16 en slaappillen?

FlipMeister

Bewuste gebruiker
Hallo,

Ik ben 16 en kan bijzondermoeilijk in slaap vallen.
Me moeder heeft hiermee naar de dokter geweest en ik krijg zonder aarzeling slaappillen voorgeschreven. Mitrazapine (?) 15 mg.
Ik ben nogal scheptisch tegenover benzos en al helemaal voor mij?
Ik ben 16!? Ik heb gister 1 gehad maar ik was zo verschrikkelijk moe vanochtend... Wordt dit nog beter? en kan ik ze gewoon beter helemaal neit meer nemen ?

El Retro

Wijs gebruiker
Je sufheid zal er alleszins niet op verbeteren hoor. Ik zou ze niet nemen, want na een tijd kan je gewoon helemaal niet meer slapen, zonder ze in te nemen. Ik zou er mee oppassen hoor. Je bent tenslotte nog maar 16.

willem1984

Belezen gebruiker
slaappillen iszo jaren 70 :rolleyes:

maaruh inderdaad luister maar goed naar El Retro, je zou ook natuurlijke middelen kunnen slikken zoals Valeriaan die kun je bij de drogisterij krijgen... en savonds bv een half uurtje hardlopen buiten voor het slapen gaan dat wil ook wel helpen. :wink:

pepito

Bewuste gebruiker
Check bij de verschillende fora "slaapproblemen"en neem deze tips mee....zou niet aan medicatie beginnen op je 16e, is namelijk eigenlijk bedoeld voor boven de 60.....

Usha

Belezen gebruiker
Spoel ze door de wc.

Probeer eerst natuurlijke middelen en als dat niet werkt vraag je je dokter om Stilnoct voor te schrijven. Dat is een (in theorie) niet verslavend inslaapmiddel.

Ik zou niet gaan hardlopen voor het slapen gaan, daar word je helemaal wakker van, een paar uur voor het slapengaan is wel perfect.

Wat is trouwens de oorzaak van je slaapprobleem? Kan je daar niks aan veranderen?

yellowmoon

Bewuste gebruiker
ja je voel je suf van daarvoor gebruiken mensen pep pillekes en dan wordt het verslaving alleen maar zwaarder savonds pilletje om te kunnen slapen smorgens pilletje om wakker te worden ga zo maar door

xtaz

Wijs gebruiker
Ik ben 21 en toen ik 20 was serieus verslaafd geweest aan slaappillen.
Het was ooit eens zo erg geworden dat ik er dus 15.5 binnen speelde, gewoon voor de 'flash'. Ik zou het niet (meer) nemen, ga een eindje fietsen voor je gaat slapen, dan ben je 'natuurlijk' moe. :wave:

Ik had zelf ook wat slaap problemen. Dan voornamelijk met inslaap komen. Ik weet natuurlijk niet hoe erg de jouwe zijn. Maar ik slik nu al sinds september Melatonine. Is gewoon bij de kruidvat ect. verkrijgbaar én niet verslavend. Je kunt er volgens mij niet snel een overdosis van slikken. Ik slik er 4 soms meer ligt eraan hoe moe ik me voel. En een kennis van mij die heeft ook zo'n pillen, alleen een pil daarvan bevat de zelfde hoeveelheid melatonine als 50 van mijn pilletjes. Maar die heeft diegene volgens mij op dokters recept. Misschien moet je het er een keer met je huisarts over hebben. Ze zijn voor inslaap komen maar ook voor slaapend blijven.

× V.

FlipMeister zei:
Hallo,

Me moeder heeft hiermee naar de dokter geweest en ik krijg zonder aarzeling slaappillen voorgeschreven. Mitrazapine (?) 15 mg.
Ik ben 16!? Ik heb gister 1 gehad maar ik was zo verschrikkelijk moe vanochtend... Wordt dit nog beter? en kan ik ze gewoon beter helemaal neit meer nemen ?

Ik neem altijd een xanax of valiumpje een half uurtje voor ik ga slapen en word mits ik lang genoeg dus 8 uur slaap super fit wakker

Elke benzodiazepine geeft je een moe gevoel als je ze slikt en vervolgens niet meer dan 7 en half uur slaapt. Daarnaast zijn ze wel verslavend maar dit kun je prima controleren met genoeg zelf discipline. 6 weken gebruiken, dagelijkse basis lage dosis voor het slapen gaan. Na zes weken 2 rust dan zijn alle werkzame stoffen uit je lichaamweefsels verdwenen. Ook als je benzodiazepines gebruikt met een lange halfwaarde tijd zoals bijvoorbeeld diazepam.

djpopol

Experimenterende gebruiker
FlipMeister zei:
Hallo,

smoor een jointje en je zal wel slapen :d

rudyv

toch uitkijken met slaapmiddelen. Beetje sporten en iets natuurlijk nemen!
succes

Kumplex

Newbie
ik zou gwn n poroke smore voor t slape gaan, doe ik altij en tis ng leuk ook :P aan slaappille hebde nix, soms ook diazepam (10mg ftw :P) een paar uur voor t gaan slape maakt u ook wel beter in slaap valle, en dan hangde ni zo af van die slaappille (natuurlijk ni overdrijve me de roche :P wnt daar hangde ook wel vrij vlug aan)

buzzrider

Wijs gebruiker
FlipMeister zei:
Hallo,

ik zou ze wel nemen. ik heb het ook moeten doen en was er de dag nadien ook moe van maar als er nix anders op zit tjah...... neem ze daarom maximum 2 weken, dan zul je er zonder nog 2 à 3 dagen slecht slapen maar daarna gaat het slapen gwn vanzelf

Play_bunny

Wijs gebruiker
Ik zou ze niet nemen. Je bent 16 jaar. Mocht je na je 50ste nog steeds slecht slapen dan kun je het altijd nog doen.
Ik slaap al jaren slecht, maar zal nooit slaappillen nemen (ben dan nu 24 jaar). Wat ook een idee is, is om eens langs een homeopatische arts te gaan. Die kijken naar meer dingen dan de reguliere artsen. Reguliere artsen zijn symptoom bestrijders, homeopatische artsen kijken naar de oorzaken van een probleem en doen daar wat aan.

Play_bunny

Wijs gebruiker
Kumplex zei:
homeopatische.. is da ni alternatieve geneeskunde en kwakzalverij? :P houw het gwn bij ne poro :grin:

Het is alternatief, maar wel bewezen dat het daadwerkelijk werkt, zelfs beter in sommige gevallen dan reguliere geneeswijze, alleen de regering wil er niet aan, omdat het de reguliere geneeswijze veel geld gaat kosten (in de negatieve zin dan).

buzzrider

Wijs gebruiker
Play_bunny zei:
Kumplex zei:
homeopatische.. is da ni alternatieve geneeskunde en kwakzalverij? :P houw het gwn bij ne poro :grin:

Het is alternatief, maar wel bewezen dat het daadwerkelijk werkt, zelfs beter in sommige gevallen dan reguliere geneeswijze, alleen de regering wil er niet aan, omdat het de reguliere geneeswijze veel geld gaat kosten (in de negatieve zin dan).
bij mij werken die dingen in ieder geval niet

Spor

Wijs gebruiker
FlipMeister zei:
Hallo,

Mitrazepine is geen slaapmiddel... het is een anti depressiva...

Imke

Badass junkie
eyebeekaii zei:
FlipMeister zei:
Hallo,

Mitrazepine is geen slaapmiddel... het is een anti depressiva...

En je punt is..?

Spor

Wijs gebruiker
FlipMeister schreef:

"...zonder aarzeling slaappillen voorgeschreven... ...Ik ben nogal scheptisch tegenover benzos..."

Het zijn geen benzo's........ En hebben geen soortgelijke werking.. benzo pak je en n uur later ben je relaxed, dit spul moet je het geleidelijk opnemen in je systeem wat enkele weken duurt normaalgesproken.

Het zijn geen benzo's en de werking is ook niet vergelijkbaar

Dat is mijn punt :)

Spor

Wijs gebruiker
Veronica D. zei:
Ik weet natuurlijk niet hoe erg de jouwe zijn. Maar ik slik nu al sinds september Melatonine.
× V.

Melatonine is niet echt een slaapmiddel... Het is om ritme in je slaap te krijgen, je biologische klok goed afstellen zeg maar... Het bevorderd de slaap wel, maar is niet te vergelijken met bijvoorbeeld benzo's, omdat je dit ook geregeuleerd moet slikken, en dan ook moet slapen. Het is idd niet verslavend want als je eenmaal je ritme te pakken hebt dan heb je t niet meer echt nodig. En als je gewoon moe bent, hoef je t ook niet te pakken. Het is meer een hulpmiddel als een slaapmiddel :)

Veronica D. zei:
Misschien moet je het er een keer met je huisarts over hebben. Ze zijn voor inslaap komen maar ook voor slaapend blijven.

× V.

Yup enkele voorbeelden:

- Temapam = inslaapmiddel
- Nitrazepam = doorslaapmiddel
- Flurazepam ( de ultieme benzo voor zover ik weet ) = in en doorslaapmiddel.

sowiso heeft iedere benzo als eigenschap spanning verminderen... Sommige hebben dit als enige eigenschap ( alprazolam, oxazepam, diazepam ) maar alle in - en - doorslapers hebben dit automatisch ook...

wel , ik heb ooit zware paniekaanvalle gehad en de dokter heeft me temesta voorgeschreve heb er nu net ook eentje gepakt maar probeer me nog wat wakker te houde ,,
ik was ook nog maar 16 toen ik ze kreeg maar toen had ik geen slaapproblemen nu heb ik die doordat ik teveel alcohol drink en teveel rook ,, maar je slaapt er wel heerlijk van en de volgende dag voel je je lekker relaxt als je op staat (maar sta wel vroeger op dan normaal want je zult meer tijd nodig hebben) 't enige nadeel dat je deraan hebt is dat ze verslavend werken dus ik neem ze niet elke avond maar eens je zo is een nacht of 2 goed geslape hebt en je biologische klok is weer wat hersteld lukt t met een kwartje of helemaal niets ook wel maar na het weekend heb ik de pilletjes wel nodig want dan kan ik echt niet slape

pixo207

Belezen gebruiker
Met melatonine heb ik ook wel wat ervaring. En je wordt er wel degelijk moe van als je er zo eentje neemt. Zoek op google maar eens wat info over melatonine.

snoopdok

ik kreeg op men 15de ook melatonine ik vond het toen erg fucked up dat ik slecht in slaap kwam sinds ik elke dag smoke heb ik geen last meer van slaapproblemen :)

ronnai

Re:

willem1984 zei:
savonds bv een half uurtje hardlopen buiten voor het slapen gaan dat wil ook wel helpen. :wink:

Dat is dus ook echt niet slaapbevordelijk, zo'n lekkere runners high; een lekkere stoot endorfine voor dat je naar bed wilt.
Maar misschien overdag je extra energie er door jagen door te gaan hardlopen of sporten is misschiengeen slecht plan.

Usha zei:
Probeer eerst natuurlijke middelen en als dat niet werkt vraag je je dokter om Stilnoct voor te schrijven. Dat is een (in theorie) niet verslavend inslaapmiddel.

Dat is dus ook een fabeltje, dat is net zo goed erg verslavend!

Valeriaan en melatonie werd ook al genoeg in dit topic genoemd, waarschijnlijk ook wel het proberen waard! Melatonie werkte voor mij nog wel een beetje voordat ik hardcore aan de benzo's ging.
Ik ben nu zelf al meerdere jaren dagelijks aan de benzo's en als ik alles van te voren had geweten had ik me er niet aan gewaagd.
Achteraf is het makkelijk praten natuurlijk.
Maar goed wat jij krijgt is inderdaad geen benzo dus misschien werkt het voor jou wel goed, je kunt het allicht een week of twee uitproberen.

Martijn.

Belezen gebruiker
olera zei:
hey ik heb een vraagske zoude kunnen trippen van slaappillen ?
Hey, welkom op 't forum. :wave:

Ik raad je aan de zoekfunctie te gebruiken. Er zijn ontzettend veel topics te vinden over slaapmiddelen, voornamelijk benzodiazepines. Op Zolpidem (is overigens geen benzodiazepine) valt mogelijk te trippen. Ook hier zijn topics over te vinden.

Wromtraxe

Bewuste gebruiker
Ja zoals iedereen zegt Melatonine. Melatonine Pure kopen is niet duur heeft sterke tolerantie 2 pillen en je ligt. Tolerantie is fors ik zit op 0,6mg per dag

MDMA<3

Belezen gebruiker
Re:

Veronica D. zei:
Ik had zelf ook wat slaap problemen. Dan voornamelijk met inslaap komen. Ik weet natuurlijk niet hoe erg de jouwe zijn. Maar ik slik nu al sinds september Melatonine. Is gewoon bij de kruidvat ect. verkrijgbaar én niet verslavend. Je kunt er volgens mij niet snel een overdosis van slikken. Ik slik er 4 soms meer ligt eraan hoe moe ik me voel. En een kennis van mij die heeft ook zo'n pillen, alleen een pil daarvan bevat de zelfde hoeveelheid melatonine als 50 van mijn pilletjes. Maar die heeft diegene volgens mij op dokters recept. Misschien moet je het er een keer met je huisarts over hebben. Ze zijn voor inslaap komen maar ook voor slaapend blijven.

× V.
Heb ook melatonine
Werkt goed en is niet slecht voor je
want het is namelijk een stofje dat je hersenen aanmaken als het donker begint te worden
als ik teveel heb gedronken, of heb geblowed dan pak ik geen melatonine(is ook niet nodig dan)

Oom Klaas

Badass junkie
Re: Re:

MDMA<3 zei:
Veronica D. zei:

× V.
Heb ook melatonine
Werkt goed en is niet slecht voor je
want het is namelijk een stofje dat je hersenen aanmaken als het donker begint te worden
als ik teveel heb gedronken, of heb geblowed dan pak ik geen melatonine(is ook niet nodig dan)

Of melatonine goed voor je is, dat valt nog maar te zien.
Er zijn veel tegenstrijdige onderzoeken, en het schijnt alleen te werken bij mensen die van naturen een melatonine tekort hebben en anderen juist depressiever maakt.
Vaak word het ook nog eens voorgeschreven bij mensen die erg goed gelovig zijn,
placebo is de sterkste inslaper van allen.

Nee bronnen heb ik niet, geen zin om te zoeken en te posten...
Maar zeg in ieder geval niet dat het NIET slecht voor je is, zonder veel concrete bronnen.

Bovenaan