ZORGEN MAKEN?

:) hallo beste mense

Ik gebruik nu al geruime tijd spat -
in het weekend al 3 maanden ofzo.
ik doe het altijd op zaterdagavond (eerst ook op vrijdag maar
heb een taakstraf op zaterdagoverdag dus leek me verstandig om
het maar niet vrijdags te doen)..ik ga er ook egt aan denken enzo als de
zaterdagavond begint.... is dit een reden om me zorgen te moeten gaan maken om mijn gebruik? :confused: ,doordeweeks denk ik er niet egt aan ofzo...ik doe het ook altijd met een maatje van me...

BEdankt :smoke:
SIllit

sabe007

Experimenterende gebruiker
nee geen zorgen maken. zolang je het zelf onder controle kan houden is er geen probleem. ik doe het ook alleen in het weekend. en zie er ook steeds naar uit :grin:

Wacky

Badass junkie
er naar uitzien is misschien niet de reden dat je zorgen moet maken, maar elk weekend vind ik toch echt erg vaak hoor.

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Probeer eens een zaterdagavond zonder speed door te komen. Ga dan voor je zelf na in hoeverre je dit goed afgaat.
Heb je die avond het idee "iets" te missen en in verhouding met andere avonden verveeld, geïrriteerd, gefrustreerd of neerslachtig te zijn dan weetje dat speed mogeljk elementair is geworden voor het hebben van een leuk avondje uit.

richie87

Belezen gebruiker
zit tussen de oren...heb ook vaak zin in pep tegen het weekend alleen geef daar lang niet altijd aan toe....moet jezelf een beetje in de hand houden....

Ketaboy

Bewuste gebruiker
Nick de Neger zei:
Dat nu nog een keer zeggen, maar dan zonder "denk ik" :wink:

Lol :beer:

sweet trouwens je avatar van die dude uit human traffic. Toen ik tijd terug in London wat vinyl ging kaufen was ik echt teleurgesteld dat ik niet zo'n awesome dude als verkoper had xD

Ja t gaat me wel lukke hoor :sunglasses:
Ben de vrijdag er ook zo mee gekapt,,
gebruik t ook een beetje omdat je dan meer bier kan
drinken en hashish roken :stoned: ,is trouwens ook vrij slecht , want de space van alleen spat vindik eigenlijk niet zo super tof!,,:wink:
Weekend staat weer voor de deur........

Spylacopa

Belezen gebruiker
geen zorgen maken, dan maak je je zorgen alleen maar erger.

ik maak me eerder zorgen of ik wel genoeg speed HEB, dan dat ik teveel gebruik.

geen dank

JewCookie

Wijs gebruiker
Zorgen maken kies je niet voor, daar kiezen je hersenen voor. Je emotionele huishouding om precies te zijn, wanneer het getriggerd word kan echter wel per persoon verschillen. Het zorgen maken begint als je eigenlijk 'tegen je zin' toch gebruikt hebt, bewust of onbewust.

Je moet het eigenlijk niet zien als zorgen maken, maar als schreeuw om aandacht van je hersenen. Ze willen niet zozeer dat je stopt met drugs, maar ze willen antwoord op de vraag waarom. Ze willen dat je na gaat denken over waarom je gebruikt, om daarna antwoord te vinden op waarom je het ook zonder kunt.

jasper

Wijs gebruiker
fuck dit, 3 maanden enkel in het weekend, fuck je zorgen, men beste 2 maten zijn gestopt van vorig nieuwjaar en hebben 2 keer terug ebruikt met nieuwjaar en wanneer ik men 1ste keer fatsoenlijk wou doen. na drie maanden weekend gebruik kan je easy stoppen hoor weinig tot geen last van, fuck it als je last krijgt dat kan gewoon niet na fucking 3 maanden enkel weekend doe effe normaal dank uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :mrgreen:

dfssdfde

Badass junkie
Als je je afvraagt of je je zorgen zou moeten maken over je gebruik, is het volgens mij al zo ver dat je je zorgen moet gaan maken. Als je denkt 'ben ik nou een junk of net niet?' is de grens al veel te dichtbij vind ik.

Wacky

Badass junkie
Lijkt me zeker een goed moment om je zorgen te maken.

Er zijn vele fasen van speed gebruik, je kunt het een paar keer per jaar doen, elke maand, elk weekend een dag, elk weekend 3 dagen, elke dag een beetje, elke dag steeds meer.

Het blijkt dat veel mensen moeilijk kunnen inschatten welk gebruik wel of niet verantwoord is. Ze verleggen hun grens totdat ze er achter komen dat ze al veel en veel te ver gegaan zijn en een probleem hebben.

Een paar keer per jaar, eens per maand, dat kun je in principe de rest van je leven volhouden zonder dat je daar grote nadelige gevolgen bij hebt, en als je daar in de toekomst toch mee wil stoppen zou dat ook geen probleem moeten zijn.

Elke week lijkt me echter niet zo goed om de rest van je leven vol te houdenen als je ermee wil stoppen gaat het steeds moeilijker worden. Elke week is dus niet een probleem nu op dit moment, maar het is wel de weg naar een probleem. Ofwel, wanneer je maximaal eens per maand gebruikt weet je dat je dat vol kunt houden zonder per se ooit voor een keuze gestelt te moeten worden. Wanneer je elke week gebruikt zul je wel voor die keuze gesteld worden, je moet ooit ophouden met dit frequent gebruik. Maak die keuze nu, stel hem niet uit tot het echt moeilijk word.

DonnieDark0

Bewuste gebruiker
Re:

jasper zei:
fuck dit, 3 maanden enkel in het weekend, fuck je zorgen, men beste 2 maten zijn gestopt van vorig nieuwjaar en hebben 2 keer terug ebruikt met nieuwjaar en wanneer ik men 1ste keer fatsoenlijk wou doen. na drie maanden weekend gebruik kan je easy stoppen hoor weinig tot geen last van, fuck it als je last krijgt dat kan gewoon niet na fucking 3 maanden enkel weekend doe effe normaal dank uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :mrgreen:

Graag gedaan...

Hij zegt ook niet dat hij er last van heeft. Hij vraagt slechts onze mening over zijn mate van gebruik. Dat is slim, hij denkt tenminste na over zijn gebruik.

(Je post was wel lastig te ontcijferen/vertalen btw)

quotethemadraven

Bewuste gebruiker
^^^^

jasper schreef:fuck dit, 3 maanden enkel in het weekend, fuck je zorgen, men beste 2 maten zijn gestopt van vorig nieuwjaar en hebben 2 keer terug ebruikt met nieuwjaar en wanneer ik men 1ste keer fatsoenlijk wou doen. na drie maanden weekend gebruik kan je easy stoppen hoor weinig tot geen last van, fuck it als je last krijgt dat kan gewoon niet na fucking 3 maanden enkel weekend doe effe normaal dank uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu :mrgreen:

Graag gedaan...

Hij zegt ook niet dat hij er last van heeft. Hij vraagt slechts onze mening over zijn mate van gebruik. Dat is slim, hij denkt tenminste na over zijn gebruik.

(Je post was wel lastig te ontcijferen/vertalen btw)

translate\fuckerderfuck fuck= fuckiaans van het eiland brainfuckingdead in de stille fucking oceaan \reboot required

Bovenaan