaan doen! Lijkt me ook wel bijzonder om dit alleen te gaan doen.

Dreamer4

Eik zei:
Hoi Dreamer,

Wat fijn dat jouw eerste ervaring zo positief was. Ik ben wel benieuwd hoeveel jullie uiteindelijk hebben genomen en wat je allemaal gezien/ervaren hebt...

Zelf heb ik nooit een tripsitter gehad en na mijn eerste ervaringen met psilocybine ben ik er ook van overtuigd dat ik de aanwezegheid van niet-trippende mensen in mijn omgeving als 'storend' zou ervaren. Je zit toch op een andere golflengte en loopt het risico dat je je in een dergelijke kwetsbaar staat gaat schamen of inhouden. Jouw ervaring vind ik wat dat betreft herkenbaar...

Heb je overigens enig idee waarom de trip bij jouw vriend op gegeven moment de 'verkeerde' kant op ging? Zelf heb ik met name bij het opkomen van de trip wel eens last gehad van angstige gevoelens. Als ik eenmaal echt goed aan het trippen ben dan heb ik verder nooit meer last gehad van angst...

Tot slot ben ik net als Timeless nieuwsgierig naar jouw vergelijking met Ayahuasca. Zelf heb ik nog nooit Ayahuasca gedaan en het staat ook nog niet op mijn'" verlanglijstje". Het hele groepsgebeuren, de focus op alle angsten en de zware bodyload/ misselijkheid weerhouden me nog...

Zelf heb ik 14 gram Atlantis op. Mijn mede tripper 12 gram.
Heb jammer genoeg geen idee waarom hij bad ging, hij weet het zelf ook nog steeds niet. Ik denk dat er toch wat onbewuste angsten waren omdat hij zelf ook nog nooit Psilocybine heeft gebruikt.

Ayahuasca gaat vele malen dieper dan truffels. Je hebt geen invloed op wat je gaat "doormaken" hoewel ik dit bij de truffels wel kon, behalve natuurlijk het visuele aspect.

Wat ik al eerder aangaf, je hoeft niet een Ayahuasca-ceremonie met een groep te doen. Je kunt zelfs privé ceremonies krijgen of bijvoorbeeld met 4 personen. Wat bedoel je precies met de focus op alle angsten? Tijdens je "reis" of daarvoor?
De misselijkheid zag ik zelf ook tegenop, maar geloof me, je bent zelfs een soort van blij als je aan het overgeven bent. Het moet er gewoon uit namelijk.
Overigens is het niet bij iedereen het geval dat je aan het overgeven gaat maar ongeveer 90% van de gevallen wel.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dreamer4 zei:
Mindless zei:
Hoe vond je psilocybine ten opzichte van ayahuasca?

Psilocynibe vond ik ook zeker leuk om te doen maar is niet te vergelijken met Ayahuasca.
Ayahuasca werkte vele malen heftiger voor mij, en ook voor anderen die ik ken die beide hebben gedaan. Wil psilocybine zeker nog vaker gaan doen! Lijkt me ook wel bijzonder om dit alleen te gaan doen.
Interessant. :) Ben benieuwd hoe je een hoge dosering psilocybine zou ervaren. Ik ken juist weer verhalen dat psilocybine dan weer heftiger is. Zelf nooit ayahuasca gedaan, maar wel hoge doseringen psilo. High doses zijn ook niet te vergelijken met normale. Voor een eerlijke vergelijking moet je misschien wel zo'n 50, 60 gram truffels nemen. Psilo kan heel zachtaardig zijn, maar het beest ligt op de loer. :wink:

Ik begin wel steeds meer geïnteresseerd te raken in ayahuasca/dmt. :)

Dreamer4

Daar ben ik ook benieuwd naar Mindless, maar ga de komende tijd niet zo'n grote hoeveelheid tot me nemen. :grin: Had eerlijk gezegd ook wel meer verwacht van 14 gram. Had gehoopt meer met mezelf in verbinding te kunnen komen.

Mijn interesse in Ayahuasca moest ook "groeien"..zeker omdat het niet een alledaags iets is.
Heb veel filmpjes gekeken, blogs gelezen en ervaringen aangehoord.

Gerben Ton heeft mij over de drempel gekregen. Zijn ervaringen staan op Youtube. Super grappige gast uit Rotterdam. Als je zoekt op: mijn 1e auyahuasca ervaring dan is het t 1e filmpje..hij heeft er nog meer op gezet.
De vlog van Desiree Deborah is ook heel mooi.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en net als mij de stap gaat zetten naar een super mooi middel.
Ben nu een maand later en voel het nog steeds. :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Wauw, mooi filmpje!

Ben zeker heel benieuwd, maar zie op tegen zo'n ceremoniële ervaring. Ik ben met trippen heel erg op mezelf.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Hoi Dreamer,

Bedankt voor je heldere uitleg. Ik sta er wel van te kijken dat je Ayahuasca als zoveel heftiger ervaart dan psilocybine. Is dit een breed gedeelde opvatting? Ik heb enkel ervaring met 3 gram paddo's en 15 gram (sterke truffels). Worden dergelijke dosissen gezien als "lichte/milde dosissen"?

Wat ik trouwens bedoelde met "focus op angsten" is dat ik van het bekijken van filmpjes en het lezen van ervaring erg het idee krijg dat de focus bij Ayahuasca (zeker in het begin van de trip/ceremonie) heel erg ligt op het naar boven halen van dingen waar je bang voor bent. Trauma, zaken waar je mee struggled etc. Om deze vervolgens te "purgen" en kwijt te raken.
Ik heb het idee dat dit bij psilo ook kan gebeuren maar minder direct een noodzakelijk gevolg is.

Ben nog steeds wel geinteresseerd maar wil denk ik eerst kijken of ik wat ervaring met LSD op kan doen. Alles op zijn tijd :)

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Eik zei:
Ik heb enkel ervaring met 3 gram paddo's en 15 gram (sterke truffels). Worden dergelijke dosissen gezien als "lichte/milde dosissen"?
Persoonlijk vind ik 3gr paddo's sowieso al wat sterker dan 15gr truffels. Deze doseringen staan zeker niet als licht te boek overigens, eerder gemiddeld tot sterk. Maar het hangt heel erg van de gevoeligheid van de persoon af en zeker ook de ervaring. Iemand die het voor het eerst doet en ook nog eens gevoelig is zou dergelijke doseringen best als erg sterk of zelfs zwaar kunnen ervaren namelijk. Voor mij als meer ervaren psychonaut die ook niet heel gevoelig is zijn dergelijke doseringen eerder gemiddeld tot zelfs licht.

Met paddo's ben ik nooit verder dan 30gr vers gegaan (gelijk aan 3gr droog), en dat vond ik toen gemiddelde trips als beginner. Met truffels vind ik rond de 20 a 25 gr redelijk gemiddelde trips persoonlijk. Maar ik ben ook een keer naar de 40gr truffels gegaan en dat was een echt een zware trip.

Maarja, het lastige is dus dat afhankelijk van iemands ervaring en intentie de één een trip als zwaar kan ervaren en de ander als gemiddeld.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Eik zei:
Ik heb het idee dat dit bij psilo ook kan gebeuren maar minder direct een noodzakelijk gevolg is.
Zo'n idee heb ik ook. Als ik beschrijvingen van veel ayahuasca ervaringen lees, dan herken ik daar heel veel van mijn psilocybine ervaringen in, afgezien van het kotsen dan. Je moet het introspectieve met die laatste waarschijnlijk zelf meer opzoeken.

Misschien hebben verwachtingen er ook veel mee te maken. Niemand neemt ayahuasca met het idee van een vermakelijk avondje te hebben denk ik. :P De instelling is al om flinke soul-searching te gaan doen.

Dreamer4

Mindless zei:
Wauw, mooi filmpje!

Ben zeker heel benieuwd, maar zie op tegen zo'n ceremoniële ervaring. Ik ben met trippen heel erg op mezelf.

Iedereen is tijdens de ceremonie op zichzelf. Alleen vooraf dat je de Mao-remmer en thee gaat nemen doe je dit samen.

Dreamer4

Eik zei:
Hoi Dreamer,

Bedankt voor je heldere uitleg. Ik sta er wel van te kijken dat je Ayahuasca als zoveel heftiger ervaart dan psilocybine. Is dit een breed gedeelde opvatting? Ik heb enkel ervaring met 3 gram paddo's en 15 gram (sterke truffels). Worden dergelijke dosissen gezien als "lichte/milde dosissen"?

Wat ik trouwens bedoelde met "focus op angsten" is dat ik van het bekijken van filmpjes en het lezen van ervaring erg het idee krijg dat de focus bij Ayahuasca (zeker in het begin van de trip/ceremonie) heel erg ligt op het naar boven halen van dingen waar je bang voor bent. Trauma, zaken waar je mee struggled etc. Om deze vervolgens te "purgen" en kwijt te raken.

Ben nog steeds wel geinteresseerd maar wil denk ik eerst kijken of ik wat ervaring met LSD op kan doen. Alles op zijn tijd :)

Ik vond de Ayahuasca zoveel heftiger omdat er gedachtes opkwamen die in mijn onbewuste zaten waar ik dus mee kampte. Ook was het veel verdriet en eenzaamheid wat ik al die jaren bij me heb gedragen (wat ik niet wist dus onbewust meespeelde). Psilocybine was alleen maar een visuele ervaring voor mij. Volgens mij zijn 15 gram truffels wel een normale dosis...veel weet ik hier niet van.

Volgens mij is Ayahuasca er voor bedoeld om je onverwerkte onbewuste/bewuste zaken aan te pakken waar je mee kampt. Dit hoeft niet altijd als onprettig ervaren te worden. Die vriend die met mij mee was heeft het namelijk niet zwaar gehad tijdens zijn "reis" maar wel heel confronterend.

LSD staat ook zeker nog op mijn verlanglijstje!
Rond Oktober ga ik een 2e Ayahuasca ceremonie doen :)

Bovenaan