Zou ik?

Mila

Experimenterende gebruiker
Hehe
Sinds enkele maanden nieuwe vriend en op die manier een beetje in het drugswereldje terecht gekomen.
Mijn vriend snuift af en toe wel eens coke. Hij heeft't me al eens aangeboden maar heb toen nee gezegd omdat ik schrik heb omdat ik niet weet hoe ik erop zou reageren.
Hoe voel je je, wat kan ik verwachten??
Het is nu al een tijdje geleden da hij me een lijntje heeft aangeboden en heb er over liggen nadenken en wil het wel een keer proberen. Maar nog niet met hem erbij.. Wil het eerst met een goede vriend doen en zien wat mijn reactie is. Die goede vriend van me heeft het ook nog nooit gedaan en ik vraag me nu af hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Hoe ziet een avondje coke snuiven eruit? Van begin tot eind?

Mila

Mja idd, heb heel lang iets gehad van NEE! Ik wil da ni, en mss is da nog steeds zo.. Kweetet ni.
Maar ik zou mss willen weten wat mijn vriend er zo tof aan vindt..
Kunnen jullie daar mss meer over zeggen?

doopie

Bewuste gebruiker
Mischien vind hij het niet tof maar is hij gewoon verslaafd heb je daar al eens aan gedacht?

Mila

Mja kan goe zijn..
Maar ik heb hem gevraagd te zeggen wanneer hij gebruikt en ik denk da hij daar wel eerlijk in is. En hij gebruikt echt ni vaak. 1 of 2 keer op 2 maanden ofzo..
Allee, nu deze maand heeft hij 2keer gebruikt, maar dan is het eens 3maanden gewoon niet.
Maar ik snap ni da mensen da nodig hebben om hun te amuseren?
En wil ik da doen? Nee, waarschijnlijk ni.. Op dit moment grote mond en ja, ik wil da doen en blablabla, totdat ik ervoor sta, dan wordt mn hrtje echt piepklein.
Maar waarom gebruiken mensen drugs?

doopie

Bewuste gebruiker
Veel mensen doen dat als ze jong zijn, bijvoorbeeld om mee te doen met anderen, om stoer te doen, om grenzen te verkennen, uit nieuwsgierigheid, om verveling te verdrijven of vanwege de spanning (het mag immers niet). Ook trends spelen een rol.
Of iemand doorgaat met gebruiken ligt aan de persoon maar ook aan zijn omgeving. Wanneer de directe omgeving - met name de vriendenkring - bepaald gebruik accepteert of afwijst, dan heeft dat grote invloed. Het afwijzen van het drugsgebruik van een ander hoeft er echter niet altijd toe te leiden dat hij of zij ook stopt met gebruiken. Het kan er ook toe leiden dat iemand een andere omgeving opzoekt, waarin het gebruik wel wordt geaccepteerd.

stimulerende drugs worden vooral gebruikt door feestgangers en mensen die een nacht door willen werken;
drugs met een dempend, verdovend effect worden veel gebruikt door mensen met slaapproblemen en angststoornissen, maar ook door mensen met persoonlijke en maatschappelijke problemen;
bewustzijnsveranderende drugs trekken de belangstelling van zowel nieuwsgierige jongeren die ‘wel eens een blowtje willen roken’ als ouderen die op zoek zijn naar nieuwe geestelijke ervaringen.

Mila

Mja, idd, dat wist ik eigenlijk al wel. Maar das toch gewoon vluchten van de realiteit.
En ja, mss hebben sommige mensen da nodig.. Kweetet ni, ik vind't alleszins maar dom
Zlfs dom dak deraan gedacht hebt da te gebruiken..

Maar iets helemaal anders.
Heb soms het gevoel da mn vriend gebruikt zonder dak der vanop de hoogte ben.
Hoe kan ik dit bij hem herkennen?
OF hoe herken je iemand die coke heeft gebruikt?

Alleszins al bedankt om te reageren op mn domme dingen mss..

melissa

Wijs gebruiker
aan de ene kant heeft doopie gelijk,niet aan beginnen.....
vooral als je vriend ook gebruikt is er natuurlijk een redelijke groote kans dat jij t niet bij een keertje gaat laten als je eenmaal over de drempel bent :(
en je doet je portemonee er echt geen plezier mee....
coke is idd een oppervlakkigge druk,voor je t weet denk je dat een avond niet meer geslaagd is zonder sos...
nu zeg je nog dat je niet kan begrijpen dat mensen dit nodig hebben om zich te amuseren.....
lieve meid,je hebt helemaal gelijk.....
want er is niks zo fake als t contact onderling onder invloed van sos....
mischien sta jij wel sterk genoeg in je schoenen om t bij een keertje te laten....
dan hoef je je over de effecten van sos niet druk te maken hoor,je hebt jezelf gewoon in de hand....
gaat niet raar doen zoals bij alcohol,of je gaat geen dingen zien die er niet zijn.......
eigenlijk ben ik bij gebruik nog redelijk mezelf,ik praat alleen wat makkelijker,en voel me on top of the world,en energieker.
alhoewel t de laatste paar jaar al lang niet meer t zelfde effect heeft....
overdaad schaad he
en less is more :wink:

melissa

Wijs gebruiker
Mila zei:
Mja, idd, dat wist ik eigenlijk al wel. Maar das toch gewoon vluchten van de realiteit.
En ja, mss hebben sommige mensen da nodig.. Kweetet ni, ik vind't alleszins maar dom
Zlfs dom dak deraan gedacht hebt da te gebruiken..

Maar iets helemaal anders.
Heb soms het gevoel da mn vriend gebruikt zonder dak der vanop de hoogte ben.
Hoe kan ik dit bij hem herkennen?
OF hoe herken je iemand die coke heeft gebruikt?

Alleszins al bedankt om te reageren op mn domme dingen mss..
als ze hun gebruik willen verdoezelen,kijken ze je meestal niet recht in de ogen........
je struikeld over je eigen woorden,en praat erg raar...
dit valt iemand wel op die nuchter is.
tja snottebellen neus...
witte restjes rond de neus....
drooge mond......
vergroote puppillen.....
hmmmmmmmm over t algemeen is t moeilijk aan iemand te zien hoor...
maar als jij je vriendje goed kent moet t je echt wel opvallen

Mila

melissa zei:
aan de ene kant heeft doopie gelijk,niet aan beginnen.....
vooral als je vriend ook gebruikt is er natuurlijk een redelijke groote kans dat jij t niet bij een keertje gaat laten als je eenmaal over de drempel bent :(
en je doet je portemonee er echt geen plezier mee....
coke is idd een oppervlakkigge druk,voor je t weet denk je dat een avond niet meer geslaagd is zonder sos...
nu zeg je nog dat je niet kan begrijpen dat mensen dit nodig hebben om zich te amuseren.....
lieve meid,je hebt helemaal gelijk.....
want er is niks zo fake als t contact onderling onder invloed van sos....
mischien sta jij wel sterk genoeg in je schoenen om t bij een keertje te laten....
dan hoef je je over de effecten van sos niet druk te maken hoor,je hebt jezelf gewoon in de hand....
gaat niet raar doen zoals bij alcohol,of je gaat geen dingen zien die er niet zijn.......
eigenlijk ben ik bij gebruik nog redelijk mezelf,ik praat alleen wat makkelijker,en voel me on top of the world,en energieker.
alhoewel t de laatste paar jaar al lang niet meer t zelfde effect heeft....
overdaad schaad he
en less is more :wink:

Wel dat zijn dezelfde effecten die hij zogezegd heeft, een meer reeele kijk op het leven, makkelijker kunnen praten, een goei gevoel...
Maar misschien blijf ik er beter af..
Heb zo soms wel mn mindere dagen en zou dan mss snel naar de coke grijpen...
Terwijl ik nu gewoon naar een sigaretje grijp..

Wortel

Bewuste gebruiker
Mila zei:
Mja kan goe zijn..
Maar ik heb hem gevraagd te zeggen wanneer hij gebruikt en ik denk da hij daar wel eerlijk in is. En hij gebruikt echt ni vaak. 1 of 2 keer op 2 maanden ofzo..
Allee, nu deze maand heeft hij 2keer gebruikt, maar dan is het eens 3maanden gewoon niet.
Maar ik snap ni da mensen da nodig hebben om hun te amuseren?
En wil ik da doen? Nee, waarschijnlijk ni.. Op dit moment grote mond en ja, ik wil da doen en blablabla, totdat ik ervoor sta, dan wordt mn hrtje echt piepklein.
Maar waarom gebruiken mensen drugs?
Drugs gebruiken op zich is niet erg (in kleine hoeveelheden en niet te vaak). Maar je moet gewoon uitkijken met sommige drugs. Cocaine is zeer verslavend! Bijv. eens in de 1 - 2 maanden een pilletje slikken kan "geen kwaad". Goed is het niet maar brengt geen grote risico`s mee en is niet echt verslavend. (Al ben ik zo dom geweest om een maandje of 2 - 3 elk weekend te slikken). Dan begin je na een maand (4x in een korte tijd) het echt al te merken dat je gewoon een week verrot bent en depri bent. (+ je brengt je hersens grote schade aan). Wees verstandig en neem geen cocaine. Zeg ook tegen je vriend dat hij zich moet schamen dat hij je dit uberhaupt heeft aangeboden!
Edit: Ik zou een meisje waarvan ik hou NOOIT aan de drugs zetten (ook als ik er niet van hou trouwens). Als mijn vriendin bijv. een keer pillen zou willen doen zou ik het wel "toelaten" zou haar wel zeggen dat het grote rotzooi is en dat ze er beter mee kan uitkijken. Ik zou trouwens zowiezo stoppen met alle drugs als ik een leuk meisje heb ontmoet, wil niet dat ze een slechte indruk van me krijgt door drugs.

Mila

Hij heeft het niet zozeer aangeboden. Het was eerder zo dat hij aan't gebruiken was en vroeg of ik ook een keer wou, hoewel hij wel wist en weet hoe ik eigenlijk tegenover drugs sta.
Ik wil eerlijk gezegd ook dat hij er mee stopt, vind dat hij helemaal anders is.. Weet misschien zelfs niet goed hoe hij eigenlijk is..

Sheena

Newbie
Mensen die coke gebruiken kunnen dat opzich heel goed voor de buitenwereld verborgen houden(lees voornamelijk: de buiten wereld die hier weinig verstand van heeft). Ik heb dat ook wel eens gehad dan zit je op iemands verjaardag en dan toch ff een sleuteltje pakken op de wc. Je maakt iedereen wijs dat je het maar af en toe doet en vaak beginnen ze daar ook zelf in te geloven. Als ik jou was zou ik er ook niet aan beginnen en je absoluut niet laten beinvloeden door je vriend. Als je er als persoon sterk genoeg voor bent, kan je best eens een lijntje leggen. Maar (en NEE dat ligt niet per sé aan de mensen met wie ik omga) ik heb veel zien beginnen maar nog maar 1 zien stoppen..

Mila

Wel ik verdenk hem er ook vaak van ff snel een wc binnen te stappen en een snuifje te leggen.
Ik zou hem graag zien stoppen, want het gaat onze relatie sterk beinvloeden.
Maar hoe pak ik dit het beste aan?

melissa

Wijs gebruiker
Mila zei:
Wel ik verdenk hem er ook vaak van ff snel een wc binnen te stappen en een snuifje te leggen.
Ik zou hem graag zien stoppen, want het gaat onze relatie sterk beinvloeden.
Maar hoe pak ik dit het beste aan?

heb ik slecht nieuws voor je......
ik denk niet dat jij je vriend kan laten stoppen tenzij hij dat zelf voor 1000 procent wil......
je kunt natuurlijk altijd dreigen dat je anders de relatie verbreekt ofzo....
maar ik denk dat dat alleen maar stiekem gebruik tot gevolg heeft.

Mila

idd, dat dacht ik er ook van..
maar ben bang dat hij verslaafd gaat geraken of mss al is..

en we zijn nu nog jong, 20 en 22, maar zou graag hebben dat als we kids hebben dat hij niet meer gebruikt.

melissa

Wijs gebruiker
Mila zei:
idd, dat dacht ik er ook van..
maar ben bang dat hij verslaafd gaat geraken of mss al is..

en we zijn nu nog jong, 20 en 22, maar zou graag hebben dat als we kids hebben dat hij niet meer gebruikt.

een kennisje van mij zit in dezelfde situatie...
ze zijn wel wat ouder.....
ze hebben 5 jaar geleden samen een huis gekocht,hij gebruikte al....
zij dacht dat hij er wel uit zou groeien..
feit is nu dat zij alleen opdraait voor de hypotheek,hij is werkeloos....
ja doet af en toe wat zwart werk........maar koopt daar dan vnmlk sos van..
ze heeft hem een ultimatem gegeven.....
maar hij geeft geen gehoor,gaat naar zijn vrienden en gebruikt stiekem...
hij is 29 en zij is 27 .....
ze wil graag kids...maar is godzijdank verstandig genoeg daar niet aan te beginnen.......
in principe heeft ze er al eentje.......
op de een of andere manier kiest ze niet voor zichzelf..
begrijp me niet verkeerd,de jongen in kwestie is een doodgoeie dude,hij heeft alleen een probleem waar alleen wat aan veranderd als hij dat zelf daadwerkelijk wil.......

Mila

ach ja...
ik zal wel zien waar het ons naartoe brengt..
allezins bedankt voor de reactie, Melissa

Skippy

Wijs gebruiker
Mila zei:
Hehe
Sinds enkele maanden nieuwe vriend en op die manier een beetje in het drugswereldje terecht gekomen.
Mijn vriend snuift af en toe wel eens coke. Hij heeft't me al eens aangeboden maar heb toen nee gezegd omdat ik schrik heb omdat ik niet weet hoe ik erop zou reageren.
Hoe voel je je, wat kan ik verwachten??
Het is nu al een tijdje geleden da hij me een lijntje heeft aangeboden en heb er over liggen nadenken en wil het wel een keer proberen. Maar nog niet met hem erbij.. Wil het eerst met een goede vriend doen en zien wat mijn reactie is. Die goede vriend van me heeft het ook nog nooit gedaan en ik vraag me nu af hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Hoe ziet een avondje coke snuiven eruit? Van begin tot eind?

BEGIN ER NIET AAN! :wave:

Mila

Tnx HDA!
tis ni zozeer dak wil gebruiken, eerder begrijpen waarom hij gebruikt door het te proberen.
Maar aangezien jullie reacties, blijf ik bij mijn eerste gedacht en blijf er gewoon af!

HDA

Bewuste gebruiker
Dat is mijns insziens, de beste keuze die je kunt maken.
Het is zwaar en moeilijk, maar ik hoop voor jou dat zijn liefde voor jou groter is dan zijn liefde voor de occasionele lijn coke !
Het klinkt hard, maar daar gaat het uiteindelijk om.
:wave:

Bovenaan