Dreamer4 zei:Dankjewel voor de reacties!!
Waarschijnlijk gaat het 15 gram worden. Ik kijk er ook erg naar uit en ben niet bang dat er iets mis kan gaan. Merken jullie verschillen in de verschillende soorten die ze aanbieden op de site van Zamnesia?
Dat zit tussen je oren, want ze bevatten allemaal dezelfde werkzame stoffen en geven dus allemaal hetzelfde effect. Ze worden overigens wel verkocht als dat de een meer visueel is en de ander meer filosofisch, maar dat zijn pure marketing trucs. Ook de zogenaamde verschillen in sterkte vallen reuze mee. De verschillen in sterkte zijn er vast, maar niet zo groot als ze je doen geloven in ieder geval.Yaizer zei:Dus in mijn ogen zit er niet alleen verschil in sterkte maar ook de trip. Het zou kunnen dat dit tussen mijn oren zit en de set en setting dit heeft laten gebeuren want het blijft dezelfde werkzame stof.
Psychedelibee zei:Dat zit tussen je oren, want ze bevatten allemaal dezelfde werkzame stoffen en geven dus allemaal hetzelfde effect. Ze worden overigens wel verkocht als dat de een meer visueel is en de ander meer filosofisch, maar dat zijn pure marketing trucs. Ook de zogenaamde verschillen in sterkte vallen reuze mee. De verschillen in sterkte zijn er vast, maar niet zo groot als ze je doen geloven in ieder geval.Yaizer zei:Dus in mijn ogen zit er niet alleen verschil in sterkte maar ook de trip. Het zou kunnen dat dit tussen mijn oren zit en de set en setting dit heeft laten gebeuren want het blijft dezelfde werkzame stof.
Psychedelibee zei:Dat zit tussen je oren, want ze bevatten allemaal dezelfde werkzame stoffen en geven dus allemaal hetzelfde effect. Ze worden overigens wel verkocht als dat de een meer visueel is en de ander meer filosofisch, maar dat zijn pure marketing trucs. Ook de zogenaamde verschillen in sterkte vallen reuze mee. De verschillen in sterkte zijn er vast, maar niet zo groot als ze je doen geloven in ieder geval.Yaizer zei:Dus in mijn ogen zit er niet alleen verschil in sterkte maar ook de trip. Het zou kunnen dat dit tussen mijn oren zit en de set en setting dit heeft laten gebeuren want het blijft dezelfde werkzame stof.
Uiteindelijk blijft het wel een natuurproduct dus de ene keer is een batch wat sterker of zwakker uiteraard. Verder komt het verschil van hoe je het ervaart vooral door verschillen in set en setting, geen een trip is echt hetzelfde. Soms heb je veel visuals, soms minder, soms heb je veel mindfucks, soms minder, etc.
Uiteindelijk blijft het wel een natuurproduct dus de ene keer is een batch wat sterker of zwakker uiteraard. Verder komt het verschil van hoe je het ervaart vooral door verschillen in set en setting, geen een trip is echt hetzelfde. Soms heb je veel visuals, soms minder, soms heb je veel mindfucks, soms minder, etc.
Is geen stomme opmerking hoor. Maar het grote verschil is dat in wiet naast THC nog zo'n honderd andere cannabinoiden zitten die ook allemaal van invloed zijn op het effect, om van de verschillende terpenen nog maar niet te spreken. Met zo'n gigantische cocktail aan stoffen waarvan een aantal zeker andere subjectieve effecten geven is het dus niet gek dat elk wiet soortje weer net wat anders aanvoelt.kokosmakroon900 zei:Misschien een stomme opmerking van mij maar zou het niet hetzelfde werken als met wiet? elk wietje geeft een andere high terwijl thc bij alle wiet de werkzame stof is.
Zelf nooit truffels gedaan, dus ik zit ook maar te bedenken hoe het kan dat yaizer het zo anders heeft ervaren.
Dreamer4 zei:De Atlantis zijn besteld!
Na dit weekend kunnen jullie weer een trip report van mij verwachten.![]()
Hebben jullie nog leuke/handige tips?
Yaizer zei:[
Glowsticks, echt deze dingen zijn zo magisch. Helemaal donker en dan knik je hem heel zachtjes op 1 plaats. Je ziet het "glowvloeistof" helemaal verspreiden. Net een universum van licht (vooral de gele is het mooist) Dan na een minuutje ergens anders in de glowstick weer een knikje in maken en opnieuw het spektakel meemaken. Kost je bij de action 78 cent per pakje van 15. Ik heb er altijd een stuk of 6 pakjes en hou ik er altijd 4 over...maar soms kom ik ook weer te kort hahaha.
Maar glowsticks is wel echt iets prachtigs en een must bij mij (als het s'avonds is).
Nature / forest muziek. Je moet dan een willekeurige uitkiezen op youtube met als afbeelding planten of jungle / bos. Zet op een groot scherm en zie al het groen tot leven komen met de visuals en nog een prachtig geluid op de achtergrond. Zat ik op de wc (met die muziek aan) hoor je soms "opeens" een regendruppel en dat klinkt dan zo...hard en realistisch![]()
Een douche, ook al wil ik de wereld ontdekken en heb ik eigenlijk de tijd en geduld er niet voor is een douche toch iets wat leuk is om mee te maken (of bad maar dat duurt erg lang).
Als ik er op meer kom zal ik het weer even onder schrijven![]()
Eik zei:Hoi Dreamer,
Wat leuk om te zien dat je er verstandig en goed voorbereid mee gaat experimenteren. En vooral ook tof om te zien dat je er zoveel zin in hebt. Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen...
Mindless zei:Hoe vond je psilocybine ten opzichte van ayahuasca?
Wat fijn dat jouw eerste ervaring zo positief was. Ik ben wel benieuwd hoeveel jullie uiteindelijk hebben genomen en wat je allemaal gezien/ervaren hebt...
Zelf heb ik nooit een tripsitter gehad en na mijn eerste ervaringen met psilocybine ben ik er ook van overtuigd dat ik de aanwezegheid van niet-trippende mensen in mijn omgeving als 'storend' zou ervaren. Je zit toch op een andere golflengte en loopt het risico dat je je in een dergelijke kwetsbaar staat gaat schamen of inhouden. Jouw ervaring vind ik wat dat betreft herkenbaar...
Heb je overigens enig idee waarom de trip bij jouw vriend op gegeven moment de 'verkeerde' kant op ging? Zelf heb ik met name bij het opkomen van de trip wel eens last gehad van angstige gevoelens. Als ik eenmaal echt goed aan het trippen ben dan heb ik verder nooit meer last gehad van angst...
Tot slot ben ik net als Timeless nieuwsgierig naar jouw vergelijking met Ayahuasca. Zelf heb ik nog nooit Ayahuasca gedaan en het staat ook nog niet op mijn'" verlanglijstje". Het hele groepsgebeuren, de focus op alle angsten en de zware bodyload/ misselijkheid weerhouden me nog...
Interessant.Dreamer4 zei:Mindless zei:Hoe vond je psilocybine ten opzichte van ayahuasca?
Psilocynibe vond ik ook zeker leuk om te doen maar is niet te vergelijken met Ayahuasca.
Ayahuasca werkte vele malen heftiger voor mij, en ook voor anderen die ik ken die beide hebben gedaan. Wil psilocybine zeker nog vaker gaan doen! Lijkt me ook wel bijzonder om dit alleen te gaan doen.
Persoonlijk vind ik 3gr paddo's sowieso al wat sterker dan 15gr truffels. Deze doseringen staan zeker niet als licht te boek overigens, eerder gemiddeld tot sterk. Maar het hangt heel erg van de gevoeligheid van de persoon af en zeker ook de ervaring. Iemand die het voor het eerst doet en ook nog eens gevoelig is zou dergelijke doseringen best als erg sterk of zelfs zwaar kunnen ervaren namelijk. Voor mij als meer ervaren psychonaut die ook niet heel gevoelig is zijn dergelijke doseringen eerder gemiddeld tot zelfs licht.Eik zei:Ik heb enkel ervaring met 3 gram paddo's en 15 gram (sterke truffels). Worden dergelijke dosissen gezien als "lichte/milde dosissen"?
Zo'n idee heb ik ook. Als ik beschrijvingen van veel ayahuasca ervaringen lees, dan herken ik daar heel veel van mijn psilocybine ervaringen in, afgezien van het kotsen dan. Je moet het introspectieve met die laatste waarschijnlijk zelf meer opzoeken.Eik zei:Ik heb het idee dat dit bij psilo ook kan gebeuren maar minder direct een noodzakelijk gevolg is.
Mindless zei:Wauw, mooi filmpje!
Ben zeker heel benieuwd, maar zie op tegen zo'n ceremoniële ervaring. Ik ben met trippen heel erg op mezelf.
Bedankt voor je heldere uitleg. Ik sta er wel van te kijken dat je Ayahuasca als zoveel heftiger ervaart dan psilocybine. Is dit een breed gedeelde opvatting? Ik heb enkel ervaring met 3 gram paddo's en 15 gram (sterke truffels). Worden dergelijke dosissen gezien als "lichte/milde dosissen"?
Wat ik trouwens bedoelde met "focus op angsten" is dat ik van het bekijken van filmpjes en het lezen van ervaring erg het idee krijg dat de focus bij Ayahuasca (zeker in het begin van de trip/ceremonie) heel erg ligt op het naar boven halen van dingen waar je bang voor bent. Trauma, zaken waar je mee struggled etc. Om deze vervolgens te "purgen" en kwijt te raken.
Ik heb het idee dat dit bij psilo ook kan gebeuren maar minder direct een noodzakelijk gevolg is.
Ben nog steeds wel geinteresseerd maar wil denk ik eerst kijken of ik wat ervaring met LSD op kan doen. Alles op zijn tijd![]()