Zware MDMA die de ronde doet ?

Teddy88

Wijs gebruiker
Hey , ik heb een vraag aangezien altijd speed heb gebruikt , krijg ik van veel vrienden te hordn dat er nu pillen zo zwaar dat 1...3 kan lijken kan dit kloppen ?

Let It Happen

Bewuste gebruiker
Naar mijn mening komt dit door het NL drugsbeleid op bijvoorbeeld festivals. Er worden 1 of 2 pillen (uit m'n hoofd) gedoogd voor eigen gebruik. De pillen worden dus zwaarder om binnen die range te vallen en niet veroordeeld te worden. De pillen hebben namelijk ook vrijwel altijd een breeklijn zodat ze makkelijker te verdelen/doseren zijn. Je ziet tegenwoordig niet minder dan 200 met zelfs uitschieters naar/boven 300mg mdma per pil :anguished:

Wowflow

Experimenterende gebruiker
Naar mijn mening komt dit door het NL drugsbeleid op bijvoorbeeld festivals. Er worden 1 of 2 pillen (uit m'n hoofd) gedoogd voor eigen gebruik. De pillen worden dus zwaarder om binnen die range te vallen en niet veroordeeld te worden. De pillen hebben namelijk ook vrijwel altijd een breeklijn zodat ze makkelijker te verdelen/doseren zijn. Je ziet tegenwoordig niet minder dan 200 met zelfs uitschieters naar/boven 300mg mdma per pil :anguished:
Volgens mij is maar een klein gedeelte van de productie bedoeld voor de NL markt. Het gedogen van 1-2 pillen lijkt me daarom niet de (hoofd)reden voor de steeds sterker wordende pillen.
Hypothese: De consument vind meer mg per pil gewoon 'cool', hoe hoger hoe 'beter' de pil. "Deze pillen zijn echt FK hard ouwee". Laag gedoseerde pillen worden ook als geen-top-kwaliteit gezien.

Let It Happen

Bewuste gebruiker
Volgens mij is maar een klein gedeelte van de productie bedoeld voor de NL markt. Het gedogen van 1-2 pillen lijkt me daarom niet de (hoofd)reden voor de steeds sterker wordende pillen.
Hypothese: De consument vind meer mg per pil gewoon 'cool', hoe hoger hoe 'beter' de pil. "Deze pillen zijn echt FK hard ouwee". Laag gedoseerde pillen worden ook als geen-top-kwaliteit gezien.
De meeste productie vind vgm hier en Duitsland plaatst. Maar als ik voor mezelf verder beredeneer; ik wordt als "producent" liever gepakt met 10.000 pillen dan 30.000 pillen, ivm strafmaat. Dus ik denk dat zeker wel meespeeld. Hetzelfde als pure coke of versneden, de overheid telt of weegt alleen de hoeveelheid en niet hoe puur iets is.

Er zullen vast en zeker meerdere redenen voor zijn zoals je zelf ook aangeeft, maar dit speelt naar mijn inziens zeker mee voor een deel.

Dirkdirk

DF-koning
Dit heeft niks met "cool" te maken. Als je als dealer meer doseringen per vierkante meter kan bereiden, opslaan, vervoeren en verkopen dan is dit een win-win situatie. Of men nou een hele pil in een keer in z'n mik gooit of kwartjes neemt, dat maakt voor de dealer niet uit. Als je 100 pillen voor dezelfde prijs als 500 pillen kan kopen dan is de keuze snel gemaakt.

Wowflow

Experimenterende gebruiker
Dit heeft niks met "cool" te maken. Als je als dealer meer doseringen per vierkante meter kan bereiden, opslaan, vervoeren en verkopen dan is dit een win-win situatie. Of men nou een hele pil in een keer in z'n mik gooit of kwartjes neemt, dat maakt voor de dealer niet uit. Als je 100 pillen voor dezelfde prijs als 500 pillen kan kopen dan is de keuze snel gemaakt.
Ik kan je logica niet helemaal volgen? Als dealer is het toch juist oké om 500 pillen voor dezelfde prijs in te kopen? De dosering in pillen doet namelijk heel weinig met de consumentenprijs. Oftewel, de prijs per pil is voor een 100mg pil nagenoeg hetzelfde als eentje van 200mg. Volgens jouw beredenering: een klant wil een dosering van 200mg. Dan is het voor de dealer toch eerder interessanter om pillen van 100mg te verkopen? Dan kan hij er 2 verkopen ipv 1, waardoor hij ongeveer een dubbele omzet draait.

debkb

Belezen gebruiker
Hoe gelijkmatig zit de Mdma eigenlijk verdeeld in pillen? Perfect gelijkmatig, of wil dat nog wel eens verschillen? Ik heb een tijdje terug 'lichte' pillen gekocht van 150mg zodat ik gewoon 1 pil kon nemen zonder te kutten met breken en zo. (ik weeg 90 dus ik smokkel een beetje)

Snuffelaar

Badass junkie
Tripreporter
Hoe gelijkmatig zit de Mdma eigenlijk verdeeld in pillen? Perfect gelijkmatig, of wil dat nog wel eens verschillen? Ik heb een tijdje terug 'lichte' pillen gekocht van 150mg zodat ik gewoon 1 pil kon nemen zonder te kutten met breken en zo. (ik weeg 90 dus ik smokkel een beetje)
Hangt af van batch tot batch maar het is zeker niet altijd perfect gelijkmatig.
Mensen die xtc pillen persen zijn geen scheikundigen.

Danny0531

Belezen gebruiker
Hangt af van batch tot batch maar het is zeker niet altijd perfect gelijkmatig.
Mensen die xtc pillen persen zijn geen scheikundigen.
Veel niet nee maar ken ook stuk of 5 gasten die t wel Ijn en moet zeggen de xtc die van hun komt is een stuk minder heftig dus bedoel aantal mg mdma wat erin zit is minder max 180 mg

Teddy88

Wijs gebruiker
Gossiemokkie, geduld is denk ik net niet je beste competentie? Scheelt het veel?
Geduld ? Op wat heb je het want ben even niet online geweest , maar geduldig ben ik wel haha wrs had ik wat teveel speed gebruikt terwijl ik op iets reageerde dan. In ieder geval ik wil niemand beledigen of dergelijke. Grtz

Flualhamdulillam

Badass junkie
Geduld ? Op wat heb je het want ben even niet online geweest , maar geduldig ben ik wel haha wrs had ik wat teveel speed gebruikt terwijl ik op iets reageerde dan. In ieder geval ik wil niemand beledigen of dergelijke. Grtz
Hahaha welkom terug dan :). Je was lekker tegen jezelf aan het praten, moet kunnen toch? :grinning:

Bovenaan